www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

starter z stalnimi magneti
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 30, 2011 10:02 pm    Naslov sporočila:  starter z stalnimi magneti Odgovori s citatom

Razmišljam, da bi starter z 4 elektromagneti predelal , da bi dal notri neodym magnete in spredaj kroglični ležaj.
Ali je kdo kje zasledil kaj podobnega?
Po moje bi dobil močan motor z solidnim izkoristkom za e bike ali scooter!?

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16
Prispevkov: 16777190
Aktiv.: 70754.09

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 30, 2011 10:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 1:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kupi že narejen motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 8:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

hlajenje oz. gretje je odvisno od izkoristka- po moje bi prepih skozi bil dovolj, ker starter grejejo v veliki meri elektromagneti.
Pyro- 1KW+ motor stane ogromno, naredim ga pa za drobiž (če bi uspelo)

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 8:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tukaj imaš graf starterja
http://robots.freehostia.com/Motors/ScottMotorCharacteristic.gif

In od 500W motorja (800W verzija Stane 200€)
http://www.goldenmotor.com/hubmotors/BLT-500W%20Performance%20Curve.jpg


Edit VolkD: Slika je prevelika za normalen monitor. Slike se daje na forum !! Prvi link je že nedosegljiv !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor s trajnimi magneti ni vlečni motor!

Krivulja navora bo zelo drugačna, kot pri glavnostičnem motorju (kar je motor el. štarterja), ki je namenjen točno temu = elektro vleki. Izkoristek tako predelanega motorja bo katastrofa, navor pa tudi kot pri turbo traktorju -> neuporaben za vsak breg, razen za dirkanje po bregu navzdol, kjer gre tudi vsaka kanta za smeti enako dobro.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za bzerkrtačnik rabiš še kontroler, poleg tega tistih malo čez 80% izkoristek komot dosegajo krtačni motorji z neodym magneti, krmilnik pa zlotam sam Wink
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To o 80+% izkoristka, drži samo v zelo ozkem območju obremenitve in vrtljajev takega motorja.

Pri speljevanju s takim motorjem boš lahko srečen, če bo šlo samo 80% energije za kuhanje motorja, zažigaje kolektorja in kurjenje krtač. Zelo nezdrave razmere za motor.

Motorji s trajnimi magneti so poenostavljena varianta stranskostičnega istosmernega motorja. Ti motorji imajo zelo trdo karakteristiko.

V vlogi vlečnega motorja se vede kot avto, s katerim hočeš speljati v 3. prestavi. Z nekaj kurjenja sklopke ali gum na ravnem načeloma gre, v breg pa ne kaj prida uspešno.

Glavnostični (ne stranskostični, kot sem napisal najpre, hvala uporabniku Energetik-m za opozorilo) motor štarterja pa ima nasprotno zelo mehko karakteristiko in se zato vede, kot bi imel prigrajen avtomastki brezstopenjski menjalnik in posledično zna lepo speljevati in ima dober zkoristek v celotnem območju vrtljajev.

Žal tudi možnost, da bi z nekim sofisticiranim regulatorjem iz motorja s trajnimi magneti izvlekel lastnosti glavnostičnega, ni izvedljiva - tak regulator ne obstaja.

Razlog?

Glavnostični motor svoje odličnost v vlogi vlečnega motorja, botruje dejstvu da se vzbujevalni tok in s tem magnetenje motorja, avtomatsko prilagaja obremenitvi in trenutnim vrtljajem.

Pri trajnih magnetih je magnetenje stalno enako in zato dobiš zelo dober izkoristek (ne rabiš energije za magnetenje), samo pri določeniih vrtljajih in obremenitvi, povsod drugje pa je izkoristek slab ali kar zelo slab.

Če te skrbi, da bi glavnostični motor pobegnil in se razletel, lahko motor predelaš v compoud motor (malenkost slabši izkoristek, vendar ni nevarnosti pobega). Če te zanima kako, poglej zip datoteko, ki sem jo pripel v:

http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?p=296201#296201

Edit, huda tipkarska napaka.


Nazadnje urejal/a Azrael Tor Nov 01, 2011 11:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 31, 2011 10:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sicer boš imel pa kar precej izgub tudi v prenosih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 01, 2011 9:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael- sedaj imam v mopedu motor z stalnimi magneti in dela super, le lahko bi bil malo močnejši (nad 50A se začne kar greti).
Z speljevanjem sem zelo zadovoljen, saj dela odlično.

Pyro- prenos je en majhen zobati jermen, ki se ne greje in ima zelo dober izkoristek.
Če dvignem kolo je tok prostega teka samo 0,3A višji, kot pa na samem motorju Smile

Prenos:
http://www.hopsasa/f/30/jE/2KvwcG3V/dscf0017-copy.jpg

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 01, 2011 10:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:

Stranskostični motor štarterja pa ima nasprotno zelo mehko karakteristiko in se zato vede, kot bi imel prigrajen avtomastki brezstopenjski menjalnik in posledično zna lepo speljevati in ima dober zkoristek v celotnem območju vrtljajev.


Glavnostični motor starterja...

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 01, 2011 11:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala, imaš povsem prav.

Moja napaka, ko so prsti hitrejši od misli.

Sem popravil tudi v prejšnjem sestavku.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 02, 2011 8:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

>Pyro- prenos je en majhen zobati jermen, ki se ne greje in ima zelo dober izkoristek.
Če dvignem kolo je tok prostega teka samo 0,3A višji, kot pa na samem motorju Smile

Tak prenos je kar super izveden. Problem bi mogoče bil le na dežju zaradi zdrsavanja jermena.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.21
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 02, 2011 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
> Problem bi mogoče bil le na dežju zaradi zdrsavanja jermena.


Nič ne bo zdrsavalo, ravno zaradi tega je uporabljen zobati jermen.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 02, 2011 9:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Potem je pa vse čisto ok
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group