www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

S triacom se spoznavam na boleč način.
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3362
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 3:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mmm, nekaj moram delati hudo narobe:

Zamenjal sem triac z BTA26, dodal hladilnik, res da majhen, (takega sem imel) prilotal s bakrenimi podaljški, ker je razmak pri BTA26 večji kot pri BTA16, in že po eni minuti delovanja, ni več izklopil, hladilnik še bolj vroč kot prej bez hladilnika in cin se je odlotal iz nožic...
Morda bo res najboljša rešitev, da dam vmes en 220V rele...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ce hoces odvajati 20W pasivno rabis hladilnik od AXP ali se kaj vecjega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 4:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
Da hlajenje relejev ni potrebno ne drži popolnoma. Recimo avtomobilski releji so ravno zaradi tega razloga običajno v celoti iz bakra. Dodatno hladilno telo pa je še tiskanina. Videl sem vezja, ki so imela montirana še hladilnik.
To je res še posebej pri visokih tokovih. Načeloma se nekateri avtomobilski releji hladijo kar preko šasije.



Ne da bi pametoval, ampak kaj posebnega pri avtomobilskih relejih nisem opazil. Tudi za ventilatorje (varovalke 40A) so navadni v plastičnem ohišju. Nisem še videl da bi bil kateri pritrjen na šasijo ali da bi prav izbirali mesto zaradi temperature. Več jih odpove zaradi korozije kot hladnih lotov ipd.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 4:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekateri imajo kar en velik sravf iztegnjen ven in se deloma hladijo preko njega. Za nizke moci je pa tako vseeno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 4:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Releji res niso primerni, če je frekvenca vklopov prevelika ker se zaradi števila vklopov kontakti tako električno, kot mehansko, prehitro izrabijo.

Pri 12V napeljavi pri večjih porabnikih nastopajo tudi veliki tokovi, ki segrevajo kontakte in vodnike v releju, ker imajo neko upornost in zato tudi padec napetosti. Včasih so res bili v kovinskem ohišju s pritrdilnim ušesom, ampak to ni bilo namenjeno hlajenju. Danse so releji s plastičnim ohišjem, nekateri tudi s pritrdilnim ušesom, pa se skozi plastiko ne hladi kaj prida. Rele se bo v teh primerih bolj hladil skozi kontakte v kabeljske končnike in naprej v kable... seveda pa se pri večjih tokovih radi pregrevajo stiki med priključnimi kontakti in kabeljskimi končniki ([slovenščina je zame španska vas] čevelj)

Vrnimo se nazaj na 230V in 2kW grelec. Vse je odvisno, na kakšen način je grelec reguliran in kakšna je frekvenca vklopov. Vsekakor je najbolje vklapljat s triakom, saj je grelec, ki je ohmsko breme, zelo nezahteven porabnik, ki ne seka motenj in ne kuri triakov kar tako. Seveda je potrebno poskrbeti za hlajenje.
Mimogrede, BT139 philipsov 16A triak preverjeno zmore 2400W grelec Wink seveda s primernim hladilnim telesom.

Kako ugotoviti termično upornost hladilnega telesa (hladilnega rebra - HR)? mogoče je to tematika za novo temo, pa vseeno:
Na HR pritrdimo nekakšen grelček, lahko močnostni upor, tranzistor, ... in s tem elementom povzročimo kontrolirano disipacijo toplote, potem potrebujemo samo še termometer Wink
Namig: obstajajo močni nizkoohmski upori v TO220 ohišju (farnell, če ne drugje) Wink sicer stanejo po nekaj €, pa vseeno, takšen upor + stabiliziran napajalnik s prikazom toka in napetosti, pa smo "zmagal" + malce matematike.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 6:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:
Kako je pa z močjo uporov, ki sta vazana na triac? Jaz sem dal SMD 1206 upore.


Silvo je napisal/a:
Ni problema. Zadostuje 1/8W. Tok skozi upore je zelo majhen. Steče praktično le ob vklopu.


Razen za RC člene ob triaku, ane? Wink Zanj bi jaz raje uporabil klasiko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GJ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51
Prispevkov: 946
Aktiv.: 4.17
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 01, 2010 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Ni problema. Zadostuje 1/8W. Tok skozi upore je zelo majhen. Steče praktično le ob vklopu.

Ne drži!
Tok teče tudi po vklopu.
Tok skozi vrata (gate) je lahko reda od 0.1 pa do 50mA, da se trijak zagotovo odpre, pač odvisno od vrste trijaka. Torej smd upori moči 1/8W niso vedno dobra rešitev. Je pa res, da je povsem dovolj, da teče prožilni tok le nekaj milisekund, torej toliko, da se trijak odpre oziroma, da teče skozenj tok, ki je večji od samozadržnega. Tok je lahko pozitiven ali pa negativen in je lahko različen za posamezen delovni kvadrant. Padec napetosti na trijaku je odvisen predvsem od temperature polprevodnika in je od 1 do 2V torej če teče skozenj 10A se bo grel z močjo vsaj 10W, kar pomeni, da bo v nekaj sekundak dosegel kritično temperaturo, če ne bo ustrezno hlajen!
Skratka vsi podatki so v datasheetu le malo računanja je potrebno... Laughing

LP GJ
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 12:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mitja320 je napisal/a:
Pyr0Beast je napisal/a:
Da hlajenje relejev ni potrebno ne drži popolnoma. Recimo avtomobilski releji so ravno zaradi tega razloga običajno v celoti iz bakra. Dodatno hladilno telo pa je še tiskanina. Videl sem vezja, ki so imela montirana še hladilnik.
To je res še posebej pri visokih tokovih. Načeloma se nekateri avtomobilski releji hladijo kar preko šasije.



Ne da bi pametoval, ampak kaj posebnega pri avtomobilskih relejih nisem opazil. Tudi za ventilatorje (varovalke 40A) so navadni v plastičnem ohišju. Nisem še videl da bi bil kateri pritrjen na šasijo ali da bi prav izbirali mesto zaradi temperature. Več jih odpove zaradi korozije kot hladnih lotov ipd.


Si kdaj pogledal v kak avtomat za vklapljanje luči, smernikov, grelnih svečk... V njem so po večini taki releji:




Taki releji so za enosmerne tokove tam do 50A. Pred časom sem za nekoga popravljal releje od tovornjakov. (misliim, da so bili za smernike) Po večini so crknili prav ti releji- zaradi pregrevanja se je stopila plastika spremenila se je lega kontakta. Na nekaterih sem videl na spodnji strani prispajkano še dodatno bakreno pločevino za odvajaje temperature. Če bom še našel kako vezje ga bom fotografiral ter pripel na forum.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 12:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

GJ je napisal/a:
Silvo je napisal/a:
Ni problema. Zadostuje 1/8W. Tok skozi upore je zelo majhen. Steče praktično le ob vklopu.

Ne drži!
Tok teče tudi po vklopu.
Tok skozi vrata (gate) je lahko reda od 0.1 pa do 50mA, da se trijak zagotovo odpre, pač odvisno od vrste trijaka. Torej smd upori moči 1/8W niso vedno dobra rešitev. Je pa res, da je povsem dovolj, da teče prožilni tok le nekaj milisekund, torej toliko, da se trijak odpre oziroma, da teče skozenj tok, ki je večji od samozadržnega. Tok je lahko pozitiven ali pa negativen in je lahko različen za posamezen delovni kvadrant. Padec napetosti na trijaku je odvisen predvsem od temperature polprevodnika in je od 1 do 2V torej če teče skozenj 10A se bo grel z močjo vsaj 10W, kar pomeni, da bo v nekaj sekundak dosegel kritično temperaturo, če ne bo ustrezno hlajen!
Skratka vsi podatki so v datasheetu le malo računanja je potrebno... Laughing

LP GJ



Res nisem nikoli računal. Nekako sem se orentiral po raznih industrijskih aplikacijiah. V G še nikoli nisem videl večjega upora od 1/4W. Sam sem naredil veliko aplikacij, ker je bil v rabi triac. Običajno sem uporabljal smd upor 0805. Do sedaj še nisem doživel, da bi pregorel - razen takrat ko je "ubilo" triac.


Domnevam, da je Vilko uporabil optični sprežnik MOC3061.
Povezava kaže na prvi datashet, na katerega sem naletel. Na strani 6 (slika 10) je tipična aplikacija. V sami dokomnetaciji nisem zasledil posebne opombe glede moči. Glede na to, da moč ni označena to običajno v načrtih pomeni, da zadostuje 1/8W. (če pogledaš ostale aplikacije, vidiš da so moči uporov označene)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 12:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:
Mmm, nekaj moram delati hudo narobe:

Zamenjal sem triac z BTA26, dodal hladilnik, res da majhen, (takega sem imel) prilotal s bakrenimi podaljški, ker je razmak pri BTA26 večji kot pri BTA16, in že po eni minuti delovanja, ni več izklopil, hladilnik še bolj vroč kot prej bez hladilnika in cin se je odlotal iz nožic...
Morda bo res najboljša rešitev, da dam vmes en 220V rele...


Vilko,
Da mora nisi zamenjal A1 in G med sabo? Triac v tem primeru sicer normalo vklopi, se zgodi ravno to kar si opisal. G je zadnja nogica gledano od spredaj.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3362
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 4:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Eh, to je verjetno moj zadnji projekt s triaci. So vse preveč muhasti, prilagojeni morajo biti obremenitvi, niso univerzalni. Če je obremenitev velika, se grejejo, če je obremenitev majhna, spet ni prav.

Kupil sem rele z 220V navitjem, in ga vklapljam s triacom, rele pa vklaplja pečico. A glej zlomka, rele je sklenjen že pri zaprtem triaku. Če dam navitju releja paralelno žarnico, tedaj rele preklaplja v redu. Torej je tok, ki ga prepušča zaprt triac dovolj, da rele pritegne.

Vseh teh zapletov če bi že mikro krmilil rele, ne bi bilo....
A vezje je že narejeno, in nekaj je treba poflikat...
Zamenjal bom triac z kakim manjšim, a ga moram dobiti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.41

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 4:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:
Eh, to je verjetno moj zadnji projekt s triaci.


Ker je 1.aprila konec?

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jernej Š.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 23:33
Prispevkov: 83
Aktiv.: 0.38
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 8:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem je lahko tudi, če zamenjaš A1 in A2. Dokler nisem sam tega napravil, sem mislil, da sta številki 1 in 2 zraven A-jev le za hec Laughing

Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj triac prevaja v obe smeri enako. Ali pač ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jernej Š.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 23:33
Prispevkov: 83
Aktiv.: 0.38
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 10:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
Saj triac prevaja v obe smeri enako. Ali pač ?


Ja, to je res. Vendar nastane problem pri kombinaciji MOC3063 in triaka. Mene je kar dolgo matralo, preden sem pogruntal to finto. Ko sem zamenjal A1 in A2, se je triak prenehal greti in nepredvidljivo obnašati.

Pojava nisem nikoli analiziral, zato ga ne znam razložiti. Morda se pojavi le pri določenih triakih (če se prav spomnim, sem uporabil TIC225). Če se je še komu kaj takega zgodilo in je odkril vzrok, bi res rad videl razlago.

V datasheet-u od TIC225 je sicer poudarjeno, da so vse veličine proženja zapisane glede na MT1 (A1). Morda je v tem grmu zajec ... Obraten priklop pomeni delovanje v drugačnih kvadrantih in s tem drugačne prožilne tokove.


Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group