 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 11:48 am Naslov sporočila: Zakaj se vedno znova uniči navitje 7.5kW motorja? |
|
|
Pozdravljeni.
Motor je moči 11kW.
Klegu se vedno znova uniči navitje (smo naredili preizkus) motorja za kompresor, kateri hladi hladilnike. Ima tri takšne module in vedno se pokvari eden. Vedno prvi! V enem letu se mu vsaj 3je motorji uničijo.
Kaj bi lahko krivo? Morda kakšna anomalija napetosti? Kakšne ideje?
Hvala.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
O definitvnem vzroku je težko govoriti. Nisi navedel kako se zaganja - stikalo, kontaktorji...
Kako je varovan, DM stikalo, bimetal...
99% uspešna zaščita za motor je delujoč pravilno nastvljen bimetal. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Premalo podatkov. Motor je lahko preobremenjen. Motor je za napačno napetost. Motor je lahko zvezan narobe (karkoli). Zaščita ni priključena. Zaščita je priključena narobe. Problemi pri mazanju in oljenju,.....
Če trajno crkujeji motorji, je nekaj hudo narobe. Anomalije napetosti bi povzročile okvare tudi druge opreme.
Pri nas je enkrat crknil kompresor od klime (moč motorja okoli 8 kW), ker je odpovedalo gretje kompresorja. Kompresor je narejen za črpanje hladilnega plina (freon) v plinasti fazi. Ko je klima ustavljena se plin kondenzira v tekočino, zato ga je potrebno na začetku segreti, da se vplini. Ker je tekoč plin gost in nestisljiv, je zablokiral motor in ga prekuril.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rekel mi je sledeče:
Instalirano je motorno stikalo, katero vsebuje vso potrebno zaščito.
Motor sigurno ni preobremenjen, meritev je to potrdila. Motor je delal na 12,5 A, to po moje za 7,5kW motor ne predstavlja nobenega večjega problema. Motor sigurno ni za napačno napetost. Saj kolega dela vrsto let z motorji in se mu takšna napaka sigurno ne bi pripetila.
Motor se zaganja s kontaktorji, vezan pa je zvezda-zvezda.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam s predhodnikoma. Za kakršnokoli diagnozo je to še vedno premalo podatkov.
Poleg že zastavljenih vprašanj ... kaj je vzrok pregorevanja - ponavadi se to vidi po tuljavah ... kakšna je pogostost vklopov posameznih kompresorjev in njihova sorazmerna časovna obremenjenost - razpored delovnih ur ... enkrat pišeš o 7,5kW, drugič pa o 11kW motorju ... polnijo vsi trije kompresorji isti rezervoar ... ???
Pred leti sem izdelal avtomatiko za kompresorsko postajo, kjer so imeli podoben primer. Prvi vzrok pregorevanja je bil motor, ki je bil že večkrat previt. Drugi pa nepravilno zaporedje vklopov štirih kompresorjev, ki so polnili isti rezervoar.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem, motor je 7,5 kW, 11kW je bil prejšnji ...
Kolikšna je pogostost vklopov ... teško rečem ... bi lahko vzeli kakšen standardni podatek?
Vsi trije polnijo isti rezervar.
Kompresorji se vklapljajo po vzorcu. 2x se npr. vklopi 1 kompresor, nato se 2x drugi in tretji ...
Bom preveril tvoja dva vzroka, hvala.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 1:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z moje prakse:
Motor najpogosteje pregori:
Vrsta okvare:
- slabi ali zažgani močnostni kontakti v kontaktorju.
- slab stik na bimetalu ali odlomljen en kontakt bimetala, ki se privije na kontaktor
(tovrstna napaka nazven ni vidna, treba je odklopiti bimetal s kontaktorja) V takem primeru se občasno prekinja ena faza, česa posledica je pregrevanje motorja. Zelo pogoste tovrstne napake so ravno v omarah, kjer so vibracije, kajti bimetal je fiksiran le preko vodnikov. Letno imam recimo do deset takih okvar.
- slab stik vodnika na priključku motorja.
- če je motor varovan s varovalkami -talilnimi vložki preglej podožja (vpasne vijake),
če ti niso slučajno zažgani.
V vseh zgoraj naštetih primerih motor ne bo pregorel, če ga varuje DELUJOČ ter PRAVILNO nastavljen bimetal. Naj omenim še eno slabost glede nastavitve bimetala. Nevarost obstaja tudi pri bimetalih, ki omogočajo avtomatsko nastavitev povrnitve. Če krmiljenje ni dobro izvedeno, lahko taka nastavitvev povzroča poskus ponovne vključitve motorja, ko se bimetal ohladi.
V primeru, da je "odletela" ena faza, jo bo motor po nekaj poskusih zanesljivo skupil.
V tvojem primeru obstaja možnost, da je bil motor slabo previt. Skrata motor zaženi. Ob polni obremenitvi mu s tokovnimi kleščami izmeri tok. Tok mora biti simetričen na vseh treh fazah. Nato nastavi bimetal za četrtino manj kot je izmerjen tok. Bimetal mora čez čas izključiti. Tako boš videl, če deluje.
Potem seveda bimetal nastavi na vrednost, ki je navedena na tablici motorja. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 2:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko sem delal meritev, sem seveda izmeril vse tri faze. Tokovi so v vseh fazah enaki, kakšnih dobrih 12A.
Kontaktor je nov in sicer 60A.
Očitno je napaka pri bimetalu zato bomo položili večjo pozornost prav nanj.
Hvala za predloge in rešitve.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stbe Član

Pridružen-a: Sob 10 Sep 2005 12:25 Prispevkov: 155 Aktiv.: 0.65 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 3:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Premisli in kupi nov motor, ko ti bo ta pregorel. Ne vem kakšna je cena pri teh velikih, pri majhnih do 3kw vem, da se jih ne splača previjat.
Imeli smo enega domačega majstra, ki je v enem tednu trikrat previl motor, potem smo dali previt enemu priznanemu strokovnjaku za motorje iz ljubljane, motor je zdržal 1 teden. Kupili smo novega, motor je delal 1/2 leta.
PS: Motor je imel 4kw, in dnevno 10000 vklopov.
Če zagoni niso dolgi, število vklopov sploh ni problem. Pri nas se motor z zavoro 1,5kw vklopi 15 tisočkrat na dan, pa smo previjali od 15 motorjev v 5 letih mogoče 8x.
Mogoče je pri tebi dolg in težek zagon. Preveri še to.
LP
Stbe |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 4:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko bi kupil en poceni termometer (za jurja ali dva SIT) z zvočnim alarmom, ki se ga nastaviti na določeno temperaturo. Ko se bo motor pregrel bo zapiskal. Če drugega ne, se bi videlo kdaj se nakaj dogaja.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
stbe je napisal/a: |
Premisli in kupi nov motor, ko ti bo ta pregorel. Ne vem kakšna je cena pri teh velikih, pri majhnih do 3kw vem, da se jih ne splača previjat.
|
Ko bi le bilo tako..veš zakaj se motorji previjajo... kje pa boš dobil točno tak motor, ki ti paše na stroj. Prvi problem je že pritrditev motorja - noge, prirobnica .. razmik med vijaki tak ali drugačen, premer- dolžina osi oblika motorja....Predelava te lahko stane več kot nov motor! Previjanje se sicer v vsakem primeru izplača - Kvalitetno previt motor je lahko bistveno bolši kot tisti industrijsko navit. Sploh, če se vzame recimo dvakrat lakirana žica, kvalitetna izolacija ter lak, ki se suši v peči. Je pa res, da se ne izplača tistim, ki jih previjajo. Recimo previti motor pralnega stroja, z materialom vred ti ga ne more narediti pod 15.000sit. Za tak denar pa dobiš nov motor. (moram reči, da sem sam imel probleme z motorjem domačega pralnega stroja. Stroj je sicer ena "eksota". Motorja, ki bi pasal gor se ni dalo kupit. (o tem sem nekoč pisal na forumu) K sreči imam znanca, ki mi je šel na roko ter mi je motor previl, sicer bi pralni stroj lahko zavrgel. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
drugače pa obstaja še vedno rešitev problema s frekvenčnikom,
tam ti motor ne bi smel pregoreti.
mimogrede preveri tudi napetost na sponkah. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi če je potrebno predelat prirobnico (dodat reducirni del) ali izdelat novo jermenico ipd. se nabava novega motorja izplača!
Ker sem kar nekaj časa delal v "viklariji" sem točno videl kako to počnejo.
Motorju se najprej dobesedno "odštema" obe glavi navitja. Potem se iz utorov izbije ostanek navitja. Nato se prešteje in izmeri št. ovojev. Potem je na vrsti rezanje izolacije in navijanje tuljav ter vlaganje in njihovo "kajlanje" ... da ne dolgovezim.
Med vsemi temi postopki se pojavlja veliko napak: ob izbijanju žic iz utorov nekateri "majstri" z brenerjem segrejejo jedro skoraj do rdečega, kar skoraj uniči vse lastnosti dinamo pločevine. Potem vstavijo še nakvalitetno izolacijo - ceneni prešpan namesto kvalitetne plastike. Pri štetju ovojev velikokrat prihaja do napak, prav tako pri merjenju preseka ... čeprav z lesenimi "kajlami" se velikokrat poškoduje žica v utorih ... povijanje glav in vmesne izolacijske "lunce" se naredijo ponavadi kar od oka in slabo dimenzionirane, kar lahko povzroči medfazne preboje v glavi motorja ... na koncu pa še polakirajo navitje motorja z najbolj low-coast lakom, ki se že pri najmanjšem segrevanju zmehča in zato pride do drgnjenja med žicami ...
V glavnem cel kup možnosti, da gre potem kaj narobe ... če ne takoj pa po nekaj urah delovanja previtega motorja.
Odkar se držim pravila, da se motor vedno menja z novim, ali pa v skrajni situaciji previje samo enkrat, težav z pregorevanjem nimam.
Večkratno previjanje samo še bolj uničuje jedro (pregrevanje ter deformacije ob izbijanju žic) ... da seštevanja napak v številu ali preseku žic sploh ne omenjam.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 5:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok,
Z napisanim se ne strinjam. Tudi sam sem previjal motorje. Drži, če je bil motor lakiran z lakom, ki se suši v peči je treba tak motor segreti a ne z gorilcem ampak ga je potrebno dati v peč. Ko se glava poseka se z ustreznim orodjem da brez težav odstraniti navitje ter izolacijo ter stator očistiti. Da o kvaliteti strojno navitih motrjev ne bi govoril. Žica je bila nategnjena, zašla je med izolacijo ter stator, motorji so izredno slabo polakirani. Ničesar od naštetega se ne more zgoditi v elektrodelavnici- previjalnici v kateri mehaniki vedo kaj delajo. Vem Iztok, da si delal na vzdževanju a tovrsnih izkušenj z menjavo motorjev siguno nimaš dovolj. Povej mi kje recimo bi lahko dobil nov motor za stroj na katerim je recimo sto ali več različnih motorjev? Kako bi ta stroj izgledal, če bi na njem vršil tovrstne predelave, ter koliko časa bi trajala taka predelava, koliko bi bilo zastoja na njem. Tipičen primer sem navedel - moj pralni stroj. Predelava enostavno ni bila možna. Motor, ki bi ga sicer spravil gor ni ustrezal po teži. Pa še en primer na hitro. Kolegu je crknil motor visokotlačnega čistilca - ja povej mi zaboga kje lahko kupiš tak motor. ... lahko edino kupiš nov cel čistilec ves pribor zavržeš ali daš motor previti. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 5:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgoraj sem navedel strojno navite motorje. V podjetju je verijetno že večina motorjev kaloriferjev (motorji so domač proizvod) previtih. Vzrok okvar je po večini bila "šlamparija" robota. Videl sem marsikaj. Premaknena statorska izolacija, žico med statorjem ter izolacijo, slabo povito glavo, ter skoraj nepolakiran motor. Kasneje sem sicer izvedel da je takrat sicer nov robot delal z 20% izmetom. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|