www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

LED zasenčene luči
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
taz
Član
Član



Pridružen-a: Tor 11 Dec 2007 22:56
Prispevkov: 57
Aktiv.: 0.27
Kraj: Solkan

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 2:14 pm    Naslov sporočila:  LED zasenčene luči Odgovori s citatom

Pozdravljeni.

Namen imam naročit H7 LED sijalke in to zmontirat ter seveda homologirat. Sem tudi klical na LPP kjer so mi posredovali številko nekega možakarja, kateri je rekel, da če zadeva ima certifikate in zadevo montira vsposobljena oseba in mi izda potrdilo ostrokovni vgradnji, da ne bi smelo bit težav pri homologaciji. Tako da usi kateri mislite komentirat v stilu da bo bleščalo ostale etc, naj niti ne začnejo, saj zadeva sveti kakor boljše halogenske žarnice(1800lm, če gremo verjet kitajcem), poleg tega pa bo montirano v luči z lečo, pravilno pa bo tudi nastavljena višina.
Je pa kolega mi rekel, da v mehanični delavnici kjer on dela, da so imeli podobe produkte, vendar so jih umaknili, ker naj bi imeli težave z njimi kot naprimer da je pri avtomobilu skurilo CAN linijo. Ima kdo izkušnje s tem, oz ve ali je sploh to mogoče? Kar vem glede te CANbus linije, da ti javlja če ti pregori žarnica, kar pa jst nimam, kaj več pa ne vem.

No prosim za izkušnje, mnenja, predloge.

p.s.: Zakaj hočem to? Ker zelo sovražim rumeno svetlobo halogenskih žarnic, če pa so obarvane modro, pa zgubijo na svetilnosti, tako da no go. Pa seveda manjša poraba toka ne škodi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5531
Aktiv.: 24.04
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 4:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hoj!

Tako na hitro bom rekel, da zna zadeva svetit, ampak da ponoči z njimi verjetno ne boš zadovoljen ... Blešči se pa odvisno od parabole - za navadno žarnico je pač narejena tako, da pobira svetlobo tam, kjer je nitka. Tule bo težka ... Če pa ima avto lečo, so pa tele ledice no-go, ne bo svetilo praktično nič, ker ne sveti naprej, ampak gor in dol..

Glede na izvedbo "hlajenja" takale ledica po mojem crkne še hitreje kot navadna žarnica.

CAN linija ni tako ne-robustna in če se jo je skurilo, je moralo biti res nekaj hudo narobe ... Res pa, da ne gre podcenjevati nekaterih kitajskih switcherjev ... Smile

LP, g

EDIT: zdaj videl, da je to kao 2x 25W LED. Spreminjam izjavo o crkovanju - crknilo bo BISTVENO prej, kot pa navadna žarnica Smile Sploh, če bo tisti mikro ventilatorček crknil (kar bo sigurno kmalu), so LED štete minute, ne dnevi ...

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
taz
Član
Član



Pridružen-a: Tor 11 Dec 2007 22:56
Prispevkov: 57
Aktiv.: 0.27
Kraj: Solkan

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ma nekje sem dobil test o porabi, pa je pisalo mislim da 27W za vsako sijalko, tako da bi mogla biti na usaki sijalki 2x~12W LEDice. Pozicija LEDice je na isti razdalji, kakor je pri navadnih žarnicah žarilna nitka, tako da gorišče bi moralo ostati nespremenjeno. Sem pa pisal tej firmi, naj mi posreduejjo vse dimenzije.

Tukaj je še video kako zgleda in koliko sveti *KLIK*

Glede odvajanja temperature sem pa tudi razmišljal, ja, da ko bo ventilator crknil, da mu bo LEDica hitro sledila.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matej79
Član
Član



Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.04
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 5:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikor je iz slik razvidno sta na vsaki "žarnici" po vsej verjetnosti po dve Cree CXA1507 diodi. Napetost na vsaki diodi pri tej moči bi morala biti okoli 40V. Elektronika se poganja z 2A pri 12V, to je 24Wješ , pomeni da je v krmilju vgrajen step-up regulator. Pri takšni napetnostni razliki pričakuj izkoristek elektronike cca 70-75%, kar ti na "žarnici" znese med 17W in 18W na diodah. Če upoštevaš, da je svetloni tok recimo 100lm/W, bodo teoretično diode oddajale svetlobni tok ranga 1700-1800lm pri 85st. C. Pri povišani temperaturi pa bistveno manj. Upošteva tudi, da sta diodi usmerjeni navzgor in navzdol (levo in desno, če zeliš), zaradi česar bo veliko svetlobe izgubljene in ne bo sfokusirane v reflektorju. že teoretični svetlobni tok diod je v rangu halogenskih žarnic, ko pa odšteješ še izgube zaradi slabega fokusa in stekla luči, pa lahko mirno odbiješ še vsaj 20% svetlobe, ki prispe na cestišče. Torej ne pričakuj, da boš s temi svetilkami kaj bolje videl ponoči. Zraven tega še upoštevaj, da je barvna svetloba 6000K in da je CRI posledično med 70 in 75, ter da boš na koncu prekleto razočaran.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5531
Aktiv.: 24.04
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 7:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slabo gledal - mi je tistih 50 W v oči padlo ...
No, pa še vseeno moje mnenje ostaja nespremenjeno - tako glede hlajenja kot glede optike ...

LP, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 7:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za vse, ki bi radi ponoči bolje videli in hkrati ne bili v nasprotju z zakonom ter NE MOTILI!!!!!!! ostalih. Iz lastne izkušnje vozim že več ko 5 let s serijo Osram + najprej 30, potem 50 na koncu 90. Zdaj imam Bosch + 90. Vse te žarnice so homologirane (H4), morda dobiš tudi drugi tip. Nazivna moč je 55/60W. Le življenska doba je krajša + cena višja.

Opis izkušenj:

Ko sem prešnji avto prodal sem Osram +30 vzel ven in vgradil v sinov avto.
1. komentar:"Oč to svet kt pr norcih".

+ 90 pa so "žleht". Ti znak "nazaj posveti", da v začetku kar gledaš.

Bistvo pa je, da se v vsem času uporabe ni še nobeden pritožil z blendanjem. Črta na regloskopu je "v nulo". Pa vozim Korejca (Tacumo 7 let staro, prej pa Nubiro). Pa ne pozabit moč = enaka + homologirano + ne motiš drugih!

Skratka priporočam.

Za skeptike pa ponujam test 1 moja +90 H4, druga tvoja po izbiri. Vsaka v svojem žarometu. Prekrijeva žaromet a, nato b. Subjektivna primerjava.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 11.99
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 9:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom dodal še svoje mnenje in nasvet .
Na ledice za vožnjo raje pozabi, še posebej kitajske in še posebej za osnovne luči. Se bodo skuhale še preden boš preveril, kako delajo.
Nikoli nisem razumel, zakaj potrebujete hudičevo dosti svetlobe. Meni je dovolj H4 v terencu in H7 v navadnem avtu. Vidim dobro in svetlobi nič ne manjka, pa še žarnice niso ravno drage. Najbrž marketing deluje.....
Na leto prevozim več kot 100K km, vsaj zadnjih 6let, prej pa vsaj pol toliko na leto. Za menoj je že precej čez milijon kilometrov in globoko priporočam, da v lučeh pustite tisto, kar je notri dal proizvajalec (saj je že on zaj. z raznimi VN lučmi, ki so samo dodaten vir težav).
Vse drugo bo predvsem drago.
Če ne vidite dovolj daleč z originalnimi svetili to pomeni, da vozite prehitro Smile

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
freshman
Član
Član



Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16
Prispevkov: 149
Aktiv.: 0.80
Kraj: Notranjska

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 11:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se bom tudi jaz malo oglasil.
s55m
Citiram:
Če ne vidite dovolj daleč z originalnimi svetili to pomeni, da vozite prehitro

Ali pa imate okvarjen nočni vid.

Ne nisem pisal zaradi tega ampak, da ti napišem par stvari ki so mi takoj padle v oči iz predstavljenega oglasa . Me prav zanima če možje iz Luxemburga (razvidno po oznaki E13), ki so odgovorni za izdaje certifikatov kaj vedo o teh LED svetlobnih telesih in so zanje izdali ECE r48.
Nikjer ni razvidno če imajo homologacijo ECE r48. V Evropi jo MORAJO imeti.
taz
Citiram:
Sem pa pisal tej firmi, naj mi posreduejjo vse dimenzije.

Ni treba spraševati kitajcev po dimenzijah ampak po omenjenih listinah saj so slednje alfa in omega za avtomobilske luči.
Če koga zanima špeh od 116 strani je tukaj http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r48r6e.pdf

Za dodatno branje je tukaj še regulativa o DRLju v malo manjšem obsegu z 32 strani http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf

V LED razsvetljavi je definitivno prihodnost in mislim, da se bodo slej ko prej uporabljale za avtomobilske luči vendar bo takrat tudi parabola in sama izvedba luči ustrezno spremenjena in se ne bodo menjale samo žarnice kot pri hišni razsvetljavi.

Najhitrejši prodor v avto industriji so LED naredile na področju signaliziranja kot so smerniki, stop luči, zadnja pozicija ter nenazadnje DRL.
Vsa ta svetila so prvenstveno namenjena podajanju signalov drugim udeležencem v prometu in ne vozniku samemu kot so sprednje luči na avtu NI LUČI NI POGLEDA NI VOŽNJE ! Z smernikom in stop lučjo voznik ne vidi nič boljše v temi !
Ne misliti, da sem staromoden, ker imam tudi sam Philipsov DRL set na avtu in sem zelo zadovoljen z njim (z ceno malo manj saj so 150€ dražje od najdražjih kitajskih ) in so resnično zelo opazne napram halogenu z zmanjšano 25% svetilnostjo preko dneva.

To je to za enkrat.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
taz
Član
Član



Pridružen-a: Tor 11 Dec 2007 22:56
Prispevkov: 57
Aktiv.: 0.27
Kraj: Solkan

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 31, 2013 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Matej79, hvala za izčrpno obrazložitev, vendar kar so mene učili v šoli, je CRI pri LED diodah od 80 do 90. Če gledaš to, imajo tudi avtomobilski xenoni oz metal halogenidne sijalke index CRI do 95, [slovenščina je zame švedska vas] da glede tega ni neke grozne razlike. Če bi bila recimo nizkotlačna Natrijeva, bi bila druga zgodba. Glede izgubljanje svetlobe zaradi same izdelave oz oblike sijalke ne vidim lih problema, saj je ena dioda obrnjena gor, druga dol, tako da sveti 360°, glede žarišča pa je dioda na isti razdalji kakor žarilna nitka pri navadni žarnici, je pa res da ima malo večjo površino in ni točkasta.

@bojans, prosim preberi dobro še enkrat moj prvi post in ne mi s tem da bi to bleščalo, kakor blešči, ko si nekateri namontirajo "xenonske" luči, po možnosti v parabole in nimajo nastavljene niti osnovne višine, kaj šele da bi jim nastavljalo višino med vožnjo. In to +50% svetlobe in take podobne so za moje pojme čist nateg, saj sem enkrat testiral neke od osrama, mislim da night braker, pa je bil isti šmoren, samo cena je bila višja. Lahko sem pa samo jst imel slabo izkušnjo s tem, kdo ve.

@s55m BMW LED in OPEL LED

@freshman, ko enkrat voziš avto ko ima xenon luči, so navadne žarnice za en k... Je pa to, da hočem da je bela najraje 5000K svetloba, zato sem začel razmišljati v tej smeri, da bi montiral LED not. Glede teh certifikatov sem tudi jst takoj podvomil v njihovo pristnost, vendar čakam še na odgovor te kitajske firme, ko sem jih povprašal glede teh certifikatov.

Hvala usem za mnenja, izkušnje, kritike, pa če ima še kdo kaj za dodat, z besedo na dan.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 5:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

taz je napisal/a:
....ko enkrat voziš avto ko ima xenon luči, so navadne žarnice za en k...

Lahko tudi drugače:
ko enkrat voziš avto z dobrimi (halogenskimi) lučmi, so avti s povprečnimi lučmi za en k..., pa četudi jim žarnice menjaš za dva ksenona.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 7:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
poleg tega pa bo montirano v luči z lečo


take led diode bi bile primerne za reflektorje brez leče sicer bo delalo vendar zna snop biti nepravilen

če bi v tvojem avtu imel montirano HID žarnico bi bila osramovega tipa D2S ki je za projektorske leče - luči . Ta žarnica je brez zasenčenja

če bi imel v avtu klasične parabole ki bi uporabljal za HID bi bil uporabljen osramov tip D2R . Ta žarnica ima zasenčeno stekelce ( izgleda pa takole )





PS: verjetno zaradi napačnega kupovanja žarnic tudi HIDke moteče svetijo

Mislim da bo še težava s odvajanjem toplote ( za to bi mislim potreboval ''heatpipe '' hladilnik z ustreznimi rebri)

Rebra na sliki se mi zdijo popolnoma neustrezna - morala bi biti tipa ''ježek''

ventilator na koncu je milorečeno smešen

kako boš tesnil vse skupaj( originalno pride čez gumijasta kapica da ščiti sistem pred vdorom vode

-----------------------------------------------------------------------

da se naredit led osvetlitev - vendar mislim da to ni pravi sistem

drugače pa delam s 35-40W led projektorkami - pod vodo

_________________
Moments before detonation ,....... TT


Nazadnje urejal/a lucca brassi Čet Avg 01, 2013 10:15 am; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.74
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 8:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti ventilator ti bo en k**ac pomagal, ko bo LEDica zaprta v žaromet. Vroč zrak bo v najboljšem primeru le krožil okoli LEDice in jo pospešeno grel...
Doma ravno testiram te močne ledice. Imam 10W, 20W, 30W, 50W in 100W ledico. Lahko rečem da se že 10W kar pošteno greje in rabi konkreten hladilnik. Če bi rekel, da je ta na sliki smešen, potem sem rekel močno premalo...namreč je hudo bolj ubogi kot samo "smešen". Za 50W ledico rabim hladilnik od procesorja srednje velikosti in 80 mm ventilator na njem. 10W ledico sem dal na alu hladilnik dimenzij cca 40x40 z rebri, pa je premalo - po minuti, dveh hladila ne moreš več držati. 40x40 ventilatorček je bil nuja na njem.
Poleg tega so podatki teh ledic čudni: po eni strani pove, da je moč ledic 50W, po drugi strani pa da vleče 2A pri 12V...kaj je zdaj prav?

Nenazadnje - primerjaj original žarnico s tole: originalna ima nitko na sredini, te ledice pa so umaknjene gor in dol kar za nekaj mm, kar bo prestavilo žarišče, posledično bo svetloba svetila vse drugam, samo tja kot treba ne.
Po drugi strani, pozabi na homologacijo. Nekdo na drugi strani (ki po vsej verjetnosti itak nima pojma) ti je že tako rekel. Ko boš pa tam, bodo drugi ljudje in jih ne bo brigalo, kaj ti je rekel nekdo izmed njih, ampak jih bodo zanimali samo papirji ter oblika snopa. Sicer pa, se mi zdi da itak ne boš našel električarja, ki ti bo dal podpis pod to, vsaj poštenega ne, saj si ne bodo šli kvarit dobro ime...

aja---še okoli mita glede "ohoho" svetilnosti ksenonk: taz, ta mit drži samo če preideš z slabih halogenk na dobre xenonke, sicer ni res. Če vgradiš dobre halogenke (modeli so bili že napisani, naj dodam Osram night breaker), potem razlike praktično ni. Seveda je predpogoj tudi dober žaromet. Veliko malih avtov ima žaromete slabe, zato taka primerjava sploh ni na mestu. Ne moreš npr. primerjati halogenke v cliotu s xenonkami v BMW-ju Brick wall

Moj namen ni za=bavati, verjemi. Nasveti so dobronamerni.
Po drugi strani mi pa nikoli ni bilo jasno, zakaj hudiča nekatere tako moti "rumena" svetloba...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
taz
Član
Član



Pridružen-a: Tor 11 Dec 2007 22:56
Prispevkov: 57
Aktiv.: 0.27
Kraj: Solkan

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 12:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala usem za konkretne informacije, nasvete in predloge! Odločitev je padla, ne bom se za=baval s kitajsko robo.

Sem pa spet dobil neko idejo. Kaj pa Hella, ko ima LED leče? A se komu sanja, če bi se dalo samo zamenjat leči in to je to? Seveda z vsemi potrdili in papirji in nato na homologacijo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.74
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 12:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole sicer izgleda bolje, predvsem je cela luč narejena prav za LED, kar zagotavlja dobro svetilnost, ampak kot berem je predvsem namenjeno za kamione, avtobuse itd...tako da je spet vprašanje, če boš spravil v avto. Če bi čaral, je spet vprašanje homologacije - ja, znajo biti zelo sitni...
Seveda sem pozabil omenit da po moje cena ni ravno kitajska...če jo uspeš izvedeti, jo objavi tukaj. Namreč - da bi šel v nakup teh svetil, dal zanje nekaj sto evrov in na koncu izvedel, da homologacija sploh ni možna....ti ostane samo še z glavo v zid Brick wall
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
freshman
Član
Član



Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16
Prispevkov: 149
Aktiv.: 0.80
Kraj: Notranjska

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 01, 2013 3:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

taz saj nočem bit žleht................
Boš moral kar obupat in ostat pri tem kar imaš ker preprosto zadevo ne bo mogoče homologirat pa še stroški bodo enormni. Če računaš, da je Philips-ov DRL 8 skoraj 200€ Hella pa je še dražja potem .........
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group