 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6734 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Maj 04, 2025 12:11 pm Naslov sporočila: Zamašen DPF filter |
|
|
Ja, počasi se mu je začelo dogajat. Poraba je zrasla ob slabši odzivnosti motorja. Vzrok mi je načeloma jasen ... predvsem pozimi ob taki dinamiki vožnje in prevoženih relacijah ne dosegam optimalnih pogojev, pri katerih bi motor sam uspešno opravil cikle čiščenja.
Po pregledu diagnostike ta pravi, da je filter 70% zamašen. Včeraj sem pognal proceduro čiščenja, po zaključku pa je izračunal, da je na 30%. Izgorevanje očitno ni spravilo ven vse svinjarije.
Zanima me, kako(če) ste reševali ta problem. Zaenkrat računam, da bi moral z nekim postopkom čiščenja priti skozi brez zamenjave. Je kdo, ki to naredi po razumni ceni? Druga opcija je v lastni režiji ... kakšna priporočila o optimalnem postopku? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.21 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Maj 04, 2025 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najbolje je seveda imeti optimalen režim vožnje. Ker to kar boš sedaj plačal za servis bo drago. Treba si je privoščit tudi dopust pozimi izven države.
Najboljše je, da se ga odpre in v peči sežge. Tako postane kot nov.
Druga manj optimalna opcija je backflash z vodo ali podobno. Nekateri uporabijo tudi kemijo.
Nekaj stotakov te bodo olajšali kjerkoli že bo potekal postopek. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Ned Maj 04, 2025 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
V razmislek.... Filter saj v 95% primerov ni kriv za drugačno delovanje motorja.
Da se filter pogosto maši (izvajanje pogostih regeneracij), je vzrok po navadi v defektnem injektorju/jih, defektnemu merilcu pretoka zraka, prekomerni porabi olja,...
Najprej je potrebno odpraviti vzrok, šele nato ustrezno očistiti filter. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Maj 04, 2025 7:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
kaj pravi EGR in lambda sondi ? _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6734 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Maj 04, 2025 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jani je napisal/a: |
V razmislek.... Filter saj v 95% primerov ni kriv za drugačno delovanje motorja.
Da se filter pogosto maši (izvajanje pogostih regeneracij), je vzrok po navadi v defektnem injektorju/jih, defektnemu merilcu pretoka zraka, prekomerni porabi olja,... |
No, v tem primeru se po zadnjem čiščenju (kljub temu, da naj ne bi šlo v celoti) motor obnaša spet normalno. Glede vzrokov ... porabe olja praktično ni, MAF senzor daje pričakovane meritve, EGR deluje pravilno. Stari injektorji bi lahko bili razlog, ker sem jih menjal pozimi, pa bi bilo možno, da filter že takrat ni bil v najboljši kondiciji.
qwertz je napisal/a: |
... Nekaj stotakov te bodo olajšali kjerkoli že bo potekal postopek. |
Mogoče se bo izšlo brez tega. Ravno nazaj z nadomestnim DPF-jem, ki je na videz v precej dobri kondiciji, strošek je bil pa (v primerjavi s ceniki čiščenja) zanemarljiv. Ko dobim še tesnila ga bom menjal sam. Če se kasneje izkaže potreba se pa lahko lotim tudi poskusa čiščenja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RVS Član


Pridružen-a: Sre 03 Avg 2022 12:24 Prispevkov: 44 Aktiv.: 1.26 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pon Maj 05, 2025 8:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma, kot so že napisali zamašenje DPF filtra vpliva več faktorjev, kot tudi kratke relacije.
Predolgi intervali servisa olja, slabo vbrizgavanje, cincanje na 1000 obratih ali pa puščanje sistema turbo polnjenja.
Sploh sedaj, ko zjutraj ni več minus, po par km vožnje, vrtenje motorja nad 2000 obratov ne bo nič narobe. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1125 Aktiv.: 6.30 Kraj: Bela krajina
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dorijan Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2564 Aktiv.: 12.39 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2025 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvič sem ulil dodatek za čiščenje DPF filtra ko je kolega rekel da mu je poraba občutno padla.
Passat 2013 2.0 TDI je šel iz 7-9L/100km na 5-7 . Od takrat enkrat vsako pomlad, ko izpuhi nehajo dišati po zimskih dodatkih, nalijem liquid molly šistilo(cca 12€C) ali natočim zlato/turistično nafto ki ima že dodatke in na dolge vožnje(Pivka-Geneva, tempomat 120kmh, mi je uspelo celo na 3.9L priti).
Imam pa 1h pot v službo, tako in redko uporabljam disla za izlete pod 30min. _________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6734 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sre Jun 18, 2025 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da malo nadaljujem s tole sago okrog DPF filtra. V vmesnem času sem uspel zbrati skupaj načeloma vse potrebno za predvideno menjavo filtra.
Zataknilo se je ob sami menjavi. Pred časom (par leti) sem dal menjat gibljivo cev, ki je nameščena za katalizatorjem. No, "mojstri" (če bo koga zanimalo ... bom napisal tudi ime servisa) so si delo nekoliko poenostavili in cev za katalizatorjem enostavno odrezali. Da je šla pa menjava enostavneje, so izrezali še prirobnici, ki sta spajali katalizator in DPF filter, ter ju nadomestili s fiksnim kosom cevi, navarjene na gibljivo cev na enem koncu in na cev DPF filtra na drugi. Skratka ... DPF filtra samostojno ni možno dobit dol ... moral bi razrezati, ker cel zvarjeni kos (filter in katalizator skupaj) ni variante, da gre dol ... potrebno bo rezanje in nova prirobnica na katalizatorju in filtru, da bo zadeva spet razstavljiva.
Ker je bilo tako stanje hudo moteče ... regeneracija se je izvajala v intervalih od 40-60 prevoženih km, poraba pa temu primerna sem se odločil za neko začasno/vmesno rešitev do takrat, ko bom imel vse skupaj pripravljeno za menjavo. Filtra sem se lotil z uporabo nekega čistila, ki se ga nabrizga direktno v DPF filter. Rezultat po takem "čiščenju" je presenetljivo precej boljši od pričakovanja. Interval regeneracije se je dvignil na več kot 200 prevoženih km, popravila se je pa tudi odzivnost motorja, da o nižji porabi niti ne govorim.
Zaenkrat upam, da bo zadeva peljala toliko časa, da dam odrezat nove prirobnice. Tako bom ob menjavi lahko spravil skupaj na tak način, da lahko kasneje po potrebi razstavim tako, kot je predvideno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1442 Aktiv.: 7.21 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Čet Jun 19, 2025 7:31 am Naslov sporočila: |
|
|
@frenki
Koristno bi bilo vedeti s čim si čistil?
Sam sem pred časom uporabil aceton pa je šlo a ne čisto. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6734 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Čet Jun 19, 2025 10:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Peter123 je napisal/a: |
@frenki
Koristno bi bilo vedeti s čim si čistil? |
Uporabil sem tole čistilo. Na ta način si z nekimi vnetljivimi čistili ne bi upal delat. Je bila pa kar konkretna packarija za avtom kak kilometer, potem, ko sem šel en krog po čiščenju. Tole ni ravno nekaj, kar bi počel v urbanem okolju.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|