 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Brozzy Član


Pridružen-a: Ned 17 Sep 2006 8:09 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.92 Kraj: Zagorica -> Dobrepolje -> Grosuplje -> Slovenija
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 11:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi pri nas pri cirkularju vedno prej motor naroke navrtimo. _________________ ________________________________
ambri... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 11:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Re: Igo
Tudi dvofazni motor ima definirano smer vrtenja. Sicer nekatere s šibko pomožno fazo lahko prisiliš, da se vrtijo v nasprotno smer.
Tako situacijo bi dobil samo v primeru, da ima motor napajanje samo na eni fazi.
Glede rotorja imaš prav. Lahko daš not kos železa ali karkoli prevodnega in vrtelo se bo v smeri vrtilnega polja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 11:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem imel enkrat podoben problem, trofazni mtor se mi je ob vklopu vedno začel vrteti v drugačno smer (enkrat v pravo, drugič v napačno). To se je pa zgodilo, ker je menjkala ena faza od treh (skurjena varovalka). Po menjavi le te je stvar delovala b.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2007 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektronik je napisal/a: |
Jaz sem imel enkrat podoben problem, trofazni mtor se mi je ob vklopu vedno začel vrteti v drugačno smer (enkrat v pravo, drugič v napačno). To se je pa zgodilo, ker je menjkala ena faza od treh (skurjena varovalka). Po menjavi le te je stvar delovala b.p. |
Tu ni nobene znanosti-motor gre na dve fazi !
Kje je zmanjka je pa drug problem
Ce odkljucis kable na motorju,lahko precej "po kmecko" ugotovis napako.
Najprej pomeris vse tri faze na NEPRIKLOPLJENIH zicah
Z ohm metrom pomeris vsako navitje posebej,lahko pa preklopis motor v zvezdo in na motor prikljapljas samo po eno fazo-motor bi se moral zavrteti (verjetno z pomocjo roke)
Verjetno ves,da igranje z elektriko ni prijazno zivljenju
Ker pa vidim,da je stvar se v garanciji,bi stvar prepustil servisu  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 7:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi če je motor obremenjen in če deluje na dve fazi začne brneti in se ne zavrti če pa je neobremenjen potem pa je mogoče da se zavrti normalno. Enostavno naj motor zavre z lesenim količkom (OS KI GRE NA ČRPALKO) in prižge (UPORBI NAJ ZAŠČITNA SREDSTVA,OČALA ROKAVICE,...). Nekdo drug pa naj priključi motor pa bo hitro videl kaj je z motorjem brez da bi opravljal meritve. Je pa najhitreje da pomeri na priključnih sponkah motorja ali ima vse faze in pa kakšen tok teče po fazah z tokovnimi kleščami. Če je tok po fazah enak potem so navitja dobra potem pa je nekaj hudo narobe za kratkostično kletko. Če ne dobi ene faze na motor naj pregleda glavno stikalo če da vse faze skozi ali pa podaljšek. Če je vse ko potem pa mu ostane samo še servis motorja ali pa nekje dobiti rabljenega ali pa kupiti novega. _________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Brozzy je napisal/a: |
Tudi pri nas pri cirkularju vedno prej motor naroke navrtimo. |
To pomeni da imate motor vezan direkt v trikot ali pa zvezdo in varovalke zelo na meji. S tem se izogneš kratkemu stiku v katerem je motor v trenutku priklopa napajalne napetosti dokler se rotor ne zavrti. Res da to traja le trenutek vendar je dovolj, da skuri kakšne F varovalke.
Sergej je napisal/a: |
Brumer? |
Brumer je testna naprava s katero se ugotavlja brezhibnost rotorja. Zadeva je podobna trasformatorju, ki ima samo primar, del jedra pa je izrezan v obliki črke V. V to zarezo se vtakne rotor in tako preko njega spusti magnetno polje, ki nam hitro pokaže napako rotorja. Uporablja se lahko za rotorje kolektorskih rotorjev, prav tako pa tudi za rotorje s kratkostično kletko.
Sergej je napisal/a: |
Glede rotorja imaš prav. Lahko daš not kos železa ali karkoli prevodnega in vrtelo se bo v smeri vrtilnega polja. |
In če daš notri dva kosa železa, ki nista nasproti za 180 ampak npr. 135 stopinj se bo motor obnašal, kot da deluje na dve fazi, čeprav bo imel vse tri. In ravno to se lahko zgodi pri počeni kletki ...
Res pa je tak slučaj zelo redek in sem v treh letih, kolikor sem delal na servisu elektromotorjev, videl le 4 takšne primere.
Drugače pa na tem forumu ne pričakujem osnovnih vprašanj in pomanjkanja faz od @mucka ali nekoga, ki je že star maček.
In tudi motor se niti slučajno ne bi zavrtel na dve fazi, ker to ponavadi ne uspe niti neobremenjenem motorju, kaj šele tistemu, ki poganja hidravlično črpalko, ki je v cepilcu drv in nima ravno lahkega zagona ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 10:58 am Naslov sporočila: |
|
|
robert je napisal/a: |
elektronik je napisal/a: |
Jaz sem imel enkrat podoben problem, trofazni mtor se mi je ob vklopu vedno začel vrteti v drugačno smer (enkrat v pravo, drugič v napačno). To se je pa zgodilo, ker je menjkala ena faza od treh (skurjena varovalka). Po menjavi le te je stvar delovala b.p. |
Tu ni nobene znanosti-motor gre na dve fazi !
Kje je zmanjka je pa drug problem
Ce odkljucis kable na motorju,lahko precej "po kmecko" ugotovis napako.
Najprej pomeris vse tri faze na NEPRIKLOPLJENIH zicah
Z ohm metrom pomeris vsako navitje posebej,lahko pa preklopis motor v zvezdo in na motor prikljapljas samo po eno fazo-motor bi se moral zavrteti (verjetno z pomocjo roke)
Verjetno ves,da igranje z elektriko ni prijazno zivljenju
Ker pa vidim,da je stvar se v garanciji,bi stvar prepustil servisu  |
Zadeva je takšna, da se je motor ob vsakem vklopu vrtel v drugačno smer, enkrat v pravo, drugič ne.
Ko sem ugotovil da manjka ena faza in to popravil, se je začel vrteti kot je treba.
Ne gre pa za nobeno znanost  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Simpl je tanartabujš  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem imel primer, da se je motor vrtel normalno v pravo smer, bil je le zelo obremenjen, močno se je grel (nov motor). Predhodniki, ki so ugotavljali napako so krivili tovarniško napako motorja, da pa bi kdo preveril prisotnost vseh treh faz...
Hec je v tem, da ti navaden preverjevalec nap. (faznbrifer) zasveti tudi na tisti fazi, ki je v bistvu ni, saj se lahko inducira dovolj napetosti. Za take stvari je najbolje, da se zmeri z instrumentom. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 8:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Faze so. Tako mi je sedaj sporočil sodelavec. Mogoče je zanimiv podatek, da je proti ničli ena 219 ostali dve pa 228. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 9:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam na motorjih pretokovne releje, ki sami odklopijo, če je tok prevelik, Še lepše pa je vezje pred tem, ki enostavno izklopi motor, če manjka katerakoli izmed treh faz. Trije releji in en kontaktor, pa je mir. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jul 20, 2007 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek4 je napisal/a: |
Faze so. Tako mi je sedaj sporočil sodelavec. Mogoče je zanimiv podatek, da je proti ničli ena 219 ostali dve pa 228. |
Ta podatek lahko zavaja. Važna je medfazna napetost in tok po vsaki fazi!
Naj preveri še s tokovnimi kleščami. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Sob Jul 21, 2007 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Medfazna je okrog 390 na vseh, tokovnih klešč pa nimam.
Doma je iz okolice Sežane če je kdo v bližini, ki bi mu lahko priskočil na pomoč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sob Jul 21, 2007 9:49 am Naslov sporočila: |
|
|
mucek4 je napisal/a: |
Medfazna je okrog 390 na vseh, tokovnih klešč pa nimam.
Doma je iz okolice Sežane če je kdo v bližini, ki bi mu lahko priskočil na pomoč. |
Si odklopil faze z motorja in meril na ODKLOPLJENIH zicah
Ostali trifazni porabniki na tej vticnici delajo normalno ? _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Sob Jul 21, 2007 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
robert je napisal/a: |
Si odklopil faze z motorja in meril na ODKLOPLJENIH zicah
Ostali trifazni porabniki na tej vticnici delajo normalno ? |
On naprave ni podiral. Napetost je pomeril na vtičnici. Za ostale porabnike pa sploh ne vem če jih ima  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|