 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Pon Jul 07, 2014 9:00 am Naslov sporočila: Zaščita motorja pomika stekel pred preobremenitvijo |
|
|
Zdravo.
V svoj starejši avto sem vgradil elektromotorje za pomik stekel, pač porezal sem ročni mehanizem stran ter namestil elektromotorje iz drugega avta. Stvar funkcionira BP, problem je le v tem, da bom proženje lahko naredil le preko tipke, ki lahko proži le releje, zato bom imel težavo z kontrolo pomika oz končne stopnje.
Kje se pri serijskih stikalih nahaja zaščita, torej, ko motor doseže končno stopnjo (šipa povsem spuščena ali dvignjena) in naleti na oviro, tok se poveča, kaj v tokokrogu izklopi dovod do motorja, da se ne zaganja več, četudi bi uporabnik to želel?
Sam zase sem prepričan, da ne bom pretiraval z stikali, kdaj pa kdaj pa je v avtu tudi kdo tak, ki mu osnove mehanike niso jasen  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Jul 07, 2014 10:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Morda bi bilo najenostavneje dodati shunt upor, na katerem spremljas padec napetosti, in ko tok naraste npr. za 200 milisekund preko 10 ali 15 A, izklopi napajanje motorjev do naslednjega pritiska na tipko...?
Lahko bi shunt in odklopnik dal v dovodno vejo za vse motorje, in tako zascito poenostavil in pocenil...
...lahko pa das zaporedno v napajalno vejo en mocnostni upor relativno nizke ohmske vrednosti, ki prevzame breme ob blokiranem motorju, vendar s tem zrtvujes (kar) nekaj navora, tvegas pa tudi prekurjenje ob nespametnem ravnanju s stikali. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
shmandi Član

Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 637 Aktiv.: 4.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 07, 2014 10:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Vsaj pri starejših avtomobilih, ki še nimajo preveč elektronike, je zadeva rešena tako, da je rele vezan vzporedno z motorjem. Torej; s tipko vklopiš rele, ki se po izklopu tipke napaja iz napetosti na motorju. Ko pride motor do zastoja, se tok skozenj zelo poveča in posledično pade na njem napetost, teko da se rele izklopi. Je pa verjetno smiseln tudi kakšen pred upor pred motorjem, da ne bo ves padec napetosti na kablu.
Edit: to je mišljeno za avtomatski dvig, spust. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rkambi Neznanec

Pridružen-a: Tor 09 Jun 2009 8:12 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Višnja Gora
|
Objavljeno: Tor Jul 08, 2014 8:59 am Naslov sporočila: |
|
|
shmandi imaš mogoče kakšno preizkušeno shemo za omenjeno vezje? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
shmandi Član

Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 637 Aktiv.: 4.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jul 08, 2014 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Nimam nobene sheme. V nekaterih (japonskih) avtomobilih sem videl, da ima tipka za odpiranje šip dve stopnji in elektromagnet. Ko pritisneš do konca (za avtomatsko odpiranje) tipko zagrabi elektromagnet, ki je vezan vzporedno z motorjem. Ko motor pride do konca, zaradi padca napetosti na motorju elektromagnet spusti. Mislim, da bi šlo enako tudi z relejem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Jul 08, 2014 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče se še dobi namensko integrirano vezje L9324 (Window Lift Controller).
Poglej tudi Atmel Application Note AVR191 in AVR480 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|