www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vklop vzvratne luč in utripalke
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 6:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako je. Pravilno je oboje, oziroma normalno se vozi vzvratno z vsemi 4 smerniki, če pa je potrebno pa se jih izklopi in nakaže smer z smernimi utripalkami. Prav zaradi tega je v primeru vgrajene avtomatike dobro imeti stikalo za izklop avtomatike. Po mojih izkušnjah je v dobrih 95% primerov vožnja vzvratno z 4 smerniki, tako da jaz zagovarjam avtomatiko, razen pri avtih v katerih računalnik protestira.
se pa da tudi takega protestnika prepričati v delovanje. Enostavno (ali pa tudi ne) je treba simulirati stikalo ( ali tipko) za vklop / izklop 4 smernikov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
robertos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.34
Kraj: Vuhred JN76OO

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 18, 2005 2:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Druga alineja 28 člena ZVCP pravi
2) Med vzvratno vožnjo morajo biti na vozilu vklopljene varnostne utripalke. Pri vzvratnem parkiranju in vzvratnem obračanju mora voznik vklopiti smerne utripalke.

Iz tega sledi, da zgoraj omenjene trditve, da je vse eno in, da je prav, eno in drugo ne drži. Pri vzratni vožnji MORAJO delovati varnostne utripalke, pri parkiranju in obračanju pa MORAJO biti vklopljene smerne utripalke. Nikjer ne piše lahko, šele po tem bi bilo res vse eno. Sploh pa zagrožena kazen je 10.000,00 SIT za neupoštevanje prej naštetega, kar pa zopet ni vse eno.
Osebno sem imel avtomatiko vgrajeno od 98 leta naprej, sedaj sem jo pa odstranil. Namreč, če se vprašamo, kdaj pa sploh vozimo vzratno in koliko, v večini primerov takrat ko parkiramo ali obračamo in če pa takrat ne smejo delovat varnostne utripalke, zakaj mi pa služi potem avtomat.
Še bolj pa je zanimiv naslednji člen (59)
(3) V vozilu in na njem smejo biti vgrajene samo naprave, nadomestni deli, oprema ali posamezni sklopi, ki so homologirani, če se za takšne naprave, dele, opremo ali posamezne sklope zahteva homologacija, in tipsko ali posamično odobreni za to vozilo.
(7) Z globo najmanj 100.000 tolarjev se kaznuje za prekršek oseba, ki vgradi napravo v vozilo v nasprotju s tretjim odstavkom tega člena, in voznik, ki vozi takšno vozilo.
Vprašanje se postavi ali ta naprava spada med naprave za katere se zahteva homologacija in pa še eno vprašanje, kako si ta dva dela člena razlagajo policisti.
Po sedmem členu je kaznovan tisti, ki je vgradil in tisti ki vozi, če si to sam je to minimalno 200.000,00 SIT. d'oh! Brick wall Toliko v razmislek!

_________________
Cheerio baj frm S58S Robert !
http://www.kapunar.eu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blaz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 22:33
Prispevkov: 21
Aktiv.: 0.09
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 18, 2005 12:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@robertos:

Ne bo minilo veliko časa ko bomo morali homologirati tudi radio, ki smo ga sami vgradili v avto Confused Smile

_________________
lp blaz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.70
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 18, 2005 12:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Strinjam se z Robertosom. Tudi sam sem imel na prejšnjem vozilu pripravo, za vklop vseh štirih smerokazov in sem ga odstranil.

Po mojem mnenju, ni potrebe po vgradnji kakšne dodatne elektronike ali drugih priprav za samodejno vklapljanje varnostnih smernikov. Saj po izkušnjah zelo redko vozimo malo dlje vzvratno in takrat pač naj ne bi bil problem vklopit varnostne utripalke.Običajno vzvratno parkiramo, pri tem pa moramo tako ali tako nakazat smer parkiranja.
Me pa res zanima, če je že kdo od amaterskih voznikov plačal kazen, ker ni nakazal smeri parkiranja ali vklopil varnostnih utripalk.

Tu pa je še vse, kar v zakonu piše glede vzvratne vožnje.

Vzvratna vožnja
28. člen

(1) Vzvratna vožnja je dovoljena le na kratki razdalji. Voznik vozi vzvratno po desni strani desnega smernega vozišča glede na položaj vozila. Kadar vozi vzvratno, mora voznik ustaviti vozilo, ko mu pripelje nasproti po istem prometnem pasu drugo vozilo.

(2) Med vzvratno vožnjo morajo biti na vozilu vklopljene varnostne utripalke. Pri vzvratnem parkiranju vzvratnem obračanju mora voznik vklopiti smerne utripalke.

(3) Vzvratna vožnja je prepovedana, kadar bi voznik s tako vožnjo lahko ogrozil drugega udeleženca v cestnem prometu ali premoženje, zlasti pa na nepreglednem ali zoženem delu ceste, na delu ceste, kjer je prepovedana ustavitev, na prehodu ceste čez železniško progo, v predoru, galeriji ali na mostu, ob zmanjšani vidljivosti ali pri prehajanju z neprednostne na prednostno cesto.

(4) Motorna vozila, na katerih je zaradi konstrukcije vozila vozniku omogočen pogled na dogajanje za (praznim ali natovorjenim) vozilom le s pomočjo vzvratnih ogledal, morajo imeti na zadnji strani vozila poleg bele luči za vzvratno vožnjo vgrajeno tudi napravo za dajanje posebnega zvočnega znaka za vzvratno vožnjo, ki se vklopi z vklopom prestave za vzvratno vožnjo.

(5) Določba prejšnjega odstavka se ne uporablja za starejša vozila, ki nimajo priključka za vklop luči za vzvratno vožnjo. Napravo za dajanje posebnega zvočnega znaka za vzvratno vožnjo je dovoljeno vgraditi in uporabljati le na vozilih iz prejšnjega odstavka.

(6) Z globo 10.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s prvim, drugim ali petim odstavkom tega člena.

(7) Z globo 40.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s tretjim odstavkom tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke.

_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 18, 2005 7:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V vozilu in na njem smejo biti vgrajene samo naprave, nadomestni deli, oprema ali posamezni sklopi, ki so homologirani, če se za takšne naprave, dele, opremo ali posamezne sklope zahteva homologacija, in tipsko ali posamično odobreni za to vozilo.


Torej homologacija mora biti za tiste zadeve za katere mora biti homologacija, za tiste stvari za katere pa ni potrebna homologacija, je pa vseeno. Radio je verjetno taka stvar ki ne rabi homologacije, zvočniki tudi ne, stikalo za avtomatski vklop luči, oziroma avtomatika tudi ne, alarm tudi ne, torej daljinska enota za zaklepanje tudi ne, .... veliko stvari še ni določenega.

Kaj si bo kdo vgradil v vozilo in kaj ne je njegova stvar okusa in želja, če pa kaj ne deluje čisto tako kot pravi zakon, se pa zadeva lahko prilagodi s stikalom za izklop avtomatike ali več avtomatik.

Pred leti, ko je začelo veljati da morajo biti prižgane luči, je bil problem, ker v Italiji pa luči podnevi niso smele biti prižgane. Avtomatik sem tiste čase vgradil kar precej, nekaterim tudi dodatno stikalo za izklop avtomatike, ravno zaradi Italije. Kasneje se je izkazalo, da sploh ni problema če je vgrajena avtomatika.

Če natančno premislimo kaj pravi zakon glede vzvratne vožnje, kako naj bodo vklopljeni smerniki in vse to lepo primerjamo in pretehtamo z več ali manj vsakdanjo vožnjo in različnimi praktičnimi primeri, je res, da v dosti primerih ni dovolj samo to, da so vklopljeni 4 smerniki pri vzvratni vožnji. Večkrat je potrebno nakazati tudi smer vzvratne vožnje. Stari zakon narekuje vzvratno vožnjo z 4 smerniki, novi zakon pa je glede tega bolj natančno določen in se pravzaprav glasi popolnoma enako, edina razlika je v uporabi smernikov pri vzvratni vožnji ko se parkira ali obrača.
Ob tem se mi poraja ideja o avtomatiki ( še vedno ostajam zagrižen pristaš avtomatike) katera bo znala sama razlikovati kdaj 4 smerniki in kdaj samo smerne utripalke.
Torej, način delovanja bi bil sledeči: pri vzvratni vožnji brez vklopljenega smernega stikala bodo utripale 4 utripalke, če pa bo smerno stikalo vklopljeno v levo ali desno, pa bo pač utripala izbrana smerna utripalka.
Na prvi pogled je videti, da je to čisto preprosto, vendar ni tako. Če bi inštalacijo za vklop smernikov malce predelal bi bilo to preprosto, vgradnja v vozilo pa bi bila zahtevnejša in težja, dražja ... zato je tukaj dodatni pogoj, da se inštalacija v vozilu ne predeluje, ampak se vse priklaplja paralelno na obstoječo inštalacijo: to pomeni, da se v vozilu ne prekine nobena žica, vse ostane tako kot je original, avtomatika se priključi paralelno k stikalu za smernike.
Kdor se spozna na avtoelektriko ali vsaj pozna vezavo smernikov, bo vedel, da to ne bo enostavno, da bo tukaj potrebno nekaj bolj prefinjenega.
Rešitev, ki se mi je mimogrede porodila v mislih, je ta, da na linijah za levi in desni smernik merim razliko napetosti. Če bo avtomatika vklopila 4 smernike, in bo to rele ki bo preko 2 diod napajal smernike, bo napetost na smernikih za cca 0,7-1V nižja od napajalne zaradi padca na diodah. V primeru vklopa smernega stikala, pa bo tisti smernik, ki bo izbran s stikalom dobil polno napajalno napetost. Avtomatika bo to razliko zaznala in izklopila rele. Dokler bo katerikoli smernik vključen, bo avtomatika izključena z zakasnitvijo 1/2 - 1/1 periode smernika + malce rezerve, da deluje na vseh vozilih, saj vemo, da vsa vozila nimajo popolnoma enake frekvence utripanja.

Mogoče pa bi bil projekt celo zanimiv in bi celo patentiral in homologiral zadevo.
Zaenkrat sem siguren, da bi zadeva delovala na vozilih z bosch-ovim sistemom vezave.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 19, 2005 1:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Reber, tudi jaz sem pristaš avtomatike in sem razmišljal takole: ker rabim za vklop vseh smernikov samo impulz na tipko (ne stikalo) bi naredil avtomatiko, ki bi mi na vsako poz. ali neg. flanko spremembe napetosti na vzvratnih lučeh vklopila-izklopila smernike z kratkim impulzom, ki bi simuliral pritisk tipke. Da se stvar ne bi zapletla in delovala ravno obratno, bi moral nadzirat še napetost žarnic obeh smerokazov, kar bi hkrati izkoristil še za preprečitev avtomatike, če bi že prej deloval posamičen smerokaz ali pa bi bili že vključeni vsi štirje.
Če bi naprimer že pred prestavljanjem v vzvratno prestavo vklopil vse štiri smernike jih avtomatika potem ne bi smela izklopit, kot bi bil to njen običajni način delovanja.
Za vso to logiko bi potreboval že mikrokontroler, ker diode in releji ne bi več zadostovali ...

... in stvar postane obsežna, draga ter zamudna za izdelavo in montažo, kar mi vzame voljo do take avtomatike ..
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 19, 2005 10:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res je, ko je enkrat v inštalacijo v avtu že serijsko vmešan računalnik, potem ga je težko prepričat v drugačno delovanje, razen, seveda, z modifikacijo original softwera Rolling Eyes , ki pa ni več v naši moči, kaj ne.
Klasične vezave pa so preproste in zraven nimajo vmešane neke posebne elektronike ali računalnika in je zato avtomatiko lažje narediti in prilagoditi.

Prve teste za mojo idejo sem že opravil, za padec napetosti sem uporabil po 2 diodi v serijo, saj to povzroči cca 1,6V padca, oziroma razlike napetosti, padec pa je skoraj enak pri obremenitvi 10W ali 55W. Smerniki v avtu običajno bremenijo 21+21+4+2 W po kanalu pa če štejem še prikolico 21W je to skupaj 69W kar pomeni cca 6A toka. Uporabljene diode so 6A ( čeprav bi normalno držale tudi 3A saj je režim delovanja cca 50:50 in je zadeva preizkušena, ampak za zanesljivost naj bo 6A), na diodah je po 0,8V padca, torej skupno 1,6V padca. Razlika v svetilnosti žarnice zaradi padca je komaj opazna, opazi se le, če gledam žarnico priključeno preko diod in da vmes premostim diode, se malenkost opazi večja svetilnost. Ta svetilnost se razlikuje tudi normalno, saj vemo, da je napetost akumulatorja cca 13,8V - 14V med delovanjem motorja in da je napetost akumulatorja pri mirujočem motorju nekje med 12,5V in 13V, lahko tudi malo pod 12,5V in je stanje še vedno normalno.
Tista, praktično neopazna, razlika v svetilnosti torej niti ni pomembna, je pa prisotna le takrat, ko utripajo 4 smerniki preko avtomatike, v vseh drugih pogojih pa tega ni.
Za detekcijo razlike napetosti med levim in desnim smernikom sem uporabil optokopler z oznako H11A817 ki ima galijev arzenid led diodo na kateri je padec napetosti tipično 1,2V izhod pa je npn tranzistor brez baze, glej data sheet. Za konkretno aplikacijo nameravam uporabiti optokopler z dvema inverzno paralelnima led diodama, da mi zadeva dela v obe smeri razlike napetosti, da ne uporabljam dveh navadnih optokoplejev. Oznaka pa je H11AA824 ali tudi TLP620 in še bi se našli primerni. Z tranzistorjem v optokoplerju bi potem prožil izklop avtomatike za določen čas.

Če ima kdo kakšne pripombe, opombe, ideje za projekt naj javi. Zdeva bo preprosta brez kakšnega mikrokontrolerja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Speed King
Član
Član



Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49
Prispevkov: 115
Aktiv.: 0.49
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 19, 2005 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za iskanje načrtov uporabi emule, dc++ iskalnike. Sam sem tako našel že več servisnih dokumentacij raznih modelov, tudi iz zabavne elektronike.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.90
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 19, 2005 8:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vili,

Citiram:
Če ima kdo kakšne pripombe, opombe, ideje za projekt naj javi. Zdeva bo preprosta brez kakšnega mikrokontrolerja.


Nisem vsega bral, na tole me je opomnil Milans, ki je avtoelektriar ter me je vprašal za mnenje. Torej, če prav razumem bi zadeva morala delovati nekako takole:
-ko se prestavna ročica prestavi v vzratno prestavo se morajo vključiti vsi štirje smerniki ter morajo biti vključeni dokler je vozilo v vzratni prestavi oziroma se morajo izključitvi v trenutku, če se vključi smernik z volanskim stikalom.

- vezje mora biti izvedeno tako, da se se le doda brez kakih sprememb.

Nisem čisto prepričan, da bo izvedba s klasiko zelo enostavna, potrebne bo kar nekaj logike, kak komparator ... Confused Če bom imel čez vikend kaj časa pripravim eno tako "vzporedno" vezje z mikrokontrolerjem 12F675.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 19, 2005 10:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pravzaprav zadeva že deluje, na mizi namreč, v avtu še ne. Ne boš verjel Silvo, kako malo elementov je uporabljenih, zraven je vključena še zakasnitev, da 4 utripalke delajo še malo dlje, kot pa je vklopljena vzvratna prestava.
6 uporov, 10 diod, 3 kondenzatorji (dela tudi z enim), 1 optokopler, 1x 555 in 1x zener in 1x rele 12V z enojnim delovnim kontaktom.
zadeva je rešena popolnoma analogno.

Deluje pa tako ja, če prebereš moje poste v tej temi boš videl.

Sama preprostost sheme je dejansko presenetila tudi mene, saj se je na koncu rešitev ponudila kar sama. Neverjetno, nisem si mislil, da bo tako preprosto.
Mogoče bom zadevo še kaj modificiral, kar pa bo pokazal čas. Najprej bom stvar zrisal in sestavil, vgradil v avto, našel še nekaj kolegov v moji okolici, katerim bom vgradil da bomo stvar testirali.
Govoril sem že z mojim dobrim znancem, ki je izvrsten avtoelektrikar in pozna v glavnem vse vezave in pravi, da bi moralo biti v redu.
Shemo bom v roku nekaj dni dal tukaj na forum.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 20, 2005 2:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Reber, če berem tvoje prejšnje poste si omenjal najprej način vgradnje takole:

Citiram:
... zato je tukaj dodatni pogoj, da se inštalacija v vozilu ne predeluje, ampak se vse priklaplja paralelno na obstoječo inštalacijo: to pomeni, da se v vozilu ne prekine nobena žica, vse ostane tako kot je original, avtomatika se priključi paralelno k stikalu za smernike.


Kasneje pa omenjaš padce preko diod, kar pomeni prekinitve obstoječih povezav?
Hkrati pa, če sem prav razumel, baziraš na tokovnem in ne napetostno paralelnem nadzoru že vklopljenih utripalcev. Lahko to malo bolj razložiš.
Sicer pa počakajmo na načrt ... da se bomo v celoti razumeli.

LP Iztok

P.S. Upam, da boš moje pripombe in vprašanja razumel kot dobronamerno kritiko, ki običajno pomaga pri končni dovršenosti izdelka. Seveda niti slučajno ne dvomim v tvojo sposobnost in končni uspeh, ker imam v podobnih razvojnih situacijah tudi sam rad "kritike nasprotnikov", ki precej zmanjšajo začetne praktične težave in kasnejše utemeljene kritike. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.90
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 20, 2005 7:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok,

Obstoječe vezje za smernike v avtomobilu je v kasiki izvedeno takole.
plus 12v -> Rele za smernike -> smerniško volansko stikalo -> smerniki - > minus

Dodartno vezje daš med +12 ter smernike - tam daš diode. Vse obstoječe pustiš pri miru.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 20, 2005 9:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne prekinem nobenih žic v vozilu vse ostane tako kot je. Diode za padec so v avtomatiki in tam se meri padec napetosti. Zadeva deluje na napetostni razliki, zaradi padca napetosti, ki je posledica toka. Zadeva se priklopi na levi in desni smernik (to sta dve žici) in na točko 49a ki je točka med srednjim kontaktom volanskega stikala in obstoječim avtomatom. Priključi se še signal iz vzvratne luči in če hočemo podaljšano delovanje po izklopu vzvratne, priklopimo še +12V ACC (kontakt)
Ravno se pripravljam sestaviti prototip v zmanjšani obliki da ga praktično preizkusim v avtu. Trenutno je prototip kot čreva razvlečen po celi mizi in na testni plošči. Rezultati sledijo še danes. Potem pa še objava sheme.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 20, 2005 5:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vidim,da je kar zanimivo.Že v mislilh,da bi vprašal na forumu za to zadeve.Ker pa jaz imam malo znanja(težave s sluhom ),tako nekaj poznam elewmente in razno,ki niso zapletene.Za to za avto mi je prišlo,zaradi prestavljanja sem želel,da vključi avtomatično smernike.Vem pa,da ne bi rad prerezal ali kaj drugega.Ker imajo napeljave že narejeno (verjetno skupno ploščate kable,ali se prav reče flat)Nisem pa vedel za toliko zanimanje.Reber,vesel sem, da je šlo tvojo idejo na mizi.Upam,da bi lahko objavili načrt in opis,tega pa razumem.
Lp Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 20, 2005 5:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prototip je vgrajen v avtu, sem se zamudil ene 2 uri in pol, ker sem vgradil še vezje za zakasnjeno ugašanje lučke v notranjosti, pa pregledal žarnice v števcu in eno zamenjal, ko sem imel armaturo razkopano.
Avtomatiko sem vgradil v škodo felicijo novejšo, za priklopit je bilo 6 žic, vsi signali so na stikalu za vklop 4 smernikov razen, seveda, vzvratne luči, za katero se žica nahaja, oziroma je najlažje dostopna nekje na levem pragu spredaj v šopu žic. Delovanje je: vklop avtomatike zakasnjeno za dobre pol sekunde, delovanje je podaljšano za cca 2,5 - 3 sekunde (pri izklopu vzvratne prestave)
Takoj ko bo čas, zrišem načrt, sedaj je še skiciran na papirju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group