 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
majstr_ Član

Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.17 Kraj: IDRIJA
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 5:40 pm Naslov sporočila: Elektronski gas -merilec položaja pedalke za gas |
|
|
Upam da razumete kaj imam v mislih. Torej novejši avtomobili imajo namesto stare dobre zajle za gas to narejeno z elektroniko, najbrš neki potencjometer na pedalki za gas in se to prenaša do ecuja ta pa določa koliko se odpre loputa na motorju.
Ker bom tudi sam potreboval pri naslednjem projektu položaj pedalke za gas me zanima ali ima že kdo izkušnje z tole stvarjo? Kako deluje(potencometer?),kakšna je komunikacija med pedalko in ecujem ter ali bi bilo možno uporabiti tako zadevo iz kakšnega novejšega avtomobila in jo zmodificirati da bi delovala tudi v starejšem avtomobilu
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko11 Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47 Prispevkov: 893 Aktiv.: 3.77 Kraj: Dobrepolje
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 7:19 pm Naslov sporočila: Re: Elektronski gas -merilec položaja pedalke za gas |
|
|
majstr_ je napisal/a: |
Torej novejši avtomobili imajo namesto stare dobre zajle za gas to narejeno z elektroniko, najbrš neki potencjometer na pedalki za gas in se to prenaša do ecuja ta pa določa koliko se odpre loputa na motorju.
LP |
Točno tako. Sem enkrat enega razdiral in malo predelal in napravil pedal za regulacijo frekvenčnika, se super obnese. Prej smo kupovali ene drage stopalke s potenciometri, pa je kar naprej bilo pokvarjeno. Sedaj 2 leti je že mir in se vsakodnevno uporablja.
To kar bi ti rabil pa bi jaz napravil z AVR. Ta drsni potenciometer priklopiš na ADC vhod in čitaš napetost in potem po potrebi nekaj preračunavaš.
LP,marko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.33 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Povej konkretno, kaj naj bi naredil.
Če te prav razumem, bi ti želel imeti samo informacijo o položaju pedala za gas, obenem pa bi rad naredil da bi bila zadeva univerzalna tudi za kakšen starejši avtomobil? Tu ti bo še najbolj v poštev prišel OBD-II, kateri je v EU obvezen od leta 2001 (EUO3 norma), V ZDA pa od leta 96. Seveda je marsikateri avtomobil prodajan v EU imel OBD-II tudi že pred letom 2001, TUKAJ pa si lahko ogledaš katera vozila so opremljena z OBD-II konektorjem že pred letom 2001. Sicer sem sedaj opazil da marsikateri avtomobil manjka, a vseeno za prvo silo je.
Torej, če ima avto OBD-II, boš lahko prebral položaj "pedala za gas" oziroma položaj odprtosti sesalne lopute. Ker praktično vsak avto z elektronskim vbrizgom ima v ECU-ju tudi podatek o odprtosti sesalne lopute.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
majstr_ Član

Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.17 Kraj: IDRIJA
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gre se za avtomobil ki bo drugo leto star 20 let, tako da vso obdji odpadejo. Ker avtomobil nima niti ecuja, frgazar itd. Vse kar bi potreboval je samo informacija o položaju pedalke. Če je to potencjometer mi to zelo odgovarja. Tako da sedaj grem v lov po en tak del, da ga razdremo in zrihtamo.
Je pa ta avtomobil razdrt do zadnjega dela in se restavrira. tako da ko bo spet skupaj bo imel malo novejše tehnologije
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.33 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je možnost, bi jaz na osovino lopute vplinjača namontiral en TPS (throttle position sensor), ki ga pač nekje najdeš oziroma ga čupneš enemu avtu na odpadu. Je pa to ubistvu potenciometer, tako da nebi smelo biti problemov z nadaljno obdelavo podatka.
Kakšen avto pa imaš to?
P.S. Moj avto pa letos praznuje šele 18. letnico
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
majstr_ Član

Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.17 Kraj: IDRIJA
|
Objavljeno: Pon Jan 04, 2010 11:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
hmmm, da bi kr na uplinjač( frgazar) dal senzor, načeloma bi bilo tudi to možno, vendar je tam malo prostora, tudi tempretaura zna biti visoka.
avto pa je R5 GTT
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.33 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Tor Jan 05, 2010 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da temperatura nebi smela biti problem,glede na to da že v osnovi služijo ravno temu namenu pri avtih z elektronskim brizgom. Pa tudi senzorji niso tako veliki, tako da s prostorom pa mislim da nisi tako omejen.
Nahaja se pa na sesalni loputi. KLIK
P.S.: avto je pa no turbo - no fun (imam tudi sam v bližnji prihodnosti kupiti en starejši turbo stroj)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Jan 05, 2010 7:34 am Naslov sporočila: |
|
|
@majstr:
Pri nekem električnem skuterju sem zasledil, da je imel za indikacijo položaja ročice plina hallov senzor. Takega, ki na izhodu daje napetost, odvisno od njegovega položaja v magnetnem polju (torej ne hallovo stikalo).
Po eni strani bolje- ni mehanskih delov ki se lahko izrabijo, ni "šuma" od potenciometra, po drugi pa nerodno- če odpove, odpove popolnoma.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nevednez Član

Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36 Prispevkov: 226 Aktiv.: 0.95 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Tor Jan 05, 2010 10:13 am Naslov sporočila: |
|
|
uporabiš lahko potenciometer od npr. kakšnega TDI motorja VAG grupe. Tam imajo vsi TDI motorji (oznake motorjev 1Z, AHU, AFN, ALH,... e-gas z potenciometrom
Vidim da si iz idrije, lahko se zapelješ čez mejo v italijo, tam je tega po odpadih malo morje, pa tudi cene so normalnejše, kot tu v SLO.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
majstr_ Član

Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.17 Kraj: IDRIJA
|
Objavljeno: Sre Jan 06, 2010 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha ok, torej tole ne bo večji prublem zrihtati.
Nasledna stvar ki me pa malo bolj skrbi pa je kako bi dobil trenutne obrate motorja. Razmišljav sem v tej smeri da bi pobiral signal iz tuljave za iskro,vendar nevem kako bi ta signal speljal do microprocesorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 1:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Iz tuljave boš dobil 12v pulze, ki komot grejo po žici kamor želiš
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
majstr_ Član

Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.17 Kraj: IDRIJA
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
To je ta signal ki gre iz tuljave na števec za obratomer?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ticla Član


Pridružen-a: Sob 15 Dec 2007 22:52 Prispevkov: 440 Aktiv.: 2.06 Kraj: Župečja vas
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 12:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolega mi je dal dovoljenje, da objavim njegov projekt, katerega so za raziskovalne namene naredili na faksu, delano pa je za dizelski motor. Pisec poročila pa ni on, zaradi tega je čudno napisano. Pedal je od golfa 4, napajanje ima 5V, ima dva napetostna izhoda, tako da je en izhod polovica drugega. Sam pedal in senzor obrata je slabo opisan. Senzor obratov je od golfa VR6, ki meri obrate na motorni gredi. Senzor je VR ("variable reluctance sensor"). Poročilo upam da bo kaj v pomoč, saj je res čudno napisano.
Opis: |
Raziskava delovanja tempomata |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Reguliranje obratov motorja z uporabo elektronske stopalke _3_.pdf |
Velikost datoteke: |
898.98 KB |
Downloadano: |
55 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Pon Jan 11, 2010 6:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, pa sem se še jaz prijavil tu gor, avtor programa in hardwearja projekta tempomata, ki ga je objavil kolega "ticla" . Tak da če ima kdo kako vprašanje ali vidi kaj bi bilo mogoče izboljšati naj kar napiše, bom zelo vesel.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
_jasko_ Član

Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 22:47 Prispevkov: 14 Aktiv.: 0.07 Kraj: koper
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 12:04 am Naslov sporočila: |
|
|
na kirem avtu pa je bilo sprobano?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|