 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Orbit Član

Pridružen-a: Pet 23 Jul 2010 11:51 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Nov 07, 2013 1:43 pm Naslov sporočila: termo varovalka za elektro motor |
|
|
Živjo.
V roke sem dobil en nedelujoč elektromotor.
Hitro sem ugotovil, da je fuč termo varovalka v samem motorju.
Z nje je razvidno, da je za 115°C, težavo pa mi dela tokovna oznaka. Je L20 slučajno oznaka za 2A? 08H naj bi bila LOT številka.
Pojavi se tudi vprašanje, zakaj je večim enakim motorjem odletela ta varovalka. Je temperaturno ali tokovno prešibka? Ventilator je vgrajen v napravi za razsuševanje manjših kapacitet.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
190.27 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pet Nov 08, 2013 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Predvidevam, da dobro sklepaš. Če verjameš, recimo, tejle spletni strani, so podatki takšni:
Specifications
1.L20 thermal cutoff 115degree
2.Rated current:2A
3.Rated voltage:250V
4.UL,CSA,VDE,CCC
5.Tempareture:115
Glede na to, da navajaš ventilator, bi morda bil dobrodošel podatek o moči motorja ali nazivnem toku (ali, še bolje, če lahko izmeriš maksimalni zagonski tok in tok med delovanjem...).
Potem se bo morda kaj bolj razjasnilo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Orbit Član

Pridružen-a: Pet 23 Jul 2010 11:51 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Nov 08, 2013 11:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za pojasnila. Torej vem kaj iskat.
Kasnejše meritve so dale še naslednje opažanje:
Ventilator ima dve hitrosti, delovni tok pa je malo pod 100 mA in malo nad, torej nič posebnega. Tudi obratov ni ravno za vzlet. Ob zagonu tak motorček ne potegne nič dramatičnega, torej bi 2A varovalka morala biti povsem dovolj. Je pa tu še vedno vprašanje, zakaj je več takih motorjev crknilo dokaj hitro (nekaj mesecev do enega leta).
Je pa rotor vpet z dvema pušama (krogelni), ki sta obdani z nekakšno penco, namočeno v olju, vse skupaj pa zaprešano s skočnimi podložkami. Ne vem čemu teh par kapljic olja. Očitno zgolj zato, da se puša lažje vrti znotraj vpetja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 11:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je izmerjeni delovni tok vsaj približno podoben tistemu na napisni tablici motorja... potem najbrž ni problem tokovna obremenitev termične varovalke.
Zna pa biti problem temperatura. Motorja. Ste, za hec, pomerili temperaturo ohišja motorja med obratovanjem? Mimogrede, kaj piše na tablici motorja, za katero temperaturno klaso izolacije gre ("F", najbrž)?
(Glede tistega vpetja rotorja s pušama: Predvidevam, da opisuješ drsne ležaje. Puša se ne sme vrteti, zato tiste "zaskočne podložke". In tista "penca" in olje (mazivo). Če bi imel problem z zasušenimi drsnimi ležaji, bi bil tudi delovni tok motorja višji od nazivnega... potem bi se zadeva grela... bolj, kot bi se normalno smela... dokler termovarovalka ne bi odklopila...)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|