 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Feb 11, 2014 12:39 pm Naslov sporočila: Engine Coolant Temperature Sensor - Ford 2.0 TDCi 96 kW |
|
|
Sem v fazi programiranja t.i. block heaterja. Za dolocitev temperature motorja moram poznati potencial na ECT senzorju - dodatnega senzorja ne bi rad namescal, vkljuciti se v can-bus pa se mi zdi casovno in financno nesmotrno.
Zjutraj ko sem se peljal v sluzbo, sem s FoCom logiral dolocene parametre. Naredil sem cistko, in sortiral podatke po temperaturi.
Kot rezultat sem dobil zelo zanimiv graf (priponka).
Res je, da je v programu tudi korekcijska mapa za ECT glede na vrtilno hitrost motorja - primer:
Koda: |
t [s] ECT [°C] ECT [V] MAP [kPa] IQ [mg/str]
2188.124 91 3.557451 117 73.707169
2189.796 92 3.557451 234 73.707169
|
Zal vrtilne hitrosti nisem logiral, ampak glede na 73,7 mg/str - "malo" je chipsan - in glede na tlak turbine (234 kPa abs - 1,34 bar nadtlaka) je slo za pospesevanje ob polnem plinu, kar pomeni, da je vrtilna hitrost motorja narascala. Zanimiv pa je podatek, da enkrat pri 3,557451 V kaze 91, drugic pa 92 °C. To razliko naredi korekcijska mapa za ECT (priponka), ampak to ni bistveno.
Kar me pa zanima je pa to, zakaj hudica naredi napetostni preklop pri 77 °C? Ali gre za preklop merilnega obmocja, da ni potrebno v ECU vgraditi (drazjega) A/D pretvornika z visjo resolucijo?
In predvsem kako naj sprogramiram preklop?
V mislih sem imel vklop pod 3 V in izklop nad 3,8 V, vendar sem tu ob histerezo - okrog 77 °C (kjer temperatura zelo niha - pri nizjih temperaturah je bolj stabilna) bi rele lahko veckrat preklopil, kar ob tako visokem toku ni zdravo za kontakte. Morda bi ob preklopu program postavil na cakanje za kaksnih 10 sekund...?
Morda bi naredil vec "od-do" temperaturnih (napetostnih) obmocij in se malo poigral z if- stavki...?
Breme je grelna svecka v hladilni tekocini (cca 24 A pri 14,5 V in 50 °C), najverjetneje pa bo naslednja verzija grelca narejena z dvema ali celo tremi grelnimi sveckami, zaradi cesar bi rad stevilo nepotrebnih preklopov zmanjsal na minimum. Rele je Ford f80b-14b192-aa - 12 V 70 A.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
9.21 KB |
Pogledana: |
2189 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
122.5 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Ned Feb 16, 2014 7:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Projekt zakljucen.
AtTiny13A uposteva dva pogoja. Prvi je napetost napajanja: pogoj postavi na 1 pri napajalni napetosti nad 13,8 V, in na 0 pod 13,7 V, alternator polni konstantno na 14,5 V. Drugi pogoj je napetost na senzorju temperature hladilne tekocine - vklopi pod 3 V in izklopi nad 3,2 V.
ECU preklopi napetostni nivo ob razlicnih temperaturah - odvisno od vrtilne hitrosti motorja. Kadar preklopi na visjo napetost, zlepa ne preklopi nazaj na nizjo; motor mi je uspelo s pomocjo grelca pri prostem teku ogreti na 78 stopinj, ko je preklopil na visjo napetost na senzorju, in grelec je ugasnil. Potem se je ohladil na 60 stopinj, in ni preklopil na nizji napetostni nivo - grelec je ostal ugasnjen.
Vseeno sem v program dodal varnostni mehanizem - oba pogoja preverja vsakih 10 sekund: ko enega pogoja ni, rele takoj spusti; ko je pogoj izpolnjen, pocaka se 10 sekund, se enkrat preveri, in ce je pogoj se vedno izpolnjen, bo vkljucil LED diodo. Kadar sta obe diodi prizgani, se aktivira se tretji izhod, ki pritegne rele.
p.s.: dodan webasto. namesto 300 W bo sedaj grelo s 3,3 kW.
p.p.s.: sedaj deluje na 87 mg/str (beri: 200+++ HP).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|