 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
A imaš stator alternatorja tudi iz ferita? Verjetno ne...Res da za malo večje frekvence potrebuješ boljšo pločevino ...a mislim da ne bo problem.
8000obr/min =okoli 133Hz...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če že misliš transformirati napetost iz alternatorja,
je pametno razmišljati o 3-fazah
(vsaj primar, lahko tudi tri enake trafote - simetrija obremenitve).
Nato višje napetostni izhod usmeriš in naprej uporabiš za tvojo elektroniko.
Ne vidim pa smisla, transformirati na 220V in potem zopet nazaj na nižjo napetost.
Transformator naj bo tak, da boš imel pravo napetost za tvoj namen.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 3:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Če že misliš transformirati napetost iz alternatorja,
je pametno razmišljati o 3-fazah
(vsaj primar, lahko tudi tri enake trafote - simetrija obremenitve).
Nato višje napetostni izhod usmeriš in naprej uporabiš za tvojo elektroniko.
Ne vidim pa smisla, transformirati na 220V in potem zopet nazaj na nižjo napetost.
Transformator naj bo tak, da boš imel pravo napetost za tvoj namen. |
Jaz pa ne vidim smisla zakaj po tvoje 220 usmerjati na nižje Tukaj je sedaj govora o kondenzatorskem vzigu, pri katerim polniš kondenzator z 300 do 400V in nato preko tiristorja spraznis v vžigalno tuljavo----ne ni ista kot za platine,in ni ista kot za tranzistorske vžige
Ja ja simetrija faz....pa reči še da je nujen trofazni transformator, mimogrede kako pa veš da ima trofazni generator-- na teh malih motorjih je lahko tudi enofazen.....ali pa dvofazen....
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 4:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Generator je trofazni, ne vem pa, kako napetost daje ven- bom pomeril ob priliki.
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 6:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Generator je trofazni, ne vem pa, kako napetost daje ven- bom pomeril ob priliki.
lp |
Izhodna napetost je skoraj 100% istosmerna, alternatorji z zunanjim usmernikom so izjemno redki. Da boš prišel do izmenične napetosti moraš alternator odpreti, in speljati ven izvode navitja, ki so priklopljeni na usmernik.
Glede trafota, zelo podobno shemo, kot je iz tistega linka, sem pred mnogimi leti uporabil na Tomos Avtomatiku.
Trafo je bil čisto navaden omrežni 220/9V 15VA. Frekvenca, ki jo je dobival je bila med nekako 33 in 250Hz, trafo je to zdržal brez problema, problemi so bili sicer drugje, vendar za tole raspravo ni bistveno.
IMHO bi zadoščal ustrezen trafo za omrežno napetost, vendar bi zaradi alternatorja bil primoran uporabiti 3, da je alternator simetrično obremenjen (zaradi napetostnega regulatorja).
Zato je mogoče bolj smiselna gradnja stikalnega (switcher) pretvornika na višjo napetost, kot uporaba trafota, saj sklepam, da imaš na vozilu akumulator?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 6:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
ro-bi je napisal/a: |
Generator je trofazni, ne vem pa, kako napetost daje ven- bom pomeril ob priliki.
lp |
Izhodna napetost je skoraj 100% istosmerna, alternatorji z zunanjim usmernikom so izjemno redki. Da boš prišel do izmenične napetosti moraš alternator odpreti, in speljati ven izvode navitja, ki so priklopljeni na usmernik. |
99% motorjev in ATVjev ima 3 fazni alternator z stalnimi magneti, usmernik in regulator pa zunaj v škatlicah. In prav od vseh motorjev z podobno porabo pašejo "reglerji" sem in tja, čeprav na servisih trdijo drugače
Ven pridejo tri rumene žice in tam je AC
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 6:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še tole- meni je zanimivo spreminjati predvžig, torej idealno bi mi bilo vezje, ki bi ga montiral med senzor in modul vžiga, vezje bi pa, glede na vrtljaje, pomikalo predvžig oz. ga malo zabremzalo na nizkih obratih in malo manj na visokih.
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pet Mar 06, 2009 1:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj bom naredil vezje, ki mi bo preklapljalo med senzorjema, ki bosta postavljena različno, recimo 8° in 30°. Vrtljaje preklopa se lahko poljubno nastavi, drugi izhod bom uporabil za omejevalec navzgor.
Shemo sem našel na enem forumu, original je bila namenjena za vklapljanje lučk za signalizacijo menjanja pri drag raceih.
Za vžig z mikrokontrolerjem si bom vzel več časa.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
307.91 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Mar 07, 2009 2:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Naredil sem vezje po priloženi shemi, le namesto ledic sem dal relejčka brez 1K uporov. In izgleda ne bo šlo, ker je tok iz opampa daleč premajhen.
Ali obstaja kak opamp, ki je pin kompatibilen in ima na izhodu dovolj toka za rele?
Ali kdo predlaga še kako drugo rešitev?
PCB imam narejen in sestavljen, zato bi rad popravil napako z čimmanj posegi.
Ali lahko dodam po en BC547 ali kaj podobnega za ojačanje ?
Hvala,
lp
Robi
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
42.79 KB |
Pogledana: |
13 krat |

|
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sob Mar 07, 2009 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali lahko dodam po en BC547 ali kaj podobnega za ojačanje ?
Brez problema in najhitreje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 12:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Še eno vprašanje- ali lahko vežem VZPOREDNO coilpickup in induktivno stikalo?
V tem primeru bi pustil originalni modul, le pri določenih obratih bi preklopil na senzor z večjim predvžigom.
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 12:45 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Še eno vprašanje- ali lahko vežem VZPOREDNO coilpickup in induktivno stikalo?
... |
Najbrž ne bo šlo.
Imaš sicer zanimive vendar še vedno stopenjske rešitve predvžiga. A ne bi bilo enostavneje, če bi uporabil en senzor nastavljen na 30 stopinj predvžiga in ga s kakšnim MCUjem glede na obrate še dodatno in zvezno zakasnil ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Mar 09, 2009 8:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
ro-bi je napisal/a: |
Še eno vprašanje- ali lahko vežem VZPOREDNO coilpickup in induktivno stikalo?
... |
Najbrž ne bo šlo.
Imaš sicer zanimive vendar še vedno stopenjske rešitve predvžiga. A ne bi bilo enostavneje, če bi uporabil en senzor nastavljen na 30 stopinj predvžiga in ga s kakšnim MCUjem glede na obrate še dodatno in zvezno zakasnil ...  |
Saj na koncu bom najverjetneje naredil nekaj v tem stilu, a enostavnejše rešitve so mi privlačne
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|