Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kalcan Neznanec

Pridružen-a: Pet 02 Mar 2012 16:39 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 4:07 pm Naslov sporočila: Vezava kompresorja |
|
|
Pozdravljeni,
imam vprašanje in sicer priklopa elektro motorja moči 7,5kW na zvezda/trikot.
Zanima me kako ga priklopim in kako vezem dekompresijski ventil in stikalo na kompresorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 2:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen.
Citiram: |
...priklopa elektro motorja moči 7,5kW na zvezda/trikot... ...Zanima me kako ga priklopim... |
Načeloma je vezalna shema priložena zvezda-trikot stikalu. Kakšen dodaten podatek s tablice motorja ne bi škodil (da ne boš naknadno ugotovil, da motorja ni moč preklapljati zvezda-trikot).
Citiram: |
kako vezem dekompresijski ventil in stikalo na kompresorju |
Ugibam, da gre za zračni kompresor. Imam prav? Načeloma dovod napetosti priključiš na tlačno stikalo, s tlačnega stikala pa gre odvod (kabel) pa na motor.
Za izpust tlaka iz glav povežeš s cevko ustrezna priključka na tlačnem stikalu in nepovratnem ventilu na rezervoarju zraka.
Offtopic: misliš uporabiti ta motor za pogon kompresorja? Tlačno stikalo poskrbi za vklop in izklop motorja. Kdo bo pa zvezda-trikot stikalo preklapljal?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kalcan Neznanec

Pridružen-a: Pet 02 Mar 2012 16:39 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali ima kdo shemo kako zvezati zvezda/trikotz kotaktorji? Tlačno stkalo naj bi imel funkcijo vklop/izklop kontaktorja. Dekompresiski ventil pa rabi samo fazo ter nulo in se vklopi ko neha polniti kompresor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 7:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pišem s telefonom, zato sam poišči gugl sliko "delta star schematic". Iščeš shemo s tremi kontaktorji in časovnim relejem z zakasnjenim vklopom.
Ko boš torej imel shemo ...
Dekompresijski ventil je običajno n.o. (normalno odprt), zato ga vežeš vzporedno k tuljavi kontaktorja za vklop trikota.
Tipko za vklop nadomesti s klecnim stikalcem.
Z njim boš vklapljal in izklapljal kompresor, če nimaš grebenastega glavnega stikala.
Tlačno stikalo vežeš zaporedno s klecnim stikalcem. Ko bo tlak dosežen, mora prekiniti napajanje kontaktorjem. Torej vežeš žici na Com in n.c. kontakta tlačnega stikala.
N.C. tipko za izklop lahko kar direktno prevežeš, ker bo tlačno stikalo opravljalo enako funkcijo namesto nje.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 8:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dekompresijski ali razbremenilni ventil vežeš tako kot ti je igo odgovoril in sicer vzporedno z trikotom.
Zakaj ? Med zagonom mora biti ta ventil odprt da se kompresor lažje zažene in mu ni potrebno zraka tlačiti direkt v posodo temveč tisti čas ko je motor v zvezdi zrak delno izhaja na razbremenilnem ventilu. Ko pride do preklopa v trikot se ta ventil zapre in zrak gre direktno v posodo.
Ali boš delal avtomatski preklop zvezde trikot ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 8:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da nimaš ti slučajno že v tlačnem stikalu vgrajen razbremenilni ventil, pa tega ne veš. Namreč mogoče ti to prihrani malce komplikacij.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Da nimaš ti slučajno že v tlačnem stikalu vgrajen razbremenilni ventil, pa tega ne veš. Namreč mogoče ti to prihrani malce komplikacij. |
Mislim da 7,5kW motor ne žene tako majhnega kompresorja kjer bi bil montirano tlačno stikalo z vgrajenim razbremenilnim ventilom .
Sklepam po moči motorja,da je vsaj dvobaten kompresor z 200 litrskim rezervoarjem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kalcan Neznanec

Pridružen-a: Pet 02 Mar 2012 16:39 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 9:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor poganja trobaten motor in ima posebej razbremenilni ventil. Freshman kako to misliš avtomatski preklop zvezda/trikot? Pripel sem shemo mi lahko poveste ali je prava?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
28.67 KB |
Pogledana: |
33 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem enega zvezal takole samo da je bil dvobaten :
Vklop je popolnoma avtomatski . Kot glavno stikalo sem uporabil navadno stikalo ki vklopi 24v trafo in da predpogoj da zadeva deluje.Tlačno stikalo vklaplja (preko 24v napajanja ) glavni K1 in kontaktor zvezde K2 ter sproži časovnik za preklop med zvezda trikot K3. Po prednastavljenem času pride do preklopa in ker sem dal na kontaktor trikot K3 kontaktno razširitev sem uporabil en NO kontakt da sprožim razbremenilni ventil . Ta ventil je v izklopljenem stanju odprt.Nastavljiv časovnik je prišel prav ker sem ga moral kar malo povečati ker je drugače spodbijalo varovalke. Na objektu kjer je kompresor ni bilo prav močne elektrike in ker se kompresor vklaplja občasno in v delavnici že delujejo stroji se je kaj hitro zgodilo da so počepnile vhodne varovalke če nisem pustil da se kompresor dobro zavrti v zvezdi !
Za dodatek sem z pomožnim kontaktom NO na K2 povezal elektro ventil ki v zagonski sekvenci iz rezervoarja izpušča kondenz ki se nabira na dnu posode.Vmes je stikalo za vklop ali izklop te funkcije ki pride prav v vročih poletnih dneh.
Cena.........kar drag štos !
Citiram: |
Freshman kako to misliš avtomatski preklop zvezda/trikot? |
Avtomatsko mislim na to da uporabiš časovnik ki ti preklopi iz zvezde v trikot ker skoraj ne vidim razloga da vežeš tako drage kontaktorje potem pa jih ročno prožiš !
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, vezava je prava, vendar je tu narisana samo moč, ne pa tudi krmiljenje kontaktorjev.
Bilo bi pa tudi dobro vedeti kakšen bo režim delovanja kompresorja. Kot je razvidno, to ni nek mali kompresorček in na takšnih velikih je delovanje izvedeno v smislu neprestanega delovanja in se glede na pritisk v rezervoarju krmili samo razbremenilni ventil. To pomeni, da ko je dosežen zgornji pritisk se odpre razbremenilni ventil in kompresor deluje "na prazno" (ne polni rezervoarja, vrti pa se). Ko pritisk pade na spodnjo mejo, pa se vklopi ventil in kompresor polni rezervoar. S tem se izogne pogostim zagonom motorja. Če pa dalj časa ni porabe zraka in s tem padca pritiska, pa se kompresor (motor) ustavi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kalcan Neznanec

Pridružen-a: Pet 02 Mar 2012 16:39 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
No tako kot je napisal freshman bi rad. Vendar ker sem kontaktor videl le na videz bi rabil bolj podrobno razlago priključitve krmiljenja. Močnostni del mi je jasen.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Pet Sep 13, 2013 8:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Kontaktor je samo en večji rele.
Ima močnostne kontakte - za vklop naprave- , ki jih krmiliš (preklopiš) z napetostjo, pripeljano na kontaktorjevo tuljavico. Ko tuljavica izgubi napetost, se močnostni kontakti postavijo nazaj v mirovno stanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Sep 13, 2013 4:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
freshman,tu je K2 trikot in K3 zvezda.
Pa mešate tudi tlačna stikala,razbremenilne ventile (da ni to varnostni?).
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kalcan Neznanec

Pridružen-a: Pet 02 Mar 2012 16:39 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Pet Sep 13, 2013 7:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne morem odpret teh dodatek sem pa dodal svojo sliko ki sem jo malo preuredil ali bi bila ta vezava uredi ?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
36.76 KB |
Pogledana: |
21 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|