 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:37 pm Naslov sporočila: Vezava 3F el. mot. Elektrokovina |
|
|
Pozdravljeni
Med iskanjem sem naletel na ta forum kjer so že bila zastavljena podobna vprašanja. Zvezati rabim 3 fazni elektromotor od Elektrokovine. Motor sem kupil rabljen tako da kake sheme ni zraven. Upam da bodo fotografije pomagale. Motor lahko deluje na eno ali 3 faze in je naenkrat postalo malo preveč žic zame
Sam ga bom uporabljal samo na 3 faze, ampak ne vem kam naj jih priklopim. Zanima me tudi če bi sploh priklapljal ozemljitev, ker imamo po hiši vezano kar na maso.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
81.58 KB |
Pogledana: |
52 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
104.71 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tablico še poslikaj, da se bo dalo vse podatke prebrat...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem mislil da se bo bolje videlo iz slike.
Koda: |
Type T 100LB478
3F MOT No G390488
50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65
IO54 I.CI. B |
POPRAVEK
Koda: |
Type T 100LB478 ali Type T 100LB4/8
3F MOT No G390488 50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65 IP54
1420/690 1/min I.CI. B
AO 01 |
Nazadnje urejal/a Mitja320 Sob Mar 20, 2010 9:28 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:54 pm Naslov sporočila: Re: Vezava 3F el. mot. Elektrokovina |
|
|
Mitja320 je napisal/a: |
Zanima me tudi če bi sploh priklapljal ozemljitev, ker imamo po hiši vezano kar na maso. |
Ajoj samo tega ne delat , dane bo kdo . OZEMLJITEV je OBVEZNA.
Lp Srečko
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mitja320 je napisal/a: |
Sem mislil da se bo bolje videlo iz slike.
Koda: |
Type T 100LB478
3F MOT No G390488
50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65
IO54 I.CI. B |
|
Tega vežeš lahko samo v zvezda zgornje tri kontakte skupaj na spodnje tri pa na vsakega po eno fazo in ozemljitev ne pozabi.
Lp Srečko
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolk vem so YY/Y motorji namenjeni za kompresorje. Ob zagonu (ko je potreben večji navor) se veže v YY, kasneje se pa preklopi v Y (stalno obratovanje v YY bi znalo škodit motorju).
V kolikor ni težkega zagona, lahko vežeš direktno v Y...
Nisem 100% glede tega, raje še počakaj na kako mnenje.
Nikakor pa ne veži treh sponk skup, ker bodo dimni efekti.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je dvobrzinc (dahlander) Več pove slika.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY...
Kake obrate ima sploh motor?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obrate sem pa izpustil ker sem mislil da so nepomembni
1400 na 3F, za 1F pa nisem prepričan ampak mislim da okrog 800.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Mar 19, 2010 11:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za priklop na 3 faze ti manjkajo 2(zraven pridejo tri za druge vezave) letvice s katerimi povežeš vse kontate na eni strani. Na kontakte na drugi strani pa priklopiš 3 faze in zemljo na ohišje. Lahko pa po želji poslikam priklop mojega, ki ga imam na stroju za navijanje priklopljenega na frekvenčnik. Mi je pa nekdo svetoval, da naj ga zaradi potrebnega velikega navora vežem tako kot je napisal gumby, ampak ga je prepričalo, da je tako kot je v redu, ko je poskusil naviti navitje za motor z kar debelo žico.
Če se motim me popravite.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 20, 2010 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, se pravi spodnjo vrsto povežem v en vod, faze pa priključim na zgornje tri. Oznake pri kontaktih so enake kot na shemi ki jo je prilepil Silvo.
Hvala vsem zaenkrat, sporočim če dela ko bo zvezano.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Mar 20, 2010 4:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY...
Kake obrate ima sploh motor? |
Če me spomin ne vara, sem prav takšne motorje videl v enih stenskih industrijskih parnih kaloriferjih.
Motor priključi, kot je narisano na levi shemi. Če gre za dahladner-jevo vezavo, potem se bo motor vrtel z nižjimi obrati. (sicer motor sploh ne bo šel) Če motor zvežeš po drugi shemi, se bi moral vrteti z višjimi obrati. Če bi bil slučajno previt v kakega dvobrzinca, potem bo spuščal čunde zvoke, obrati pa bodo nizki. Kratkotrajen preizkus ga ne bo poškodoval. Eventuelno pa lahko kaka pregori varovalka.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vrbovsek1 Neznanec


Pridružen-a: Ned 14 Mar 2010 20:30 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.03 Kraj: laško
|
Objavljeno: Sob Mar 20, 2010 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
zgornje sponke brikaš.spodaj pa priključiš faze
_________________ L.P |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Mar 20, 2010 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Oznaka:
Citiram: |
Type T 100LB478
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW |
brez oznake vrtljajev je čudna. Namreč dvojna zvezda (YY) ima pol manj polov in tako pomeni višjo brzino, zato je bolj normalna oznaka Y/YY oz. bolj pogosto D/YY (trikot/ dvojna zvezda).
Namreč T100 pomeni všino motorja (100mm od spodnjega robu nog do sredine osi - in ležaje 6206ZZ), nadaljevanje oznake LB478, bi morala povedati število polov, ampak je rahlo nesmiselna.
Poleg tega IO54 nima pomena, IP54 pa bi pomenilo stopnjo zaščite pred prahom in vodo in bi bila ta oznaka povsem na mestu, gledano videz motorja.
Slika tablice, ki bi rešila vse dileme, je pa neporabna.
Obstaja namreč (zelo majhna možnost) da so temeljito zakomplicirali in vgradili 2 popolnoma ločena navitja v en motor. V takem primeru bi z mostički na eni brzini skuril motor. Če pa je Dahlander, bi ga skuril brez mostičkov, tam kje bi morali biti.
Je pa ta motor, čeprav so v podatkih luknje, v vsakem primeru neprimeren za pogon na eno fazo - premočan in grajen za 380V.
Citiram: |
Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY... |
Dahlander je res bolj običajen trikot/dvojna zvezda (D/YY) , vendar tudi vezava zvezda/dvojna zvezda (Y/YY) je mogoča
V uporabi je taka izvedba zelo redko (poleg motorčkov od kaloriferjev se spomnim še enega Sever Subotica), saj ima motor pri nižji brzini 3x manjšo moč, kot bi jo imel, če bi bilo navitje spojeno v trikot.
Tudi ta Elektrokovina motor ni izjema, saj ima pri višjih vrtljajih 2.8kW, pri nižjih pa 0.7kW (pri Dahlander stiku D/YY ima višja brzina 1.333...x večjo moč od nižje brzine). Če je seveda Dahlander.
Ker je vezava narejena v navitju samem, predelava s prestavitvijo mostičkov na priključni deščici ni mogoča, razen pri 2 brzinskih motorjih v tem stiku, ki imajo na priključni deščici 9 priključkov, kar je še bolj redko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Mar 20, 2010 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
...Obstaja namreč (zelo majhna možnost) da so temeljito zakomplicirali in vgradili 2 popolnoma ločena navitja v en motor. ... |
Tak motor pri elektrokovini skoraj zanesljivo obstaja. Mislim, da je statorski paket celo popolnoma enak kot dahlanderjev. Spomnim se, da smo imeli na ventilatorjih, ki sem jih omenil v prejšnem sporočilu oba tipa motorjev. (Ne spomnim pa se podatkov s tablic)
vrbovsek1 je napisal/a: |
zgornje sponke brikaš.spodaj pa priključiš faze  |
Kot je že omenil Azrael v sporočilu višje ni vseeno kje so "brike" v koliko gre za dahlander-jevo vezavo. Motor sicer ne "spusti duše" takoj - je pa vseeno dobro vzeti v roke instrumet ter premeriti za kako vezavo gre.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|