www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kakšen rele?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
upornik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Jan 2005 22:35
Prispevkov: 261
Aktiv.: 1.10
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 1:00 am    Naslov sporočila:  Kakšen rele? Odgovori s citatom

Lep pozdrav!

Zanima me, kakšen rele lahko uporabim za prekinitev oz. za kakšno moč mora biti narejen rele vklop bencinske črpalke na avtomobilu, da bo stvar delovala zanesljivo? Ima kdo kakšne izkušnje s tem? Idealno bi bilo, da se ga krmili z napetostjo 5V, saj ga mislim krmiliti z atmel krmilnikom, ki ima TTL nivo(5V):

Hvala za odgovor!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pato90
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 20:16
Prispevkov: 39
Aktiv.: 0.18
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 8:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bencinska črpalka porabi tam nekje do 3A tako da lahko vzameš malo več da bo bolj sigurno, ne gre pa čez 5A.

L.P.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 9:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takega releja ne moreš krmiliti neposredno z mikrokontrolnikom, amapk moraš vmes vstaviti vsaj še tranzistor. V tem primeru pa lahko napajanje tuljave releja priključiš tudi na 12 voltov ali kakšno drugo napetost. Releji z višjo napetostjo napajanja kurijo manjši tok. Če rele napajaš iz 12 voltov iz avtomobila (tako se napajajo drugi releji v avtomobilu), boš imel manj obremenjen napajalnik od mikroja, pa morda še malo manj motenj.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
upornik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Jan 2005 22:35
Prispevkov: 261
Aktiv.: 1.10
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 9:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V primeru, da bi želel rele krmiliti z 12V, me zanima kako naj stabiliziram to napetost. Najprej sem mislil z LM7812, vendar piše da ima operating voltage od 14,5-27V, na akomulatorju pa je ponavadi okoli 13V.
Citiram:

Takega releja ne moreš krmiliti neposredno z mikrokontrolnikom, amapk moraš vmes vstaviti vsaj še tranzistor.

Tega se zavedam. Se naredi to tako...? Kolektor priključim na napajalno napetost s katero bom krmilil rele(12V ali 5V), emitor na maso. Med kolektor in emitor priključim rele, izhod krmilnika pa preko baznega upora na bazo.(v primeru da imam npn. BC547).Kako izračunam bazni upor?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
chaos
Član
Član



Pridružen-a: Sob 16 Sep 2006 22:12
Prispevkov: 1063
Aktiv.: 4.65
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 11:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

upornik je napisal/a:
V primeru, da bi želel rele krmiliti z 12V, me zanima kako naj stabiliziram to napetost. Najprej sem mislil z LM7812, vendar piše da ima operating voltage od 14,5-27V, na akomulatorju pa je ponavadi okoli 13V.


Moral boš najti kakšen LDO stabilizator, ali še bolje, switcher, ker bi rekel, da je napetost v avtu lahko tudi pod 12V.

LP!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa kaj vam je ?
Rele ne rabi nobenega stabilizatorja napetosti.
12V rele bo zanesljivo trajno deloval v napetostnem območju od 8,4-16V.
Preberite kak datasheet od kakega releja preden se lotite svetovanj začetnikom.
Prilagam pdf iskrinega releja kot primer .



trk22.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  trk22.pdf
 Velikost datoteke:  550.61 KB
 Downloadano:  12 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

surla je napisal/a:
Pa kaj vam je ?
Rele ne rabi nobenega stabilizatorja napetosti.
12V rele bo zanesljivo trajno deloval v napetostnem območju od 8,4-16V.
Preberite kak datasheet od kakega releja preden se lotite svetovanj začetnikom.
Prilagam pdf iskrinega releja kot primer .


Pa si prebral malo višje kaj je napisal Upornik?
Citiram:
...Najprej sem mislil z LM7812, vendar piše da ima operating voltage od 14,5-27V, na akomulatorju pa je ponavadi okoli 13V.


Z nasvetom chaos-a ni nič narobe.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upornik je napisal:
**V primeru, da bi želel rele krmiliti z 12V, me zanima kako naj stabiliziram to napetost***

Chaos mu je odgovoril:
**Moral boš najti kakšen LDO stabilizator, ali še bolje, switcher, ker bi rekel, da je napetost v avtu lahko tudi pod 12V**

Ker iz napisanega sklepam , da bi Upornik rad stabiliziral 12V napetost samo za napajanje releja sem napisal , da za krmiljenje releja ne potrebujemo stabilizirane napetosti, ker rele ni občutljiv na napetostna nihanja , kar je razvidno iz PDFja.
Po moje bi mu moral Chaos kot začetniku to takoj na začetku razložiti, ker drugače bo imel nepotrebne stroške in delo.

Se ti še vedno zdi , da ni z Chaosovim nasvetom nič narobe?


Nazadnje urejal/a surla Sob Apr 12, 2008 12:38 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
upornik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Jan 2005 22:35
Prispevkov: 261
Aktiv.: 1.10
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Ker iz napisanega sklepam , da bi Upornik rad stabiliziral 12V napetost samo za napajanje releja sem napisal , da za krmiljenje releja ne potrebujemo stabilizirane napetosti, ker rele ni občutljiv na napetostna nihanja , kar je razvidno iz PDFja.

Ja res je, mislil sem da moram stabilizirati napetost za rele, saj drugje v vezju ne potrebujem nikjer 12V. Se pravi da ne bo nič narobe, če direktno iz akomulatorja napajam krmilni del releja? Ker bi rad, da bi bilo vezje čim manjše, bi mi tudi ustrezalo, da bi imel le en stabilizator. To je LM7805.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako je!
Samo ne pozabi paralelno releju vezati diode (1N4007 na primer) .Na konec ki gre na +12V akumulatorja gre katoda, na kolektor tranzistorja pa anoda diode.
Ta ščiti tranzistor in posredno čip pred napetostnimi sunki, ki nastanejo ob izklopu tranzistorja in se ustvarijo ob rušenju magnetnega polja v tuljavi releja.


Nazadnje urejal/a surla Sob Apr 12, 2008 12:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

surla je napisal/a:
Upornik je napisal:
**V primeru, da bi želel rele krmiliti z 12V, me zanima kako naj stabiliziram to napetost***

Chaos mu je odgovoril:
**Moral boš najti kakšen LDO stabilizator, ali še bolje, switcher, ker bi rekel, da je napetost v avtu lahko tudi pod 12V**

Ker iz napisanega sklepam , da bi Upornik rad stabiliziral 12V napetost samo za napajanje releja sem napisal , da za krmiljenje releja ne potrebujemo stabilizirane napetosti, ker rele ni občutljiv na napetostna nihanja , kar je razvidno iz PDFja.
Po moje bi mu moral Chaos kot začetniku to takoj na začetku razložiti, ker drugače bo imel nepotrebne stroške in delo.

Se ti še vedno zdi , da ni z Chaosovim nasvetom nič narobe?



Si prebral kaj sem citiral - če potem mi objasni, če je rele z delovnim območjem 14,5-27V primeren za direktno napajanje v avtomobilu. Sploh, če gre zato, da zadeva zanesljivo deluje. Še tole - napetost se ob vžigu hladnega vozila v slabih pogojih lahko sesede pod 10V. Še vedno trdim Chaosovim nasvetom nič narobe.


Še tole:
Običajni releji - kakršen je na zgornji povezavi ni zelo primeren za vgradnjo v avtomobile. Releji za vgradnjo v avtomobile so običajno drugačne konstrukcije. Tuljave so običajno večje, da ustvarijo močnejšo magnetno polje, tako da reli ni občutljiv na vibracije. Tudi izvedba kontaktkov je običajno drugačna. Kontakti so grajeni za večje tokove in manjjše napetosti.

_________________
lp
Silvo


Nazadnje urejal/a Silvo Sob Apr 12, 2008 12:54 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 12:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim , da ti ne bereš dovolj pozorno.
Z delovnim območjem 14,5-27V je mislil na regulator napetosti, ne pa rele.
Torej , želel je povedati , da lahko 7812 deluje od 14,5V naprej pa do 27V (kar ni čisto res saj pri manjših tokovih gre mislim da tudi čez 30V, odvisno od serije).
Verjetno se strinjaš , da v avto ne bi dal releja ,ki deluje na napetostih , katere si zmotno imel v mislih ti. Če bi pa to želel, bi mu pa svetoval naj vzame 12V rele ,ne pa nekih low drop ali pa step up stabilizatorjev.To bi bil po moje nesmisel.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 1:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal:

Še tole:
Običajni releji - kakršen je na zgornji povezavi ni zelo primeren za vgradnjo v avtomobile. Releji za vgradnjo v avtomobile so običajno drugačne konstrukcije. Tuljave so običajno večje, da ustvarijo močnejšo magnetno polje, tako da reli ni občutljiv na vibracije. Tudi izvedba kontaktkov je običajno drugačna. Kontakti so grajeni za večje tokove in manjjše napetosti.
*********************************

Z zgornjim datasheetom nisem želel povedati , da je ta rele primeren ali ne za vgradnjo v avto ampak , da so vsi releji tolerantni do napetosti , seveda v nekih mejah.
Velja pa to tudi za releje katere si opisal ti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 1:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seveda sem imel v mislih, da ima rele za 14,5-27V ter ga želi uporabit.
Kot sem že zgoraj napisal običajni releji s kontakti za izmenične in večje napetosti niso zelo primerni za rabo v avtomobilih zaradi izvedbe kontaktov ter konstrukcije.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
upornik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Jan 2005 22:35
Prispevkov: 261
Aktiv.: 1.10
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 12, 2008 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi, da moram kupiti rele za večje tokove in nižje napetosti. Verjetno se dobi to pri nas, npr. v HTE? Zanima me še nekaj...Če bom krmilni del releja napajal z akomulatorjevo napetostjo, se pravi okoli 12V, je vredu če uporabim bazni upor 1k in tranzistor BC547 ? Kolektor povežem na 12V, emitor na maso, rele pa med kolektor in emitor?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group