Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marko-x Član

Pridružen-a: Tor 02 Nov 2004 14:21 Prispevkov: 326 Aktiv.: 1.37 Kraj: prekmurje
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 10:04 pm Naslov sporočila: Zagon 3f motorja preko uporov |
|
|
Pozdravljeni,
Imam problem, rad bi zagnal 2 brzinski 3 fazni motor preko generatorja. Motor je na preši za grozdje.
Pri manjši hitrosti deluje motor OK. Pri večji hitrosti pri zagonu pade napetost na generatorju, releji in kontaktorji pa dobesedno ponorijo.
Motor je 0,8kW, generator je 3kVA.
Rad bi poskusil zagon motorja preko uporov. Zanima me formula za izračun uporov.
Časovni rele in kontaktor za premostitev uporov že imam.
Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3410 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 10:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
na pamet rečeno, bi dal upor malo manjši kot je zmogljivost generatorja.
A je tok 4,3A ? Potem so upori v najslabšem primeru (motor v kratkem stiku) vezani v zvezdo, torej 230V proti zvezdišču, vsak po 53 Ohm ?
Poskusil bi s tremi 2kW kaloriferji, najcenejši so okoli 9€. Enega verjetno imaš, dva si še sposodiš _________________ ___
Nazadnje urejal/a psevdonim Sre Sep 11, 2013 6:07 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko-x Član

Pridružen-a: Tor 02 Nov 2004 14:21 Prispevkov: 326 Aktiv.: 1.37 Kraj: prekmurje
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 10:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mehanska varianta odpade, saj ni sklopke.
Ok potem moram še naviti ustrezne upore ali pa kupit grelce 53 ohm.
Videl sem varianto, da se da upor samo na 1 fazo, kako to vpliva na generator in na tok, ki steče pri zagonu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazp Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 14:50 Prispevkov: 113 Aktiv.: 0.54 Kraj: Blejska Dobrava
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 9:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj teorije na to temo je:
matjazp je napisal/a: |
Na spletu sem našel tole. Na strani 13 je omenjen mehak zagon AM s predupori v statorskem tokokrogu. |
ps.: Se je že kdo lotil izvedbe mehkega zagona z elektronskim (tiristorskim) zaganjalnikom? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.78 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 9:29 am Naslov sporočila: |
|
|
En upor ni zadosti-rabiš vsaj dva-pri tretji fazi se potem tok omejuje preko njiju.
Sicer pa če je to klasičen dvobrzinec zakaj ne povežeš ob zagonu prvo hitrost in zatem preklopiš na drugo?
Pa kakšna slika motorja/tablice tudi ne bi bila odveč za pravilen nasvet.
Najbolje bi ti pa bilo z mehkim zagonom-doma imam LAK34 155 od Schracka. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skat Član


Pridružen-a: Čet 05 Mar 2009 12:10 Prispevkov: 402 Aktiv.: 2.02 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj res ! Nisi napisal če preklopiš na veliko hitrost z male . Tako bi najbrž moral speljat! _________________ ne sekiraj se, če kaj crkne, vsaka šola nekaj stane! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če upori ne bodo na vseh fazah boš naredil asimetrično breme, priklop takega bremena na generator še posebej nižjega cenovnega razreda pa odsvetujem, ker bodo težave. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko-x Član

Pridružen-a: Tor 02 Nov 2004 14:21 Prispevkov: 326 Aktiv.: 1.37 Kraj: prekmurje
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2013 7:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Malo sem razmišljal glede preklopa med malo in veliko brzino.
Mislim, da bo enostavneje zaganjat motor preko uporov.
To se mi zdi tudi najlažja varianta za predelavo.
Bom nabavil caa 1kW grelce in bom za vikend poskusil.
Bom javil rezultate.
L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 6:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
V določenih primerih se pri trifaznih asinhronskih motorjih s kratkostično kletko želi zmanjšati zagonski moment. S tem se ublaži zagonski tokovni sunek. To se doseže z vezavo enofaznega upora na statorski strani. Ti upori se imenujejo enofazni ali "kusa" upori (vezani so v samo v eno fazo). Za dimenzioniranje takega upora so potrebni sledeči podatki:
-fazna napetost
-nazivni tok
-zagonski čas v sekundah
-število vklopov na uro
-željeni zmanjšani moment Mst v %.
Kusa upori se po zagonu običajno premostijo; kadar pa obstaja potreba po trajnem delovanju pa je to potrebno vedeti pred samo izdelavo in dimenzioniranjem upora. V takih pogojih se upori dimenzionirajo na ED=100%.
Kusa upori so po pravilu predvideni za zmanjšanje zagonskega tokovnega sunka. Poleg njih je sledeča možnost za asinhronske motorje s kratkostično kletko uporaba trifaznih uporov na statorski strani. Z njimi dosežemo znižanje napetosti, Zagonski tok se zmanjša sorazmerno z napetostjo in ne s kvadratom napetosti kakor pri drugih načinih. Vrtilni moment se zmanjša s kvadratom zaradi zmanjšanja napetosti. Za grobo regulacijo momenta se uporabljajo upori z več odcepi. Za izračun so potrebni sledeči podatki:
-nazivni zagosnki tok motorja
-željeni zagonski tok motorja s preduporom
-število stopenj na fazo
-število vklopov na uro
-zagonski čas v sekundah.
Poleg statorskih uporov obstajajo še upori za vezavo odprtega rotorja. Ti se dimenzionirajo drugače in so vse bolj uporabljeni predvsem za težke in robusten razmere in pogone. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko-x Član

Pridružen-a: Tor 02 Nov 2004 14:21 Prispevkov: 326 Aktiv.: 1.37 Kraj: prekmurje
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 8:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
Namesto uporov sem se odločil za mehki zagon motorja. Na ebay.de sem ga dobil za 35€.
Prišel naj bi danes ali jutri.
Preša je bila sprobana na max. obremenitev pri manjši hitrosti (prešanje na 6 at in polna preša grozdja). 3kVA agregat jo žene prešo normalno.
Sedaj moram zriktati še samo hitrejšo brzino preko mehkega zagona.
Bom javil rezultat.
L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|