www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Magnetorheological fluid ali magnetoreologična tekočina
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 24, 2012 11:51 pm    Naslov sporočila:  Magnetorheological fluid ali magnetoreologična tekočina Odgovori s citatom

Pozdrav,

izdelati želim zavoro, ki se aktivira pri prisotnosti napetosti. Izogibam se zaviranju z diskom alli zaviranja z frekvenčnikom.
Zaradi tega se nagibam k opciji z magnetoreologično tekočino. Tale prevod sem našel na googletranslate. Sploh ne vem, če je pravilen.

Izdelati želim neke vrste turbino (ki bi bil na osi motorja). V normalnem delovanju bi SE NAJ vrtela v prazno in poganjala porabnik (žago). V primeru zasilnega izklopa (pride napetost na zavoro) bi se naj tale tekočina spremenila v trdno stanje in ustavila vrtenje. Tuljava za namagnetenje bi bila navita okrog turbine.
Baje uporabljajo takšen sistem pri amortizerjih določenih proizvajalcih vozil s katerim regulirajo "trdoto" podvozja.
Do sedaj nisem videl kaj takega. Tudi o tem nikoli nisem razmišljal.

Na spletu sem našel Making Ferrofluids.
Je res tako enostavno? Vzameš čim bolj fine opilke feromagnetnega materiala (Fe), pomešaš z oljem in je to to? Ima kdo izkušnje? Res bi bila dobra opcija.

Hvala in LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Highlag
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42
Prispevkov: 4034
Aktiv.: 17.02
Kraj: Črnuče

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 12:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če hočeš s tem narediti neke vrste zasilno zavoro se boš pošteno namuči, da boš ustvaril dovolj sile za zavorni učinek.

NE pišeš za kakšno moč in motor gre.

Zavoro brez delov, ki se obrabljajo lahko narediš s pomočjo kovinskega diska na osi motorja in "navadnega" supermagneta, ki ga ob zaviranju približaš k plošči. Za večanje sile rabiš več plošč vzporedno in več magnetov. Bližje ko so plošči magneti bolj zavirajo. Plošče morajo biti iz prevodnega materiala seveda.

Pri navadnih motorjih s kratkostično kletko, ki delujejo na enofazno napajanje lahko zavoro narediš s tem, da namesto izmenične napetosti na motor priključiš DC napetost.

Verjetno imajo motorji drugačnega tipa še kakšno svojo posebnost, ki se jo da izkoristiti.

_________________
If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 12:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor.

Tale zavora bi bila neodvisna od tipa motorja. Univerzalna bi lahko rekli. Ali drugače - neodvisna. Svoje napajanje. Če tega nebi bilo (rezerva rezerve) bi prekinil napajanje motorju. V glavnem neodvisna zavora ki deluje samostojno. Če na podlagi tega stroj porabi kakšen W več se ne bo nobeden sekiral.

Zanima me samo, če je takšen sistem zmožen v relativno kratkem času ustavit žago.
Bom jutri zrisal idejo v solidworks-u in pripel sem gor, da boste imeli predstavo o ideji.

Gre se samo za idejo in ne alternativnih možnostih. Torej začetno vprašanje ostaja, bi to šlo?

Hvala in LP

EDIT: moč pogona-motorja: 300W

Še enkrat hvala

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 9:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pred časom sem gledal video varnostnega sistema za cirklarko. Merilo je razliko napetosti in če se je žagin list dotaknil ozemljene stvari, npr prsta (poizkuse so delali z hrenovko), je elekrtomagnet sprostil mehanizem, ki je v žago dobesedno zabil aluminijasto struktiro, da se je žaga v trentku ustavila.
Ali razmišljaš o čem podobnem?

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 11:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne.
Žage naj nebi uničilo,v tem je trik. Na drugi strani motorja bi bila šalčka, katera bi bila pritrjena na os motorja. Druga stran šalčke bi bila fiksirana na ohišje žage. V šalčki bi bile lamele. Ene lamele bi se vrtele, druge bi bile fiksne. Neaktivna magnetoreologična tekočina bi, sicer z malo trenja, pustila te lamele prosto gibati. Pri prisotnosti napetosti bi se tekočina spremenila v gosto snov, ki bi ustavila vrtenje.

Bolj koz fizična izvedba me zanima fenomen in uporaba takšnih "pametnih" tekočin.

Sem nekako upal, da je kdo že poizkušal na tem področju.

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 1:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Opilki v olju se usedejo in zlepijo sčasoma. Ta struktra bi morala biti zelo gosta in fina, da bi uspešno bila razporejena med tem, ko se olje zaradi vrtenja lamel giba.

Večja sila zaviranja pa pomeni večje trenje med delovanjem, saj bi tudi gostota morala biti večja.

Ne poznam omenjene snovi, vendar v profesionalni uporabi že ni tako poceni, da bi s tem lahko experimentiral.

Električno zaviranje se mi zdi še najbolj poceni opcija. V vsakem primeru pa je vprašanje zanesljivosti.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 2:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Koliko sem do sedaj prebral mora biti granulat velik med 3 in 10 mikronov.
Procentualno glede na volumen tekočine bi ga naj bilo med 20 in 40 odstotkov. Kot medij se uporablja silikonsko olje.
Vprašanje je, kakšen granulat uporabiti, da se ne namagneti s časom.

Zaščita žage je bila bolj kot primer. Če bi tale sklopka delovala bi bila za raziskovalne namene. Ker pač imam manjšo žago bi jo lahko vseeno namontiral gor.

Zato ne iščem alternative. Zanima me fenomen te tekočine.

Kaj mislite za test:
- razdrl bi manjši pnevmatski cilinder (jih imam na zalogi)
- navrtal bat, za pretok tekočine
- nalil tekočino
- pnevmatska priključka bi povezal med sabo
- okrog cilindra bi navil navitje (cilinder je iz aluminija)
- priklopil napetost in videl učinek

Vprašanje: Kako izračunati navitje? Recimo, če želimo premagati silo 300W, se lahko poenostavi in uporabiti izračune za transformator? Sumim, da ni tako enostavno Doubt.

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.42

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 3:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Matejcek, jaz bi se lotil zavore drugače. Vzemi en zobnik z notranjim ozobčenjem in fiksno vpet in en manjši navadni zobnik pritrjen na gred. Med njima(zobmi) naj bo recimo 1mm zračne reže. Vmesni prostor napolniš z redkim oljem in železnimi opilki in nato z pravilno postavljenim elektromagnetom učinkuješ na opilke, ki se oprimejo obeh zobnikov in s tem povečajo trenje. Še bolje bi bilo, da bi bil en zobnik S pol, drugi pa N pol magneta. Magnet pa diomenziniraš glede na upor zračne reže, da dosežeš tam okoli 1.5T. Prava hidravljična sklopka(prenosnik). Laughing
Če se boš lotil zadeve in boš imel mehanski del že narisan na mizi, ti lahko izračunam magnet. Tudi mene zanimajo rezultati.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 3:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sila, ki jo ustvari magnetno polje na osi, določiš po želji. Če vzameš dimenzijski ekvivalent potrebuješ približno enako el. energije, da bo sila enaka sili na gredi motorja.

To si izračunaš. Za AC motor imaš podatke verjetno kakšen je navor. Pri tvoji tuljavi pa boš imel DC napetost, računaš pa reverzno, da prideš do pravih število ovojev tuljave.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@blay44:

Super ideja - niti razmišljal nisem o tem. Vendar se mi pri tem poraja nekaj dodatnih komplikacij/problemov. npr:
- če uporabiš zunanji zobnik (z notranjim nazobčenjem) in je le ta iz železa/jekla, kje bi placiral navitje?
- se magnetne silnice ne zaključijo čez železo/jeklo? kako pride magnetno polje sploh do notranjega zobnika?

Kako si si zamislil navitje za elektromagnet?

Situacija je takšna, da imam kar nekaj FESTO pnevmatskih cilindrov doma (vzorci in rabljeni). Vzel bi najmanjšega, ki je novi (dolžina cca. 150mm) in bi ga predelal, kot sem opisal v prejšnjem postu. Zraven tega bi ga na stružnici postružil na najmanjšo možno debelino stene (recimo 1mm). S tem bi naredil tudi utor za navitje. Isto bi na stružnici navil navitje za namagnetenje cilindra. Luknje v batu bi poskrbele za čim večji mirovni pretok tekočine. Med navijanjem lakiranje žice bi vsak sloj fiksiral z epoxy smolo ter bi po navijanju cilinder z navitjem "oblekel" v ogljikova (ali kevlar) vlakna - seveda prepojena s smolo. Na ta način bi izenačil ali celo izboljšal obremenitev na stene cilindra.

Regulacija: PWM, kjer bi se videl upor tekočine (spreminjanje viskoznosti) ter seveda maksimalna možna moč(teža), ki jo uspe zadržati. Odzivnost te tekočine bi naj bila 20 tisočink sekunde.

Sicer še nimam ideje, kako bi meril pritisnjeno težo (mogoče tehtnica), vendar imam skoraj vse doma za izvedbo poizkusa (razen granulata - ki ga bom naročil jutri).

Jaz imam 85,1kg (merjeno pred 5 min.). Če si dodam 40kg v nahrbtnik, bi cilinder vzdržal pritisnjeno silo? (vem - optimizem:))

Bi lahko izračunal magnet tudi na ta primer? Prosil bi te tudi, če bi mi posredoval, kako to izračunati?

@ElGrigon: kako pa je z pritisnjeno težo ali silo na cilinder? Mislim glede izračuna.

PS: vem, da je cilinder valj, vendar vsi vemo za kaj se gre Smile

LP in Hvala vsem za odgovore

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo22
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25
Prispevkov: 510
Aktiv.: 2.82
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Opilki in olje, pa naj bo kakršnokoli, ne gredo skupaj. Kakršen koli mehanizem ki ga boš naredil bo kmalu odpovedal. Če potrebuješ magnetno zavoro se zgleduj po retarderju ki se uporablja pri tovornjakih. Sicer pa obstajajo visokoučinkovite zavore ki delujejo na hidravličnih principih.
_________________
http://www.youtube.com/user/hscncmachines
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 9:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

silvo22 je napisal/a:
Opilki in olje, pa naj bo kakršnokoli, ne gredo skupaj. Kakršen koli mehanizem ki ga boš naredil bo kmalu odpovedal. Če potrebuješ magnetno zavoro se zgleduj po retarderju ki se uporablja pri tovornjakih. Sicer pa obstajajo visokoučinkovite zavore ki delujejo na hidravličnih principih.


Pozdravljen,

še enkrat. Nisem strojnik, niti "hidravlik". Stvar je takšna, da mi je tale princip zanimiv. Žago, ki jo imam je v uporabi trikrat letno za modelarske neumnosti. Zavore ne potrebujem.

Sistem mi je zanimiv in bi rad to preizkusil in s tem eksperimentiral. Če uporabljajo isti princip pri amortizerjih za avtomobile - zakaj tukaj nebi deloval?
Opilke sem že nadomestil z granulatom.

Zakaj takšna kombinacija ne deluje? Olje in železni granulat? v čem vidiš težavo? Če imaš pomisleke napiši zakaj. Zakaj bo slej kot prej odpovedalo? Mogoče, ker je v aluminijastem ohišju? Mogoče zaradi tesnil v pnevmatskem cilindru?

Retarder pri tovornjakih ? Nimam pojma kaj misliš. Kakšen link, razlaga?

"Forgive me - I'm only Electrician"

Hvala za odgovor

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 9:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno je bilo mišljeno da bodo nečistoče v olju poškodovale amortizer.

Kaj je Reaterder?
Ja a niti na google ne moreš pogledat? (truck retarder brake)
Retarder (mechanical engineering)

LP, gregor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.71
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za link.
Nikoli slišal za to. Berem in se učim. Boljše kot pa nekdo ki ne bere in pametuje Smile

Nečistoče - se strinjam. Vendar je vse v olju. Ne bo odpovedalo v tednu testiranja. Ali pač?

Hvala in LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 25, 2012 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja no en teden bo najbrž zdržalo, če ne boš velikih opilkov noter dajal.

Samo to da drži en teden je .... ok samo za test pa še to samo zasilno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group