 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
RobertoVale Neznanec

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 17:06 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ilirska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 6:07 pm Naslov sporočila: Gorsko kolo + Elektro motor |
|
|
Dobil sem idejo, da bi na gorsko kolo namestil električni motor (kot pomoč pri kolesarjenju).
Zamislil sem si enosmerni motor 150W (ker bo napajanje 12V, da nebo prevelikih tokov), po možnosti z navorom okoli 20Nm.
Skupno breme bo: Kolo (15kg) + Oseba (80kg) + motor in baterija. (cca 100kg)
Motor bi se moral vrteti s približno 120obrati kar bi pomenilo približno 30km/h.
Bo motor kos nalogi, ali se bo preveč pregreval?
Naj še enkrat ponovim, motor bo pomagal kolesarju tako da mu nebo potrebno poganjati celotnega bremena.
Prosim za mnenje koga ki se razume v motorje? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.05 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 6:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Išči na ebay: electric bike conversion kit
Daleč najboljša varianta (s stališča izkoristka) je t.i. hub motor v enem izmed koles. Po mojih izkušnjah je za majhne moči precej vseeno, za večje moči (in uporabo regenerativnega zaviranja) pa pride zadeva bolj "udobna" za vozit, če je motor v zadnjem kolesu.
Navadno so moči teh motorjev med 200 in 350 W, kar za običajno "assist" vožnjo povsem zadostuje (no, pa tudi za vožnjo po ravnini samo na motorni pogon). Napetosti, ki se uporabljajo pri teh sistemih so navadno vsaj 24 V, še pogosteje pa 36 V in pri večjih močeh (500-1000W) 48 V.
Navadno se "assist" sistem veže na hitrost vrtenja pedal, nekateri dražji modeli pa dejansko merijo navor na pedalih in moč motorja prilagajajo temu.
Par (preverjenih) linkov:
http://www.goldenmotor.com/
http://www.conhismotor.com/
http://www.hribitec.com/ (pri nas, ima zadeve od goldenmotor)
LP, Gregor _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
karkoli Član

Pridružen-a: Sre 08 Sep 2010 20:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.52 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 6:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
V motorje se ne razumem veliko. V kolesarjenje kar precej in se sprašujem o smiselnosti. Ko ne boš potreboval pomoči boš moral poganjati tudi mrtvo težo. Ker boš ves čas poganjal mrtvo težo bo potreba po pomoči prišla prej. Tudi akcijski radij bo bolj majhen.
Manjša rešitev je je olajšanje kolesa z lažjimi komponentami. Na kolesu se vsak kilogram močno pozna.
Mislim da je glavna rešitev v boljši kondiciji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RobertoVale Neznanec

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 17:06 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ilirska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 8:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek: hvala za odgovor, se bom verjetnu kar za to stvar odloču, ker je verjetno sistem dodelan v "nulo" in bo boljše kot karkoli kar bi doma neredil
karkoli: Imaš prav, vse kar bi obesil na kolo bi bila dodatna ogromna teža (predvsem baterija, ker sem imel v mislih baterijo od avta, tako da se bom odločil za varijanto ki jo je mucek opisal
Hvala za tako hitre odgovore |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 8:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm, kaj ti bo motor na kolesu ? Nesmisel !!!
Vzemi moped ali avto, če rabiš udobje.
Danes sem imel celodnevni kolesarski izlet. Prevozil ca 65 km in premagal
ca 2000 m višinske razlike. Nobenega elektromotorja nisem pogrešal.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 8:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer pa imaš na TEM PORTALU lepo opisano in poslikano kako se zadevi streže. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70784.69
|
Objavljeno: Pon Okt 03, 2011 10:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 2:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Za 200kg v hrib rabiš cirka 1-2kW+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RobertoVale Neznanec

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 17:06 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ilirska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 5:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
mi747: problem je ker nimam kondicije in časa za kolesarjenje, zato si želim stvar malce olajšati
Vsi ostali, hvala za linke.
Pyr0Beast: 200kg v hrib 2kW, s kakšno hitrostojo in v koliko procenten hrib ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.05 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 6:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za normalno kolesarjenje bo 250W povsem zadosti.
500W motor bo peljal že v soliden klanec. Preizkušeno.
Lp, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RobertoVale Neznanec

Pridružen-a: Pon 03 Okt 2011 17:06 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ilirska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 8:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno se bom kar za 250W odločil.
A bo kdo to v kratkem naročal iz tujine? (zaradi delitve poštinne) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
250W HUB je daleč premalo če nima prestav ali pa ga ne overdrive-aš
Moj bicikel s 250W je postal normalno vozen šele s 900W+, drugače si se v hribu ustavil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.05 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Okt 04, 2011 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne bi rekel ...
Garantiram ti lahko, da je 500 W zadeva (nominalno, v špicah je seveda tudi nekoliko več) več kot dovolj za precej divjo vožnjo - tudi v klanec!
250 W pa po drugi strani tudi zelo zadovoljiva moč za to, kar je bilo konec koncev tudi povprašano v tej temi: pomoč pri kolesarjenju (čeprav se z 250 W prav lepo pelješ 25 km/h po ravnini).
Lp, g
p.s. So pa seveda ogromne razlike med posameznimi motorji - tako med izkoristki kot med navorom, sploh pri nižjih hitrostih. Npr. MagicPie imajo hud problem s tem, da imajo zelo slab navor (kljub veliki moči) in svojo moč pokažejo šele "v obratih". Tudi se ne sme primerjati klasičnih krtačnih motorjev s spodobnimi hub motorji (po možnosti z internim planetnim prenosom).
p.p.s. S poštnino ne bi veliko profitiral - vsaj, če boš naročal iz Kitajske; se za 2 komada lepo podvoji ... (je vseeno teža in dimenzija ...) Za 1 kos bi povprašal še hribška (hribi-tec), bi znal priti za isti denar čez + imaš pri nas nekoga, ki ga lahko sprašuješ, če kaj ne dela kot je treba ... _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Okt 05, 2011 9:30 am Naslov sporočila: |
|
|
>Garantiram ti lahko, da je 500 W zadeva (nominalno, v špicah je seveda tudi nekoliko več) več kot dovolj za precej divjo vožnjo - tudi v klanec!
Če ga overdrivaš ja, drugače ne. 500W je že ok. 250W pa pač ni za v kakšen hujši klanec. Problem je ker se začne upočasnjevati do te mere, da začne cel okvir vibrirati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Okt 05, 2011 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
samo v informacijo, če še ne veš: mucek se s tem profesionalno ukvarja in ima kar nekaj koles v serijski proizvodnji. Jaz bi mu verjel na besedo... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|