 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Feb 01, 2006 2:50 pm Naslov sporočila: Oljni gorilec - barva plamena |
|
|
Ker je ravno vrhunec uporabe oljnih gorilcev me zanima kako je možno enostavno brez CO2 metrov ipd. na hitro preverit kvaliteto izgorevanja oziroma pravilne mešanice zrak-gorivo po barvi in obliki plamena?
Vsekakor ne sme biti dim sajast, ker je v tem primeru tudi plamen temno rumen in zelo slabo izgorevanje. Ostane še kombinacija: moder, rumen ali kombinacija teh dveh barv?
Mogoče kakšno profi mnenje o takem hitrem vizualnem pregledu ali nasvet. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Feb 01, 2006 3:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prva osnovna zadeva je dim. Beli dim preveč kisika (zraka) Črni dim premalo zraka. Dim mora biti čim manj opazen (dimnik naj bo ob nastavitvi ogred)
Plamenica se ne sme trgati. Plamen naj bo bolj rumenkast. (ne oranžen) Modrejša plamenica na sredini lahko pomeni slabo mešanje gorivo/zrak. (to se nastavlja z ploščo, ki vrtinči zrak- oz. premikanje cele šobe naprej nazaj glede na to ploščo) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Feb 01, 2006 3:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako je Silvo. Zelo dober pokazatelj je dim ali ne dim iz dimnika. Dim se sploh ne sme opaziti, lahko se opazi samo migetanje zraka in to je topel vlažen zrak.
Barva plamena svetlo rumena ali belo rumena, plamen naj bo poln ...
Dobra nastavitev prihrani kar nekaj % goriva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Čet Feb 02, 2006 2:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
No res je kurilna sezona pred vrati in sem imel že primere ko me je kolega poklical da mu gorilec ne dela.
No po odpravi napake je sledilo nastavljanje gorilca: vsi gorilci imajo zraven eno tabelo v kateri piše kakšen tlak je potreben za katero šobo
potem kako nastaviti razdaljo ploščice ki vrtinči tok zraka in šobo
po teh nastavitvah naj bi bil gorilec optimalno nastavljen (pri tem gorilniku smo potem opravili še meritve pa je bilo vse v mejah in izgorevanje optimalno) pa smo ga nastavili po tovarniško priporočenih nastavitvah
Barva plamena pa naj bo rumena do oranžno rumena pri krajeh pa nekoliko plavkasta. _________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Feb 03, 2006 2:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Okrog hiše in peči res ne sme smrdeti po dizlu. Glede tiste tabele za nastavitev razmerja zrak-šoba pa je tako, da drži samo ob nastavitvi novega gorilca. Kasneje se pretok zraka spremeni zaradi gareži in kljub čiščenju je potrebno parametre prilagajat - zrak malce več kot po tabeli. Prav tako se po določenem času spremeni pritisk oljne črpalke, kar tudi zelo vpliva na pravilno izgorevanje.
Zato sem si med črpalko in el.-ventilom montiral manometer s katerim nadziram še ta pomemben pokazatelj brezhibnosti.
Barvo plamena nastavim na svetlo rumeno, kar sem videl pri serviserjih, ki so vse nastavljali z ustreznimi instrumenti in na koncu dosegli optimalno nastavitev pri takšnem plamenu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
danilo Član

Pridružen-a: Sre 20 Avg 2003 14:57 Prispevkov: 147 Aktiv.: 0.62 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Feb 06, 2006 5:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sle skupaj mi nekaj ni jasno. Tlak oljne črpalke se da regulirati. Manjši kot je tlak, manjša je tudi poraba oljs. Pri pregledu svoje kotovnice sem očistil šobo, ploščico za vrtinčenje zraka. Nato je sledil vklop in malo ekperimentiranja glede tlaka. Dosegel sem v sredini rumeno barvo plemana, na robu rahlo oranžasto. To ta je v nekem obmožju skoraj neodvisno od pritiska. Povečanje pritiska pomeni samo povečanje plemena (zopet v nekem območju). Merjanje časa vklopa in izklopa je bilo 5 / 20 minut, kar je bilo približno isto, kot preje, ko sem imel nastavljen večji plamen. Sedaj pa vprašanje, kako določate pritisk oziroma velikost plamena in tako ta vpliva na CO2 ?
Lep pozdrav, Danilo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Feb 06, 2006 5:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je pritisk premajhen je razprševanje slabše, kar pomeni slabše izgorevanje. Pritisk naj ne bi bil manjši od 8 barov, priporočajo 10-12 barov.
Res je, da je pri manjšem pritisku manjša poraba, trenutna poraba namreč, ker pa je ogenj zaradi tega manjši, bo gorelo dalj časa, kar pomeni isto porabo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cornholio Član


Pridružen-a: Sre 24 Avg 2005 14:10 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pon Feb 06, 2006 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Šobe ni primerno čistit, ampak menjat nekje na eno leto, ker se zelo rada zamaši, še posebej če jo čistiš in potem sploh ni več optimalnega izgorevanja in ga ne moreš nastavit, ker šoba ne razprši olja, temveč "ščije", tukaj pa je vsebnost CO2 zelo velika, poraba večja ter zakaditev kotla. Pritisk pa bi naj bil tako nastavljen, kot ga navede proizvajalec gorilca za določeno šobo. Če pritisk spreminjamo, spet lahko pride do "scanja" olja.
Pa tudi filter goriva na čaši je treba menjat nekje na eno leto, filter v pumpi pa ščstit takrat ko se zamenja šoba. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Feb 07, 2006 3:28 am Naslov sporočila: |
|
|
@danilo, velikost plamena je že določena s strani proizvajalca in oblike zračne ter razpršilne šobe goriva. To naknadno ni možno spreminjat, brez da bi s tem pokvaril izkoristek gorilca.
Tudi zmanjševanje pritiska je napačno. Kot je že @reber napisal je optimum med 10 in 12 bari. Manjši pritisk res "porine" manj goriva, vendar se zato gorivo v spirali šobe ne zvrtinči dovolj in pride iz nje v kaplicah namesto drobnih aerosolih, kar povzroči nepopolno izgorevanje in dosti slabši izkoristek. Takšno nepopolno izgorevanje se lepo vidi tudi na stenah peči, ki so črne, sajaste in mastne namesto svetlo sive in suhe-mat barve. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
danilo Član

Pridružen-a: Sre 20 Avg 2003 14:57 Prispevkov: 147 Aktiv.: 0.62 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Tor Feb 07, 2006 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala lepa za odgovor. Sedaj po nekaj dnevih moram pa
zopet v kotlovnico, da preverim vse skupaj in probam
ponovno nastaviti. Še eno vprašanje, kako pa na "uč" ali
občutek nastavljate pritisk ?
Lep pozdrav, Danilo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gogi Član

Pridružen-a: Pet 11 Jul 2003 7:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2006 8:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo !
Kaj pa nastavitev naftnih gorilcev z plavim plamenom?
Ali se da tudi te nastavljat na " uč " ?
Lep pozdrav
Gogi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2006 8:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče še ena zelo koristna informacija. Ravno včeraj me je klicala sestra češ, da se ji z dimnika močno kadi - v kurilnici pa se vonja nafta. Ko sem gorilec zagnal je le ta gorel normalno brez dima. Vzrok za nastalo težavo sem ugotovil, ko sem šel v kurilnico čez čas. (opazil sem, da so se vrata "težje" odprla.) V kurilnici ima namreč tudi toplotno črpalko voda-voda. Kar je le ta malo bolj hrupna so vrata dodatno zatesnili. Zaradi boljšega tesnenja se je v kurilnici nastal podtlak zaradi česa je imel gorilec premalo zraka. Torej kot prvo - v kurilnici zagotovite dovolj svežega zraka. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2006 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa npr. če bi se v izhod za dimnik zmontirala lambda sonda? Potem bi lahko po napetosti točno videl kakšna je mešanica. Ali bi to delovalo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2006 6:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jjakob mislim da se nebi dalo kajti te ki so namenjene za avtomobile so preračunane za nek retok zraka tu pa je cev tudi do 5x večja kot avtomobilska kar se pa tiče temperature plinov bi pa šlo saj je ponavadi temperatura okoli 230-280°C _________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cornholio Član


Pridružen-a: Sre 24 Avg 2005 14:10 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pon Feb 20, 2006 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Novejše modernejše peči imajo za doplačilo lambda sondo!
Tako peči na olje, na trda goriva, sekance, pelete,.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|