www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 5:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Servo črpalko poganja direktno motor avta preko jermena in se zato ne more začet vrtet narobe - lahko se samo ustavi.

Ocitno gre tu za elektricno crpalko z koracnim motorjem Wink
jaz bi na temu mestu kompletno crpalko zamenjal in montiral tako,ki je gnana z jermenom.Poisces podoben tip motorja tako,da pasejo nosilci.Ponavadi je montirana nad ali pod alternatorjem.Kaksne hude izgube moci motorja ne pricakuj.Crpalka porabi neko energijo pa naj bo ta mehanska prek jermena ali elektricna preko alternatorja,...Pri mehanski odpade precej moznosti odpovedi(edino jermen),pri elektricni pa imas tvoje vezje,varovalko,mocnostni krmilnik,koracni motor,...Ob mocnejsem trku se hitro izgubi kaksen spoj,jermen pa bo tezko padel dol Wink

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 10:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si prepričan, da je koračni motor? Ni kar 3-fazni sinhronski z hall-senzorji?
_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 10:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
Si prepričan, da je koračni motor? Ni kar 3-fazni sinhronski z hall-senzorji?

No v te podrobnosti se se nisem spuscal vendar lahko hitro ugotovi po stevilu mocnostnih tranzistorjev Wink

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 10:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@robert, mislim da v Carleonejevem primeru ne govorimo o klasičnem hidravličnem servo volanu, ki se poganja s hidravliko, ampak o električnem servo volanu kakršnega že dolgo uporablja v puntotih tudi fiat.
Carleone je v začetku sicer že omenil električni servo ojačevalnik, kasneje pa je začel omenjat še črpalko ... samo ne vem česa? Think
Taki elektro servo sistemi s hidravliko ponavadi nič nimajo skupnega. Confused

@Careone, so poleg/pod tem motorjem še kakšni senzorji kotne pozicije volanskega droga ali sile nanj?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Iztok, poglej tole: http://en.wikipedia.org/wiki/Power_steering
Škoda je omenjena tudi med 'Electro-hydraulic systems'...

In pa v nadaljevanju: Electric power steering is limited to smaller vehicles. This is because the 12 volt electrical system is limited to 80 amps of current which, in turn, limits the size of the motor to less than 1 kilowatt.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V delavnici imam ravno dva kosa teh električnih servov in to komplet motorja, polža in dveh tipal.
Volanski drog gre naravnost in na njem je večje kolo polža, ki pa ni samozaporen. Vseeno porabi kar nekaj sile, ker moraš obračati še motor zraven.
Potem je naprej od tega polža os narejena na vzvojno vzmet in za njej je tipalo kota oz. vrtljajev. Drugo tipalo je takoj za volanskim drogom in po moje z volanom narediš razliko med tema tipaloma, ki jo potem motor ulovi oz. lovi ves čas.
Motor je prava makina z neodim magneti, 4 ogromnimi krtačkami in okrog 120A blokirnega toka!!! (to sem napisal za kak DIY projekt Wink
Pa da ne nakladam naprej- če odstraniš motor , se ti bo volan vrtel krepko lažje, ker odpade prenos in vrtenje motorja.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@NeoTO, imaš prav, da je tam omenjena tudi Škoda, vendar iz pripetih slik ni videt nobene hidravlike. Mogoče pa je hidravlični del pod tem pogonom ...

Tisti link iz wikipedije pa je tudi malo površen ... omenjajo tudi servotronic, ki ga imam v svojem avtu in deluje na principu hidravlike (hidravlična črpalka, ki jo poganja benc. motor preko jermena) v kombinaciji z elektroniko, ki nadzira hitrost vozila in kotno pozicijo volana. In na wikiju hidravlika v poglavju o servotroniku sploh ni omenjena ...

@ro-bi, so tvoji servoti v delavnici iz puntotov, ki imajo s tem kar pogoste težave? Me zanima kako sta izvedena tipala za nadzor med željeno in realno pozicijo volanskega droga ... da na samem volanskem drogu zaradi njih ni preveč "lufta"?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 12:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:


@ro-bi, so tvoji servoti v delavnici iz puntotov, ki imajo s tem kar pogoste težave? Me zanima kako sta izvedena tipala za nadzor med željeno in realno pozicijo volanskega droga ... da na samem volanskem drogu zaradi njih ni preveč "lufta"?


ne spoznam se dovolj, da bi znal točno opisati, lahko pa probam:
- od volana gre os proti polžu in tam je prvo tipalo. To je en obroček okrog osi in na eni strani senzor.
- na drugi strani poža je pa po moje več tipal na enem mestu, ker cca 10 cm v ohišju sta dva bela obroča in od tam gre nekaj žic
Če te konkretno zanima videz, napiši kaj in bom jutri poslikal ter pripel sem gor.
lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 12:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@ro-bi, ni treba - hvala vseeno. Sem mislil, da si se že kaj poglobil v zadevo. Si bom zadevo ob priliki ogledal v živo, ker me nekje že nekaj časa čakata dva takšna punto servota za "obdukcijo" ...


Samo kaj, ko ni časa za vse ... Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 10:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot sem že rekel, motor servo črpalke je elektrnične narave, in ne mehanske, kateri je gnan preko jermena in mašine. Kaj in kako z mehaniko so že pretuhtali, mene zanima predvsem kakšen je ta motor in kako ga poganjat, v korakih? Ponavljam, poganjajo ga 4 tranzistorji in motor ima magnet in nobenih krtačk! Za info, varovalka ki varuje močnostni del je kar 50A. Tako da igranje z takimi tokovi ni glih lahko.

Torej poganjanje motorja?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.56

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napisi kaj bolj konkretnega ali pa vzemi v roke ohmmeter in sam ugotovi s cim se ukvarjas. Najprej prestej koliko ima motor prikljuckov in kam so prikljuceni (koliko jih gre neposredno na napajanje ali maso in koliko na tranzistorje). Ugotovi za kaksne tranzistorje gre (ali sestavljajo H-bridge ali pa so vezani loceno).

Brez tega je vse skupaj zgolj ugibanje. Tukaj imas nekaj teorije (s krmilnimi sekvencami za razlicne tipe motorjev).

Kako najboljse motor krmiliti ti je pa ze jur napisal: tako kot originalna elektronika.

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55
Prispevkov: 375
Aktiv.: 1.58
Kraj: Pod krvavcem nekje

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 10:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tukaj sem našel shematski prikaz kako naj bi deloval elektro_hidravlični servovolam
LINK

_________________
Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 31, 2007 4:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Carleone, lahko motor zavrtiš z roko? Teče gladko ali skače po korakih?
_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 05, 2007 1:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Sokrat
Nekaj smo merili, ma... ploščica kjer so bakrene povezave je diskretno zalita v plastiko... Vsekakor dobra ideja, še enkrat bom zmeril...

@NeoTO
Motor se prosto vrti, ko vklopim tranzistor pa gre po korakih.

@Peter
tnx, drugače imam servisna navodila za omenjeni volan in piše dokaj podrobno točno za moj tip. Če koga zanima, naredim pdf.



Bom malo skiciral korake navitja ob priliki...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 05, 2007 7:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na to, da se prosto vrti, ko ni napajanja, avtomatsko odpade koračni motor (razen če je to kakšna posebna izvedba koračnega brez trajnega magneta).
Jaz glasujem za trofazni brushless z hall-ovimi senzorji.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group