 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1905 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 7:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ce ze nonstop podirate dol motor,ga poizkusite zamenjati z drugim,ce sem prav razumel imate tri kompresorje.Lahko je napaka v kompresorskem delu.
Sem pa zasledil pri vecjih kompresorjih za zrak dodan elektroventil,ki izpusca zrak v prazno in sele ko motor zazene na polno,se zapre in kompresor obremeni na polno  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
iskra Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13 Prispevkov: 797 Aktiv.: 3.36 Kraj: Lokev ,Boa , KOPER
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slabi Ležaji _________________ L.P. iskra |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
iskra je napisal/a: |
Slabi Ležaji |
Iskra, zelo mala možnost. To bi se opazilo pri sestavljanju, oziroma pri okvari. V moji praksi je sicer pregorelo par motorjev zaradi ležajev. A vzrok je bil čisto mehanski. Ali je prišlo do poškodbe glave navitja zaradi razpadle kletke ležaja, ali zdrobljene kroglice ali dela ležaja, ki se je zarila v navitje. Ali pa je prišlo zaradi enake okvare do posedanja rotorja, ki se je dotaknil statorja. Pri tem je jedro statorja poškodovalo navitje. Še enkrat; pri pravilno nastavljenem ter delujočem bimetalu mora le ta prej izklopiti kot pride do poškodbe motorja zaradi preobremenitve. Zaradi okvar ležajev pa so poškodbe navitja večinoma mehanske. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audio Član

Pridružen-a: Čet 19 Maj 2005 8:30 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.61 Kraj: kp
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 2:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa rotor je vredu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 4:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Iztok,
Z napisanim se ne strinjam. Tudi sam sem previjal motorje. Drži, če je bil motor lakiran z lakom, ki se suši v peči je treba tak motor segreti a ne z gorilcem ampak ga je potrebno dati v peč. Ko se glava poseka se z ustreznim orodjem da brez težav odstraniti navitje ter izolacijo ter stator očistiti. Da o kvaliteti strojno navitih motrjev ne bi govoril. Žica je bila nategnjena, zašla je med izolacijo ter stator, motorji so izredno slabo polakirani. Ničesar od naštetega se ne more zgoditi v elektrodelavnici- previjalnici v kateri mehaniki vedo kaj delajo. Vem Iztok, da si delal na vzdževanju a tovrsnih izkušenj z menjavo motorjev siguno nimaš dovolj. Povej mi kje recimo bi lahko dobil nov motor za stroj na katerim je recimo sto ali več različnih motorjev? Kako bi ta stroj iz gledal, če bi na njem vršil tovrstne predelave, ter koliko časa bi trajala taka predelava, koliko bi bilo zastoja na njem. Tipičen primer sem navedel - moj pralni stroj. Predelava enostavno ni bila možna. Motor, ki bi ga sicer spravil gor ni ustrezal po teži. Pa še en primer na hitro. Kolegu je crknil motor visokotlačnega čistilca - ja povej mi zaboga kje lahko kupiš tak motor. ... lahko edino kupiš nov cel čistilec ves pribor zavržeš ali daš motor previti. |
@Silvo, kot prvo sem opisal stvari, ki sem jih sam videl in so se dogajale v najslabši luči tega posla. Verjamem, da ti ali tvoji kolegi tega ne počnete na ta način. Opisal sem dogajanje, ki sem ga videl na lastne oči, ker se je šlo le za goli dobiček, hkrati pa so firme to plačevale. Elektro-mehaniki so v tej delavnici dnevno previli tudi po 8 motorjev moči do 1kW vsak ... njihova plača pa je bila pred dobrima dvema desetletjema od 3000 do 5000 DEM. Za gretje v peči zato ni bilo časa (običajna komanda vajencu: brener pa kuri! ), povrhu vsega je bila peč velikosti 2 kub. metra prižgana samo čez noč. Mala za rotorje pa je bila vedno zasedena ...
Kot drugo ... na začetku svoje kariere sem delal 3 leta na previjanju motorčkov od 10W do 500kW mrcin za vse velike LJ firme (Pivovarna Union, Papirnica Vevče, Sava Kranj, Tobačna Tovarna ...) potem pa sem bil še 22 let v eni od teh firm kot tehnolog osebno odgovoren za avtomatiko - med drugim tudi za motorje. Tudi pomočniški izpit z maturo sem naredil na previtju dveh ne preveč enostavnih motorjev. Toliko o moji razni raznovrstni praksi z motorji, za katero sicer meniš da jo nimam ...
Naj še omenim, da je pred mojim prihodom v firmo pregorevalo po 3. kom. motorjev na dan ... kmalu po mojem prihodu pa se je ta številka zmanjšala na 1. kom. mesečno. Posledice so bile na proračunu vzdrževanja hitro vidne (hkrati pa sem od določenih zunanjih kooperantov skupaj z tehničnim direktorjem začel dobivat povabila na večerje, ki se jih nisva udeležila ... lahko predvidevaš od koga) .
Ekspres previtje motorja je za slučaje, ko se mudi. In pri zastoju proizvodnje se vedno mudi, četudi je v rezervi nov motor. Kaj šele če je potrebno čakat 8 ur na previjanje? Takšno hitro previtje je v tistem času stalo 2x ceno novega motorja, verjetno tudi danes ni nič drugače.
V firmi smo imeli več kot sto vrst različnih majhnih in velikih motorjev. Seveda nisem predeloval in menjal vseh. To sem naredil le pri tistih, ki so bili zelo izpostavljeni in večkrat previti. Tudi tvoj pralni stroj bi lahko dobil drugačen a še vedno ustrezen motor ... če ne drugače z predelavo nosilcev ali celo ohišja, kar sem moral tudi nekajkrat početi na strojih. Seveda pa se takšna predelava pralnega stroja ne bo ekonomsko nikoli upravičila tako kot na visoko produktivnem stroju v proizvodnji, ki teče 24 ur na dan.
Zato še vedno trdim, da je vsak motor možno zamenjat z drugim, če le obstaja ekonomska upravičenost - preprečitev zelo dragih zastojev dobičkonosne proizvodnje.
Pregoreli motor daš pač previti in v tem času poiščeš ustrezno zamenjavo ter pripraviš še ostale materijale ter nove nosilce in sklopke. Zamenjava in predelava se izvrši ob remontu ali čez praznike. Zaradi takšnih del sem v firmi preživel marsikateri 1. januar ali maj.
Za konec lahko samo še ponovim tvoj nasvet: pravilna nastavitev bimetalov ali parametrov frekvenčnika bo preprečila kakršnokoli uničenje motorja zaradi preobremenitve ali drugih električnih vzrokov!
To pa je bila bistvena zadeva, ko sem v firmi škodo iz 50 pregorelih motorjev (in 8 urnih zastojev) zmanjšal na enega, pa še ta je bil v rezervi in je proizvodnja stekla že čez kakšno uro.
Mislim da razlika zastojev v urah 400 : 1 pove vse ...
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stbe Član

Pridružen-a: Sob 10 Sep 2005 12:25 Prispevkov: 155 Aktiv.: 0.65 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 9:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Previjanje se še vedno izplača pri nestandardnih motorjih, kjer je motor del stroja in ga ne moreš kupiti kot standardni del. Se pa ne strinjam, da je strojno navijanje v proizvodnji, kjer naredijo nekaj tisoč motorjev dnevno slabo, ker danes si tega ne more nobeden proizvajalec več privoščiti. Dejstvo je, da se je tudi trg motorjev globaliziral in tudi tukaj kitajci napredujejo.
Pro pregorjenem motorju je možnost, da je poškodovano tudi ohišje, rotor, gred, lamele statorja, itd... In če hočeš vse popraviti porabiš veliko časa, ure pa so drage, tako, da ni več računic.
LP
Stbe |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Odkar se držim pravila, da se motor vedno menja z novim, ali pa v skrajni situaciji previje samo enkrat, težav z pregorevanjem nimam. |
Iztok,
Vem kje si delal, zato me je ta izjava čudila.
Komentiral sem le tale stavek. Tole je po moji presoji v industriji praktično nemogoče. (mogoče me lahko prepričaš o nasprotnem) Pri nekaj deset proizvajalcev strojev, ki jih najdeš v eni tovarni in X modelov motorjev. Vsaj jaz ne vem, kje bi lahko našel kar nov motor. Nekaj malega (Lenze, Perske ... ) se da dobiti recimo v Tibi. A postopek je zelo dolgotrajen. Včasih smo čakali na kak motor tudi do dva meseca.
Ko je ravno govor o delovni praksi; Moja je ca. 25 let izključno na industrijskem vzdrževanju. Glede motorjev na firmi pa je praksa sledeča. Za motorje, ki so ključni za proizvodnjo (tukaj gre pred vsem za razne transportne motorje), se je običajno naročil rezervni motor pri proizvajalcu. Taki motorji so tudi na rezervi. Imamo tudi dogovor s človekom, ki nam motorje previja. V nujni situaciji je tak motor narejen tudi prej kot v osmih urah. Sicer statistika o okvarah ni zelo porazna.
Povprečno bi lahko rekel, da pregorita dva motorja mesečno.
O vzrokih sem zgoraj že pisal, običajno pa je krivda človeški faktor. Lahko naredim eno procentualno lestvico, narejeno "na oko".
50% okvar - navitje pregori zaradi trajnih koničnih obremenitev. (vzroki - topa ali neustrezna obdelovalna orodja. Zrabljeni ali slabo podmazani sklopi, zobniki, verige... Kar za nekaj takih okvar smo verjetno krivi vzdrževalci. Dostikrat se namreč zgodi, da se malo "našpana" bimetal
30% okvar so električnega značaja. Že v sporočilu opisani sklabi ali zrabljeni stikalni elementi, okvarjeni bimetali, slabi stiki na priključkih motorjev, premigani vodniki na motorjih, ki se med obratovanjem premijajo.
10% okvar je mehanskega značaja. Sem sodiijo že zgoraj opisane poškodbe zaradi ležajev.
V ostalo bi lahko napisal:
Medovojni stiki zaradi tega, ker je v motor prišla voda, olje ... (zrabljena osna tesnila) Sem bi napisal tudi nepravilno dimenzioniranje motorja. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audio Član

Pridružen-a: Čet 19 Maj 2005 8:30 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.61 Kraj: kp
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je moči 11kW.
Klegu se vedno znova uniči navitje (smo naredili preizkus) motorja za kompresor, kateri hladi hladilnike. Ima tri takšne module in vedno se pokvari eden. Vedno prvi! V enem letu se mu vsaj 3je motorji uničijo.
Kaj bi lahko krivo? Morda kakšna anomalija napetosti? Kakšne ideje?
Hvala.
je vredu rotor? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Mar 31, 2006 12:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo, saj se večinoma razumeva ... najina zaposlitvena kariera je zelo podobna.
Omenil bi samo še en primer 15 kW motorja, ki je večkrat pregorel in moja rešitev bo mogoče komu prišla prav. Vzrok je bilo zalaganje hladilnih rež stroja ali pa veliko "kosmatega" prahu - kot vata. Seveda je bil primarni vzrok neredno čiščenje stroja zaradi "pomanjkanja časa".
Motor je nekajkrat pregorel in se zaradi malomarnega prej opisanega previjanja le še hitreje pregreval, čeprav so bile tokovne omejitve v frekvenčniku celo pod njegovim tokovnim normativom.
Zato sem v Tibi naročil nov motor z dodatkom po naročilu. Tisti dodatek so bili trije minijaturni stikalni senzorji vgrajeni direkt v navitje med žico - glavo motorja. Ko je temperatura kateregakoli izmed njih presegla 85 stopinj je prekinil ENABLE signal frekvenčnika.
Ko je operater stroja ob zaustavitvi zagledal na displeju napis STOP=ENABLE je hitro vzel sesalec in očistil reže ter filtre ... motor pa se je med tem časom dovolj ohladil in proizvodnja je brez drugih stroškov stala le 10 minut namesto prejšnjih najmanj 10 urnih večkratnih zastojev.
Naj še omenim, da smo ta stroj dobili skoraj zastonj iz Tosame, ker je bil po njihovih merilih prevečkrat pokvarjen in ni dosegal niti 50% norme. Po nekaj takšnih predelavah je pri nas dosegal 97% normo.
_________________________________________________________________
Kljub temu, da ima ta tema že skoraj dve polni strani, @glinik in @audio še vedno nista odgovorila na zelo pomembno vprašanje za diagnostiko, ki sem ga postavil že v prvem postu ... naj ga ponovim:
Citiram: |
... kaj je vzrok pregorevanja - ponavadi se to vidi po tuljavah ... |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Mar 31, 2006 6:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Vzrok je bilo zalaganje hladilnih rež stroja .... |
Tole sem tudi sam doživel. Posledica tega je, da je pregorel večji mehanski pretvornik. Vzrok je bil čisto človeški faktor. Delavcem je šlo na živce, da jim je pihal pod noge, pa so založili pokrov na ventilatorju z kartonom. Tole sem opazil šele ko sem kontroliral delovanje popravljenega pretvornika. Kasneje smo naredili ustrezno usmerjevalno loputo, ki je zrak usmerjala navzgor.
Sicer je bilo v spročilu že omenjeno. Ena iz med rešitev je tudi zaganjanje motorja s frekvenčnim pretvornikom. Do sedaj še ne poznam primera, da bi pregorel motor, ki ga poganja frekvenčni. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Pet Mar 31, 2006 10:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi frekvenčnik lahko poškoduje motor, vendar malo drugače. Vse do sedaj omenjene okvare so posledice pregrevanja/prevelikega toka motorja, frekvenčnik pa daje na izhodu sicer sinusni tok in oglato napetost. Posledica oblike napetosti pa so dokaj visoke napetostne konice na navitjih motorja, kar lahko poškoduje slabo izolacijo navitja. Poseben primer so dvobrzinski motorji z ločenimi navitji, kjer ostane eno navitje nepriključeno in se na njem generirajo napetostne konice več kilovoltov. Na navadnem motorju sem sam z osciloskopom izmeril konice med 900 in 1000V. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Mar 31, 2006 1:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se opravilujem, da se nisem prej javil.
audio, žal nimam tega podatka ...
Bom mu posredoval, da naj da večjo pozornost na krmiljenje.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audio Član

Pridružen-a: Čet 19 Maj 2005 8:30 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.61 Kraj: kp
|
Objavljeno: Pet Mar 31, 2006 11:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem tudi primer da je bil rotor slab. Motor ni imel prave moči in se je pregreval. Edina možnost je bila zamenjava motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pogojnik Član

Pridružen-a: Sre 20 Okt 2004 21:56 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.05
|
Objavljeno: Sob Apr 01, 2006 3:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
nam so 30kW-motorji pregorevali eden za drugim, ker so bili bimetali pri zagonu zvezda-trikot narobe priklopljeni / nastavljeni. Bili so sicer prav priklopljeni v eni izmed vej, a nastavljeni na nazivni tok motorja namesto na (tok / 1,73) .
Ponavadi jih je (te ali katerekoli druge moči) previjal Drole in se ne spomnim, da bi imeli pripombe na njegovo delo.
Se pa pri pogostih zagonih najbrž res splača vgraditi temperaturno tipalo (če se zaganja s kontaktorji) ali pa (elektronski) počasni zagon - softstart, ali kako se mu že reče. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Apr 01, 2006 4:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
audio je napisal/a: |
Imel sem tudi primer da je bil rotor slab. Motor ni imel prave moči in se je pregreval. Edina možnost je bila zamenjava motorja. |
Tole me je spomnilo na eno mojo dogodivščino. Šlo je za eno gonilo. Le to je poganjalo en transport, kateremu pa je ob malenkost večji obremenititvi začela padati hitrost. Seveda sem v akcijo poslal mehanike misleč, da je nekaj z gonilom ali pa drsijo jermeni. Motor namreč ni bil vroč tok pa ob obremenitvi ni bil povečan. Na kar pride k meni mehanik ter mi pravi, da motor obstoji, če ga poskuša zavreti z desko. Res - motor ni imel nobene moči . Motor smo zamenjali tega pa sem razstavil. Vzrok okvare je bil mehanski. Tole je sicer osamljen primer v moji praksi.
Rotorski paket se je vrtel na osi. Os je sicer randerirana ter stisnjena v rotor. Očitno je pri izdelavi bilo nekaj narobe okrog toleranc. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|