Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 11:07 am Naslov sporočila: Dimenzioniranje transformatorja |
|
|
Induktivno breme bo napajano preko ločilnega transformatorja. Navidezna moč bremena bo približno 5x večja od delovne moči. Vprašanje je, kakšen je ustrezen transformator. Po moji logiki je tako: na navidezno moč bi moralo biti dimenzionirano samo sekundarno navitje (presek žice), jedro pa je lahko dimenzionirano na delovno moč. Ali je to res?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s56al Član

Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03 Prispevkov: 788 Aktiv.: 3.32 Kraj: JN66SI & JN76TM
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 12:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Navidezna moč je "navidezna" s stališča končne bilance pretočene energije do porabnika (torej integral moči po času), v resnici pa se "jalovi" del navidezne moči oz. energije (ki je v tem primeru pomembno velik) 50x v sekundi pretoči od generatorja čez omrežje (in transformator) do porabnika ter potem v generator nazaj. Vsa ta jalova energija čisto realno in ne samo navidezno obremenjuje omrežje med generatorjem in porabnikom. Zato jo pri industrijskih uporabnikih elektrodistribucija tudi dodatno zaračunava. Napisano je seveda res le v primeru, da vmes na omrežju oz. pri porabniku ni kakega kompenzatorja jalove energije.
S.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja res je, sem še pomeril kaj se dogaja na primarju. Dimenzioniranje transformatorja torej na navidezno moč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.87 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 12, 2013 6:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je breme nespremenljivo, skompenziraj reaktivni del.
Bo zadostoval precej manjši transformator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
int47 je napisal/a: |
Če je breme nespremenljivo, skompenziraj reaktivni del.
Bo zadostoval precej manjši transformator. |
Ja, dobra ideja. Bom preveril kako veliki kondenzatorji pridejo za tole skompenzirat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole zgleda obetavno, izračunana vrednosti kondenzatorja je precej manjša kot sem mislil da bo. Sedaj pa še vprašanje kakšen kondenzator. Kar dva elektrolita na kontra? Ali obstaja kaj specialnega za kompenzacijo (razen tistih velikih blokov za industrijo)? Potreboval bom 47uF na 230VAC.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.38
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 11:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole. Pozabi na elektrolite...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 12:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa startni kondenzatorji za enofazne motorje?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.38
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 12:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
A so namenjeni za stalno obratovanje?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.71 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor gledam podatke so za stalno obratovanje. Lifetime v rangu 20.000 ur, pa kondenzator je pri enofaznih motorjih ves čas priključen na pomožni fazi, kolikor vem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.38
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 2:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne, zagonski kondenzatorji so namenjeni samo za zagon. Po startu motorja se odklopi s centrifugalnim stikalom (ali s stikalom 0-1-start) in ni več pod napetostjo. Stalno priklopljen je delovni kondenzator, ki pa ima ob podobnih dimenzijah precej manjšo kapacitivnost. Te bi lahko celo uporabil za kompenzacijo, samo dvomim, da bodo kaj cenejši od namenskih.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elos Član


Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 12:23 Prispevkov: 171 Aktiv.: 0.81
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 3:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iskra jih ima pod imenom KNK.
Lp
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
KNK.pdf |
Velikost datoteke: |
913.35 KB |
Downloadano: |
9 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 6:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
A lahko kdo na kratko razloži, kako se dimenzionirajo kondenzatorji za kompenzacijo in kako se priklopijo?
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.38
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 6:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Piše na vsakem, koliko kvar ima pri kateri napetosti. Lahko pa greš mikrofarade računat, če ti je bolj domače
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3409 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
A lahko kdo na kratko razloži, kako se dimenzionirajo kondenzatorji za kompenzacijo in kako se priklopijo? |
priklopijo se vzporedno bremenu (navitju motorja), videl sem pa že tudi zaporedno vezane v starejših flurescentnih lučeh.
Izračunajo pa se najbrž iz podatkov, ki so na tablici motorja. Iz napetosti, toka, moči in cos fi izračunaš navidezno in jalovo moč. Potem pa k motorju vežeš kondenzator iste jalove moči (ali mogoče nekaj manj ? Problem prekompenzacije ?), kot si jo izračunal za motor/dušilko/itd.
Tukaj je dober opis.
Formule: http://www.moeller.net/binary/schabu/SB2011-8_online_EN.pdf , stran 12.
Kaj sploh je ta skrivnostna induktivna naprava iz naslovne teme ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|