www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Prenapetostna zaščita za avto
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
akisek
Član
Član



Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 11, 2009 10:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iz alternatoja (na kleme akumulatorje dobim 14,9 v ,ali je to preveč?Radio se mi je pokvaril.Predem vgradim novega prosim za nasvet!
L.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 11, 2009 11:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je res 14.9V potem je rahlo preveč. Preveri, če ti ne samo voltmeter laže za kak volt...
Je pa to preveč le za sam akumulator, pa žarnicam skrajšaš življenje za kak % ali 2.
Radio ti sigurno ni crknil zaradi malce previsoke napetosti (kratkotrajno do 18V zdrži tudi najcenejši jajc iz PRC, 15V trajno). Če pa je regler kapituliral in ob povišanih obratih dobiš tudi 20 in več V (Škoda Felicia bolezen...) pa se seveda radiju lahko globoko prikloniš, da je umrl v takem stresu Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kose19
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37
Prispevkov: 1228
Aktiv.: 5.18
Kraj: okolica Kobarida

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 11, 2009 11:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preveri še akumulator, da ni suh. Meni je tudi dvignilo napetost na 14,5V. Ko sem zalil celice akumulatorja z destilirano vodo, je bilo spet OK.
_________________
- Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan -
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.90
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 11, 2009 1:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

akisek je napisal/a:
Iz alternatoja (na kleme akumulatorje dobim 14,9 v ,ali je to preveč?Radio se mi je pokvaril.Predem vgradim novega prosim za nasvet!
L.p.


To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
akisek
Član
Član



Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 11, 2009 5:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za odgovore .Grem v nakup!
L.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2009 1:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)
Polnilna da, vendar ne obratovalna, katera ga bo izsušila in skuhala.

V Haynesu od AX-a piše da napetost nikakor ne sme preseči 14V če vklopiš sprednje luči, ventilator kabine in zadnje gretje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.90
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2009 6:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)
Polnilna da, vendar ne obratovalna, katera ga bo izsušila in skuhala.

V Haynesu od AX-a piše da napetost nikakor ne sme preseči 14V če vklopiš sprednje luči, ventilator kabine in zadnje gretje.


Tega ne bom komentiral... Pojdi pomerit napetost v najbližje vozilo, pa poročaj ... Confused . V moji ca 25 letni praksi, kjer sem imel dosti opravka s svinčenimi akumulatorji vem, da v koliko je napetost pri vključenem vozilu pod 14 V je zanesljivo nekaj narobe s polnilno napravo v vozilu.
Šel sem pomerit napetost - z razlogom da fotografiram -v moje vozilo. (Vozilo je staro nekaj več kot leto - torej gre tudi za novo baterijo)

Meritev v prostem teku pri vključenih lučeh ter vključeno klimo, je bila 14,5V Pri večjih vrtljajih motorja pa ca 14,8V



P6120052.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  417.05 KB
 Pogledana:  2 krat

P6120052.JPG



_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2009 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz imam tudi 14,9V ob prižganem motorju.
Dobro vem, ker sem popravljal diode na alternatorju Smile

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2009 11:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akkuju take napetosti niso všeč in ne bo zdržal ravno dolgo. Polnilna na Opel kadetu je natanko 13.8V pod gasom in 13.5V v prostem teku.
Sam ravno zaradi tega iščem nov alternator za AX-a ker je v prostem teku napetost 14.5V, ob lučeh se spusti na 14V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2009 11:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na alternatorju je običajno točno ali precej točno 14,4V kar je edino pravilno, vse ostalo kaže na napačno meritev ali pa da je nekaj narobe. Če je na alternatorju nekoliko več kot 14,4V je lahko pri kakšnih avtomobilih to namerna kompenzacija padca nepetosti na kablu in spojih med alternatorjem in akumulatorjem, zaradi tega je to eden izmed možnih vzrokov za nekoliko višjo napetost.

Padec napetosti na kablu je lahko tudi do nekaj 100mV, kar je še precej v mejah normale, čeprav več kot 200mV padca naj ne bi bilo, vsaj po mojih praktičnih izkušnjah ne. Imel sem že primere, ko je bil padec krepko preko 500mV, večinoma na spojih pri kabeljskih končnikih včasih je bil tudi slab spoj med kabeljskim končnikom in kablom, slednji je nastal kasneje zaradi pregrevanja kabeljskega končnika ([slovenščina je zame španska vas] čevelj z ošescem). Slabe spoje je potrebno nujno odpraviti, saj zaradi padca napetosti akumulator ni dovolj napolnjen, hkrati pa regulacija napetosti lahko začne nihati, lahko pa se dogajajo tudi druge nepredvidljive stvari, saj napetost iz alternatorja ni dovolj glajena z akumulatorjem, ki deluje tudi kot nekakšen ogromen kondenzator.

Za hec sem pomeril napetost na mojem avtomobilu, na alternatorju je bila med 14,398 in 14,400 V tako pri prostem teku kot povišanih vrtljajih na 3000 o/min, merjeno z običajnim do minimalnim številom porabnikov, pri maksimalni ali prekomerni obremenitvi se napetost lahko tudi občutno zniža, tudi pod 14V ali celo pod 13,8V in še nižje, če z bremenom pretiravamo.

Mimogrede sem med meritvijo odkril en slab spoj, na katerem je bilo 150mV padca, pri več porabnikih tudi blizu 300mV, to pa je bilo na spoju med kablom iz alternatoja na varovalko 110A, saj je med akumulatorjem in alternatorjem varovalka, tudi porabniki so preko teh močnih varovalk, razen štarterja.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2009 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

varistor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
akisek
Član
Član



Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 14, 2009 12:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj "varistor"?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 14, 2009 4:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v modrih črkah se skriva povezava do http:// naslova, ki bi lahko bil uporaben: povezava
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group