www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zaščita motorja pomika stekel pred preobremenitvijo

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
DaGajsek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10
Prispevkov: 67
Aktiv.: 0.37
Kraj: Celje z okolico

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2014 9:00 am    Naslov sporočila:  Zaščita motorja pomika stekel pred preobremenitvijo Odgovori s citatom

Zdravo.

V svoj starejši avto sem vgradil elektromotorje za pomik stekel, pač porezal sem ročni mehanizem stran ter namestil elektromotorje iz drugega avta. Stvar funkcionira BP, problem je le v tem, da bom proženje lahko naredil le preko tipke, ki lahko proži le releje, zato bom imel težavo z kontrolo pomika oz končne stopnje.

Kje se pri serijskih stikalih nahaja zaščita, torej, ko motor doseže končno stopnjo (šipa povsem spuščena ali dvignjena) in naleti na oviro, tok se poveča, kaj v tokokrogu izklopi dovod do motorja, da se ne zaganja več, četudi bi uporabnik to želel?

Sam zase sem prepričan, da ne bom pretiraval z stikali, kdaj pa kdaj pa je v avtu tudi kdo tak, ki mu osnove mehanike niso jasen Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2014 10:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Morda bi bilo najenostavneje dodati shunt upor, na katerem spremljas padec napetosti, in ko tok naraste npr. za 200 milisekund preko 10 ali 15 A, izklopi napajanje motorjev do naslednjega pritiska na tipko...?

Lahko bi shunt in odklopnik dal v dovodno vejo za vse motorje, in tako zascito poenostavil in pocenil...

...lahko pa das zaporedno v napajalno vejo en mocnostni upor relativno nizke ohmske vrednosti, ki prevzame breme ob blokiranem motorju, vendar s tem zrtvujes (kar) nekaj navora, tvegas pa tudi prekurjenje ob nespametnem ravnanju s stikali.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
shmandi
Član
Član



Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20
Prispevkov: 637
Aktiv.: 4.31
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 07, 2014 10:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vsaj pri starejših avtomobilih, ki še nimajo preveč elektronike, je zadeva rešena tako, da je rele vezan vzporedno z motorjem. Torej; s tipko vklopiš rele, ki se po izklopu tipke napaja iz napetosti na motorju. Ko pride motor do zastoja, se tok skozenj zelo poveča in posledično pade na njem napetost, teko da se rele izklopi. Je pa verjetno smiseln tudi kakšen pred upor pred motorjem, da ne bo ves padec napetosti na kablu.

Edit: to je mišljeno za avtomatski dvig, spust.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rkambi
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 09 Jun 2009 8:12
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.03
Kraj: Višnja Gora

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2014 8:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

shmandi imaš mogoče kakšno preizkušeno shemo za omenjeno vezje?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
shmandi
Član
Član



Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20
Prispevkov: 637
Aktiv.: 4.31
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2014 9:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nimam nobene sheme. V nekaterih (japonskih) avtomobilih sem videl, da ima tipka za odpiranje šip dve stopnji in elektromagnet. Ko pritisneš do konca (za avtomatsko odpiranje) tipko zagrabi elektromagnet, ki je vezan vzporedno z motorjem. Ko motor pride do konca, zaradi padca napetosti na motorju elektromagnet spusti. Mislim, da bi šlo enako tudi z relejem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Obelix
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59
Prispevkov: 1881
Aktiv.: 9.04
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2014 10:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče se še dobi namensko integrirano vezje L9324 (Window Lift Controller).

Poglej tudi Atmel Application Note AVR191 in AVR480
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group