www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

3 fazni elektromotor
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jerny
Član
Član



Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27
Prispevkov: 414
Aktiv.: 1.98
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 11:15 am    Naslov sporočila:  3 fazni elektromotor Odgovori s citatom

Doma na cirkularju imam trifazni elektromotor moči 4kw. Problem je v tem da jermena spodrsneta (zacivilita) ob zagonu, ker motor naenkrat pospeši. Stikalo je zvezano samo za vlkop in izklop. Nekaj sem že slišal o zvezda trikot vezavi, sedaj me pa zanima ali je ta na vseh 3-faznih motorjih možna? Ali je še morda kakšna druga preprostejša rešitev?
_________________
Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
ikar
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Dec 2007 12:32
Prispevkov: 166
Aktiv.: 0.78
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 12:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko bi uporabil kašen modul za mehki zagon. Zvezda trikot lahko uporabiš od 3Kw naprej.
_________________
Slavko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.69

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 12:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor mora biti za primerno napetost. Če je že zdaj vezan v zvezdo, ti ga bo ob vezavi v trikot skurilo.
Ena podobna debata je že bila na tem forumu, tukaj.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
jerny
Član
Član



Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27
Prispevkov: 414
Aktiv.: 1.98
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ikar je napisal/a:
Lahko bi uporabil kašen modul za mehki zagon. Zvezda trikot lahko uporabiš od 3Kw naprej.

Torej gre vsak motor nad 3kw vezati zvezda trikot? Malce več mi povej o tem modulo za mehki zagon.

_________________
Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojem mnenju ni nič problematičnega, če ti jermen ob zagonu malo spodrsne. Saj verjetno nimaš zelo velikega števila zagonov.
Lahko pa se je nabralo tudi kaj umazanije na jermenu ali pa na jermenicah in pride do spodrsavanja. Jermen lahko zamenjaš z novim, jermenici pa opereš z bencinom in boš videl, če bo kaj boljše. Poglej tudi, če je jermen dovolj napet.

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jerny
Član
Član



Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27
Prispevkov: 414
Aktiv.: 1.98
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jermen je čisto nov. Problem je v tem da je rezilo še kar veliko in teško. Bolje bi bilo da se motor zažene postopoma.
_________________
Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

a ni tako, da če na tablici piše delta 230/ Ypsilon 400V - se ne da;
če pa piše Ypsilon 230/ delta 400V - pa gre ?
Slika tablice ?


Nazadnje urejal/a psevdonim Pon Apr 27, 2009 2:10 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 2:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se strinjam s prvim odstavkom, katerega je napisal @promehanik.
Sem tudi mnenja, da vezava Y/D tega problema ne bo rešila.

Zelo propagirate mehke zagone.
Moje mnenje pa je, da je smotrna uporaba mehkega zagona samo za reševanje mehanskih problemov - stroj mehko "zalavfa". Primerno, da jermen pri startu stroja ne "zaškripa". Mehek zagon pa je nujen pri zagonu črpalk v vodovodnem omrežju (pomembno predvsem pri zaustavitvi črpalke, da ne pride do vodnega udara).

Toda zagonski tok (merjen z A-metrom) pa pri takšnem načinu drastično naraste.
Problem nastane zaradi tega ker mehki zagon enostavno seka sinus napetosti po vertikali in tako hkrati s tokom zmanjša dovedeno moč v motor. To pa povzroči večje zaostajanje (magnetnega polja rotorja) za navideznim vrtilnim poljem statorja. In tako mora tok zelo narasti v času vertikalno sekane napetosti, da rotor ne zaostane preveč.

Tako je moje mnenje boljša rešitev zagon Y/D kot tako-imenovani mehki zagon, če hočemo zmanjšati zagonski tok.

No pa še nekaj o vezavi Y/D - zvezda / trikot - (star / delta).
Navajam samo del podatkov iz napisne ploščice motorja.

Y/D ... 380/220 ---- pri nas dovoli samo vezavo v Y - zvezdo,

D ... 380 --- pri nas dovoli vezavo v Y/D - zvezdo in trikot - lahko preklop s stikalom Y/D,

Y/D ... 660/380 --- (praktično isto kot D ... 380) - pri nas dovoli vezavo v Y/D - zvezdo in trikot - lahko preklop s stikalom Y/D,

Obstaja mogoče še kakšna varianta, ker stvar razlagam iz stališča logike je najpomembneje, da si zapomnimo 1. razlago, torej:

Y/D ... 380/220 ---- pri nas dovoli samo vezavo v Y - zvezdo,

na medfazno napetost 380V ta motor lahko zvežemo samo v Y, padec napetosti na posameznem navitju je tako 220V.

eventualno ta motor lahko zvežemo tudi v D, toda le če je medfazna napetost 220V, padec napetosti na posameznem navitju je tudi tako 220V.

Iz napisanega sledi, da je priklop motorja odvisen od dovoljenega deklariranega padca napetosti na navitjih.

Dodano:
@psevdonim
strinjam se s prvo vrstico.
Če pa slediš moji razlagi pa razlaga v tvoji drugi vrstici ni možna (ne obstaja).
Si se pa potrudil vstaviti znake za zvezdo in trikot. Prosim, da poveš kako to napraviš.

_________________
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan


Nazadnje urejal/a Marjanp Pon Apr 27, 2009 2:23 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.21
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zamenjaj jermene, lahko pa da imaš tudi že obrabljeno jermenico....
_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 5:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

4kW motor bi skoraj moraj biti trikot 380 ali 400V (odvisno koliko je star). V tem primeru ima smisel vgraditi vsaj zvezda trikot stikalo, saj bo tokovni sunek ob vklopu bistveno manjši. Nekoliko dražje rešitve so s kontaktorji in časovnim relejem ali vgradnja mehkega zagona.

Če klinast jermen spodrsne ob zagonu, je to mehanski problem, ne elektro:

- poškodovana, počena ali razbita jermenica oz. slabo popravljena nekoč poškodovana jermenica;
- mastna ali rjasta jermenica;
- obrabljena jermenica (jermen teče po dnu jermenice - pravilno je takrat, ko se jermen dotika jermenice samo z boki);
- napačni koti v jermenici (jermen ne nalega);
- zamaknjeni jermenici;
- jermen premalo napet ali prešibak za to moč;
- masten jermen;
- star, razpokan ali drugače poškodovan jermen;
...

Če imaš ploščat (ne mikro V) jermen, je zdrsavanje pri zagonu normalen pojav.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jerny
Član
Član



Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27
Prispevkov: 414
Aktiv.: 1.98
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam čisto nov kaljast jermen, prej sem imel manjšo rezilo in zadeva ni niti malo spodrsnila.
_________________
Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Koliko je jermen velik? Dimenzije?

Število vrtljajev, prestavno razmerje jermenic?

Toliko, da se izračuna, če je jermen sploh primeren.

In še enkrat, če so jermenice slabe, ni jermena, ki bi dobro deloval.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@jerny

si pomislil, da je večje rezilo (bolj zavira) težje zagnati kot manjše.
Kot sem ti že med vrsticami napisal je "cviljenje" jermena bolj mehanski kot električni problem - potrdili so tudi naslednji pisci.

Jermen je tudi preje spodrsnil, samo ga ti nisi slišal.

Sledi postopku, ki ti ga je opisal @Azrael.
Najprej pa preveri napetost jermena, po potrebi ga napni.

Ko boš postoril vse kar je napisano. Po približno 1/2 ure delovanja "cirkularja" potipal ležaja na gredi z žago in ne bosta prevroča. Bodi siguren, da ti žaga deluje zadovoljivo, pa čeprav malo "zajavka ob zagonu.
Vedi, da "štrom raztura" samo zahtevati moraš to od njega.

Po predlogu @Azrael-a izračunaj še obodno hitrost lista žage in primerjaj s podatki lista žage - ne sme biti prevelika.

_________________
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2009 9:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za pomoč pri izračunu ali je uporabljeni jermen primeren, skena strani 117 in 118 iz Končarjevega priročnika:


stran117.gif
 Opis:
 Velikost datoteke:  52.18 KB
 Pogledana:  26 krat

stran117.gif



stran118.gif
 Opis:
 Velikost datoteke:  41.22 KB
 Pogledana:  21 krat

stran118.gif


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 28, 2009 12:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem se da lepo rešiti z zagonom zvezda/trikot ali z namenskim stikalom ali s kontaktorji in jermen ne bo več zdrsnil ob zagonu.

Jermena pa ne preveč nategovati, ker se bo posledično tako jermenica kot tudi ležaji preveč segrevali ter bo dolgotrajni neaktivnosti poškodba ležajev.

Priporočam uporabo zagona s kontaktorji pa čeprav je dražje kot z namenskim stikalom.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group