www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zagon 90kW motorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2011 8:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Laura, na kakšen tok pa ti dimenzioniraš dovodne kable do motorja pri vezavi zvezda trikot?
Nekaj koristnih informacij je TUKAJ

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2011 8:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno bo potreben serijski in tudi paralelni kontaktor. Nekateri mehki zagoni ne dopuščajo stalnega obratovanja, sploh kar se tiče velikih obremenitev.

Primer drobilec skalastega materiala; uporabili smo oboje. Sicer so obremenitve res nepredvidljive, pa vendar.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.79
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 9:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi!Sploh ne gre za nobeno provociranje.Zmotilo me je to,ker je bilo pač govora o relativnih vrednostih(% toka po kablu).Motor pač vleče kolikor vleče(induktivna,kapacitivna,ohmska komponenta) in zbir vseh bo vedno 100%.Očitno govorimo o istih stvareh samo vsak na svoj način!?Sicer pa dobro da sem "bleknil" o tem:sem vsaj še dobil dodatno dobrodošlo gradivo od Energetik-m-a!Tu velja da "od viška glava ne boli" Mr. Green
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 11:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?

A se uporablja kakšna elektronika za mehki zagon močnejših motorjev ali gre za kakšno drugo izvedbo ?

Zagon zvezda-trikot po večini vsi poznajo.

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 8:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Profesor Einstein je napisal/a:

Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?

Lp.

Darko


Frekvečni regulator.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
Profesor Einstein je napisal/a:

Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?

Lp.

Darko


Frekvečni regulator.


Vsaj koliko sam poznam mehke zagone oz. koliko sem jih videl od znotraj nimajo nič skupnega s frekvenčnim regulatorjem. (frekvenčnik, napajalno napetost usmeri, ter jo ponovno razusmeri. ) Mehkih zagonov sem videl kar nekaj od znotraj. Po večini je v dveh fazah tiristor oz triac. Ena faza je običajno priključena kar direktno. Siemens ima recimo vgrajene še močnostne kontakte, ki ob polnem zagonu premosti tiristorje. Pri teh mehkih zagonih je pomembno, da je varovalka priključena na srednji kontakt počasna - tisti priključek je direkten. Ostala dva priključka se varujeta s hitro varovalko (taka varovalka je označena z diodo)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 9:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imel sem v mislih frekvenčnik o primeru, ki sem ga navajal.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 18, 2011 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je napisal Silvo, uporabiš v direktni veji navadno varovalko z gL karakteristiko, v tistih dveh, kjer so tiristorji pa tako s karakteristiko gR (za polprevodnike). S tem dosežeš, da bo mehki zagon preživel tudi kratek stik na motorju. Če pa želiš samo varovati dovodne kable do motorja (te moraš varovati vedno!), zadostuje varovalka z gL karakteristiko (nekajkrat cenejša) ali motorsko zaščitno stikalo.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3407
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 19, 2011 6:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
S tem dosežeš, da bo mehki zagon preživel tudi kratek stik na motorju
- a nimajo možnosti nastavitve I max ? Nastaviš npr. na 150A in mehki zagon bo dvigoval obrate glede na Imax. Ali je to samo pri pretvornikih ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2011 7:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
ElGrigon je napisal/a:
Profesor Einstein je napisal/a:

Mene pa zanima o kakšni vrsti mehkega zagona se to govori ?

Lp.

Darko


Frekvečni regulator.


Vsaj koliko sam poznam mehke zagone oz. koliko sem jih videl od znotraj nimajo nič skupnega s frekvenčnim regulatorjem. (frekvenčnik, napajalno napetost usmeri, ter jo ponovno razusmeri. ) Mehkih zagonov sem videl kar nekaj od znotraj. Po večini je v dveh fazah tiristor oz triac. Ena faza je običajno priključena kar direktno. Siemens ima recimo vgrajene še močnostne kontakte, ki ob polnem zagonu premosti tiristorje. Pri teh mehkih zagonih je pomembno, da je varovalka priključena na srednji kontakt počasna - tisti priključek je direkten. Ostala dva priključka se varujeta s hitro varovalko (taka varovalka je označena z diodo)


Kot je Silvo odgovoril, gre za klasičen mehki zagon.

Vgradil sem mehki zagon podjetja Danfoss MCD 202 (110kW).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2011 8:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Najlepši so mehki zagoni s predupori ker med zagonom vlečeš sinusni tok z omrežja samo so pa dimenzijsko zelo veliki in se nadomeščajo z elektronskimi zaganjalniki ki pa ne vlečejo sinusnega toka z omrežja med zagonom (kvarijo omrežje).

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2011 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

psevdonim je napisal/a:
- a nimajo možnosti nastavitve I max ? Nastaviš npr. na 150A in mehki zagon bo dvigoval obrate glede na Imax. Ali je to samo pri pretvornikih ?

Malo pozno sem opazil tole vprašanje. Mehki zagon v naslednji polperiodi pozneje vžge tiristor, če tok preveč naraste. Tak sistem ščiti pred preobremenitvijo, ko je pogon brez napak, tiristor pa vedno prevaja do konca polperiode, ko je enkrat vžgal. V primeru kratkega stika na motorju pa lahko tok v eni polperiodi naraste na nekaj kA in tiristor konča v ognju in dimu, če toka ni izklopila ultra hitra varovalka, ali pa vsaj crkne, če je dobil preveč energije, ker smo uporabili navadno gL varovalko.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
matej22
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31
Prispevkov: 88
Aktiv.: 0.54
Kraj: blade

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 29, 2011 7:23 pm    Naslov sporočila:  Re: zagon 90kW motorja Odgovori s citatom

dimnikar je napisal/a:
Pozdravljeni,

imamo 90kW 2-polni motor I=153A, ki je priklučen direkt na os veternice. Interval vklopov bo 1x do 2x na 8h.

Kakšen zagon bi v tem primeru bil najbolj primeren?

Nagibam se mehkemu zagonu, ki je rank višji od samega motorja(110kW).

lp


mogoče prepozno pa vseeno
imaš motor 400V 50Hz 90kW In=153A , 1-2 vklopa /8ur , pogon ventilatorja pomeni zelo težak zagon, AC4
če se vzame mehki zagon predlagam izbor ustreznega zaganjalnika predvsem zaradi bremena
ker najbrž ventilator ne deluje malo časa naj ta mehki zagon ima t..i "bypass" kontaktor - če ga mehki zagon nima že integriranega potem se paralelno veže 3 pol kontaktor nazivnega toka 180A ampak v kategorji AC1 - ni potrebno da je to kategorija AC3, električna vezava naj vsebuje tudi ustrezene zaščite UQ varovalke

-druga bolj robustna opcija je zaganjalnik zvezda/trikot s klasičnimi kontaktorji

glede na moč motorja predlagam vgradnjo lastne kompenzacije - razen če to že obstaja na lokaciji

http://www.iskra.si/mma_bin.php/$fId/2008111713070950/$fName/Low+Voltage+PFC.pdf

kontakorje,zaščite, kompenzacijo , kondenzatorje.. itd lahko dobiš v ISKRA MIS Kranj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 02, 2012 5:25 pm    Naslov sporočila:  Re: zagon 90kW motorja Odgovori s citatom

matej22 je napisal/a:

kontakorje,zaščite, kompenzacijo , kondenzatorje.. itd lahko dobiš v ISKRA MIS Kranj

Pa še marsikje drugje tudi.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 03, 2012 7:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom kar tukaj vprašal, da ne odpiram nove teme.

Imamo ventilator 1, ki je moči 200kW in je delovni, poleg na isti cevovod je vezan ventilator 200kW kot rezerva, če pride do izpada ventilatorja 1 oz. okvare.

Kakšen način preklopa ste uporabljali med motorji(preklop naj bo čim krajši) kakšen zagon priporočate za tekšen ventilator?

Hvala v naprej.

lp
dimnikar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group