www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Problem z vžigom traktorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2004 8:41 pm    Naslov sporočila:  Problem z vžigom traktorja Odgovori s citatom

Prišla je pomlad in doma spet rabimo traktor IMT 539. Problem je v tem, da noče vžgati na klasičen način (s ključem). Potem vzamem izvijač in vžgem na štarterju. Tu sklenem skupaj +kabel, ki pride iz akumulatorja in kabel, ki gre na navitje za zagon. Na ta način vedno takoj vžge.
Mislil sem, da je kaj narobe s ključavnico in sem jo zamenjal, vendar ni nič boljše. Zamenjal sem tudi stikalo, ki je vezano zaporedno s ključavnico in prav tako ni nič pomagalo.
Kaj naj še sedaj storim? Saj zaradi tega še vedno lahko uporabljamo traktor, samo vseeno bi rad to uredil.

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Kralj
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Apr 2003 20:18
Prispevkov: 196
Aktiv.: 0.83
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2004 9:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali si preveril stikalo, ki je namenjeno za prosti hod ročice za menjavo "polske" in "cestne" hitrosti. ( desna mala ročica ) Mogoče sem malo nejasno napisal. Mala ročica mora biti v sredinskem položaju takrat je stikalo sklenjeno. Če je ročica v položaju "polske" hitrosti ali "cestne" hitrosti potem je stikalo razklenjeno in traktor ne vžge.
Ali imaš ob zasuku start ključa na tuljavi, ki porine zobnik na vztrajnik in vklopi štarter kakšno napetost.

Lep pozdrav

_________________
Zakaj ljudje verjemejo, da je na nebu nešteto zvezd, ne da bi jih šteli,
če pa na klopi piše "sveže pleskano" pa morajo preverit?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.21
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2004 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Možen vzrok okvare je tudi avtomat zaganjača ali pa krtačke. Če avtomat "škljoca" ko vklopiš zaganjač , sta možni obe okvari , če ne , imaš prekinjeno povezavo med stikalom in avtomatom. Napaki avtomata sta pravzaprav lahko dve:
- pregorelo navitje avtomata ali prekinjena žica navitja
- zažgani oz. obrabljeni kontakti v avtomatu
Zelo velikokrat pa je vzrok odpovedi ravno obraba krtačk zaganjača , saj je tudi avtomat vezan preko krtačk na maso in zaradi slabega stika ne vklopi zaganjača.


lp Slowfly
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.70
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2004 10:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če traktor normalno vžiga na način ki si ga opisal, potem je zaganjalnik popolnoma v redu.
Najlažje boš napako odpravil, če pogledaš kam gre tanek el. vodnik, ki je priključen na avtomat zaganjalnika. Če je priključen direktno na kontakt ključavnico, potem verjetno ni napetosti iz ključavnice ali pa je prkinjen el. vodnik ki gre do avtomata zaganjalnika. Če pa je vmes še kakšno stikalo na menjalniku za nevtralni položaj, preveri če do stikala pride napetost in nato naprej iz stikala proti zaganjalniku.
Najbolje je da odklopiš tanek el. vodnik na zaganjalniku ker boš moral stikalo postavit v položaj START (da ti traktor ne bi nepričakovano startal in bi lahko prišlo do nezgode) in z navadno preizkusno lučko preveriš do kje pride napetost.

Po moje je samo nekje prekinjen el. vodnik in boš napako hitro odkril ter odpravil.

_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 9:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore.
tisto stikalo(poljska-neutral-cestna hitrost) sem odstranil in žici zvezal skupaj. Tudi jaz sem mislil, da je to stikalo pokvarjeno, vendar je stanje sedaj popolnoma enako.

Moje mnenje je, da je z zaganjačem, avtomatom in krtačkami vse v redu. Kajti, vedno normalno vžge ko sklenem skupaj kabel od akumulatorja (debel) in kabel za avtomat (tanek). Ključ in ključavnica imata isto funkcijo, samo vmes je približno 1 m kabla. Dajte prosim pokomentirajte to mojo izjavo.

Pozabil sem omeniti, da traktor včasih vžge s ključem, v večini primerov pa noče. Približno v 30% poizkusih vžge, v ostalih primerih pa naredim tako kot sem opisal. Najbolj logična napaka napaka se mi zdi, da je nekje delno prekinjen vodnik med ključavnico in točko kjer pride kabel na avtomat zaganjača.

Slowfly: ko ključ obrnem avtomat škljoca, vžgati pa noče. To mi je zelo čudno. Zakaj vžge ko sklenem obe žici na zaganjaču???

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 9:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
...da je nekje delno prekinjen vodnik med ključavnico in točko kjer pride kabel na avtomat zaganjača...
Vrjetno bo res nekaj takega. Če "avtomat" škloca ko obrneš ključ noče pa vžgati to po moje pomeni, da elektromagnet ne potegne dovolj. Vzrok za to je prenizka napetost -> padec napetosti na vodniku mogoče zaradi premalega preseka ali pa je kje prekinjen. Najbolje da potegneš nov vodnik od + do ključavnice ter starterja.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.70
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 12:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po tvojem dodatnem opisu, je problem samo v stikalu za start, ki je verjetno že izrabljen ali pa slab kontakt med končniki ki so pritrjeni na el. vodnik.Za vsak slučaj še preglej varovalke, ki so ponavadi oksidirane na mestu kjer sedijo v ležišču. Nič ne izgubiš če jih vzameš ven, jih očistiš in po potrebi zamenjaš.
Po izkušnjah ne verjamem da bi bil lahko vodnik samo delno prekinjen.

_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 2:03 pm    Naslov sporočila:  Re: Problem z vžigom traktorja Odgovori s citatom

promehanik je napisal/a:
Prišla je pomlad in doma spet rabimo traktor IMT 539. Problem je v tem, da noče vžgati na klasičen način (s ključem). Potem vzamem izvijač in vžgem na štarterju. Tu sklenem skupaj +kabel, ki pride iz akumulatorja in kabel, ki gre na navitje za zagon. Na ta način vedno takoj vžge.
Mislil sem, da je kaj narobe s ključavnico in sem jo zamenjal, vendar ni nič boljše. Zamenjal sem tudi stikalo, ki je vezano zaporedno s ključavnico in prav tako ni nič pomagalo.
Kaj naj še sedaj storim? Saj zaradi tega še vedno lahko uporabljamo traktor, samo vseeno bi rad to uredil.

lp, prom


Pri fergusonu imt je klasična napaka obrabljen kontakt v ključavnici. razdri ključavnico, previdno seveda, očisti vse skupaj in sestavi nazaj. Potem pa obvezno vmes veži rele, da bi kontakt v ključavnici obremenjen samo z relejem. Tudi jaz sem imel take probleme s traktorjem in ga vžigal z izvijačem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 6:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakor sem napisal že v 1. sporočilu sem ključavnico že zamenjal, vendar ni nič boljše. Zamenjal sem desno ključavnico (potrebno je obrniti kjuč, če hočeš vžgati). Leva ključavnica je samo za kontakt in za luči.
A naj torej zamenjam še levo ključavnico???
Reber na katero ključavnico si ti vgradil rele (levo ali desno)???

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.70
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 9:12 pm    Naslov sporočila: icon_warning  Odgovori s citatom

Oprosti ker nisem že v prejšnjem članku dobro prebral, da si stikala že zamenjal.
Če pride napetost po tankem vodniku do zaganjača normalno, potem še ohmsko izmeri avtomat zaganjača.
Namreč v avtomatu sta dve navitji ki imata skupni konec na kontaktu na katerega je priključen tanek vodnik.Druga dva konca pa sta ločena in je eden od njiju priklopljen direktno na maso, drugi pa gre na kontakt avomata, ki vodi v notranjost(motor) zaganjača.Če je katero navitje od teh dveh v okvari(nima stika)
potem avtomat "škloca" in vačasih starta, drugič pa spet ne.
Odklopi vse vodnike in izmeri navitji avtomata.

_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.21
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 10:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Promehanik


Še vedno nisi napisal , ali ti avtomat "škljocne" ob poskusu zagona.
Vsekakor preveri tudi krtačke zaganjača . Če so zelo obrabljene , jih zamenjaj.
Ponavadi je potem vse v redu.

lp Slowfly
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slowfly: sem že zgoraj napisal, da škljoca, ko obrnem ključ, vžgati pa noče.

milans: kako si razlagaš to, da traktor vedno vžge ko na zaganjaču sklenem oba kabla. Če bi bilo notri v zaganjaču kaj narobe potem ne bi vžgal niti v tem primeru. Ali se pa jaz motim???

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.21
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2004 11:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Promehanik

Zgrešil sem tvoj odgovor o škljocanju - se opravičujem.
Zdaj sem še bolj prepričan , da so krtačke skoraj fuč. Popolnoma iste probleme je imel moj oče na svojem prvem avtomobilu Z 750 (Fičo) pred davnimi leti.
Ko mu je avtomat začel "škljocati" , "avto" pa seveda ni vžgal , so zmeraj bile vzrok krtačke na štarterju . Po menjavi krtačk , je zadeva spet delala normalno.
Pred leti sem dobil v roke učbenik za avtoelektrikarje , kjer je bila narisana tudi vezava avtomata. Avtomat je preko krtačk in rotorskega navitja vezan na maso. Če krtačke slabo nalegajo na komutator je zaradi povečane prehodne upornosti , tok skozi avtomat premajhen , da bi avtomat potegnil do konca in s tem vklopil zaganjač.
Stavim pivo , da je problem v krtačkah.


lp Slowfly
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 04, 2004 8:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem tudi premalo natančno prebral.
Jaz sem rele vezal v bistvu na ključavnico za vžig, torej desno če se ne motim. Pravzaprav rele daš kar v neposredno bližino zaganjača. Žico ki pride iz ključavnice na avtomat zaganjača vežeš na tuljavo releja, kontakte releja pa povežeš enega na tisti debeli kabel +12V in drugega na kontakt avtomata. Seveda ne pozabi povezati tuljavo releja z maso. S tem razbremeniš ključavnico saj avtomat potegne ene 20A.
Delovanje avtomata: v avtomatu sta dve navitji, ena gre na maso preko štarterja, drugo navitje pa direktno na maso. To drugo drži vklopljen avtomat, prvo pa pomaga da lahko potegne. Ko enkrat potegne ga lahko drži le eno navitje. Včasih je problem v avtomatu, zato ga je potrebno zamenjati. To sem tudi jaz storil, ker je kasneje spet nagajalo. Še prej enkrat pa sem avtomat razdrl in menjal kontakte, naredil sem kar bakrene vijake z veliko glavo. Problem je bil avtomat spet zapreti nazaj, ker je zapigan rob.
Seveda je lahko problem tudi v krtačkah.
Pa še ena ideja glede teh traktorjev: ko ti odpove alternator uporabiš alternator od fičkota, stoenke, jugota, sedaj ko jih je dosti pa tudi škoda favorit ali forman. Alternatorji so zelo podobni, po potrebi je pa treba prilagoditi nosilec alternatorja ali pa narediti novega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.70
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 04, 2004 9:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko direktno skleneš kontakta na zaganjaču ni nobenega padca napetosti, ki nastane v vodniku in je en konec navitja še dovolj močan da vklopi sklopko zaganjača in premosti kontakte na avtomatu.Navadno navitja izgubijo stik ali poči kateri konec navitja tudi zaradi tega ker v dosti primerih ki sem jih imel, miga del avtomata iz bakelita na katerega so pritrjeni vodniki.
_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group