www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Engine Coolant Temperature Sensor - Ford 2.0 TDCi 96 kW

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 11, 2014 12:39 pm    Naslov sporočila:  Engine Coolant Temperature Sensor - Ford 2.0 TDCi 96 kW Odgovori s citatom

Sem v fazi programiranja t.i. block heaterja. Za dolocitev temperature motorja moram poznati potencial na ECT senzorju - dodatnega senzorja ne bi rad namescal, vkljuciti se v can-bus pa se mi zdi casovno in financno nesmotrno.

Zjutraj ko sem se peljal v sluzbo, sem s FoCom logiral dolocene parametre. Naredil sem cistko, in sortiral podatke po temperaturi.

Kot rezultat sem dobil zelo zanimiv graf (priponka).

Res je, da je v programu tudi korekcijska mapa za ECT glede na vrtilno hitrost motorja - primer:
Koda:

t [s]   ECT [°C]   ECT [V]   MAP [kPa]   IQ [mg/str]
2188.124   91   3.557451   117   73.707169
2189.796   92   3.557451   234   73.707169
Zal vrtilne hitrosti nisem logiral, ampak glede na 73,7 mg/str - "malo" je chipsan Very Happy - in glede na tlak turbine (234 kPa abs - 1,34 bar nadtlaka) je slo za pospesevanje ob polnem plinu, kar pomeni, da je vrtilna hitrost motorja narascala. Zanimiv pa je podatek, da enkrat pri 3,557451 V kaze 91, drugic pa 92 °C. To razliko naredi korekcijska mapa za ECT (priponka), ampak to ni bistveno.

Kar me pa zanima je pa to, zakaj hudica naredi napetostni preklop pri 77 °C? Ali gre za preklop merilnega obmocja, da ni potrebno v ECU vgraditi (drazjega) A/D pretvornika z visjo resolucijo?

In predvsem kako naj sprogramiram preklop? Evil or Very Mad

V mislih sem imel vklop pod 3 V in izklop nad 3,8 V, vendar sem tu ob histerezo - okrog 77 °C (kjer temperatura zelo niha - pri nizjih temperaturah je bolj stabilna) bi rele lahko veckrat preklopil, kar ob tako visokem toku ni zdravo za kontakte. Morda bi ob preklopu program postavil na cakanje za kaksnih 10 sekund...? Eh?

Morda bi naredil vec "od-do" temperaturnih (napetostnih) obmocij in se malo poigral z if- stavki...? Confused

Breme je grelna svecka v hladilni tekocini (cca 24 A pri 14,5 V in 50 °C), najverjetneje pa bo naslednja verzija grelca narejena z dvema ali celo tremi grelnimi sveckami, zaradi cesar bi rad stevilo nepotrebnih preklopov zmanjsal na minimum. Rele je Ford f80b-14b192-aa - 12 V 70 A.



Untitled.png
 Opis:
X os: ECT
Y os: U
 Velikost datoteke:  9.21 KB
 Pogledana:  2189 krat

Untitled.png



Untitled1.png
 Opis:
ECT correction map
 Velikost datoteke:  122.5 KB
 Pogledana:  14 krat

Untitled1.png


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 16, 2014 7:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Projekt zakljucen.

AtTiny13A uposteva dva pogoja. Prvi je napetost napajanja: pogoj postavi na 1 pri napajalni napetosti nad 13,8 V, in na 0 pod 13,7 V, alternator polni konstantno na 14,5 V. Drugi pogoj je napetost na senzorju temperature hladilne tekocine - vklopi pod 3 V in izklopi nad 3,2 V.

ECU preklopi napetostni nivo ob razlicnih temperaturah - odvisno od vrtilne hitrosti motorja. Kadar preklopi na visjo napetost, zlepa ne preklopi nazaj na nizjo; motor mi je uspelo s pomocjo grelca pri prostem teku ogreti na 78 stopinj, ko je preklopil na visjo napetost na senzorju, in grelec je ugasnil. Potem se je ohladil na 60 stopinj, in ni preklopil na nizji napetostni nivo - grelec je ostal ugasnjen.

Vseeno sem v program dodal varnostni mehanizem - oba pogoja preverja vsakih 10 sekund: ko enega pogoja ni, rele takoj spusti; ko je pogoj izpolnjen, pocaka se 10 sekund, se enkrat preveri, in ce je pogoj se vedno izpolnjen, bo vkljucil LED diodo. Kadar sta obe diodi prizgani, se aktivira se tretji izhod, ki pritegne rele.

p.s.: dodan webasto. namesto 300 W bo sedaj grelo s 3,3 kW.

p.p.s.: sedaj deluje na 87 mg/str (beri: 200+++ HP). Mr. Green Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group