www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Mazanje drsnega ležaja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2012 9:57 pm    Naslov sporočila:  Mazanje drsnega ležaja Odgovori s citatom

Pozdravljeni!
Imam eno čisto eksotiko mazanja ležajev za rešit: drsni ležaj v fotokopirnem stroju na motorju odklonskega zrcala. Obrati so kar visoki, čez 10.000 na minuto. Problem je, ker z leti mast razpade in motor zariba, eden mi je že, imam še dva na rezervi. prvi rezervni dela, ampak mi je po pol ure že začel šumeti med ustavljanjem in zaganjanjem. Če mi še ta dva pogineta, jih ne dobim več za zemeljsko ceno, in lahko vržem stroj stran in ves vložek v obnovo stroja..
Potrebno bi bilo zamenjati mazivo, ampak ne vem, katero je primerno. V originalu je sivo, ampak ne vem ali je sivo zaradi razpada, obratovanja ali že v originalu sivo. Na zaribanem (in kasneje razstavljenim in spoliranim) nisem dosegel zadostnih obratov z nobeno meni znano snovjo. mogoče je tudi kaj drugega na motorju fuč - vrti se , gre v visoke obrate, piska....
Verjetno je hidrodinamično mazanje, so neki utori po osi.
Katero olje/mast/karkoli bi bilo primerno?



2012-06-05_18-06-33_710.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  920.55 KB
 Pogledana:  30 krat

2012-06-05_18-06-33_710.jpg



2012-06-05_18-06-49_961.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  795.59 KB
 Pogledana:  36 krat

2012-06-05_18-06-49_961.jpg



2012-06-05_18-07-27_130.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  770.08 KB
 Pogledana:  7 krat

2012-06-05_18-07-27_130.jpg



2012-06-05_18-07-59_976.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  595.63 KB
 Pogledana:  5 krat

2012-06-05_18-07-59_976.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.03
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si poizkusil s kakšno grafitno mastjo?
_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

da. Molikot dve različni, ena navadna za puše, ena pa visokostopinjska. najslabši rezultati so bili ravno s tema dvema.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Običajno so puše narejene iz drsnega materiala ("grafitna bronza" ali nekaj podobnega) To običajno ne potrebuje mazanja. Kot je že Darko omenil pri sestavljanju se običajno namaže z grafitno mastjo.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2012 10:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri kolegu, ki je kupil rezkar, je tudi motor zaribal. Prejsni lastnik je dal navadno mast. Motor se vrti na cca 20000 obratov.
No sedaj uporablja mast za visokoturne motorje. Je pa mast zelo draga. Probaj povprašat še na strojniškem forumu.

_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2012 3:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če poiščeš kakšna navodila za servis kopirca? Ni nujno da je isti model in proizvajalec, verjetno še kdo uporablja enak princip in je v navodilih zapisano priporočeno mazivo.
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2012 7:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preiskal vse. Brez navodil tega koperca itak ne moreš kaj popravlat. Ta del se menja v celoti in nima servisne procedure.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2012 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

meni so enkrat za iglični tiskalnik svetovali vazelinsko olje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože zupančič
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Feb 2012 10:02
Prispevkov: 28
Aktiv.: 0.17
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2012 10:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko da imaš preveliko zračnost med pušo in osjo. Ta naj bi bila maximalno 0,01mm.
Lahko da os ni več okrogla ko si jo spoliral. Ovalnost<0,0005mm. Če si imel pregrobo pasto je lahko že napaka. Povej kako in s čim si poliral. ležajni čepi se ne polirajo, ampak se lepajo z diamantno pasto in posebnim orodjem. Samo problem je ker se ti avtomatično zmanjša premer ležajnega čepa in s tem poveča zračnost. Potem moraš menjat še pušo. Morda bi poskusil s oljem. Ker puša je sintrana in ima dodan grafit ali pa teflon.

_________________
LP Jože
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2012 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti zaribani motor sem poliral bol kot ne za probo, ne spomnim se s čim, verjento s polur pasto ali polirno zmesjo.. Motor je zaribal tako močno, da je bilo treba z rorcangami/papagajkami/kladivom narazen jemat. Ta motor je tako ali tako fuč, bojim se za onega, ki še ni zaribal, ampak je parkrat zašumel.
Tu ni neke puše vmes, oba kosa sta videt kot kromana, le da ima trn zareze. Neke znanstvene fantastike ne more bit, stvar je stara 15 let.
Še nekaj: na slikah je zariban motor, na vrhu trna se vidijo poškodbe (mat površina). Tam je prijel. V rotorju se vidijo raze, ki so nastale, ko sem ga narazen vlekel. drugače je ta površina gladka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 10, 2012 6:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Grafitna masat se uporablja za delo v vročem, nikakor ne za visoke vrtlaje.
Nabolje bi bilo, če bi dobil mast za visoke vrtlaje. Včasih,ko sem delal z visokoturnimi ležaji, sem to mast dobil kar od dobavitelja ležajev-FAG,SKF. Torej popvprašaj pri dobaviteljih ležajev. Na gorenjskem je Tinex http://www.tinex.si/index.php?id=380

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 10, 2012 9:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ok, hvala!
Bom šel z motorjem en dan do Tinexa.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 10, 2012 11:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tiger je napisal/a:
Grafitna masat se uporablja za delo v vročem, nikakor ne za visoke vrtlaje.
Nabolje bi bilo, če bi dobil mast za visoke vrtlaje. Včasih,ko sem delal z visokoturnimi ležaji, sem to mast dobil kar od dobavitelja ležajev-FAG,SKF. Torej popvprašaj pri dobaviteljih ležajev. Na gorenjskem je Tinex http://www.tinex.si/index.php?id=380

LP


Aja?
Bom ponovil kar sem napisal zgoraj. Drsne puše, ki nimajo mazalic za mazanje se ne mažejo. Material s katerega so narejene je sintran ter vsebuje ravno grafit, ki je mazivo. Pri sestavljanju je priporočljivo na rahlo namazati os z mazilno mastjo - lahko tudi z grafitno. Nikakor pa ne uporabljati WD-ja. Grafitna mast ni nič drugega kot navadna mast, ki vsebuje grafitni prah. Pred 20-timi leti smo jo v podjetju "delali" sami. (grafitni prah smo zmešali z navadno mastjo) Lastnost grafita je mazivnost, ter predvsem zelo dober oprijem. (recimo zelo priporočljivo je z njo namazati zobnike glavi kotne brusilke) Drži tudi tigrova trditev. Uporablja se tam kjer so visoke temperature. Recimo pri sestavljanju parnih ventilov v kotlovnici smo z njo mazali vijake ter gibljive dele, pa tesnila na vodokaznih steklih itd... zaradi lažje kasnejše demontaže. (dobi se tudi tesnilni papir -klingerit, ki vsebuje grafit)

Visokoturne ležaje tam do 20 000 obratov se običajno maže z mastjo za visokoturne ležaje. (tiger ležaj ni isto kot puša - drži, da se ležaj NE maže z grafitno mastjo ) Ti ležaji so običajno tipa "C3" - večja zračnost. Kletka običajno ni kovinska ampak bakelitna ali plastična. Za vrtljaje nad 20 000 obrati pa so ležaji običajno avtomatsko oljno mazani - vsaj na tistih motorjih, ki smo jih imeli v podjetju.
Tole sem napisal s prakse. Skoraj četrt stoletja sem imel opravke z večjim številom visokoturnih motorjev - lesna industrija.

V danem primeru bbf -ja je po moje najboljša rešitev menjava puše ter rotorja oz brušenje, pa bo zadeva delala nadaljnih 15 let Wink

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bbf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34
Prispevkov: 296
Aktiv.: 1.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 10, 2012 11:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj bi menjal? Sem zgleda preveč opisal neuspešen poskus popravila zaribanega motorja: ta motor se ČRTA, VRŽE STRAN, NE POPRAVLJA. V vprašanju je delujoč motor, ki sicer dobi obrate, a med štartom in ustavljanjem sem pa tja zašumi. Sem ga razdrl (drugače je hermetično zaprt) in opazil, da je osovina suha in na otip "pusta", ne vem kako naj temu rečem. Verjetno ga je treba namazat, da ne bo še ta zaribal. samo vprašanje je s čim očistit in s čim namazat.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 10, 2012 12:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če nima utorov ali luknje za mazanje potem mazanje ni potrebno. Našel sem en link. Po fotografiji sodeč bi rekel, da v tvojem primeru gre za material iz sintranega brona.

***klik***

Za vzdrževanje na dnu piše:
TEF-MET® je suhi drsni ležaj z drsno plastjo PTFE. Zaradi tega ležaj ne potrebuje mazanja. Dodatno mazanje je načeloma možno!

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group