 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
smart Član

Pridružen-a: Sob 03 Feb 2007 16:02 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.37 Kraj: okolica Grosuplja
|
Objavljeno: Pet Okt 10, 2008 5:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vam za pomoč.
Po moje bo najcenejša varianta kar 7812 in en močnostni tranzistor (BD 250) Imam ga ravno na zalogi. Regulator vežem na kontakt in če se izkaže, da radio ne obdrži spomina, dodam samo še en regulator 7812 direkno na +24V.
Da bi vlekel dodatno žico z akumulatorja pa se mi zdi nesmisel in izguba časa ima namreč že original euro (iso) konektor ali kako se temu že pravi. Samo tri žice pocvikam, nalotam zadevo gor in to mora delovati. Kaj menite?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Pet Okt 10, 2008 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za velike moči so linearni regulatorji skoraj nesmiselni. Switcherji imajo majhne izgube, dele za njihovo izdelavo pa dobiš zastonj. (PC napajalniki)
Treba je previti primar transformatorja, uporabiti druge driver tranzistorje ter izdelati novo ploščico (ter nastaviti delovanje).
Edit: Morda pa ima na konektorju že tovarniško 12V? Preveri!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Okt 11, 2008 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Silvo, @flapho ima lahko kar prav. Tudi jaz sem večkrat počel tako, da sem vzel 12V iz enega akumulatorja. Pri večini (še posebej tistih, ki so radijo dosti poslušali pri ugasnjenem motorju) je prišlo v nekaj mesecih do "šepanja" tistega prvega akumulatorja. |
Strinjam se, da rešitev ni najboljša, ni pa alarmantna kot je bilo to napisano zgoraj. Konec koncev sem videl to rešitev v orginalu - nekoč na enem viličarju ter tudi v enem tovornem vozilu. Je pa res, da pride do nesimetričnega praznjenja baterij v času mirovanja, kar seveda ni najboljše.
jjakob je napisal/a: |
Za velike moči so linearni regulatorji skoraj nesmiselni. Switcherji imajo majhne izgube, dele za njihovo izdelavo pa dobiš zastonj. (PC napajalniki)
Treba je previti primar transformatorja, uporabiti druge driver tranzistorje ter izdelati novo ploščico (ter nastaviti delovanje).
Edit: Morda pa ima na konektorju že tovarniško 12V? Preveri! |
Linearni res regulatroji niso najprimernejši. So pa dostikrat v orginalu v vozilu. Pred priklopom na tako instalacijo je treba preverit, če je ustrezne moči. Kaj nastane od takega regulatroja ob kratkem stiku se vidi v priloženi fotografiji.
(Če se še prav spomnim, je zadeva iz delovnega stroja Volva) V ohišje sem sicer naredil svoj regulator. Zadeve ni bilo smiselno popravljati kajti spodaj je še nakaj uničenega SMD-ja.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
408.94 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 4:31 pm Naslov sporočila: Ni problem samo nesimetrija pri praznenju |
|
|
Ni problem samo nesimetrija pri praznenju.
Pred nedavnim smo v firmi na delovnem stroju zamenjali motor.
Prej je imel motor 12 V alternator.
Nov motor je imel 24 V alternator.
Za nov motor sem izdelal novo elektriko. A zaradi časovne stiske je na hladilniku hidravličnega olja ostal 12 V ventilator (predvidevam, da je skozenj tekel tok 4 A - to je cca. 50 W). Preko termostata (mislim, da 55 st. C) sem ga priklopil na akumulator, kateri je imel minus vezan na maso. Opozorim, da mi to ni preveč všeč (nisem pričakoval tako drastične napake).
Po nekaj dneh me pokličejo na stroj, ker se ga ne more "zalavfati".
Na stroju ugotovim, da je akumulator na katerega je priklopljen ventilator popolnoma prazen - cca. 9 V, akumulator na katerega ni priklopljen ventilator pa prenapolnjen - cca. 16 V.
Zakaj?
Zato ker se je akumulator na katerega ni bil priklopljen ventilator polnil z 4 A večjim tokom kot akumulator na katerega je bil priklopljen ventilator. In ko je v seriji 24 V enkrat en 12 V akumulator prenapolnjen skozi oba akumulatorja teče manjši polnilni tok, kar nadalje pomeni, da ventilator porabi več toka kot je polnilni tok in tako se akumulator na katerega je priklopljen ventilator samo prazni in ne polni. Kar posledično pomeni:
- da stroj ne "zalavfa" zato ker je en akumulator praktično prazen (na katerega je vezan ventilator) in
- da zaradi prenaplnjenosti akumulatorja le tega lahko uničiš (na katerega ni vezan ventilator).
Tako ventilator kot avtoradijo sta porabnika.
Res je, da sem za omenjeni stroj uporabil dva 55 Ah akumulatorja (prej eden 135 Ah). Običajno imajo kamijoni uporabljena dva 200 Ah akumulatorja in tako do tako drastičnega efekta ne pride. Res pa je tudi, da normalen človek ne posluša radija na glasnosti, da troši 4 A.
Zato za 12 V porabnike na 24V instalacijah v vozilih vedno priporočam pretvornike iz 24 na 12 V.
PS
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 5:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Indos viličarji na kontaktorje in čas. releje so imeli krmiljenje in vsaj eno hidr. črpalko na 36V, glavni motor pa je bil na 72V. Ali tako nekako, ne vem več točno. V glavnem, v krizi si preklopil akumulatorja in se privlekel vsaj do polnilca.
Pa tudi Litostroj viličarji so imeli neke 12/24V kombinacije, se mi zdi da pri štarterju. Štarter je bil na 12V, vse ostalo pa na 24, ali tako nekako. Najbrž je znanje o uničevanju akumulatorjev na tak način prišlo kasneje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.21 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če bi potegnil 2 liniji z akumulatorjev; da vi ju vezal vzporedno, tako bi se oba praznila enakomerno. Ne vem pa kako je s tem, če je to v praksi sploh dovoljeno izvesti, mislim, da ni ker ni nobeden tega omenil. Če zvežeš akumulatorje skupaj, nastane kratek stik... Na idejo sem prišel, ker ima Tesla roadster akumulatorje zvezane zaporedno in vzporedno.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
accu.JPG |
Velikost datoteke: |
15.93 KB |
Downloadano: |
15 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
Kaj pa če bi potegnil 2 liniji z akumulatorjev; da vi ju vezal vzporedno ... |
Nariši si obe varijanti hkrati pa boš hitro ugotovil, da nekje nastane problem ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.21 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vidim kje se zalomi, sem ugotovil. Kako ima pa to vezano električni roadster, vzporedno in zaporedno vezavo hkrati?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Večina takšnih preklopov je izvedena z zelo močnimi kontaktorji, katerih cena nekajkrat presega kvaliteten nekaj amperski step-down pretvornik.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.56
|
Objavljeno: Pet Nov 07, 2008 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
Vidim kje se zalomi, sem ugotovil. Kako ima pa to vezano električni roadster, vzporedno in zaporedno vezavo hkrati? |
Nic nima vezano vzporedno in zaporedno hkrati, ne stresaj neumnosti.
Wikipedia je napisal/a: |
Battery system
Tesla Motors refers to the Roadster's battery pack as the Energy Storage System or ESS. The ESS contains 6,831 lithium ion cells arranged into 11 "sheets" connected in series; each sheet contains 9 "bricks" connected in series; each "brick" contains 69 cells connected in parallel (11S 9S 69P). |
Vezane so torej vzporedno v sklop, sklopi pa zaporedno, da pridejo do visje napetosti.
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
flapho Član

Pridružen-a: Sre 05 Mar 2008 12:06 Prispevkov: 39 Aktiv.: 0.19
|
Objavljeno: Pon Nov 10, 2008 3:58 pm Naslov sporočila: Re: 24V-->12V |
|
|
Vsi tovornjaki, ki imajo 12V porabnike imajo originalno vgrajene pretvornike 24V-12V odvisno od moči porabnika.
Kdor vleče žice iz enega akumulatorja dela veliko napako in če bi to držalo bi delali to že v tovarni.
Tisti, ki ne veste kako se to dela raje peljite svoje vozilo k strokovnjaku!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|