Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lojz.mlakar Neznanec

Pridružen-a: Pon 26 Sep 2005 23:08 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 3:19 pm Naslov sporočila: preirkus 3-faznega motorja |
|
|
Ko priključim 3-fazni motor na omrežje v zvezdi deluje v trikotu mi pregori varovalka. Motor doseže v zvezdi polne obrate in nevem zakaj vedno pri preklopu pregori varovalka.
Je mogoče kaj narobe z navitji elektromotorja ali z stikalom, ker do sedaj je vse to delovalo.
Zanima me tudi test 3-faznega motorja, če so vse faze vredu.
Havla za vse |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali lahko malo bolj opišeš, kaj se je z motorjem dogajalo pred nastankom problema. Morda previtje, zamenjava stikala...
Glede testa, najprej izmeri upornosti vsakega navitje posebej. Upornosti morajo biti med seboj enake.
Sicer pa je najbolj zanesljiva meritev tokov v posamezni fazi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.30 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa piše na tablici motorja. Mi imamo v uporabi večino motorjev, katerih navitje je navito za 230/400V. Takega motorja ne moreš zaganjati z zvezda-trikot vezavo.
Motor bi moral imeti navitje 400/680V, oziroma nekje tu, da ne bom iskal dlake v jajcu.
LP, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 6:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lojz, imaš prav zvezano stikalo za preklop zvezda- trikot ? Si kaj prevezoval na stikalu, oziroma motorju, ali je vse tako, kot takrat, ko je stvar še normalno delala ?
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je motor sploh za vezavo trikot? Je na tablici označeno zvezda /trikot - 660/380V ? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojz.mlakar Neznanec

Pridružen-a: Pon 26 Sep 2005 23:08 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
motor in stikalo ni noben nič prevezal samo zagnati sem ga hotel in v zvezdi normalno v trikotu pa pregori valovalka in to vedno ista
Priključen je na standardni priključek 400v. upornosti sem že meril in so med seboj okoli 10R. a je to mogoče vzrok
vtičnica je normalno zvezana in drug motor deluje
hvalaza dosedanje odgovore |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lojz, moral boš bolj natančno opisati tvojo težavo. S tega, kar si napisal ti ne moremo pomagati.
Torej a gre za motor, ki je sicer deloval v vezavi zvezda trikot a sedaj pregori varovalka? Ali gre za nov motor? Se je menjalo stikalo? ... nisi napisal tisto kar sva te spraševala z Japekom - podatki s tablice. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem enako težavo z že dvema stikaloma (ročni preklop) zvezda-trikot. Proizvajalec je bila ista firma - (Elektro.....) iz Ljubljane, različna izvedba, sicer pa oba 500V/25A v modrem ohišju ca. 15x15x10cm velikosti. S časom očitno preklopi ne tečejo več pravilno (prah, korozija, izrabljeni grebeni, zažgani kontakti...) in je nekje delalo kratek stik. Ni pomagalo čiščenje in mazanje, novo stikalo paje "čudežno" odpravilo težavo.
L.p.; Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojz.mlakar Neznanec

Pridružen-a: Pon 26 Sep 2005 23:08 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Tor Maj 02, 2006 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
motor je do sedaj pravilno deloval in stikalo teče gladko je pa od firme končar (ali nekaj podobnega) Motor je star kakih 10let in je odlično ohranjen
Se lahko res pojavijo težave na stikalu, ko sem meril medfazno upornost pri preklopu je bila vedno 10 ali manj ohmov
hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Merjenje upornosti ne da vedno pravih rezultatov. Običajen ohmmeter bo pokazal v breznapetostnem stanju prave vrednosti tudi pri defektnem stikalu. Ko bo po žicah tekel električni tok, se lahko začnejo pojavljati prehodni pojavi, kot so velik padec napetosti (oziroma visoka ohmska upornost) na defektnem kontaktu. Če ni pri roki drugih instrumentov (tokovne klešče), se lahko z voltmetrom pomeri padec napetosti na stikalu oziroma na raznih kontaktih. Dobro stikalo ima na sklenjenih kontaktih, ko skoznje teče tok blizu 0 voltov.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 1:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
V danem primeru je verjetno krivda na stikalu. Sicer pa je v praksi najboljša 99% uspešna "metoda" nos. . Če iz priključka motorja, ko odpreš pokrov prihajajo "čudne" vonjave (oster vonj po zažganem laku) ni več kaj merit. . Sicer pa kot je napisal jur z ohm metrom je dostikrat zelo težko ugotoviti okvaro. Upornost navitja je namreč v rangu par ohmov. Če motor še obratuje je najbolje s tokovnimi kleščami izmeriti tok na posamezni fazi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gasilko Član


Pridružen-a: Tor 15 Nov 2005 17:52 Prispevkov: 267 Aktiv.: 1.13 Kraj: maribor
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2006 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
lahko da je res problem na stikalu ,pred kratkim sem imel možnost razdreti stikalo pri katerem je preskočo greben na enem kontaktu ,tako da je ob preklopu vedno delal kratki stik, lastnik tudi ni vedel povedati da bi se kdaj kaj zataknilo,vedno je šlo lepo prestavljati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|