 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
akisek Član

Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Čet Jun 11, 2009 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Iz alternatoja (na kleme akumulatorje dobim 14,9 v ,ali je to preveč?Radio se mi je pokvaril.Predem vgradim novega prosim za nasvet!
L.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Jun 11, 2009 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je res 14.9V potem je rahlo preveč. Preveri, če ti ne samo voltmeter laže za kak volt...
Je pa to preveč le za sam akumulator, pa žarnicam skrajšaš življenje za kak % ali 2.
Radio ti sigurno ni crknil zaradi malce previsoke napetosti (kratkotrajno do 18V zdrži tudi najcenejši jajc iz PRC, 15V trajno). Če pa je regler kapituliral in ob povišanih obratih dobiš tudi 20 in več V (Škoda Felicia bolezen...) pa se seveda radiju lahko globoko prikloniš, da je umrl v takem stresu
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kose19 Član


Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37 Prispevkov: 1228 Aktiv.: 5.18 Kraj: okolica Kobarida
|
Objavljeno: Čet Jun 11, 2009 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Preveri še akumulator, da ni suh. Meni je tudi dvignilo napetost na 14,5V. Ko sem zalil celice akumulatorja z destilirano vodo, je bilo spet OK.
_________________ - Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan - |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Jun 11, 2009 1:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
akisek je napisal/a: |
Iz alternatoja (na kleme akumulatorje dobim 14,9 v ,ali je to preveč?Radio se mi je pokvaril.Predem vgradim novega prosim za nasvet!
L.p. |
To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
akisek Član

Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Čet Jun 11, 2009 5:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za odgovore .Grem v nakup!
L.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2009 1:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)
Polnilna da, vendar ne obratovalna, katera ga bo izsušila in skuhala.
V Haynesu od AX-a piše da napetost nikakor ne sme preseči 14V če vklopiš sprednje luči, ventilator kabine in zadnje gretje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2009 6:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
To je čisto v mejah normale. Polnilna napetost za 12V svinčen akumulator je 14,7V. (ca. 2.45V po celici)
Polnilna da, vendar ne obratovalna, katera ga bo izsušila in skuhala.
V Haynesu od AX-a piše da napetost nikakor ne sme preseči 14V če vklopiš sprednje luči, ventilator kabine in zadnje gretje. |
Tega ne bom komentiral... Pojdi pomerit napetost v najbližje vozilo, pa poročaj ... . V moji ca 25 letni praksi, kjer sem imel dosti opravka s svinčenimi akumulatorji vem, da v koliko je napetost pri vključenem vozilu pod 14 V je zanesljivo nekaj narobe s polnilno napravo v vozilu.
Šel sem pomerit napetost - z razlogom da fotografiram -v moje vozilo. (Vozilo je staro nekaj več kot leto - torej gre tudi za novo baterijo)
Meritev v prostem teku pri vključenih lučeh ter vključeno klimo, je bila 14,5V Pri večjih vrtljajih motorja pa ca 14,8V
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
417.05 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2009 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam tudi 14,9V ob prižganem motorju.
Dobro vem, ker sem popravljal diode na alternatorju
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2009 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akkuju take napetosti niso všeč in ne bo zdržal ravno dolgo. Polnilna na Opel kadetu je natanko 13.8V pod gasom in 13.5V v prostem teku.
Sam ravno zaradi tega iščem nov alternator za AX-a ker je v prostem teku napetost 14.5V, ob lučeh se spusti na 14V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2009 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Na alternatorju je običajno točno ali precej točno 14,4V kar je edino pravilno, vse ostalo kaže na napačno meritev ali pa da je nekaj narobe. Če je na alternatorju nekoliko več kot 14,4V je lahko pri kakšnih avtomobilih to namerna kompenzacija padca nepetosti na kablu in spojih med alternatorjem in akumulatorjem, zaradi tega je to eden izmed možnih vzrokov za nekoliko višjo napetost.
Padec napetosti na kablu je lahko tudi do nekaj 100mV, kar je še precej v mejah normale, čeprav več kot 200mV padca naj ne bi bilo, vsaj po mojih praktičnih izkušnjah ne. Imel sem že primere, ko je bil padec krepko preko 500mV, večinoma na spojih pri kabeljskih končnikih včasih je bil tudi slab spoj med kabeljskim končnikom in kablom, slednji je nastal kasneje zaradi pregrevanja kabeljskega končnika ([slovenščina je zame španska vas] čevelj z ošescem). Slabe spoje je potrebno nujno odpraviti, saj zaradi padca napetosti akumulator ni dovolj napolnjen, hkrati pa regulacija napetosti lahko začne nihati, lahko pa se dogajajo tudi druge nepredvidljive stvari, saj napetost iz alternatorja ni dovolj glajena z akumulatorjem, ki deluje tudi kot nekakšen ogromen kondenzator.
Za hec sem pomeril napetost na mojem avtomobilu, na alternatorju je bila med 14,398 in 14,400 V tako pri prostem teku kot povišanih vrtljajih na 3000 o/min, merjeno z običajnim do minimalnim številom porabnikov, pri maksimalni ali prekomerni obremenitvi se napetost lahko tudi občutno zniža, tudi pod 14V ali celo pod 13,8V in še nižje, če z bremenom pretiravamo.
Mimogrede sem med meritvijo odkril en slab spoj, na katerem je bilo 150mV padca, pri več porabnikih tudi blizu 300mV, to pa je bilo na spoju med kablom iz alternatoja na varovalko 110A, saj je med akumulatorjem in alternatorjem varovalka, tudi porabniki so preko teh močnih varovalk, razen štarterja.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2009 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
varistor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
akisek Član

Pridružen-a: Ned 12 Feb 2006 19:05 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Ned Jun 14, 2009 12:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj "varistor"?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Jun 14, 2009 4:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
v modrih črkah se skriva povezava do http:// naslova, ki bi lahko bil uporaben: povezava
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|