 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 3:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prosim, poglej slike. Nima vstavljene puše in na trnu ima utore. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 3:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
PTFE je teflon in ta načeloma res ne rabi mazanja.
Bronaste ali sintrane bronaste puše so ponavadi rumenkaste barve, česar pa na sliki ni videti. Čudo tehnike...
Lahko v ponedeljek vprašam še našega starega mačka finomehanike.
A jaz prav vidim, da je na osi spirala?
A to naj bi delovalo na zračni blazini mogoče?
Daj še eno fotko osovine malo bolj od strani. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
ja je spirala po osi. ni čez celo os, proti vrhu se zaključi in čisto na vrhu je ena kratka v kontra zasukana špirala.
ne morem sedaj slikat, sem na drugem koncu slovenije. konec tedna lahko šele.
kako misliš na zračni blazini? to je hermetično zaprto, nič zunanjega dovoda zraka. da bi se zaradi vrtenja utvarjala blazina preko teh utorov? mogoče, ker zašumi/zacvili pri nižjih obratih. ampak tudi če, je še vedno vprašanje, zakaj ribne..
imam pomislek, če ni zaradi pregrevanja zaribalo, ker delujoči motor se je mrzel hitrej odvrtel na obrate, šele ko se je segrel (po občutko nekje na 45°C) je začel spuščati glasove in slabše zaganjati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, spirala bi lahko potiskala zrak v pušo, in to bi ustvarjalo nadtlak ali zračno blazino. Samo razmišljam.
Pri segretem motorju se poveča premer osovine ter naraste ohmska upornost bakrenega navitja. Oboje lahko otežuje delovanje. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iščem po internetu. samoaktivirani zračni ležaji obstajajo za podobne aplikacije. Najdem pa same plačljive pdfje in patente..
Malo me moti majhnost te "zračne črpalke" po osi.
Gretje je skoraj zagotovo posledica nekega trenja, drugače se nebi pregrevalo in ušlo v zarib.
čezdalje bolj se stvar nagiba proti zračnemu ležaju..
http://www.google.com/patents?id=dh0hAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4#v=onepage&q&f=false
mogoče moram pa koneckoncev samo očistit vseskupaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jože zupančič Član


Pridružen-a: Ned 19 Feb 2012 10:02 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.17 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ležaj na tem motorju je izdelan podobno kot v trdih diskih PC-jev. Zato je eksperimentiranje s kakšno grafitno ali podobno mastjo prezpredmetno. Nujno izmeriti hrapavost drsnih ploskev osi in puše, Ra<0,2 m. Potem zračnost in ovalnost, saj sem to že omenil na prejšnjem postu. Samo sodeč po zgornji sliki, z digitalnim kljunastim merilom ne bo pravega uspeha(beri: pregroba meritev za take ležaje). Uporabi merilni stroj ali pa merilni mikroskop.
Zato ker je vse tako natančno izdelano je motor neprodušno zaprt, da ni prahu v motorju. Tista vijačnica na čepu je zato da vleče mazivo v notranjost. V kolikor si poliral s temi običajnimi pastami je to vse preveč grobo. Za te namene so diamantne paste. Če poliraš čep, samo povečuješ zračnost in so lahko slabši rezultati. _________________ LP Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 10, 2012 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako ja. merit nimam s čim drugim kot oni kitajski kljunasti..
glede na to, da je stroj Canon, in da je tale patent http://www.google.com/patents/US4652149?printsec=abstract#v=onepage&q&f=false vložil Canon Kabushiki Kaisha, in da je tale Kabushiki Kaisha nosilec patentov za izboljšavo zračnega ležaja na motorjih za odklon laserja:
US4443043 Aug 26, 1982 Apr 17, 1984 Tokyo Shibaura Denki Kabushiki Kaisha - Electric motor unit
US4487514 Sep 28, 1982 Dec 11, 1984 Tokyo Shibaura Denki Kabushiki Kaisha - Motor
US4523800 Jul 14, 1983 Jun 18, 1985 Tokyo Shibaura Denki Kabushiki Kaisha - Polygonal mirror optical deflector
US4547081 May 17, 1984 Oct 15, 1985 Nippon Seiko Kabushiki Kaisha - Dynamic pressure type fluid bearing
US4652149 Jul 8, 1986 Mar 24, 1987 Canon Kabushiki Kaisha - Dynamic pressure fluid bearing
US4797009 Sep 28, 1987 Jan 10, 1989 Kabushiki Kaisha Toshiba - Dynamic pressure air bearing
US4805972 Jan 22, 1987 Feb 21, 1989 Nippon Seiko Kabushiki Kaisha - Dynamic pressure gas bearing device
.. in da časovno stvari sovpadajo druga drugi, gre v mojem primeru 100% za zračni ležaj.
poleg tega je v tem dokumentu opisan popolnoma enak motor, kot je moj, z izjemo pozicije HAL senzorja in foto celice. Vse štima: utori na statorju, čep na vrhu, luknjica skozi čep, balansirni obročki, magnet, tuljave... to mora bit isto!
ps: še dobro da je google pokupil patente, da se še kaj tako najde. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jun 11, 2012 12:22 am Naslov sporočila: |
|
|
No tako. tole je ta motor: http://www.google.com/patents/US5097164?printsec=abstract#v=onepage&q&f=false
Štima vse: kontakti skozi ohišje enaki na isti lokaciji, HAL senzorji na isti poziciji..
Zračni dinamično mazani ležaj. Patent opisuje, kako zaščititi vdor zraka v motor in s tem zrakom vlage, ki se potem nabere v ležaju in povzroči korozijo in posledično prijetje.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jože zupančič Član


Pridružen-a: Ned 19 Feb 2012 10:02 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.17 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Pon Jun 11, 2012 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
En kup ugibanja, načrt največ pove. Če gledam iz strojniške strani je stvar sledeča. Os miruje, rotor pa je nasajen na čep. Zrcalo pa je privijačeno na rotor. Maximalna zračnost od 0,002 do 0,01mm. Ovalnost čepa in luknje v rotorju 0,000001mm. Hrapavost<0,1 m. To so moje ugotovitve iz prakse. Ker ti podatki so proizvajalčeva skrivnost. Če imaš kakšnega poznanega v Domel-u Železniki bi ti znal pomagati. _________________ LP Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jun 11, 2012 8:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Nimam.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jože zupančič Član


Pridružen-a: Ned 19 Feb 2012 10:02 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.17 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Jun 12, 2012 5:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi se motor vrtel noč in dan, se os ne more nikoli obrabiti. Ker pa obraba nastane pri zagonu in ustavljanju je tu glavni problem. Na osi se je pojavila prevelika obraba oziroma povečala zračnost. Pa verjetno tudi hrapavost in ovalnost. Zato se tudi pojavlja cvilenje, ker rotor zavibrira. Saj se rotor ne vrti več točno v sredini, ker dovaja premalo zraka. Notri v motorju je tudi silikagel kateri veže vlago na sebe. Lahko je že izgubil določene lastnosti Prevelika zračnost pomeni hkrati manjši tlak zraka. Kakšna pa je cena novega motorja. Če pustiš naslov na zasebno sporočilo, se spotoma oglasim pri tebi. morda se najde kakšna rešitev.
V Dome-lu sem imel kolega pred dvajsetimi leti. _________________ LP Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Tor Jun 12, 2012 6:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali bi se dalo noter stlačiti kak magnetni ležaj?
Magnetni ležaj ni odvisen od hitrosti vrtenja. Glede na to, da stvar dovolj točno deluje na zračni blazini, so vrteči deli očitno dovolj uravnoteženi, da magnetni ležaj ne bi smel imeti težav z opletanjem. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Jun 13, 2012 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
tam po osi imaš verjetno lasersko zgravirano vijačnico (isto v rotorju )
in na rotorju na dnu imaš na koncu iglico
torej , dejansko imaš trenje samo na iglici oziroma v luknjici na koncu osi.
mehansko bi rekel da se med rotorjem in osjo generira zračna blazina in rotor se v bistvu centrira sam.
če gre zrak noter more tudi ven , sicer blazina ne bo funkcionirala (beri kakšna mast ki je zapacala luknjico )
če imaš kaj okvarjeno je to lahko le trenje na iglici ( igla / luknjica ) in kakorkoli okvarjen pretok zraka po vijačnici
ponavadi so take igle /luknjice safirni . Zelo važno pa je zelo nežno sestavljanje
koliko je visoka os mogoče bi se dalo luknjico poskenirat s ''nanofocusom''
iglico pa sigurno ne _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbf Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 14:34 Prispevkov: 296 Aktiv.: 1.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jun 13, 2012 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni iglice. Zgoraj je na rotorju ena trda plastika z vsebnostjo nekih drsnih materialov, nalepljena na kovinski čep in skozi vse to bi morala biti luknjica. moram priznati, da nisem bil pozoren na to in sem verjetno z mastjo vse zadelal. bom preveril, ko pridem do stroja.
to je slikan okvarjen motor, ki je že zaribal (pravzaprav je dvakrat že zaribal) in utori po gredi so, ampak po rotorju jih pa v originalu ni, so nastali med vlečenjem zaribanega motorja narazen.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slon Član


Pridružen-a: Ned 14 Okt 2007 18:31 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Jul 12, 2012 5:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Os (gred) mora biti gladka. To pomeni sijoča površina brez kakršnih koli raz. Te skrajšujejo življensko dobo ležajne puše (ker je mehkejša kot os). Če proizvajalec ni predvidel mazanja puše, potem v puši ne sme bit maziva, ker kot je bilo že prej omenjeno, je lahko mazana z "zrakom" ali pa je uporabljen kak "samomazni" material. Grafitne masti so običajno za velike "obremenitve". Načelma se zelo tekoča maziva ne uporabljajo za "visokohitrostne" aplikacije, ker prej kot opravijo nalogo, odtečejo. Zato so v tem primeru bolj lepljiva (npr. silikonske masti).
Za ideje, en link od znanega proizvajalca ležajev (SKF) (za detajle se je treba registrirat - veljaven mail zadostuje):
- za mazanje:
http://www.mapro.skf.com/lubrication/index_lub_e.htm
- katalog ležajev (bearing) in ležajnih puš (bushing):
http://www.skf.com/skf/productcatalogue/jsp/search/searchDesignationForm.jsp?newlink=first&action=cad&maincatalogue=1&lang=en
P.S.:
Velja pogledat še katalog na INA-FAG.
Lep dan,
Aljoša _________________ Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|