 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 7:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja svinčene lahko tudi zelo grdo raznese, samo žal ne najdem več tiste slike.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.99 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Feb 17, 2012 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ga čez zimo priklopiš na 13.8V (polnega), mu ne bo hudega tudi če tako ostane celo zimo.
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sob Feb 18, 2012 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Motorja se čez zimo ne vžiga po tiste pol ure. Kondenz se v glavnem nabira v olju pri takem početju in škodi motorju.
Akumulator bi lahko priklopil preko cigaretne vtičnice v avtu na kako krajšo vožnjo, mimogrede. In imaš rešeno vse.
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Feb 18, 2012 11:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
V kolikor med daljšim skladiščenjem akumulator zasulfatizira ga običajno ne rešiš s polnilcem ki zmore samo 16V.
Običajno tak akumulator sploh ne potegne nobenega polnilnega toka. Tudi če ga pustiš zelo dolgo časa priključenega na polnilec.
Jaz sem imel podobno težavo in sem šele z napetostjo 30V zagotovil da je začel vleči polnilni tok jakosti 1/80 kapacitete... nato sem
spremljal jakost polnilnega toka in postopno nižal napetost da ni tok preveč naraščal... najboljše je dodati omejevalni predupor.
Ni pa dovolj samo polnjenje ... med vzdrževanjem ga je potrebno tudi večkrat prazniti.
Nekaj o vzdrževanju akumulatorjev (sneto s spleta) je v priponki.
Lp.
Darko
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
VZDRZEVANJE_AKUMULATORJEV.doc |
Velikost datoteke: |
47 KB |
Downloadano: |
74 krat |
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MK Član

Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Ned Feb 19, 2012 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimiva tema
Pred kratkim sem s polnilcem polnil 100Ah akumulator. Na zečetku je bil tok polnjenja nekaj čez 5A, čez nekaj ur pa se je zmanjšal na približno 150mA.
Akumulator sem pustil še priklopljen, ker me je zanimalo koliko se bo tok še zmanjšal. Tudi po 5 dneh polnjenja tok ni padel pod 100mA, zmanjševal se je zelo zelo počasi. Akumulator je očitno dober, traktor vžge normalno, samo zanima me če je teh 100mA običajno za takšen akumulator. Do sedaj se nisem tako natančno ukvarjal s polnjenjem, tole me zanima čisto informativno.
Polnilec je ima konstantno vrednost na izhodu 13,8V
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 19, 2012 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko poveš katere firme je polnilec, kakšna slika?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Ned Feb 19, 2012 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
100mA je precej normalno
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Feb 19, 2012 8:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pb akumulator vsak dan izgubi približno 0.5 do 1% kapacitete, ko je nov, s staranjem pa vedno več.
Ta minimalni tok krije izgube v akumulatorju samem (velja, če je napetost polnjenja nižja od napetosti vplinjanja elektrolita).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MK Član

Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Ned Feb 19, 2012 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore. Polnilec je v bistvu samo vir konstantne napetosti 13,8V s tokovno omejitvijo. Je pa sestavljen iz kit kompleta, tako da slika ne bo povedala nič.
Drugače pa teh 100mA se mi ne zdi tako zelo majhen tok in to je glavni razlog, da traktor po nekaj mesecih mirovanja ne vžge več.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pet Mar 23, 2012 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Eno čisto enostavno vprašanje za začetnika, če imam toroid z 12 V na izhodu, dodam greatz in primeren kondenzator (za kondenzatorjem je 18 V, za tem pa še PB137 skupaj s kondanzatorjema ... ali lahko zadevo uporabim kot vzdrževalec za akumulatorje tako, da bi bilo vse skupaj zmeraj priključeno na akumulator traktorja, ko ga ne rabim? Moram dodati še kakšen element?
Hvala za odgovor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Mar 23, 2012 2:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Boljša opcija je uporabiti LM317 po shemi s priponke in nastaviti izhodno napetost s trimerjem vsaj na 13,8 - 14,4V.
Nebi pa bilo slabo na izhod vezja dodati še zaščitno varovalko, da le ta pregori v primeru, da pomotoma zamenjamo polariteto. Dioda D6 služi za zaščito regulatorja pred nasprotno polariteto. Brez zaščitne varovalke steče velik tok iz akumulatorja in odbije diodo in regulator.
Diodo D6 se naj vzame močnostno, ki prenese vsaj dvakratno vrednost toka glede na jakost izbrane izhodne zaščitne varovalke.
To je edina "pomanjkljivost" običajnih lab. usmernikov v kolikor se jih uporablja za polnjenje akumulatorjev.
Pri napačni priključitvi polaritete pride v večini primerov do uničenja usmernika.
##################
Dodatek:
Za omejitev začetnega toka polnjenja se lahko doda ustrezno dimenzioniran predupor.
Zgornja napetost pa kot rečeno se nastavi s trimerjem.
Takšno izvedbo polnilnega vezja se najde na starejših APC BACK UPS-ih, kjer ni prihajalo do "napihovanja" akumulatorjev, kot se dogaja pri novejših izvedbah serije Smart-UPS.
Lp.
Darko
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Variable PSU.GIF |
Velikost datoteke: |
7.6 KB |
Downloadano: |
101 krat |
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazadnje urejal/a Profesor Einstein Ned Mar 25, 2012 12:41 pm; skupaj popravljeno 4 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Sob Mar 24, 2012 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za nasvet, bom skušal spraviti nekaj skupaj
Lep pozdrav
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2012 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje najdem vrednosti C1, C2, C4, C5 in kam se po potrebi doda predupor ter kakšen? (začetniške tegobe ) Ostale elemente sem že nabavil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2012 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
C1 vzemi 2200uF/35V, ostale kondenzatorje pa zmeči ven, bo vseeno delalo.
Če pa rabiš večji tok, vzemi LM350, pa konkreten hladilnik mu daj, lahko od kakega 486 procesorja, z ventilatorjem.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2012 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala
Morda še eno vprašanje bolj raziskovalne narave...Pri hiši imamo nek približno 30 ali morda še kaj več let star polnilnik akumulatorjev, pa me zanima, če se kdo morda kaj spozna na to, kaj je kaj na sliki. Trafo ima en kup odcepov, na čelni plošči pa je še vrtljivo stikalo 1, 2, 3, 4, ki po stopnjah dviguje voltažo tam od 9 voltov navzogor, težava pa je nekako v tem, da se napetost ne ustavi pri 14,4 ampak gre kar naprej gor, če nisi zraven tudi čez 16 voltov, ko je na stopnji 4. Bi se dalo na kakršenkoli način omejiti izhodni tok tega polnilca na 14,4 ali je to pač tako kot je?
Polnilnik ima na sprednji strani izvode (+) in pa (-12 V) in (-6 V)
Tam, kjer je shunt in pa dva s silikonom prilimana dela sem dodal merilnik voltaže in toka, da lahko zadevo enostavneje spremljam (Takrat še nisem imel orodja, da bi izrezal lepšo luknjo )
[/img]
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.29 MB |
Pogledana: |
19 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|