 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Tor Jun 08, 2010 5:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Baterij ne moreš polniti. Če te pa zanimajo akumulatorji je pa na forumu veliko napisanega.
Pojasnilo.
Beseda baterija pomeni skupek več naprav,torej skupek več galvanskih členov se imenuje baterija.Galvanski členi pa so lahko taki kjer kemični proces teče samo v eno smerali pa taki kjer ta proces lahko tudi obrneš.
Torej členi so lahko za enkratno ali pa za večkratno uporabo. L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Brane212 Član

Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24 Prispevkov: 360 Aktiv.: 1.79 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Jun 08, 2010 6:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Mirko je napisal/a: |
Baterij ne moreš polniti. Če te pa zanimajo akumulatorji je pa na forumu veliko napisanega.
Pojasnilo.
Beseda baterija pomeni skupek več naprav,torej skupek več galvanskih členov se imenuje baterija.Galvanski členi pa so lahko taki kjer kemični proces teče samo v eno smerali pa taki kjer ta proces lahko tudi obrneš.
Torej členi so lahko za enkratno ali pa za večkratno uporabo. L.P. |
"Baterija" pomeni samo skup členov in ne implicira nepolnjivosti. Angleži uporabljajo izraz tako za polnjive kot nepolnjive člene.
In tako navadne kot alkalne celice se dostikrat da v neki meri napolniti, varnost in učinkovitost tega početja sta pa drugo vprašanje. _________________ On journey of life I chose the psycho path... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 08, 2010 7:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Točno. Zadevo ne smeš vzeti iz konteksta, ampak vidiš glede na preostalo besedilo. Ponavadi v enem stavku veš, ali je govora o polnilni ali enkratni bateriji.
Kot rečeno, angleži in američani rečejo "battery" ne glede kakšna je. Pri nas pa je tudi izraz "polnilna baterija".
In, da, alkalne navadne baterije je menda do 5x nekje možno napolniti, res pa da ne toliko, kot je v originalu, pa še to je dobra samo za male porabnike (ure...). Pa z majhnim tokom je treba polniti, da ne pride do bum efekta... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 08, 2010 6:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Alternator NI primeren kot generator. Izkoristek je 30 ~ 35%, ostalo pa toplota. Po mojem bi bila boljša izbira koračni motor. Ugibam. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
limona Član

Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 21:01 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa zanima, kako bi vetrnico ob močnem vetru upočasnil, tako da nebi presegla željenih obratov.Ker fruling sistema ravno ne razumem moram poiskati drugo možnost.(upam da ste razumeli moje vprašanje)
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
limona je napisal/a: |
Mene pa zanima, kako bi vetrnico ob močnem vetru upočasnil, tako da nebi presegla željenih obratov.LP |
Ena od možnosti bi bila zavora na principu centrifugalne sklopke.
Druga možnost: kompleten sistem z vetrnico je na tečaju, da se lahko ob močnejšem vetru nagiba nazaj. V normalnem položaju ga drži vzmet.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 1:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spremenjiv hod lopatic vetrnice - da jih postaviš na nož in se izkoristek zbije skoraj na 0 in robustna ter močno predimenzionirana mehanska zavora, da se vse skupaj ustavi, če je veter premočan in upaš. da ne bo polomilo vsega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
limona Član

Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 21:01 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 2:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za hitre odgovore. Pri centrifugalni sklopki je težava ta, da jo moraš pritrditi na os (če se ne motim) tega pa žal ne morem narediti, ker je os pre kratka če bi bila pa daljša bi se pa os zvila. Dobra ideja je z nagibom kril vendar je zame malo pre zahtevna. Ali bi se dalo nekako z električnim vezjem ustaviti npr. z regulatorjem vrtljajev,da bi naštimal določene vrtljaje in ko bi se hitreje vrtela od teh vrtljajev bi se upočasnila. Upam da sem prau vprašal,ker na elektriko se bol malo spoznam.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rafter Član

Pridružen-a: Pet 09 Jan 2009 0:20 Prispevkov: 443 Aktiv.: 2.21 Kraj: Southern District of Maribor JN76UL
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
limona je napisal/a: |
Upam da sem prau vprašal,ker na elektriko se bol malo spoznam.
LP |
Zanimivo... na elektriko se bolj malo spoznaš, a bi jo pa delal doma...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ti bi previsoke vrtljaje zaviral električno? To ne gre, oziroma gre, samo pri tem boš zakuril generator, pa še ni nujno, da boš ustrezno znižal vrtljaje, če bo veter dovolj močan.
Vem za primer ko je nekdo imel 7kW vetrnico - velika zadeva. Ko je prišlo do dovolj moćnega vetra, je vetrnico zavrl in ustavil mehansko. Delovalo čisto v redu nekaj časa. Nato je pri enem takem primeru ob sunku vetra zavoro polomilo in zadeva mu je zbezljala.
Poskusil jo je krotiti z generatorjem.
Ta, preden mu je odpovedal, je od sebe dajal čez 15kW (inštrumenti so bili do tam), ko je odpovedal, mu je pustil vklopljeno vzbujanje, da se je moč kuhala v generatorju samem in je tako zaviral. Brez zaviranja je grozilo, da se bo vetrnica razletela, 7m dolga krila, ki prosto frčijo naokoli po naselju, namreč niso ravno zaželjena stvar.
Ko je rotorsko navitje zaradi močnega pregrevanja zlezlo iz utorov, je končno vse skupaj zaribalo in se začuda ustavilo.
Rezultat totalka, kar je še ostalo od vetrne elektrarne, je bilo dobro samo še za na odpad.
Tako, da na način kot si se polotil, še enkrat premisli v kaj se spuščaš. Poleg štromarije je še veliko mehanskih problemov in zato razne zvijajoče se osi zaradi nujne in obvezne opreme nikakor niso zaželjene. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
limona Član

Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 21:01 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za tale odgovor.Zelo dobro si mi povedal, da tako kot sem si zamislil, da ne bo šlo Na kakšen varen način pa se še da ustavit vetrnico?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sob Jul 17, 2010 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Darius se ponavadi bremza z fazami v kratek stik, lahko tudi z disk zavoro na osi, klasična vetrnica pa enostavno spusti kot na nulo. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Čet Jul 22, 2010 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
limona je napisal/a: |
Mene pa zanima, kako bi vetrnico ob močnem vetru upočasnil, tako da nebi presegla željenih obratov.Ker fruling sistema ravno ne razumem moram poiskati drugo možnost.(upam da ste razumeli moje vprašanje)
LP |
namesto alternatorja uporabi asinhroni motor za generator tako ti postane mreža zaviralno breme obrati bodo pa nihali za 1%. dokler bo v generatorskem načiniu.
mimo grede, kako močna pa bo ta zadeva?
L.P. J _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2010 12:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Asinhronski generator na omrežje ni nobena garancija za točne vrtljaje, Takemu generatorju se vrtljaji menjajo z obremenitvijo, enako kot asinhronskemu motorju.
Točne vrtljaje bi držal sinhronski generator, ki obratuje na omrežje in ima zadostno vzbujanje, da ostane v sinhronizmu.
Vendar za en in drug hec rabiš goro počečkanih in poštempljanih papirjev, da en ali drug tip generatorja, po črki zakonodaje lahko priklopiš na javno el. omrežje.
Ampak tudi v tem primeru rabiš mehansko rešitev za zaustavitev postrojenja pri premočnem vetru, saj bo drugače iz generatorja ušel dim, iz vetrnice pa mogoče še kaj bolj konkretnega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|