www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vgradnja releja za ventilacijo

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
xsara
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:18 pm    Naslov sporočila:  Vgradnja releja za ventilacijo Odgovori s citatom

Imamo avto Citroen xsara letnik letnik 99. Na kljucavnici mi je crknil kontakt za ventilacijo. V avtu mi tako ventilacija ne deluje. Baje je to dokaj pogosta napaka, predvsem pri prvem modelu xsare picasso. Ocitno se je pojavilo tudi pri meni. To se baje da resiti z vgradnjo releja, ki razbremeni kljucavnico. Za picasso-ja so tudi podrobna navodila s slikami, kako tak rele povezati.
Jaz bi enako rad naredil na svoji xsari. A je kaksen recept za telebana kot sem jaz, kako se zadeve lotiti? Kupil bi navadni 30A avtomobilski rele, kako ga pa povezati, pa ne vem oz. katere zice uporabati. Spodaj so slike kablovja, ki gre oz. pride s kljucavnice. Gre za tri pare zic.



pod_volanom.JPG
 Opis:
Konektorji slikani pod volanom
 Velikost datoteke:  88.65 KB
 Pogledana:  0 krat

pod_volanom.JPG



kljucavnica.JPG
 Opis:
Konektorji na kljucavnici
 Velikost datoteke:  121.16 KB
 Pogledana:  0 krat

kljucavnica.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.63
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Katera žica je kaj pri tem avtomobilu ne vem. V splošnem pa:
Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme veš na tuljavico releja, drugi konec na maso.
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke), drugi na porabnik. Namesto na stalni + lahko vežeš, na tisti +, ki pride do stikala, vendar če je še kakšno drugo stikalo prej je večja kontaktna upornost in padec napetosti.

Torej multimeter v roke.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xsara
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 2:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala.

Muiltimeter imam. Morda se nasvet, kako naj se lotim dolocanja, kaj pomeni katera zica? Nekaj vprasanj (se opravicujem, ce se totalno telebanska): A merim kar na konektorjih? En priključek na kontakt konektorja, kam pa drugega? Kako najti maso? Merim pa (predvidevam) brez kljuca v kljucavnici, ob kontaktu in pri prizganem avtomobilu?

Je tak rele: rele v redu?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Maso najdeš tako, da na multimetru nastaviš na piskač eno sponko daš na nepobarvan del karoserije z drugo pa se premikaš po kontaktih dokler ne piska.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja seveda , ko se bo dotaknil žice , ki gre na porabnik , kot žarnica z nizko upornostjo bo ravno tako piskalo.
Človek je že tako nesiguren , ti pa mu boš še bolj zakompliciral zadevo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.02
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

In ko bo prišel na +12V bo še piskač skuril.

Primož, Primož Rolling Eyes

_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Logično je, da se meri brez napetosti. Če je pa že tako zmeden, mu pa dajte en pameten nasvet... pelji avto k avtoelektričarju.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.02
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 7:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Primož, tudi tukaj bi bil umesten podoben odgovor.
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.49
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 7:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

POglej si še malo tole temo.
_________________
LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xsara
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za odgovore. Itak sem mislil maso poiskati z odklopljenim akumulatorjem. A masa je gotovo ena od teh 6 zic? Jutri se lotim iskanja pravih zic. Ce bo se kaksno vprasanje, se oglasim.

A rele na zgornjem linku bo v redu?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.63
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 02, 2012 1:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Močno dvomim, da gre masa na stikalo ključavnice, razen za čitalnik kodiranih ključev. Če pa maso iščeš z indikatorjem, je lahko težava, ker so pri avtomobilu vsi porabniki vezani proti masi in imajo dokaj nizko upornost. Zanesljivo je masta tisto, ki gre na šasijo.

Izhodni priključek je lažje najti. Žarnico in voltmeter proti masi. Napetost mora biti, ko željeni porabnik dela in ne prej.

Stalni plus je lahko dovodni do ključavnice. To je tisti, na katerem je stalno napetost, ne glede na položaj ključa.

Malo pazljivosti ni odveč. Kratkostični tokovi so veliki, pri vrtenju ključa pa pazi tudi, da se ponesreči ne zapelješ.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xsara
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.03
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 02, 2012 4:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes sem vzel v roke multimeter in malce preizkusal.

Konektorji so trije (crn, rdec, siv), vsak ima dve zici (crno, rdeco).
Moja opazanja:
- crn konektor: na crni in rdeci zici napetost, ce ni kljuca v kljucavnici -> torej stalni plus; ko sem odklopil akumulator je bilo na eni od zic takoj 0 V, na drugi je pa napetost pocasi padala z 0.5 V proti 0 V. Zakaj?

- rdec konektor:
brez kljuca: napetost v obeh zicah 0
1. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 0
2. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 0
zagon: crna zica 0.3 V, rdeca zica 0 V

- siv konektor:
brez kljuva: napetost v obeh zicah 0
1. pozicija kljuca: rdeca 12 V, crna 0 V
2. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 12 V
zagon: napetost v obeh zicah 12 V

Mase nisem nasel, bi pa (popravite me, ce se motim), lahko povlekel kabel od vijaka, ki je privijacen na sasijo pod volanom. Tega sem tudi uporabljal pri meritvah.

Kako sploh ugotoviti, katera zica gre na ventilator. Jaz menim, da ena od zic na rdecem konektorju. A bi lahko kar direktno zvezal crno zico na eno od zic rdecega konektorja in poskusil, ce ventilator dela? Sicer je crna zica rdecega konektorja prek konektorja povezana naprej na debelejso zico. Predvidevam, da je to zica, ki gre na ventilator.

Glede na prvi odgovor, bi potem povezal rele:
Citiram:
Katera žica je kaj pri tem avtomobilu ne vem. V splošnem pa:
Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme veš na tuljavico releja, drugi konec na maso.
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke), drugi na porabnik. Namesto na stalni + lahko vežeš, na tisti +, ki pride do stikala, vendar če je še kakšno drugo stikalo prej je večja kontaktna upornost in padec napetosti.

Torej multimeter v roke.

Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme na en konec tuljave releja -> a ni ta kontakt (stikalo) na kljucavnici skurjen?
... drugi konec tuljace na maso -> povezava na vijak na sasiji
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke) -> torej katerakoli od zic crnega konektorja?
Drugi konec kontakta releja vežeš na porabnik -> tole se moram ugotoviti

Hvala za pomoc.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group