Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 8:15 am Naslov sporočila: Vrtenje 3 faznega motorja |
|
|
Oj.
Sodelavec ima nek simpatičen problem. Ima 3 fazni motor na cepivcu drv. Vendar ko ga vključi, se mu ponadavi vrti v nasprotno smer. Nato je treba motor nekajkrat izključiti in nazaj vključiti, da se začne vrteti v pravo smer. Menjava faz ne pomaga kaj dosti. Je kdo že imel kakšen podoben problem? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 8:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je prej v redu delal v eno smer.Je kaj prej popravljal oziroma zamenjal preklopnik ali kaj drugega? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 8:43 am Naslov sporočila: Re: Vrtenje 3 faznega motorja |
|
|
mucek4 je napisal/a: |
Nato je treba motor nekajkrat izključiti in nazaj vključiti, da se začne vrteti v pravo smer. |
kaksen motor je sploh gor?
asinhronski nima dovolj lastne volje, da bi se kar tako zacel vrtet v drugo smer... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Ena rešitev je, da motor zavrti v pravo smer z roko in vklopi stikalo. Pred vklopom je potrebno roko umakniti na varno. Če je cepilec včasih delal prav, se je moralo nekaj pokvariti (vezje za določanje smeri vrtenja).
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 9:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Jur težko. Motor poganja samo črpalko za olje.
Andrejj. Ni nič popravljal. To dela motor že od začetka.
Gumby. Žal ne vem.
Bomo en dan pogledal, če se da kaj narediti, drugače pa garancija  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Trifazni motor se NE more vrtet v poljubno smer. Vsaj jaz ne poznam škrata, ki bi kar tako obračal faze. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi meni se po 25 letih trifazni motor še ni zavrtel v poljubno smer! Mora biti nek trik... _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Hm, jaz sem tudi že videl takšen primer pa se mi je podrla cela teorija tri faznega asinhronca.
Namreč na mesoreznici (oz. mešalniku za meso), ki smo jo "rahlo" preobremenili se je motor kar naenkrat začel vrteti v nasprotno smer in potem še ene parkrat ob vklopu se je motor zavrtel narobe. Skoraj prepričan sem, da je vgrajen trifazni asinhronc z dvema stopnjama vrtljajev. Lahko pa, da je kakšen drug motor, samo dvomim, glede na to, da je zadeva Rade Končar.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Doma smo pred mnogo leti imeli cirkularko na trofazni motor (velik, več kW). Vedno jo je bilo potrebno zavrteti z roko, da se je zavrtela v pravo smer. Je nimamo več, tako da ne morem pomeriti. Možno je, da je pri takem motorju en del navitja poškodovan ali prekinjen, pa motor nima kompletnega trofaznega vrtilnega polja. Tak motor bo z težavo startal, vrtel pa bi se v obe smeri.
Če 3 faznemu motorju manjka faza, pride do istega efekta, se mi zdi. Nimam pri roki nobenega, da bi ta hip probal.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Čet Jul 19, 2007 10:11 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:10 am Naslov sporočila: |
|
|
V takih primerih gre ponavadi za počeno kratkostično kletko rotorja. Take primere sem videl, ko sem delal na previjanju motorjev. Res pa je to zelo redko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj pa nič več ne razumem.Lahko se zgodi,da so nekje Elektropodjetje vzdržuje zunanjo napeljavo.Tako se je pri meni zgodilo in sem zamenjal fazo.Bi pa rad vedel,če je zgodilo pri žagi ki poganja trifazni motor.Kar to ne bi smeli zgoditi.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Lepo te prosim Andrej - pa da jim po fabrikah ušesa potrgajo.
Re: Iztok
Počen kratkostična povzroča take vibracije, da takoj slišiš vso nesrečo motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:38 am Naslov sporočila: |
|
|
@Sergej, ko boš videl kako to izgleda boš mislil drugače ... razpoka na šibki, ki gre čez rotor med obema obročema je včasih mikroskopsko majhna in jo odkrije le "brumer". |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 10:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Brumer? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 11:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Kratkostična kletka ima precej šibk. Tudi če ostaneta celi samo dve, bi vrtilno magnetno polje zavrtelo motor vedno v isto smer. Seveda z minimalno močjo.
Mislim, da gre zre za odsotnost ene faze. Žica je lahko prekinjena kjerkoli znotraj motorja.
Meritev napetosti ne pomaga, saj se navidezna faza vspostavi sama. Moral bi meriti tok v posamezni fazi pri Zvezda vezavi.
Najbolje kar s tokovnimi kleščami, da ne prekinjaš že tako sumljivih povezav. Lahko je namreč poškodova ena žila v dovodnem kablu, kakor se to ponavadi zgodi pri kotnih brusilkah, ko se kabel pogosto prepogiba pri ohišju.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|