 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Mar 08, 2012 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Od vertikalnih delajo SAMo tiste, ki imajo vertikalno postavljena krila s profilom pravilne oblike. Tista krila potem "letijo" čez cel obrat, momenti so veliki, je pa problem zaradi centrifugalne sile pri višjih vrtljajih.
Darrieus.
Razne polovičke cevi in podobno ne bo delalo nikoli. |
Ni res. Obstajata dva povsem različna načina izkoriščanja vetra.
Pri vetrnicah s kraki v obliki letalskih kril je obodna hitrost kraka bistveno večja od hitrosti vetra. Zadeva se v vetru obnaša kot vijak z zelo finim navojem, kjer se v danem času zgodi veliko obratov (dolga pot, ki jo opisuje obod krakov), medtem ko veter veter v tem času opravi mnogo krajšo pot (kratek pomik vijaka).
Dobljena moč = visoka hitrost vrtenja * majhen navor
Obstajajo pa še vetrnice, ki se v vetru obnašajo kot sveder. Obod krakov v istem času opiše primerljivo ali krajšo pot od opravljene poti vetra. Dobljena moč = nizka hitrost vrtenja * velik navor
V praksi se je izkazalo, da ima prvi tip vetrnic dosti višji izkoristek, ne glede na navpično ali vodoravno postavljeno os. Premer trikrakih vetrnic je v bistvu omejen z obodno hitrostjo krakov, ki ne sme prebiti zvočnega zidu (zadeva postane strašno hrupna). _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.89
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
ro-bi je napisal/a: |
Od vertikalnih delajo SAMo tiste, ki imajo vertikalno postavljena krila s profilom pravilne oblike. Tista krila potem "letijo" čez cel obrat, momenti so veliki, je pa problem zaradi centrifugalne sile pri višjih vrtljajih.
Darrieus.
Razne polovičke cevi in podobno ne bo delalo nikoli. |
Ni res. Obstajata dva povsem različna načina izkoriščanja vetra.
Pri vetrnicah s kraki v obliki letalskih kril je obodna hitrost kraka bistveno večja od hitrosti vetra. Zadeva se v vetru obnaša kot vijak z zelo finim navojem, kjer se v danem času zgodi veliko obratov (dolga pot, ki jo opisuje obod krakov), medtem ko veter veter v tem času opravi mnogo krajšo pot (kratek pomik vijaka).
Dobljena moč = visoka hitrost vrtenja * majhen navor
Obstajajo pa še vetrnice, ki se v vetru obnašajo kot sveder. Obod krakov v istem času opiše primerljivo ali krajšo pot od opravljene poti vetra. Dobljena moč = nizka hitrost vrtenja * velik navor
V praksi se je izkazalo, da ima prvi tip vetrnic dosti višji izkoristek, ne glede na navpično ali vodoravno postavljeno os. Premer trikrakih vetrnic je v bistvu omejen z obodno hitrostjo krakov, ki ne sme prebiti zvočnega zidu (zadeva postane strašno hrupna). |
Igo
Ali bi lahko priložil kakšen link ali sliko.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.98
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dobro, napisal sem, da delajo samo take- predvsem sem mislil, da imajo samo take spodoben izkoristek.
Sami momenti so kar veliki- sem testiral prototip na dvorišču in ko je dosegel delovne vrtljaje, ga je bilo težko zabremzat.
p.s.
Na firmi razvijamo tak tip vetrnice z krakom dolžine 2.5m _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.96
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Višji izkoristek je iz razloga, da so normalni obrati daleč prenizki (zato imajo resne vetrne turbine noter 'avtomatski' menjalnik)
In če uporabiš veter kot menjalnik te to ne stane izkoristka  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če preveč dvigneš hitrost lopatic, se pojavi problem centrifuge. Zato so v glavnem vse take elektrarne na dokaj nizkih vrtljajih- nižjih, kot bi lahko bile.
Pride toliko G-jev, da zapeče glava  _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.96
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Če preveč dvigneš hitrost lopatic, se pojavi problem centrifuge. Zato so v glavnem vse take elektrarne na dokaj nizkih vrtljajih- nižjih, kot bi lahko bile.
Pride toliko G-jev, da zapeče glava  |
Če lahko grozno nebalansirana centrifuga v pralnem stroju lavfa na 1200 obratih, zakaj nebi isto počela veternica ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.06
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker poleti
Ko boš videl, kaj se zgodi s centrifugo, ki ima 1000 kg in 1200 min-1 ter dodaš 5 kg debalansa.... _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri vetrnici ne gre za debalans, ampak za preobremenitev nosilcev. Lopatica nekaj tehta in ko se vrti, puli nosilce navzven. Do nekih vrtljajev vse zdrži, potem postane nemogočeizvesti dovolj močno in hkrati lahko. Ne pomaga niti karbon v nedogled. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 9:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Naredi se mehanski regulator obratov. Ena možnost je da se nagib lopatic menja, druga, da se obrne stran od smeri vetra.
LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 9:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Lopatice se ponavadi ne nagibajo, ker bi tak mehanizem krepko zakompliciral izvedbo in še zmanjšal nosilnost, se pa vgrajuje zavora, ki ščiti pred prevelikimi vrtljaji in ustavi vetrnico.
Treba jo je obremeniti, dokler je to možno, da vrtljaji ostanejo v varnih mejah. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
quadracer Član

Pridružen-a: Pet 04 Mar 2011 13:50 Prispevkov: 14 Aktiv.: 0.08 Kraj: Nazarje
|
Objavljeno: Sre Mar 14, 2012 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Mjah. Če ni vetra ne bo nič vse skupaj.
Zadeva je neuporabna kakorkoli obrneš. Saj se tudi moja z veseljem vrti. Kolikor jo pa vsaj malo obremeniš je pa konec veselja.
Geometrija gor ali dol. |
vetrnice ni treba obremenjevat, če narediš to tako, da so na njenem vrtljivem delu že permanentni magneti, dvojni. Tuljave pa fiksne med temi magneti.
ko se vrti vetrnica, se vrtijo magneti, ki so locirani nad in pod tuljavami.
da pa se znebimo še trenja v sedišču vetrnice, lahko tudi tam razmišljamo o magnetnem ležaju oz. dva magneta obrnjena drug proti drugem z enako polariteto |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.96
|
Objavljeno: Sre Mar 14, 2012 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
In kam je pritrjena veternica da ne odpade stran? Še vedno imaš horizontalno trenje
In pri magnetih imaš še vedno izgube
Moj monstroum ni zmorel pognati koračnega motorja, ki sem ga drugače lahko brez večje sile vrtel z roko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
quadracer Član

Pridružen-a: Pet 04 Mar 2011 13:50 Prispevkov: 14 Aktiv.: 0.08 Kraj: Nazarje
|
Objavljeno: Sre Mar 14, 2012 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
na youtubu sem enkrat zasledil en posnetek kjer je tip naredu čist preprosto vetrnico... ko najdem bom prlepu link, če ne bom pa simpl skico narisal |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sre Mar 14, 2012 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
quadracer je napisal/a: |
vetrnice ni treba obremenjevat, če narediš to tako, da so na njenem vrtljivem delu že permanentni magneti, dvojni. Tuljave pa fiksne med temi magneti.
ko se vrti vetrnica, se vrtijo magneti, ki so locirani nad in pod tuljavami.
da pa se znebimo še trenja v sedišču vetrnice, lahko tudi tam razmišljamo o magnetnem ležaju oz. dva magneta obrnjena drug proti drugem z enako polariteto |
A če ima stalne magnete je ne obremenjuješ, ko cuzaš elektriko stran??
In vetrnica na magnetnih ležajih? Sicer je izvedljivo, ampak magnetni ležaj, ki bi zdržal vse vrste obremenitev na recimo 2m krakih, bi moral biti kar dobro izveden, cena bi pa bila več, kot bi taka vetrnica pridobila elektrike v življenjski dobi. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 14 Ur
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|