www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Akumulator na prikolici?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 06, 2013 2:43 pm    Naslov sporočila:  Akumulator na prikolici? Odgovori s citatom

Na prikolico bi želel postaviti akumulator kateri bo občasno poganjal 12V vitel. Seveda bi želel preko dodatne vtičnice in napeljave akumulator še polniti, kadar je prikolica priključena na avtomobil (med vožnjo). Obratovanje vitle bi bilo možno samo kadar je vtikač odklopljen od avtomobila.
Zanima me:
- kakšno vtičnico in vtikač uporabiti za ta podvig?
- kakšen bi bil primeren presek kabla (zaradi padca napetosti)?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 06, 2013 3:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na avtomobilu imaš že 7 polno vtičnico, pri kateri je 1 kontakt neuporabljen, torej ne rabiš dodatne vtičnice. Tok za polnjenje moraš elektronsko omejiti, po vsej verjetnosti pa boš potreboval celo step-up pretvornik, da bo polnjenje sploh potekalo. Če je tok elektronsko omejen, ne rabiš odklapljat kabla ali kako drugače prekiniti polnjenja med obratovanjem. Vezje za omejitev polnjenja naj bo vgrajeno ob akumulatorju.

7. kontakt je po standardu lahko namenjen za stalno napajanje, nekateri ga uporabljajo za zadnjo rdečo meglenko, nekateri za belo luč za vzvratno vožnjo, nekateri imajo 12V ACC, nekateri stalnih 12V, večinoma pa je neuporabljen.

Da je zadeva univerzalna, lahko na 7. kontakt pozabiš in tok za polnjenje "kradeš" iz pozicijskih luči, seveda bi na ta način lahko dobil le kvečjemu kakšna 2A do 3A toka, spet odvisno od avtomobila. Za pozicijo imajo avti vsaj 5A varovalko, velikokrat celo 10A, seveda zaradi tega, ker prikolica ima lahko več pozicijskih luči, oziroma gabaridnih luči spredaj in ob strani. 8 x 5W ni nič posebnega, ima jih vsaka spodobna prikolica za prevoz kakšnega avtomobila. Če je vse pravilno povezano in so ločene leve in desne, lahko obe poziciji združiš preko diod, tako da bi lahko dobil kakšnih 5A brez težav. Vsekakor bo padec napetosti tak, da brez step-up ne bo šlo.

Nisi napisal kakšen je željeni polnilni tok, če gre za male tokove, potem ni problema, če želiš velike tokove, boš pa moral tudi na avtu narediti dodatno inštalacijo.

.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2013 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V lokalni avtotrgovini sem videl da se da kupiti vtičnico in vtikač, kateri se menda uporablja na traktorskih balirkah. Ima dva močnejša pina za napajanje in enega manjšega (mogoče za kakšno kontrolo). Žice se prikolpijo preko faston priključkov. Cena je precej zasoljena: 12€ vtikač in 14€ vtičnica. Slike na netu ne najdem. Razmišljal sem tudi o dodatnem kablu (10mm2), katerega bi vezal direktno na akumulator v avtomobilu. Tisti dodatni tretji pin pa bi vezal na rele, s katerim bi vklopil/izklopil polnenje, oziroma omogočil/onemogočil delovanje vitle, če je kabel priklopljen na inštalacijo avtomobila.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2013 9:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri takšnih vprašanjih me najbolj moti to, da spraševalec ne navede pričakovane obremenitve akumulatorja in pričakovanega časa polnjenja le tega. Torej Ah bilanca!

Koliko časa lahko polniš akumulator?
Koliko časa ga boš praznil? In s kakšnim tokom?

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2013 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno misliš takšne v tej temi: http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=17196&start=90
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2013 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Očitno se je ule že odločil, da hoče posebno vtičnico in bo itak naredil po svoje, torej je brez veze, da sploh sprašuje kako naj naredi.

V odgovoru, ki sem ga napisal zgoraj sem omenjal prikolico za prevoz avtomobila, nisem pa napisal, da sem na to prikolico zmontiral tudi akumulator in vitel. Mogoče tudi ule dela nekaj podobnega. Torej, zgoraj sem napisal, kako se lahko reši zadeva, nisem pa napisal, kako sem to naredil jaz.

Na kratko bom napisal rešitev, kako sem jaz uredil polnjenje akumulatorja na prikolici. Napajanje za polnjenje sem vzel iz pozicijskih luči, leve in desne, preko dveh diod, da poziciji ostaneta ločeni. V primeru, da je vklopljena le ena pozicijska luč, je polnjenje izklopljeno, prav tako se polnjenje izključi, ko napetost pade pod 12V. Akumulator se polni s tokom, ki ga lahko nastavim do max 5A, sem se pa odločil in nastavil 3A, do napetosti 14V, potem polnilni tok začne padati, da napetost ne naraste preko 14V (nastavljivo od 13,8-14,4V). Padec napetosti na kablu je seveda prisoten, vendar je pri tako majhnem toku majhen in je odvisen od same napeljave v avtomobilu in običajno ne presega 1V glede na napetost akumulatorja v vozilu. Za polnjenje dodatnega akumulatorja na prikolici je taka napetost prenizka in sem zato uporabil step-up pretvornik, tokovna omejitev in nastavitev izhodne napetosti je dejansko vgrajena v ta step-up pretvornik napetosti. Zadeva je univerzalna, na vozilu, ki vleče prikolico ni potrebno spremeniti ničesar, polnilni tok je bil z namenom nastavljen dovolj nizko, da pozicija ni preveč obremenjena. Prikolico je možno priključiti na katerokoli vozilo in polnjenje vseeno deluje, torej je zadeva popolnoma univerzalna. Ker vitel obratuje zelo malo, vožnje so pa običajno nekoliko daljše, je polnjenje s 3A toka povsem dovolj.
Kasneje je lastnik prikolice želel izboljšave in sicer delovanje luči in utripalk tudi brez priključenega vozila, zato sem dogradil še stikala za vklop pozicije in utripalk, napaja se seveda iz akumulatorja na prikolici. Dodan je bil tudi polnilnik na 230V, ki zmore nekje okoli 5 do 6 A polnilnega toka. V gabaridne luči sem vgradil LED lučke namesto žarnic, da je manjša poraba pozicijskih luči, polnilni tok sem iz 3A povečal na 4A, končna poraba je sedaj zaradi LED celo manjša kot prej, kljub dvigu polnilnega toka.

Ja, tako preprosto je to, nobenih komplikacij z dodatnimi vtičnicami in kabli in nobene dodatne inštalacije na vlečnem vozilu.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 6:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@sebaveh: ja točno take.
Trenutno sprašujem za predloge, ker vitla še nimam doma. Bo pa vitel namenjen nalaganju zanimive naprave na prikolico.
Če gledam časovno dolžino prevoza s prikolico bo v eno stran trajal največ 1uro. Število nalaganj dnevno bo največ 5. Zadeva sicer ne bo vsak dan v uporabi, zato mogoče nebi bilo slabo razmisliti še o dodatnem polnilcu/vzdrževalniku, kadar ni v uporabi. Za delovanje mora biti naprava priklopljena na 230V ali agregat. Rebrov predlog se mi dopade, ker potem nimam nobenega dela na vlečnem avtomobilu, pa tudi univerzalna je. Ob tem me zanima tudi predlog step up pretvornika z omejitvijo toka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 774
Aktiv.: 3.26
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 8:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malo offtopic
kaksna pa je cena tega obrezovalca
lp
b
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 10:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta zanimiva naprava bo verjetno del prikolice?
Ker za delovanje naprave rabiš 230V, ali je potem sploh potrebno imeti polnjenje akumulatorja iz avtomobila, ker je bolj enostavno, če se polni kar iz 230V. Za vzdrževanje akumulatorja, ko bo prikolica parkirana nekje, pa v bližini montiraš vtičnico in polniš, razen, če boš prikolico imel parkirano nekje stran od električnega omrežja, ko ne bo v uporabi dalj časa. Tudi v tem primeru obstaja rešitev, sončne celice.

Prav gotovo prevozi s to napravo ne bodo zelo dolgi in bo zato polnjenje trajalo krajši čas, kar pomeni da potrebuješ večji polnilni tok, kar pomeni dodatno inštalacijo, s tem pa izgubiš univerzalnost. Iz tega razloga se mi zdi bolje, da poskrbiš, da se akumulator polni ali dopolnjuje vedno, kadar je naprava priključena na 230V, vgradiš "pametni" polnilec in je zadeva rešena.

Ko sem jaz opremljal prikolico za prevoz avtomobilov, sem to rešil precej unikatno, saj nisem imel pri roki nobenega primernega pretvornika, zato sem ga naredil kar na univerzalni ploščici, ker se je mudilo. Naredil sem ga na podoben princip, kot je pretvornik v avtomobilskih ojačevalnikih, ne z dušilko pač pa s toroidnim feritnim transformatorjem. TL494, 2x FET, dvojna dioda na izhodu, še ena dušilka, povratna veza za napetost in tokovna omejitev na primarnem delu. ja, saj vem, step-up za tak namen bi bil čisto dober in bolj preprost z dušilko, ampak takrat ga še nisem znal narediti, oziroma še nisem kupoval na ebayu. Sedaj bi uporabil in priredil kaj takega *** KLIK *** za prenosnik je zelo uporaben Smile

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naprava bo v bistvu samo naložena na prikolico. Kadar je v uporabi ni na prikolici. Za nalaganje bo potreben vitel. Razloži se jo ročno. Ima narejene priključke da se jo priklopi na traktor, s katerim se jo lahko odpelje na kakšen pašnik, če je potrebno, drugače je menda samostoječa.
Akumulator in vitel bosta montirana na prikolici in prikolica naj bi bila umaknjena stran od naprave kadar je v uporabi.
Očitno bo treba uporabiti obe opcije (polnenje iz avtomobila med vožnjo in polnenje preko 230V ). Napravo bo v 99% prevažal samo en avto.
Cena nove naprave v trgovini je menda okoli 15k€, brez prikolice, vitla,...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 12:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, taka je ta reč.

Odloči se, kakšen naj bi bil polnilni tok, potem boš pa videl ali je dovolj, da se "šlepaš" na pozicijske luči ali pa boš naredil dodatno inštalacijo z ločeno vtičnico, seveda lahko še vedno uporabiš 7. (neuporabljeni) kontakt z oznako 54g na vtičnici avtomobila Wink

Vsekakor priporočam možnost priklopa na 230V (ali solarni sistem), ko je prikolica parkirana.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
LinuxFuter
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40
Prispevkov: 389
Aktiv.: 1.77
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 12:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa 13 pin priklop, ki ga ima vsak nov avto, pa tudi kaka prikolica že? Ta ima že v osnovi 4 pine, namenjene napajanju akumulatorja in ostalih porabnikov. Če to, odpade, kaj pa priklop za polnjenje akumulatorjev od viličarja na prikolici in avtomobilu, ker "itak" naj bi večino časa en in isti avto vlekel isto prikolico.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.68
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 1:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Reber: hvala za napotke.
@LinuxFuter: teh novih vtičnic in vtikačov v bistvu še ne poznam, ker nisem imel še opravka z njimi. Pa tudi 90% folka ima še stare priklope na avtomobilih in prikolicah. Če si moraš na hitro sposoditi prikolico, si jo lahko brez problema. Verjetno obstajajo adapterji iz 13 na 7, pa vendar...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gledal sem tale vitel: http://tehnonet.si/si/izdelek/202/vitel-12v-1360kg-atv/

750 W = pri 12V 62,5A. Torej je poraba 62,5As. Če računam, da bi vitel deloval 10s to pomeni 625As. Pri polnilnem toku 3A bi to nadomestil v ~ 3,5 minutah, dodajmo še 2 minuti za pokrivanje izgub polnjenja + kakšno As rezerve.

Mislim, da bi za normalno uporabo bilo dovolj "krasti" elektriko iz priklopa za osvetlitev prikolice. Seveda pa, ker je zadeva sezonskega značaja, je potrebno nekako zagotoviti vzdrževalno polnjenje, ali pa si za ta čas izposodiš akumulator s kakšnega drugega stroja, ki takrat ni v uporabi.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2013 4:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zelo je odvisno od avta in njegovega električnega sistema. Pri novejših, oziroma teh ki imajo že CanBus in podobne sisteme, kjer se žarnice napajajo preko kakšnih mosfetov ali shunt uporov, si jaz ne bi upal delati na tak način.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group