www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Priklop motorja pralnega stroja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
genijus
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 26 Dec 2011 12:30
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: LESIČNO

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 12:42 pm    Naslov sporočila:  Priklop motorja pralnega stroja Odgovori s citatom

Pozdravljeni a mi lahko prosim kdo razloži kako priklopiti omejeni motor pralnega stroja direktno na vtičnico 220 zraven bi še dodal kondenzator
Hvala za pomoč



PB233797.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  78.51 KB
 Pogledana:  7 krat

PB233797.JPG



PB233796.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  78.43 KB
 Pogledana:  4 krat

PB233796.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
flomaster
Član
Član



Pridružen-a: Pet 31 Maj 2013 19:49
Prispevkov: 141
Aktiv.: 0.96

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 6:45 pm    Naslov sporočila:  Re: Priklop motorja pralnega stroja Odgovori s citatom

genijus je napisal/a:
kako priklopiti omejeni motor pralnega stroja

Kako pa je ta motor omejen? Je mogoče skurjen? V tem primeru na odpadu poiščeš drugega Smile
genijus je napisal/a:
direktno na vtičnico 220 zraven bi še dodal kondenzator

Motor, za katerega sprašuješ je verjetno ta na fotografijah? Če ja, potem za svoje delovanje ne potrebuje kondenzatorja, ker je to univerzalni kolektorski motor. Najbrž si mislil, da je to asinhronski motor, ki potrebuje kondenzator za pomožno fazo, tako kot v bolj starih pralnih strojih.
O univerzalnih kolektorskih motorjih je na internetu veliko informacij.
Tale motor ima na svoji gredi preprost tacho generator za kontrolo vrtljajev, stari asinhronski motorji za pralne stroje nimajo tacho generatorjev, ni potrebe.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
genijus
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 26 Dec 2011 12:30
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: LESIČNO

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne ni skurjen zanima me katera žica je nula in katera faza
Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.78
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 7:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rdeči dve pusti nepriključeni. Belo, kot vidim gre na ščetko, priključi na fazo. Poiščeš žico, ki gre na drugo ščetko in jo priključiš na nulo. Ostaneta ti dve žici, ki sta izvoda statorja. Prav tako priključiš eno na fazo in drugo na nulo. Pri tem ni pomembno katera je faza in katera je nula. Pomembno je le, da spojiš eno od statorja in eno ščetko. Motor bo deloval na izmenično napetost 230V ~ in prav tako na enosmerno, če uporabiš diodni mostič.

P.S.: Seveda moraš najprej določit rotor in stator, povezat dve in dve žici in šele nato priklučit na omrežno napetost.

P.P.S.: Lahko bi bilo tako (na sliki se slabo vidi), bela in črna = faza, modra in zelena = nula.


Nazadnje urejal/a stane Sob Nov 23, 2013 7:58 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1906
Aktiv.: 8.03
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 7:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

TEGA SE NE SME PRIKLAPLJATI NA 230V ! Speak to the hand

Ta motor je kolektorski (ne potrebuje kondenzatorja) in se mu obrate regulira z elektroniko za kar skrbi tahometer (rdeče žice).
Pri direktni vezavi ima že pri 150V zelo velike obrate - pri 230V obstaja možnost, da zaradi prevelikih obratov raznese kolektor ali rotor Exclamation

In ker ne želim, da se kdo poškoduje tudi ne povem pravilne vezave Not talking

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.78
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 8:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Torej, če se ne bo več javil, ga je uspel priključit! Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
genijus
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 26 Dec 2011 12:30
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: LESIČNO

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 8:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore
To se pravi ,da moram poiskati nekoga ,ki se na to vezavo razume. Sicer bi jaz rabil ,da ima takšne obrate kot jih ima motor pri pranju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.78
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 8:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stator priključiš direktno. Rotor vežeš preko zatemnilnega stikala za luč in imaš regulacijo vrtljajev. Takšna stikala se dobijo v močnejši izvedbi in tudi takšna za motorje.

Vse je odvisno od tega, zakaj bi zadevo uporabljal, mogoče to ni uporabno za tvoj primer.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
genijus
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 26 Dec 2011 12:30
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: LESIČNO

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 9:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To se pravi ,da takšna vezava ,ki si mi jo razložil v prvem postu ne pride v poštev je treba drugače zvezati kako ? Zatemnilno stikalo za luč imam. To zadevo bi pa rabil za pranje črev pri kolinah.
Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 23, 2013 9:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

stane je napisal/a:
Rdeči dve pusti nepriključeni. Belo, kot vidim gre na ščetko, priključi na fazo. Poiščeš žico, ki gre na drugo ščetko in jo priključiš na nulo. Ostaneta ti dve žici, ki sta izvoda statorja. Prav tako priključiš eno na fazo in drugo na nulo. Pri tem ni pomembno katera je faza in katera je nula. Pomembno je le, da spojiš eno od statorja in eno ščetko. Motor bo deloval na izmenično napetost 230V ~ in prav tako na enosmerno, če uporabiš diodni mostič.

Tega ne priklapljaj tako ker boš uničil motor.Mislim da bi bilo najboljše če priklop zaupaš nekomu z izkušnjami.

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
potepenc
Član
Član



Pridružen-a: Ned 29 Sep 2013 19:20
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.50
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 24, 2013 3:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Štromarka Laura ima prav, tudi ženske nekaj vedo Smile

Flomaster je pravilno določil tip motorja, informacij o priklopu je na internetu ogromno. Vsi ostali, ki ste predlagali priklop vzporedno rotor in stator, pišete bedarije, prav tako je narobe, če je priključen stator direktno in rotor preko regulacije. Tak priklop bi veljal le v primeru primerno nižje napetosti.

Motor je grajen za napetost 230V in se ga lahko priključi direktno, ampak rotor in stator morata biti povezana ZAPOREDNO Exclamation

Pravilno je tudi, da deluje na izmenično ali istosmerno (enosmerno) napetost.

Direkten priklop pomeni maksimalne vrtljaje, zato predlagam znižanje s primernim regulatorjem ali s primernim transformatorjem, odvisno kakšen bo namen motorja.

Pri svojem delu (servisiranje) se srečujem z večjim številom takih motorjev Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 24, 2013 9:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta motor se ne priklaplja na enosmerno napetost.
Priklop rotorja in statorja sta ločena zaradi regulacije obratov-to korigira elektronika z magnetenjem rotorja s pomočjo tacho generatorja.
Rotor in stator morata biti vezana zaporedno, samo v tem primeru ni regulacije obratov.
Če že servisiraš take stvari bi moral nekaj več vedet o motorjih.

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
micabauc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12
Prispevkov: 177
Aktiv.: 0.75
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 24, 2013 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vezava zaporedno, rotor je ločen zaradi spremembe smeri vrtenja. regulira se kompletna vezava. Deluje na izmenično ali enosmerno napetost (kot vsak kolektorski motor brez magnetov v statorju). Je pa nevaren brez regulacije oz. brez obremenitve, ker dobi previsoke obrate (kot vsak serijski kolektorski motor).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 24, 2013 10:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

micabauc je napisal/a:
Deluje na izmenično ali enosmerno napetost (kot vsak kolektorski motor brez magnetov v statorju)

A ti veš kaj ima enosmerni in kaj izmenični kolektorski motor v statorju?

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
micabauc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12
Prispevkov: 177
Aktiv.: 0.75
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 24, 2013 10:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

enosmerni ima v statorju magnete, univerzalni pa navitje. Daj malo poguglaj.
In nisem še videl motorja od pralnega stroja z magneti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 9 Ur


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group