 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bosko11 Neznanec

Pridružen-a: Čet 07 Feb 2008 1:24 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 10:16 pm Naslov sporočila: Priklop starega motorja |
|
|
Lep pozdrav!
Rad bi priklopil star ventilator, ki ima na sponkah naslednje oznake G, P, Z in T.
Na Z prideta dve žici iz motorja na ostale po ena.
Nevem niti ali je to eno ali trofazni motor.
Prosim za pomoč kako to vezat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
- označi žice z 1, 2, 3, 4, 5
- digitalni ohm-meter
- izmeri upornost med:
1-2
1-3
1-4
1-5
2-3
2-4
2-5
3-4
3-5
4-5
Mogoče je tako kot pri pralnem stroju. Ali pa se bo komu drugemu kaj posvetilo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 10:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš takšen ventilator z motorjem v "glavi" in z "fiksnim rotorjem", kakršne sem v TEJ TEMI slikal - potem gre za enofazne motorje. Dve žici sta za glavno, in ena za pomožno navitje.
Ko sem meril upornosti, je bilo ravno obratno od pričakovanega, namreč glavno navitje motorja ima večjo upornost, kot pomožno .
Rjava in zelena žica sta šle na nulo,
Rdeča je ozemljitev,
Črna gre neposredno na fazo,
Siva pa gre na fazo preko kondenzatorja.
Poudarjam, da to velja za ventilator iz moje slike, da ne bo potem kaj črno!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2008 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fotografiraj priklop ter fotografijo prilepi na forum. Ima motor tablico?
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bosko11 Neznanec

Pridružen-a: Čet 07 Feb 2008 1:24 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Evo še slikica, je pa isti motor kot pri tebi sebaveh.
Kot je razvidno pridejo iz motorja 2 beli, črna, rjava in modra.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
172.02 KB |
Pogledana: |
18 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 4:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem ravnokar šel pogledat, in je takole:
T ni priklopljen nikamor
Z je nula
G je glavno navitje in gre direktno na fazo
P je pomožno in gre preko kondenzatorja na fazo
ozemljitev pa je priklopljena na M3 ali M4 vijak z matico, kot imaš tudi ti
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
T je verjetno termična zaščita
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 4:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Povsem verjetno. Ampak zakaj le ena žica? (res pa da nisem meril upornosti)
No, kondenzator pa je 16 F, če ga še nima.
Ventilator je bil vezan v kombinaciji z avtotransformatorjem (glavno navitje)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 5:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na sliki sta dve sponki... je mogoče kaka žica skrita kje?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 7:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Na sliki sta dve sponki... je mogoče kaka žica skrita kje? |
Dvomim. Verjetno niso imeli vrstičnih sponk s le eno vrsto, pa pač druge niso priklopili.
Off-topic: Ventilator od notranje klima enote ima tri hitrosti (3 žice za fazo), ter 0,82 F kondenzator med ločeno žico ter nulo. Je to sinhronski ali asinhronski motor? (Kakšni so motorji v starejših pralnih strojih, sinhr. ali asinhr.?)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Asinhronski. Mislim da več odcepov v navitju v bistvu predstavlja le različno število polovih parov.
Upam si trdit, da gre za asinhronske motorje vedno, kadar je prisotna kratkostična kletka, ki med mirovanjem ni namagnetena.
Dodatne žice za T pa res ni nikjer. Bom jutri šel malo izmerit upornosti na sponkah.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bosko11 Neznanec

Pridružen-a: Čet 07 Feb 2008 1:24 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Tor Avg 05, 2008 9:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za hitre in točne odgovore. Že dela.
Druga sponka T je res prazna.
Zanima me pa še kako regulirati hitrost in ali si je kak preprost regulator moč narediti doma.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|