 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
S53DZ Član



Pridružen-a: Čet 28 Apr 2011 9:27 Prispevkov: 951 Aktiv.: 5.52 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 9:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Stvari so sicer že bile napisane. Tukaj povzemam dejstva:
1. v tem primeru pogona je vseeno, tudi če bi bili zobniki, gumijasti kolešček je zaradi blaženja bruma z osi motorčka na krožnik
2. pravila prestavnega razmerja veljajo enako, kot za zobniški prenos, le da tu ni pomembna hitrost vrtenja vmesnega koleščka, ampak opravljena pot oboda
3. hitrost vrtenja sinhronega motorja je zelo stabilna, kot je zelo stabilna frekvenca omrežja 50Hz.
4. hitrost vrtenja krožnika (78/45/33 rpm) se izbira z vertikalno nastavitvijo gumijastega kolesca
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.04 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 9:58 am Naslov sporočila: |
|
|
S53DZ je napisal/a: |
....
4. hitrost vrtenja krožnika (78/45/33 rpm) se izbira z vertikalno nastavitvijo gumijastega kolesca |
(78/45/33/0 rpm) se izbira z vertikalno nastavitvijo gumijastega kolesca. Zadnje je zelo važno!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bo bolj jasno s pomočjo malenkosti matematike?
Pri zobniškem prenosu med dvema zobnikoma je prestava enaka razmerju števila zob. Pri prenosu preko skupnega vmesnega zobnika na tretji zobnik je skupna prestava enaka produktu prestave I na II in II na III, kjer je:
Pr=II/I*III/II in se II pokrajša sledi, da je
Pr=III/I iz izračuna tako izpade srednji zobnik. Kaj to pomeni je menda jasno.
Podobno je pri tornem prenosu, recimo jermenskem, le da tam prenos med sosednjimi jermenicami določa razmerje njihovih premerov. Pri prenosu preko skupne jermenice na tretjo tudi iz izračuna izpade premer srednje jermenice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 11:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Najlepše se zahvaljujem vsem za nekatere res izčrpne in podrobne odgovore.Nekateri pač ne morejo mimo tega ,da bi se malo norce delali ali preveč filozofirali.
Potemtakem moram jedro problema iskati v motorčku.?
A kakšna fina nastavitev obratov potem sploh ni možna.
Funkcijo preklopnika poznam.Tudi na prosto se vse normalno vrti.Tako da če pladenj ročno zavrtim,se le ta kar nekaj časa vrti prosto.
Smo pa kar razširili to temo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.04 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 11:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Smo pa kar razširili to temo. |
Ni prvič, to je že navada na tem forumu!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 11:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa konkretna mnenja o tem :
Potemtakem moram jedro problema iskati v motorčku.?
A kakšna fina nastavitev obratov potem sploh ni možna.
Funkcijo preklopnika poznam.Tudi na prosto se vse normalno vrti.Tako da če pladenj ročno zavrtim,se le ta kar nekaj časa vrti prosto.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.04 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 11:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi motor sem mora lepo vrteti! Njegovi ležaji znajo biti zapacani.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cerovac_i Član



Pridružen-a: Sre 21 Apr 2010 10:34 Prispevkov: 559 Aktiv.: 3.03 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
(Malo pozno)
Mogoče bodo risbe pomagale da bo bolj jasno.
Na zgornji risbi A prvi krogec a predstavlja pogonsko os motorja, ki se vrti s konstantno kotno hitrostjo (beri: obr/min) ne glede na nastavljene obrate plošče. "Osumljeni" gumijasti kolešček b prenaša vrtenje na notranjo stran krožnika c, na katerem leži gramofonska plošča. Gumijasti kolešček se naslanja na debelejši del osi motorja, to pomeni da je izbrana večja hitrost plošče, na primer 45 obr/min. Na sliki je krožnik (zaradi enostavnosti) narisan samo delno, moral bi biti cel krog.
Recimo da ima ta debelejši del osi pogonskega motorja tak premer, da znese obseg večjega krogca a na sliki točno 10mm. Ob vsakem polnem obratu motorja, pogonska os motorja premakne obod gumijastega koleščka prav tako za 10 mm. Ker je kolešček b pravilne okrogle oblike, premakne naprej notranji obod krožnika s ploščo prav tako za 10 mm.
Risba B na isti sliki desno kaže podobno situacijo v notranjosti gramofona, samo da je sedaj kolešček b nekoliko manjši. Ob vsakem polnem obratu motorja, pogonska os motorja še vedno premakne obod manjšega gumijastega koleščka prav tako za 10 mm. Ker je manjši kolešček b še vedno pravilne okrogle oblike, zopet premakne naprej notranji obod krožnika s ploščo prav tako za 10 mm.
Vprašanje: Kaj se je spremenilo pri prehodu iz primera A na primer B?
Očitno se je povečala kotna hitrost koleščka b (obr/min). Ker je kolešček manjši, se mora sedaj vrteti hitreje če hoče doseči enako obodno hitrost kot prej.
Pozor! Krožnik s ploščo pa se je še vedno premaknil le za 10mm. Tukaj ni spremembe!
Zaključek: Če spremenimo premer vmesnega koleščka b, se obratno sorazmerno spremeni le število obratov tega vmesnega koleščka, krožnik se naprej vrti točno enako kot prej. Obrati vmesnega koleščka pa nas tukaj sploh ne zanimajo, saj je dobro skrit v notranjosti gramofona in ima le nalogo prenašati obodno hitrost pogonske osi motorja na obod krožnika v razmerju 1:1.
Podobna situacija bi bila v primeru prenosa z jermenom (spodnja slika). Prenosno razmerje je tudi tukaj odvisno le od razmerja premerov obeh osi in ne od dolžine jermena. Pri prenosu s kolesom ima vmesno kolo enako vlogo kot tukaj jermen.
Kako potem spreminjamo hitrost vrtenja plošče? Tako da premaknemo gumijasti kolešček b po višini in ga prislonimo na tanjši del pogonske osi motorja. Obodna hitrost je sedaj manjša sorazmerno z zmanjšanjem premera pogonske osi.
Kaj pa fina regulacija? Pri cenenih gramofonih kot je tvoj, ta sploh ni predvidena. Če se opazi zmanjšanje hitrosti zaradi umazanih ali suhih ležajev, je treba potem ustrezno ukrepati.
Če je predvidena fina regulacija, potem za nastavitev potrebuješ stroboskop: tlivko in krožnik za gramofonsko ploščo z luknjicami na obodu ali okroglo ploščico s pikicami, ki jo postaviš na krožnik namesto gramofonske plošče.
Izvedba same regulacije je odvisna od modela gramofoma. Prvi profesionalni gramofoni z asinhronskim motorjem so imeli stroboskop in majhno mehansko zavoro, nastavljivo z obračanjem vijaka na spodnji strani krožnika. Moj zadnji gramofon je imel sinhronski motor. Stopničasta pogonska os motorja je bila izvedena rahlo konično in sem hitrost fino nastavljel z obračanjem gumba +/- ki je rahlo mehansko spreminjal višino vmesnega gumijastega koleščka po konusu.
Opis: |
2 primera: gumijasta koleščka različnih velikosti |
|
Velikost datoteke: |
201.27 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
Prenos z jermenom: n1 : n2 (A) = n1 : n2 (B) |
|
Velikost datoteke: |
197.28 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
_________________ Iščem zadovoljne avdiofile. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsaka čast si se pa res potrudil !!!
5 *****
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
romc Član

Pridružen-a: Ned 26 Mar 2006 21:06 Prispevkov: 447 Aktiv.: 1.91 Kraj: Zapotok nad Igom
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelo lepo opisano in razloženo
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj pa tudi jaz razumem, hvala za trud.
Pred 40. leti imel tak gramofon na radiu Portorož.
Lp, Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Sep 29, 2012 4:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa sem si vzel čas in ga snel dol s police in priklopil. Vklopil na UKV - dela, vstvil ploščo - Elvisa in vklopil. Malo glasnejši pogon, postavim ročko na ploščo in zadeva je preglasila tisti ropot pogona. Ker pa sem bil malo neučakan, sem ročko prestavlja malo naprej in mi je pred koncem plošče prehitro izklopilo pogon. Po nekajkratnem ponavljanju tega postopka pa kreš in ročka počila in obvisela na žičkah od glav. In kaj sem hotel drugega kot da sem se lotil popravila - počila plastika. Po eni uri lepljenja s tahitrim lepilo zadevo spravil nazaj v delujoče stanje.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
339.14 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
302.12 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
187.9 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
231.43 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
267.57 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Sob Sep 29, 2012 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čese ne motim imaš lep radio,ampak Triglav.
Tole je bilo skoraj malo več kot neučakanost,Si malo premočan.
Imaš srečo,da si še lahko rešil.
l.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.04 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Sep 29, 2012 6:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gramofon pa je enak!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Sob Sep 29, 2012 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče da je sam sistem pogonov isti,drugače pa zunanji izgled ni isti.
Moj je od iskre in ima tisti črn preklopnik za obrate.
l.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|