www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Problem z vžigom traktorja IMT
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 3:35 pm    Naslov sporočila:  Problem z vžigom traktorja IMT Odgovori s citatom

V začetku jeseni 2007 sem se odločil, da zraven svoje hiše na parceli položim toplotno črpalko Odločil sem se, da namesto najema rovokopača, kupim kar rabljenega. Kupil sem kombinirko SKIP Bn79 letnik 1980. Hidravlika SKIPA je odlična, tudi motor je v dobrem stanju, ima pa probleme z elektriko.

Kolikor vem je SKIP Ljubljana predeloval IMTjeve traktorje v kombinirke. Po mojih imformacijah, ima motor IMTja 60 konj, ne vem pa kateri model je, saj piše samo SKIP Bn79. Problem, pa je, da je pred prodajo stroj nekaj časa stal, tako, da je elektrika izredno slaba. Z delovnimi stroji nisem imel skoraj nič izkušenj.

Do zime je traktor lepo vžigal, brez grelne svečke. S padanjem temperature je SKIP vse težje vžigal. Nisem vedel, da grelna svečka ne dela, zato sem skuril zaganjač (anlaser, štarter). Prek Bolhe sem kupil rabljen zaganjač, ki pa ni bil istega modela (moj je AZJ0405 Iskra), kupil pa sem model AZJ0406 Iskra. Na prvi pogled se je zdel drugačen samo pri zobniku za zagon, ohišje zobnika je bilo obrnjeno nekoliko na drugo stran, zato sem ga prešravfal in ju zamenjal med sabo.

Kasneje sem zrihtal grelno svečko, tako da je SKIP užgal, vendar ko sem zavrtel ključ, štarter ni hotel nehati poganjati motorja (je kar sam od sebe verglal) tudi ko je že zalaufal. Štarter sem snel z motorja in ga preizkusil še na tleh, z akumulatorjem. Vse je naredil normalno. Najprej je zobnik vrgel ven, potem pa ga je še zavrtel, in nato po koncu stika je feder potisnil nazaj v štarter še zobnik.

Po natančnem pregledu štarterja sem ugotovil, da je magnetno stikalo (na vrhu štarterja) nekoliko daljše od originalnega. Ali bi to bil lahko vzrok, da je magnet šibkejši, oz., da se je nekje na magnetu pojavil kratek stik in skozi magnet še vedno teče elektrika (magnet še vedno deluje) in zobnika ne more povleči iz motorja ???

Če to ni vzrok, zakaj štarter sam od sebe vergla in neha šele ko izključim akumulator, zakaj ne vrže zobnika nazaj v štarter????????

Prosim pomagajte, pomlad je že skoraj tu in rad bi nadaljeval z izkopom.

LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 4:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zobnik je kolikor se spomnem na nekakšni vijačnici, tako da ko vztrajnikova hitrost preseže hitrost zaganjača, zobnik odmakne proti izhodiščni poziciji.

Si morda spreminjal smer vrtenja, pa ga namesto da bi zobniček odmaknilo še naprej vleče v vztrajnik?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 4:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi

Če prav razumem, ko spustiš gumb za star motorja, štarter še vedno pod napetostjo ali le v zobniškem oprijemu. Ker to je razlika.
Najbrž je nekaj narobe z vzmetjo, ki pritiska zobnik znazaj v štarter.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MadMax tvoja ideja se mi zdi zelo zanimiva, bom preučil glede vijačnice. Ugotovil sem, da sem tisti rabljeni štarter kupil od traktorja, ki je imel štarter na desni strani, moj IMT (oz. SKIP) pa ga ima na levi, tako da je ta ideja o vijačnici možna, ni pa nujna.

Tiger, ko spustim gumb za start je štarter pod napetostjo in tudi v zobniškem oprijemu (oboje hkrati)!!!!!!!!!!!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:55 pm    Naslov sporočila:  Re: Problem z vžigom traktorja IMT Odgovori s citatom

politik kritik je napisal/a:
Po natančnem pregledu štarterja sem ugotovil, da je magnetno stikalo (na vrhu štarterja) nekoliko daljše od originalnega. Ali bi to bil lahko vzrok, da je magnet šibkejši, oz., da se je nekje na magnetu pojavil kratek stik in skozi magnet še vedno teče elektrika (magnet še vedno deluje) in zobnika ne more povleči iz motorja ???

Če to ni vzrok, zakaj štarter sam od sebe vergla in neha šele ko izključim akumulator, zakaj ne vrže zobnika nazaj v štarter????????


Pomoje je ravno to problem. Če je magnet predolg je čisto možno, da ostane stikalo sklenjeno še, ko izključiš magnet.

Zakaj pa nisi raje pogledal za novi iskra štarter? Bi bilo manj problemov in delovalo bi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko izklopiš stikalo za vžiganje, zaganjač ne sme biti več pod el. napetostjo. Preglej stikalo, lahko, da je kaj zlomljeno oz. tako oksidirano/korozirano, da se mehansko peresca v njem več ne odmaknejo nazaj.
Jaz sem imel primer, ko se stikalo ni samo vrnilo nazaj v izhodiščno pozicijo in sem ga moral ročno nazaj zavrteti, delovanje je bilo enako, zaganjač je ostal noter.
IMT mislim, da ima zobe na zobniku zaganjača normalno usmerjene, za odmik zobnika poskrbi vzmet.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 6:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MarkoM ali mogoče veš koliko stane nov štarter model AZJ0405 Iskra, in ali ta model sploh še delajo ali imajo kaj nadomestnega? Mogoče veš za kakšno trgovino ali servis?

LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 6:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
Ko izklopiš stikalo za vžiganje, zaganjač ne sme biti več pod el. napetostjo. Preglej stikalo, lahko, da je kaj zlomljeno oz. tako oksidirano/korozirano, da se mehansko peresca v njem več ne odmaknejo nazaj.


Podobno razmišljaš kot jaz, samo ne vem kako naj Iskrino magnetno stikalo sploh odprem, kje so šraufi???

Svetuj prosim, probaj opisati opis razdiranja če se ga spomniš.

LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 08, 2008 11:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Magnetje ponavadi stisnjen in se ne da razdreti po "normalni" poti Confused
Kaj vse si premontiral-zvonec(sprednji del) in magnet ali se kaj drugega?
Na tvojemu mestu bi prelizil se stari magnet in vilice-lahko niso prave in zobnik drzi prevec naprej in zato ne izklopi proc od vztrajnika Confused
Vec o tvojemu zaganjalniku poglej tu : http://www.iskra-ae.com/slo/docs/starter_motors_AZJ.pdf
Na tretji strani PDFja imas lepo narisan prerez-pazljiv bodi kako obrnes vilice Cool

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 12:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

politik kritik je napisal/a:
Podobno razmišljaš kot jaz, samo ne vem kako naj Iskrino magnetno stikalo sploh odprem, kje so šraufi???

Svetuj prosim, probaj opisati opis razdiranja če se ga spomniš.

LP!


V mislih sem imel samo stikalo za zagon, tisto pri volanu, saj si omenil, da je zaganjač še vedno pod napetostjo, torej ga magnet še vedno drži, kar pomeni, da ima napajanje.
Naj ti nekdo pomaga pri zaganjanju, ti pa z instrumentom pomeri, če ima magnetno stikalo napajanje, ko se stikalo za vžiganje izklopi.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 1:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za tako testiranje lahko priklopi tudi zarnico H4 med maso in zico ki pelje na magnet Wink

Se eno mozno napako sem se prav sedaj spomnil-vcasih se komu "zgodi",da narobe obrne ali priklopi magnet.
Tisti "debeli" prikljucek, ki ima spodaj se eno se eno plocevino(ki je speljana nasproti prikljucka za start) mora biti prikljucen na stator.Tisti,ki je brez pa na + akumulatorja.
Pa upam,da kotve (gibljivega dela) magneta nisi na debelo namazal z mastjo - ustvarja vakum in "cudne" tezave Rolling Eyes

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 3:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

robert je napisal/a:
Se eno mozno napako sem se prav sedaj spomnil-vcasih se komu "zgodi",da narobe obrne ali priklopi magnet.
Tisti "debeli" prikljucek, ki ima spodaj se eno se eno plocevino(ki je speljana nasproti prikljucka za start) mora biti prikljucen na stator.Tisti,ki je brez pa na + akumulatorja.Rolling Eyes


Hvala ti Robert, ti si rešil težavo!!! Po vseh teh odpiranjih štarterja (odprl sem ga vsaj trikrat), me je že pošteno bolela glava. Problem ni bil v štarterju, ampak v čisto preprosti povezavi magneta na stator!!! Še enkrat hvala Robert, ElGrigonu, MarkoM, Tigerju in MadMaxu!!! Vidim, da še ob stajajo ljudje, ki radi pomagajo.

Ampak, kot veste ena odpravljena težava prinese drugo. Zdaj ko IMT lepo zalaufa v prvo in štarter ne ostane v motorju, se je pojavil nek čuden zvok, kot bi bili kamenčki med zobniki. Tega zvoka prej ni bilo. Štarter se ne pregreva, saj je IMT (SKIP) laufal deset minut in ni bil niti malo vroč. Ali bi to nadležno ropotanje bilo lahko vzrok, napačnega sestavljanja štarterja(mogoče feder), ali pa je napaka kje drugje, (npr. v pumpi)?!?!?!?!

LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 4:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

politik kritik je napisal/a:
Ampak, kot veste ena odpravljena težava prinese drugo. Zdaj ko IMT lepo zalaufa v prvo in štarter ne ostane v motorju, se je pojavil nek čuden zvok, kot bi bili kamenčki med zobniki. Tega zvoka prej ni bilo. Štarter se ne pregreva, saj je IMT (SKIP) laufal deset minut in ni bil niti malo vroč. Ali bi to nadležno ropotanje bilo lahko vzrok, napačnega sestavljanja štarterja(mogoče feder), ali pa je napaka kje drugje, (npr. v pumpi)?!?!?!?!

Mogoče pa ta nadomestni zaganjač le ni tako kompatibilen. Si pred menjavo preveril koliko ima dolgo os in zvonček, ki sega nad zobnik vztrajnika? Si premeril v kateri poziciji stoji mali zobnik, ko je v mirovanju? Je vse enakih dimenzij med obema zaganjačema?

Sumim, da cingljanje prihaja od malega zobnika, ki se mogoče ne umakne dovolj nazaj Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 5:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se zobnik res ne odmakne dovolj, se bodo na njem videli risi oz. ga bo nekaj zrezkalo, kar bo videti že s samim očesom. V tem primeru lahko pobrusiš rob malega zobnika nekje 2mm, ampak pazi, da ga ne pregreješ, saj bo tako njegova prožnost slabša in se bo hitreje okrušil.
Še preden preideš na opisano možnost prej preveri, če je zaganjač res pravilno sestavljen, je možno da si kakšen distančnik pri vilicah dal na napačno stran osovine in se je s tem razdalja odmika skrajšala.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
politik kritik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2008 8:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon, prav imaš vilice niso bile zataknjene pravilno na osi, s tem sem odpravil težavo prasketanja.

Vendar se je spet pojavila nova težava, ko IMT -ja ( IMP SKIPA ) zaženem, lepo užge, brez prasketanja in ne, da bi štarter ostal v motorju, ampak problem se je pojavil pet minut kasneje, ko sem pri drugem vžiganju (pri prvem je bilo vse vredu) pozabil dati kontakt (uno ročko pod volanom sem pozabil pritisniti noter) in glej, spet je štarter začel laufati, kar sam od sebe, tudi ko sem ključ že spustil. Na koncu sem ga izklopil, tako, da sem izklopil akumulator.

Zdaj bom probal dati originalne vilce noter od taprvega štarterja, saj so nekoliko drugačne od novega, to bom naredil po nasvetu Iztoka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group