www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

PENZIJA NEKEGA MOTORJA
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Nostalgija - splošno
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 11, 2008 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še ena


IMG_1299.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  929.85 KB
 Pogledana:  18 krat

IMG_1299.JPG



_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.82
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 11, 2008 9:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolektor je prav veličasten - mogoče se da izvedet od katere firme je ?
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 11, 2008 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako to misliš. Posnetek napisne ploščice je nekje na zaćetku.
Drugače pa je " bil to motor " za pogon blooming ogrodja valjarne.

_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.82
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 12, 2008 8:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nas delamo Kolektorje (Kolektor Idrija) , v službenem muzeju jih je kar nekaj.

Nikoli nismo naredili kaj takega . Ker vem koliko je težko naredit tak kolektor mi je toliko bolj zanimiv. Naši največji so bili neki ladijski in za tanke premera nekje 300-350 mm visoki nekje 300mm

Prosil bi te še za kakšno večjo sliko kot si jih pripel spodaj lahko na zs.

Hvala Sandi

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kopron
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29
Prispevkov: 172
Aktiv.: 0.76
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 12, 2008 11:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem kupil ploskovni brusilni stroj češki, znamke TOS leto proizvodnje 1971 pa je imel notri še vedno selenski usmernik za napajanje elektromagnetne mize. Zato me nič ne čudi da niso imeli polprevodnikov za regulacijo. Lahko bi pa bili živosrebrni usmerniki čeprav je zelo velik tok in je težavna regulacija obratov motorja. Vseeno pa so bili čehi zelo poceni napram zahodu v tistih časih.
_________________
Lep pozdrav Jože
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 6:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene pa zanima kako se je motor hladil?

Citiram:
Ta motor je napajala leonardova skupina z dvema dinamam po 1,6 MVA visokonapetostnim motorjem 3,5 MVA in 18tonsko utežjo-vztrajnikom. Za zagon visokonapetostnega motorja smo uporabljali vodni rotorski upor.


Potem je šlo iz visokonapetostnega omrežja na 3,5MW motor ki je poganjal dve dinami, kateri sta potem proizvajali enosmeren tok za 3MW motor? Zakaj je bila potrebna dvakratna pretvorba in s tem velike izgube?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 7:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Leonardova skupina je bila zaradi tokovnih sunkov, le te pa je pomagal blažiti vztrajnik. Saj je motor imel veliko zagonov, tudi po pet zagonov na minuto in sicer od 0-100 o/min v obe smeri. Za regulacijo vzbujanja smo uporabljali tiristorsko regulacijo ASA vendar izdelano v Končarju, ki je imel licenco. Električni stroji so imeli zračno hlajenje preko filtra in vodnega izmenjevalca. Preko filtra pa zato da smo zadržali grafitni prah, ki ga je odnašalo iz krtačk.
Sicer je do konca vse lepo delalo, ampak bili so veliki problemi z izolacijsko upornostjo glavnega motorja in dinam. Pa še problem rezervnih delov za tiristorsko reglacijo. Zaradi širjenja asortimana artiklov in vrst materijalov nam je na glavnem motorju pohajala moč zato smo želeli nekaj močnejšega. Stroj je bil v pogonu 38 let.
(lucca brassi, ko zberem slike kolektorjev ti jih zagotovo pošljem. Mislim da je bilo na kolektorju motorja okoli 1000 lamel)

_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo. Potem je bila tiristorska regulacija že od začetka, torej ko se je namontiral ta motor?

Mene, pa verjetno še koga zelo zanima kako je izgledal krmilnik od te zverine. Elektroniki smo ponavadi vsi veseli, če vezje zdrži 50A, 5000A pa je kar nepredstavljivo, da bi peljal čez regulacijo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 11:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Od zagonu motorja je bila za vzbujanje uporabljena regulacija z magnetnimi ojačevalci oziroma transduktorji, vendar je bilo veliko težav. leta 78 pa je bila regulacija vzbujanja predelana na tiristorje po ASEA licenci. Ob priliki bom pripel sliko notranjosti omare omare, Sedaj samo ena na splošno.


IMG_1255.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  795.75 KB
 Pogledana:  52 krat

IMG_1255.jpg



_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kopron
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29
Prispevkov: 172
Aktiv.: 0.76
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 5:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napetost. jaz bi te prosil če kaj veš za literaturo o transduktorjih. Čeprav so že čisto pozabljeni pa mene vseeno zanima ta pretvornik. Enkrat sem v eni knjigi o transformatorjih zasledil napisano o njih samo en odstavek in to je vse. Ali pa za kakšen link. Vnaprej hvala.
_________________
Lep pozdrav Jože
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 13, 2008 9:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jože, težka bo. Starejši ki so še kaj vedeli o tem so šli že davno v penzijo. Mi mlajši pa se s tem nismo srečevali. Bom pogledal v pisarni kjer je še nekaj starih knjig. Bom videl kaj se da najti.
_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kopron
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29
Prispevkov: 172
Aktiv.: 0.76
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 14, 2008 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še eno vprašanje, ali menjate samo pogon valjčne proge ali kompletno progo z pogonom. Pa še nekaj o transduktorjih, jaz sem imel pred mnogimi leti varilni transformator in ko je crknil sem ga odprl sem samo ugotovili da je transduktor in je bilo regulacijsko navitje krmiljeno z enosmernim tokom in vgrajeno med primarno in sekundarno navitje. Izgleda da je bilo to navitje zelo občutljivo na prah in je nastal ovojni stik. Saj je bilo v tej tuljavi po mojem spominu ene osem navitij in prekomplicirano za previjat, pa kogar sem vprašal ni nobeden še kaj tacga videl. Potem pa je to romalo na odpad. Navitje je pa bilo komplet aluminijasto, z jedrom vred pa težko cca 250 Kg.
_________________
Lep pozdrav Jože
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 14, 2008 11:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Menjamo ogrodje valjčne proge, elektro motor, reduktor, kardane, del valjčne proge pred in za ogrodjem v dolžini desetih metrov. Menjamo komplet regulacijo valjčne proge. Za regulacijo novega sinhronskega motorja bo skrbela regualcija ABB ACS6000, narejena v Švici, Motor je ABB iz Finske, Reduktor mislim, da je Daieli iz Italije, teža reduktorja je čez 100 ton.
Danes sem imel v službi malo časa, sem brskal popstarih knjigah, vendar o transduktorjih žal nič.

_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kopron
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29
Prispevkov: 172
Aktiv.: 0.76
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 22, 2008 9:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za tvoj trud. A bo možno kdaj videti to valjarniško progo ko bo delovala.
_________________
Lep pozdrav Jože
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
napetost
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52
Prispevkov: 901
Aktiv.: 4.01
Kraj: koroška

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 22, 2008 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko so pred dnevi predali v proizvodnjo novo kovaško stiskalnico je bil možen ogled tudi za goste oziroma za ljudi, ki jih to zanima. Zato sklepam da bo mogoče podobna praksa pri tem pogonu. Če bo ogled možen je pač odvistno od naših šefov in lastnika. Pustimo se presenetiti.
_________________
lp
Janez1322@gmail.com
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Nostalgija - splošno Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group