 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jan 28, 2006 1:34 pm Naslov sporočila: Akcija: Menjava žarnice |
|
|
Nekoč je bilo preprosto. Pregorela je žarnica, vzel si novo in ju zamenjal. Zadnja leta pa so avtomobili vse bolj zapleteni, pa se naš odnos do njih je spremenil in očitno raje zavijemo v servisno delavnico, kakor da bi si sami mazali roke. To smo storili tudi mi. Izbrali šest avtomobilov in se z njimi podali po Sloveniji s pregorelo žarnico v sprednjem desnem žarometu. Odkrili smo le eno zakonitost: pravila, koliko je treba za to plačati, ni.
Akcijo smo opravili s citroënom xsaro 2.0 HDi, fiatom pando 4x4 1.3 JTD, fordom focusom 1.6 TDCi, hyundaiem getzem 1.4, renaultom thalio 1.4 16V in volkswagnom foxom 1.2. Z njimi smo obiskali po tri servisne delavnice in primerjali ceno za žarnico in opravljeno delo s podatki, ki smo jih dobili pri uradnem zastopniku znamke v Sloveniji. Ugotovili smo marsikaj zanimivega. Zamenjava žarnice je za serviserja manjši poseg (ne pri vseh avtomobilih) in jo velikokrat opravijo brezplačno kot svojevrstno nagrado za zvestobo stranke. Dobili pa smo občutek, da je marsikje cena za takšne, manjše storitve odvisna tudi od »dnevne forme«.
Kako zapletena, zahtevna in draga je lahko menjava žarnic, smo se prepričali pri avtomobilu, pri katerem tega nismo pričakovali. Za renaulta thalio naj bi se namreč ljudje odločali razumsko. Mi smo jo izbrali tudi zato, ker je v navodilih zamenjava žarnice opisana kot povsem vsakdanje in nezahtevno opravilo. Toda že ob prvem poskusu namestitve pregorele žarnice v desni žaromet se je pokazalo, da nikakor ni preprosto. Delo nam je oteževala tudi zunanja temperatura kakšno stopinjo (ali več) pod ničlo. Tako so bile roke hitro premražene in opraskane do krvi. Zares nam ni preostalo drugega, kakor da smo zavili v servisno delavnico. Tam je v vrsti že čakalo nekaj avtomobilov, šlo je za manjšo servisno delavnico v Ilirski Bistrici, in tako smo izvedeli, da bomo morali počakati skoraj dve uri! Uro, da se sprosti dvigalo, in uro za popravilo, saj je treba za zamenjavo žarnice pri cenovno ugodni, se pravi po svoje ljudski thalii, odstraniti celo del karoserije. Trajalo je nekaj manj kot dve uri, toda na računu je bil zapisan znesek 7656 tolarjev!? Počutili smo se opeharjene. Toda po podatkih, ki so nam jih sporočili iz Renault Slovenija, so bili v Avtohiši Smerdelj prizanesljivi in so nam v primerjavi s tistim, kar za to storitev predvidevajo pri Renault Sloveniji, še prihranili nekaj tisočakov. Toda obisk drugih dveh Renaultovih servisnih delavnic je pokazal, da ni treba razstavljati avtomobila, dovolj je le nekaj spretnih prstov in luč spet zasveti v minuti ali dveh. Pri Avtohiši Real v Ljubljani je bilo zamudno le čakanje, da smo prišli na vrsto, kar je trajalo več kot pol ure. Za delni zagovor Renaulta je morda primerno navesti podatek o strošku zamenjave žarnice pri twingu. Za to vam bodo računali 20 odstotkov delovne ure, kar pomeni od 1200 tolarjev navzgor. Pa tudi žarnica H4 je cenejša. Marsikateri serviser pri twingu sploh ne zaračuna dela.
Pri fordu focusu smo naleteli na težavo druge vrste. Za zamenjavo žarnice v žarometu je treba uporabiti imbus ključ, ki pa ga v avtomobilu med tovarniško opremo ni. Tako ne gre drugače, kot da se voznik napoti do najbližje servisne delavnice. Kljub temu v navodilih za uporabo ne piše, da je obisk servisne delavnice nujen. A so se nam zdele cene za zamenjavo v servisih korektne. V Krški vasi nas je delo stalo le simbolični tolar, najgloblje pa smo morali seči v žep pri Summit Avtu, servisni delavnici, ki je neposredno povezana z uradnim distributerjem in zastopnikom znamke Ford v Sloveniji.
Da so takšne storitve v večjih mestih dražje, ne drži. Pri treh znamkah so nam namreč v Ljubljani zamenjavo opravili zastonj, v Avtomerkurju na Samovi ulici, kamor smo pripeljali citroëna xsaro, v Avtohiši Lekše, kjer so poskrbeli za hyundaia getza, in na servisu Porsche Inter Auto, kjer so nam zamenjali žarnico na volkswagnu foxu. A v tem primeru malo dvomimo o verodostojnosti preizkusa. Ker smo morali povedati, kdo je lastnik avtomobila, fox je bil testno vozilo Porsche Slovenija, so predlagali, da račun pošljejo kar družbi, ki je lastnica avtomobila. A smo vztrajali z zgodbo, da imamo avtomobil le v uporabi, da vse stroške krijemo sami in da naj nam izstavijo račun. Na koncu smo plačali le žarnico, dela ne. Upamo, da so takšne ugodnosti deležne vse njihove stranke s podobno težavo. Pri menjavi žarnic v servisni mreži Volkswagna smo naleteli še na eno izjemo. Pri podjetju A2S Spektra Orbit v Celju so nam edini zaračunali več, kakor so to storitev s ceno materiala ocenili pri distributerju. Šlo je za razliko 202 tolarja. Ne veliko, a kljub vsemu 5,6 odstotka več. V tem servisu so se drugače izkazali s hitro in profesionalno storitvijo. Njihova izvirnost je v tem, da si tudi pri tako majhnem posegu zapišejo številko mobilnega telefona, in ko je avtomobil nared (približno 20 minut), pokličejo stranko. Na volkswagnu foxu je sicer zamenjava žarnice preprosta.
Preprosto je bilo menjati, v našem primeru vstavljati pregorele žarnice, tudi v citroëna xsaro. Citroënova prodajna mreža se je izkazala z učinkovitimi servisi Chrono. Torej servisi za hitra, manjša opravila na avtomobilih brez vnaprejšnjega naročila. V vseh treh obiskanih so poseg opravili nemudoma. Storitev so nam zaračunali le v Avtohiši Štolfa. Toda korektnih 564 tolarjev. V matičnem servisu Citroëna v Kopru so delo opravili zastonj, po žarnico pa so nas poslali v trgovino z nadomestnimi deli. Tako so nam na koncu namestili tisto, ki smo jo že imeli s seboj, ne da bi pri tem kaj godrnjali.
Znamka, katere servisna mreža se zdi posebej prijazna do uporabnika, je Hyundai. Uvoznik in distributer te korejske avtomobilske znamke v Sloveniji namreč za zamenjavo žarnice ne določa plačila in tega so se držali vsi trije serviserji. Pohvalno je tudi, da se niso odločili za žarnico, za katero bi bilo treba odšteti znesek, ki ga navaja Hyundai Avto Trade, ampak so uporabili cenovno ugodnejšo možnost. Da nezaračunavanje storitve ni odločitev posameznih serviserjev, marveč distributerja, priča dejstvo, da pri Avtocentru Lekše, kjer servisirajo tudi volve, za zamenjavo pri teh zaračunajo strošek dela.
Vtis povsem solidne in urejene servisne mreže je po našem malo nenavadnem preizkusu pustila tudi servisna mreža Fiata. Povsod je bila storitev opravljena hitro. Morda je zanimivo le za spoznanje dražje delo v servisnem centru Autocommerce Auto v Mariboru, ki ga imamo lahko za hišni servisom znamke v Sloveniji. Tudi v tem primeru gre le za simbolično odstopanje.
Razen pri Hyundaiu in pri znamkah, ki prav tako ne zaračunavajo dela pri zamenjavi žarnice, a jih v tokratni akciji nismo zajeli, je najboljša rešitev obisk servisnih delavnic AMZS. Njihova mreža je razvejena po vsej Sloveniji. Poleg tega marsikje tudi dežurajo, ko so ostale servisne delavnice zaprte. Če ste član AMZS, vam žarnico zamenjajo zastonj, drugače vzamejo za opravljeno delo sprejemljive zneske. Enkrat so nam zaračunali 340 tolarjev, kakor da bi nam zamenjali kolo, drugič pa 980 tolarjev (v nedeljo z lastno žarnico). V prvem primeru so nam prodali še žarnico (H4), za katero smo morali odšteti 1150 tolarjev.
Menjava žarnice torej ni tako preprosto in poceni opravilo, kakor se zdi na prvi pogled. Kako globoko je treba v žep, če že v navodilih piše, da lahko žarnico zamenjajo le v pooblaščenem servisu, pa je že druga zgodba. Takšnih avtomobilov je na trgu vedno več.
Željko Purgar
Vir Delo _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|