 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:07 pm Naslov sporočila: Bi počasne varovalke rešile moj problem? |
|
|
Pozdravljeni.
Ali je možno sestaviti takšen "sistem"?
Motor (črpalka za utekočinjen plin) bi bila moči 30kW. Varovalke bi bile 63A! Dobro vem, da bi morale biti varovalke 125A. Zagon bi se vršil s posebnim krmilnikom, kateri bi zagotovil 1,5 do 2 X vrednost nominanega toka motorja. Nominalni tok je cca. 80A. Bi počasne varovalke (63A) bile kot tem vrednostim? Če ja, kateri modeli bi bilo to? Ali je to sploh izvedljivo?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dgregor Član

Pridružen-a: Čet 06 Jan 2005 13:55 Prispevkov: 32 Aktiv.: 0.14 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je nominalni (trajni tok), ki teče skozi varovalke več kot 63A, tudi počasne varovalke ne rešijo problema, saj samo zakasnijo izklop, vsekakor pa bodo slej ko prej pregorele, ker so izvedene na trajni tok max. 63A.
Takšno je moje mnenje, Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je nominalni tok 80 amperov, bodo 63 varovalke prej ali slej pregorele. Nima smisla niti poizkušati, ker je škoda varovalk. Poseben krmilnik z počasnim zagonom ne bo rešil nič. Preprečil bo pregoretje varovalk tik ob vklopu.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Pon Maj 08, 2006 12:22 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nominalni tok motorja znaša 51A, predviden zagonski tok pa 81A. To je napisano na papirju, kako pa je v praksi vas zdaj sprašujem ...
Vsi vemo, da je zagonski tok kar nekajkrat večji od nominalnega in ne samo za 50-60%.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če sta motor ter črpalka ustrezno dimenzionirana ne, (torej, če nazivna moč ni bistveno večja kot je dejanska obremenitev). Ne glede na vrsto zagona boš moral varovati z vsaj 125A varovalkami. Ravno sem imel opravka z motorjem odsesavanja 55KW, ki se zaganja z mehkim zagonom - delovni tok je ca 92A varovan je z 160A varovalkami. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej so 125A varovalke neizogibne? Hmmm... OK
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi z krmilnikom omejil zagonski tok pod 63 amperov bi bilo v redu. Vendar pa imajo (velike) črpalke za tekočine (na primer tekoč plin) ob zagonu precej velike tokovne peake (pognati morajo v gibanje vso maso kapljevine). Vprašanje je, ali je v redu, če bi tako črpalko zaviral ob zagonu. Tudi ob delovanju motorja lahko (zaradi tehnologije /uporabe črpanega sredstva) prihaja do sunkov. 51 amperov ima do 63 samo 12 A rezerve....
Problem pa je, če dovodni vodniki ne zdržijo 125 amperov.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 08, 2006 4:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj te tokovne konice me skrbijo ... Piše, da je tok takrat 80A, ampak v praksi je sigurno večji ...
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Maj 10, 2006 8:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Veste morda kolikošen je minimalni presek vodnika, ki bi lahko prenesel tokove 30kW motorja. V knjigah so tile preseki vedno DOBRO dimenzionirani. Zanima me koliko bi bil še dovoljen presek vodnika - predvsem v praksi.
Hvala.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Maj 10, 2006 8:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Spet zavisi kako boš motor zaganjal. Če bo to zagon zveda / trikot torej gre do motorja 6 koncev potem je dovolj 16mm2. Če pa boš motor zaganjal s kakim mehkim zagonom ter bo motor na priključku vezan v trikot potem pa mora biti vsaj 25mm2 _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glinik Član

Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.14 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Maj 11, 2006 12:00 am Naslov sporočila: |
|
|
A ni rezultat mehkega zagona, da so lahko vodniki z manjšim presekom? To mi sedaj ni jasno ... Koliko vem je, mehki zagon bolj ugoden kot zagon zvezda/trikot.
Se motim?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 11, 2006 6:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole postaja že brezplodna debata. Zagon takega motorja traja recimo 30sec. Le za ta čas bi bil dovolj presek tudi 6mm2. Na obratovalen tok pa žal mehak zagon, frekvenčni pretvornik ...itd ne vpliva. Razlika kot sem zgoraj napisal je, da je od priključka motorja do elektro omare pri zagonu zvezda trikot POTREBNIH 6 vodnikov. Tok se, ko se motor preklopi v trikot razdeli na polovico po fazi.
Če imamo mehak zagon pa motor fizično zvežemo v trikot na priključku motorja. Do mehkega zagona pa potrebujemo le tri vodnike.
Prednosti mehkega zagona seveda so. Kot prvo, kot že samo ime pove motor "mehko" starta (torej se mu vrtljaji zvezno dvigujejo do nazivnih) Smiselnost rabe mehkih zagonov je tam, ker sunkovit zagon slabo vpliva na sam pogon sklopa - recimo razni transporti, dvigala .. Po moji presoji ga je smiselno uporabiti za težke zagone motorjev (ventilatorji, črpalke kompresorji...) nekje od 30kW naprej zaradi omejitve konice katera se v industriji drago plača. Seveda to zavisi od samega odjemnega mesta omrežja. (če je sicer naša konica recimo 500kW, potem ne vidim smiselnosti zagona nekega ventilatorja z motorjem 20KW z mehkim zagonom.) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|