www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zakasnjen vklop zarometov
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
stursc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29
Prispevkov: 323
Aktiv.: 1.36

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako imam že 9 let montirano in še deluje
Če ti pride prav !

LP, stursc



Zakasnitveni_vklop.GIF
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Zakasnitveni_vklop.GIF
 Velikost datoteke:  6.73 KB
 Downloadano:  127 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Waldo je napisal/a:
Že pred leti sem si naredil tole (v nemščini).

Deluje tako:
- "pozicija" se vklopi ko daš kontakt, ne moreš jih izklopiti
- kratke se vklopijo nekaj sekund za tem, ko se izklopi lučka za olje
- če želiš kratke izklopiti, daš stikalo za luči na "pozicijo"

Sicer je original za malo starejše Ople, ker paše na podnožje temu namenjenega releja (dobiš tudi original, ki pa je bil takrat precej drag), ampak mislim da ne bi bilo problem predelati za kak drug avto. Vsa ta leta mi deluje brez problema.

Ta stran je bila kar nekaj časa nedosegljiva, zdaj pa se je spet pojavila.[/url]

Tole je pa preveč zakomplicirano za zakasnitev prižiganja ene same luči na motornem kolesu. A vseeno hvala.

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

stursc je napisal/a:
Tako imam že 9 let montirano in še deluje
Če ti pride prav !

LP, stursc

Najlepša hvala tole mi bo pa še kako prav prišlo potrebno bo še malo ekspirimentirati z uporom ( r1 ali r2 ? ), da se bo čas zakasnitve podaljšal na 18 do 20 sekund približno.
Ali imaš mogoče še sliko ploščice, da se ne bom mučil kako narediti vse skupaj na majhnem prostoru?
Hvala

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 3:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Pa diodo BAT 85 ali kako drugo lahko dodaš v nasprotno smer paralelno vezano na upor R1 (100k Ohm) za hitro praznjenje kondenzatorja C2.

Čas povečaš z večjim R1 ali večjim kondenzatorjem C2 vendar ni za pretiravati s kapacitivnostjo. Bolje je uporabiti več ohmski upor R1.

Za 18-20s poskusi z R1=470k Ohmi in C2=22uF.

Imam občutek, da bi lahko imel R3 vsaj pol manjšo vrednost čene še manjšo ?

Med bazo in emitorjem tranzistorja T1 nebi škodil kakšen upor 1kE naprimer. Seveda ob tem je potrebno R3 znižati na vsaj 4,7kE - 10kE.

Še bolj logično bi bilo vezje, če bi se rele prestavil na kolektorsko stran proti masi Smile

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Darko bom poizkusil po Tvojem nasvetu spremeniti vezje v EWB, da vidim kako bo.
Hvala

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem to preprosto rešil z OP komparatorjem, ki pri 13,2 volta vklopi rele luči, če je kontakt in se z njim tudi izključi Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Jaz sem to preprosto rešil z OP komparatorjem, ki pri 13,2 volta vklopi rele luči, če je kontakt in se z njim tudi izključi Cool

Jaz sem bolj malo izobražen v teh stvareh, pa Te prosim, da mi malo razložiš kaj je OP komparator in kje se ga dobi, ker ne vem. Ali ne bo ugašala luč pod prostim tekom motorja.

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 7:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Komparator je v tem primeru primerjalnik dveh napetosti. Ena je stabilizirana s zener diodo, druga pa se spreminja, ko začne delovat alternator. Ko daje alternator dovolj napetosti se vključi rele in s tem luči.

Na spodnji sliki je en tak primer namenjen vklopu luči v temi, ker ima namesto zener diode fotoupor. Če tisti fotoupor R2 zamenjaš s 6,8V zener diodo in na mesto upora R1 daš navaden upor 10k bi moralo delat.

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29
Prispevkov: 1014
Aktiv.: 4.28
Kraj: Okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 7:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:


Na spodnji sliki je en tak primer namenjen vklopu luči v temi, ker ima namesto zener diode fotoupor. Če tisti fotoupor R2 zamenjaš s 6,8V zener diodo in na mesto upora R1 daš navaden upor 10k bi moralo delat.


Iztok zakaj jaz dobim pri večino tvojih odgovorov, ki jih daješ in jim dodaš eno sliko tak kvadratek, kot je v priponki. d'oh! No sedaj ko sem te citiral in pustil tisti "url" zraven in dal na predogled se je pa pokazala tudi shema v citatu. Ali imam jaz kaj narobe nastavljeno ali kaj?
Uporabljam pa Mozilo Firefox. Very Happy

Lp Srečko



Priponka.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.88 KB
 Pogledana:  4592 krat

Priponka.png



_________________
Samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 28, 2010 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Srečko ne bi vedel Think ... meni deluje normalno in tudi jaz uporabljam mozillo, slike - linke do njih - pa pripenjam s tipko (Img) v editorju sporočil tega foruma.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 29, 2010 12:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

poule je napisal/a:
Nasvet "strokovnjaka" pobran s Siola.

Za lastnike tistih avtov, pri katerih se hkrati z vključenim kontaktom prižgejo dnevne luči, velja nasvet izkušenega avtoelektričarja Romana Groznika z Avtohiše Real, ki pravi: "Pred vklopom zaganjača zavrtimo stikalo žarometov na položaj luči za označevanje vozila ali po domače pozicijske luči. Z izklopom glavnih žarometov, se pravi zasenčenih luči, bomo preprečili, da jih poškoduje napetostni sunek, ki nastane zaradi delovanja zaganjača."
Saj to niti ni tako napačno mislil, čeprav se je tip precej nerodno izrazil.

Stvar je v tem, da hladna žarnica zmore mehansko prenesti vklop zelo velikokrat.
Ob vklopu (napetost iz 0 na 12V) steče velik tok skozi nitko, ki je navita kot tuljava, zato impulz magnetnega polja dodobra pretrese nitko.
To bi bilo zanimivo videti s hitrosnemalno kamero.

Ko torej damo kontakt, se hladne luči vklopijo. Ko zaganjamo motor, luči ugasnejo.
Ko je motor zagnan, se luči spet vklopijo, ampak tokrat je nitka že precej vroča. Sicer steče manjši tok, kot ob vklopu hladne, ampak magnetne sile so vseeno precejšnje.
Ene žarnice to velikokrat prenesejo, druge pač ne.

Kar poglejte si od blizu nitke 21W žarnice za smerokaze (namenjene utripanju), 21W dela žarnice za zavorne luči (namenjene hitremu segretju na delovno temperaturo) in nitke 21W meglenke (namenjene dolgotrajnemu svetenju).

Bolje bi bilo: "... napetostni sunek, ki nastane po koncu delovanja delovanja zaganjača."

Še bolje pa bi bilo, če bi imeli avti vezje za mehak zagon vgrajeno pred vsako žarnico, da bi bil ublažen vsak vklop, hladen ali vroč.

LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
...
Ko torej damo kontakt, se hladne luči vklopijo. Ko zaganjamo motor, luči ugasnejo.
Ko je motor zagnan, se luči spet vklopijo, ampak tokrat je nitka že precej vroča. Sicer steče manjši tok, kot ob vklopu hladne, ampak magnetne sile so vseeno precejšnje.
Ene žarnice to velikokrat prenesejo, druge pač ne.
...

Mislim, da je to samo mnenje mehanika, ki o elektriki ne ve veliko, ker ...

1. Mislim, da tako delujejo le večinoma samo luči pri VAG avtih.
2. Prižiganje žarnic na 12V in potem čez nekaj sekund malo - res malo segretih - pomeni dvakraten vklop v kratkem času, kar zagotovo ni bolje kot en direkten vklop na 13V.
3. Žarnica se že v nekaj desetinkah sekunde skoraj ohladi. Četudi ima nitka še kakšnih 100 ali 200 stopinj po prvem vklopu je to z njeno delovno temperaturo nad 1000 stopinj, ki jo mora na tak način 2x na hitro doseči, malenkost.

Zato na tak način nitka po nepotrebnem le 2x trpi zagon. Pač moje mnenje iz prakse ... Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Mislim, da je to samo mnenje mehanika, ki o elektriki ne ve veliko, ker ...
Jaz mehanik?
Iztok je napisal/a:
1. Mislim, da tako delujejo le večinoma samo luči pri VAG avtih.
Pri mnogo avtih je tako. Pri enih se napetost zgolj sesede, pri drugih se popolnoma izklopi. Stvar avta, nima veze ...
Iztok je napisal/a:

2. Prižiganje žarnic na 12V in potem čez nekaj sekund malo - res malo segretih - pomeni dvakraten vklop v kratkem času, kar zagotovo ni bolje kot en direkten vklop na 13V.
3. Žarnica se že v nekaj desetinkah sekunde skoraj ohladi. Četudi ima nitka še kakšnih 100 ali 200 stopinj po prvem vklopu je to z njeno delovno temperaturo nad 1000 stopinj, ki jo mora na tak način 2x na hitro doseči, malenkost.
Zato na tak način nitka po nepotrebnem le 2x trpi zagon. Pač moje mnenje iz prakse ... Cool
Hja, to je pa še najbolj res. Nepotrebni zagoni. To bo to. Praktično je na povsem banalen način že vnaprej poskrbljeno za povpraševanje po žarnicah.

Čeprav so zgoraj naštete nitke različne in vklopi ne škodijo vsaki žarnici enako.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
Jaz mehanik?
Ne, tisti citirani strokovnjak s Siola.

igo je napisal/a:
Pri mnogo avtih je tako. Pri enih se napetost zgolj sesede, pri drugih se popolnoma izklopi. Stvar avta, nima veze ...
Ooo, pa ima veze. Če se žarnica 2x vklopi iz nič na 12V je dosti huje, kot če se vklopi 1x in potem napetost samo počepne na cca. 9V ...
BTW, pri mojem avtu žarnice vsakih 30 sek. modul luči za kontrolo toka ugasne za 100mS pa jim to očitno nič ne škodi.

igo je napisal/a:
Čeprav so zgoraj naštete nitke različne in vklopi ne škodijo vsaki žarnici enako
Na tem je sicer malo resnice, a fizikalni zakoni in njihove posledice veljajo za vse.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tistih par ms rush current-a se ne pozna veliko proti naslednjim 15im minutam gorenja.

Vibracije zaradi ceste bodo take žarnice mnogo hitreje uničile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group