 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Vasakhan Član


Pridružen-a: Sob 26 Jan 2008 22:35 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Apr 10, 2013 9:49 pm Naslov sporočila: Kako prižgati in ugasniti avto na en gumb? |
|
|
Pozdravljen forum.
Zanima me kako najlažje narediti napravo za vžig in stop avta na en gumb. Torej vtakneš ključ v ključavnico, daš kontakt in pritisneš gumb. Pri vžigu bi moral biti še en signal za dovod do pumpe za gorivo, ki bi moral po nekem času prenehati delovati.
Ima kdo kakšno poceni idejo? _________________ “Ko je bog rekel naj bo luč, smo imeli mi že vse kable položene.” |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Apr 10, 2013 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
H kontaktu vežeš tipko in rele. Prižgeš ali ključ ali tipka. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Apr 10, 2013 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Že bilo govora o tem... Kar koli boš počel, je poseganje v original.... Torej vedi, da moreš izpolniti par pogojev, preden ti avto vžge na pritisk gumba... Si pritisnil sklopko, je avto v "neutral" se pravi v leru, itd, itd.... Da ne bo nesreče...  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vasakhan Član


Pridružen-a: Sob 26 Jan 2008 22:35 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.32 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Apr 10, 2013 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
aljoš je napisal/a: |
Že bilo govora o tem... Kar koli boš počel, je poseganje v original.... Torej vedi, da moreš izpolniti par pogojev, preden ti avto vžge na pritisk gumba... Si pritisnil sklopko, je avto v "neutral" se pravi v leru, itd, itd.... Da ne bo nesreče...  |
Šment, na to pa nisem pomislil. No več glav več ve. Hvala, bom še malo pobrskal kje je to bilo že omenjeno. _________________ “Ko je bog rekel naj bo luč, smo imeli mi že vse kable položene.” |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Več glav, več zelja...  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa pravzaprav to rabiš? Namreč sam razen šminke ne vidim neke prednosti. Dejstvo pa je, da moraš že pri vžigu na ključ, ali prestaviti v ler ali pa pohodit sklopko.
Če prav vem iz posnetkov je imela slovenska študentska formula zagon na gumb, pa bi lahko te fante vprašal kako so zadevo rešili. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Zagon je povsem enostaven, saj ima ključavnica le 4 žice, recimo (+), A, B in C.
0 - vse razklenjeno
1 - (+) na žico A (predkontakt za radio, cigaret vtičnico in podobno)
2 - (+) na žici A in B (kontakt)
3 - (+) samo na žico C (zaganjač)
iz 3 skoči nazaj na položaj 2.
Položaj 3 se da zlahka zvezati s tipko z N.C. in N.O. kontaktom in kakšnim močnostnim relejem, da ne skuriš kontaktov od tipke.
Zelje sledi pri izklopu, ki mora ključ fizično premakniti v položaj 1, ali vsaj za 3 sekunde to simulirati (prekine žico B), da motor zanesljivo ugasne. Seveda se to ne sme zgoditi med vožnjo. Torej nekaj sekund prekinitve za zanesljivo ugašanje in blokada ugašanja vsaj nekaj sekund po zagonu sta osnovni zahtevi vezja (potem pa imaš kup načinov, kako to izvesti). Po končani prekinitvi žice B se lahko vrne v položaj 2.
Je pa to res šminka, saj te nič ne stane, če ključ obrneš iz 0 v 1 in 2, nato pa še v 3. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 10:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Sicer bi tole v teoriji bilo praktično za 2 tipa osebkov:
1. večinoma starejši in tisti brez "posluha", ki ključa še >3 sekunde po zagonu kar ne spustijo;
2. mularija, ki pričakuje da jim bo drvarnica vžgala kar na grd pogled ključa (1/10s delovanja zaganjača)
Realno pa bi prvim bilo to še dodatno neobvladljivo breme, drugi pa - bodo že odrasli.
Kakorkoli obrneš, kar težaven projekt, če želiš imeti res vse dovolj varno in zanesljivo.
Dejansko pa bi bilo uporabno z nadgradnjo v daljinski vklop za mrzle zimske dni, da bi z daljincem zalaufal avto še preden bi šel v gatah prat zobe  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Hja, čisto sem pozabil, da mora zadevica ob zagonu zaznati prižgan motor (lučka alternatorja) in prenehati z verglanjem, kljub držanju tipke.
Da bi samodejno zagnalo motor po 0,1s pritisnjene tipke, je pa prenevarno, če avto ne vžge takoj. Tipko je treba med zaganjanjem držati, da je možno prekiniti zagon. Pa tudi sicer je dobro omejiti čas verglanja na nekaj sekund v enem poskusu, nato pa je treba tipko spustiti in ponovno pritisniti..
Zagon na daljavo je super, a je treba zaznavati tudi položaj prestavne ročice, sicer bo "dogodek" zvečer na televiziji. Ali pa vsaj njegove posledice.  _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 11:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Preden boš ti vtaknil ključ ga obrnil za ustrezen kot in nato pritisnil tipko se bom jaz na klasični ključ že peljal, oziroma minimalno speljeval.
Če pa bi rad vklop brez ključa pa izgubiš varnost vozila.
Za daljinski vklop zaradi zimskega odtajevanja vozila sem pa že slišal za osebe, ki imajo to narejeno. In takrat se strinjam pride prav, ampak spet gre za neke vrste luksuz. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno misliš, da je avto zunaj, potem mora biti na ravnini, ali imaš pri novejšemu lahko zategnjeno ročno čez noč in se potem normalno odpelješ, če je fajn mrzlo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 11:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta daljinski vklop sem imel tudi sam - je zelo prakticna stvar.
Sicer pa - kupi megana ali laguno. S to funkcijo bos dobil se ogrooomno drugih tezav.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 11:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne vozim veliko, a do sedaj nikoli nismo imeli težav z zategnjeno ročno na klančku, tudi pozimi ne. Ročno pa vedno zategujem ne glede nato ali je avto na ravnini ali ne.
Ker potem se lahko zgodi, da potabiš zategnit ročno avto pa je slučajno v leru, teren pa le malce visi in se začne avto, ko si zunaj vozila nenadoma premikat.
Glede na moje mnenje je tudi priporočljivo po ustavitvi nazadnje spustiti sklopko oziroma dati iz lera v prvo, ker v nasprotnem se zna zgoditi, da avto drži menjalnik. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bozo Član


Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21 Prispevkov: 660 Aktiv.: 2.78 Kraj: Lendava, Trimlini
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta sistem je na mojem avtu že tovarniški. En kratek pitisk na tipko odklene volan in prižge kontakt. Drugi pritisk, daljši prižge avto (vžig traja toliko časa kot držiš tipko). Ko je avto prižgan ponovni pritisk na tipko avto ugasne. Avta ni možno vžgat če ne pritisneš kuplunge. Daljinec (ključa ni) mora biti v bližini (žepu). Ko vstopam v avto, dovolj je da primem za kjuko in se avto odklene. Ko izstopim ima na kljuki majhno tipko katere se dotkneš in se avto zaklene, tako da imaš daljinec vedno v žepu in ga sploh ne rabiš jemat ven. Ko izstopiš in daljinec pustiš v vozilu ga na tipko od zunaj ne moreš zaklenit, torej preprečuje zaklepanje daljinca v avtu. Ja, eni jih pogosto zaklepajo v vozilu, torej imajo slabe sisteme. Lahko pa s tipkami na daljincu odklepaš ali zaklepaš. Samo ko se navadiš je to super stvar, nokoli več ne iščeš daljinca po žepu saj avto sam zazna ali ga imaš ali nimaš. _________________ LP
Božo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Apr 11, 2013 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bozo je napisal/a: |
Ta sistem je na mojem avtu že tovarniški. En kratek pitisk na tipko odklene volan in prižge kontakt. Drugi pritisk, daljši prižge avto (vžig traja toliko časa kot držiš tipko). Ko je avto prižgan ponovni pritisk na tipko avto ugasne. Avta ni možno vžgat če ne pritisneš kuplunge. Daljinec (ključa ni) mora biti v bližini (žepu). Ko vstopam v avto, dovolj je da primem za kjuko in se avto odklene. Ko izstopim ima na kljuki majhno tipko katere se dotkneš in se avto zaklene, tako da imaš daljinec vedno v žepu in ga sploh ne rabiš jemat ven. Ko izstopiš in daljinec pustiš v vozilu ga na tipko od zunaj ne moreš zaklenit, torej preprečuje zaklepanje daljinca v avtu. Ja, eni jih pogosto zaklepajo v vozilu, torej imajo slabe sisteme. Lahko pa s tipkami na daljincu odklepaš ali zaklepaš. Samo ko se navadiš je to super stvar, nokoli več ne iščeš daljinca po žepu saj avto sam zazna ali ga imaš ali nimaš. |
Moj ima podoben tovarniški sistem. Daljinčka moram imeti pri sebi. Zaklepanje in odklepanje s pritiskom na tipko na kljuki na voznikovi ali sovoznikovi strani ali pretljažniku. Stikalo za vžig je na običajnem mestu, kjer je običajno ključavnica za vžig. Vozilo ne gre zaklenit, če je daljinec v vozilu. Prav tako sta tipki za daljinsko odklepanje ter zaklepanje na samem daljincu. V daljincu je tudi kjuč, s katerim lahko vstopim, ter vžem vozilo, če vsa ta elektronika odpove. V petih letih tega še nisem uporabil. Enkrat sem preventivno zamenjal baterijo.
Tole je zame ena iz med boljših pogruntavščin. Sploh ko imaš polne roke, ali želiš hitro vstopit v vozilo ne rabiš iskati ključa ali daljinca. Tole bi poleg možnosti izklopa ABS želel imeti v sledečem novem vozilu.
 _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|