 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Ned Sep 09, 2007 1:16 pm Naslov sporočila: Vžigalna tuljava |
|
|
Iščem najbolše vezje za napjanje vžigalne tuljave na 12V, prvo sem imel z relejem in kondenzatorjem, ko sem naj priklučeni dve vžigalni tuljavi (dobil sem 3cm iskre), se mi je skuril kondenzator (elektrolitski 400V 4.7uF), zamenjal sem ga z 4.7uF 400V(enakim), sedaj dobim samo 0.5cm iskre? Sedaj me zanima kakšen kondenzator bi bil najbolši za v tako vezavo.
+ -----vžigalna tujava------I ----I
------------------------------rele-kondnezator
--------------------------------I-----I
- ------------------------------I-----I
še nekaj: zakaj moram rele priklopiti na 12VAC da deluje, čepravi piše da je za 12VDC- to bi bilo veliko bolj praktično ker bi potem rabil samo en napajlnik.
pa še to bi vprašal, katero vezje bi bilo najbolše za napajnje vžigalne tuljave na 230VAC
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 9:37 am Naslov sporočila: Re: Vžigalna tuljava |
|
|
XXX je napisal/a: |
...se mi je skuril kondenzator (elektrolitski 400V 4.7uF), zamenjal sem ga z 4.7uF 400V(enakim), sedaj dobim samo 0.5cm iskre?
še nekaj: zakaj moram rele priklopiti na 12VAC da deluje, čepravi piše da je za 12VDC- to bi bilo veliko bolj praktično ker bi potem rabil samo en napajlnik.
pa še to bi vprašal, katero vezje bi bilo najbolše za napajnje vžigalne tuljave na 230VAC |
Precej nejasno vprašanje. Elektrolitski kondenzator mora biti obrnjen pravilno. Če si zamenjal plus in minus, ti kondenzatorja zaenkrat še ni razneslo, iskra pa bo zagotovo majhna. Ko ti je skurilo prvi kondenzator, je lahko poškodovalo tuljavo. Iskra je lahko manjša tudi zaradi tega.
AC releji se konstrukcijsko razlikujejo od DC relejev. Za DC napetost je DC rele, za AC napetost je AC in konec.
Za kakšno vžigano tuljavo gre? Avtomobilsko, tako za vžiganje plina na štedilniku? Avtomobilska je narejena za 12 voltov. Če ne želiš nesreče, je ne priključuj na 220 voltov.
Shema z ascii znaki je nerazumljiva. Imam občutek, da je z relejem in kondenzatorjem narejen oscilator. Zato je verjetno AC rele. Taka vezava bo hitro uničila kontakte releja.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
kondnezator je obrnjen pravilno. skurilo mi ga je ko sem na eno vezje priklučil dve tuljavi. Vžigalna tuljava je avtomobilska. Tuljavi nista poškodovani, ker sem na isto vezje priklopil tretjo in je rezultat isti. Ostane samo še to da so se kontakti na releju oksidirali ker so nastajale kar močne zelene iskre, čeprav ni vidnih znakov da bi bili oksidirani???
kako bi nadomestil rele, z čem kar se nebi skurilo? Mogče bi se obneslo vezje z 555 timerjem(na povezavi spodaj), kakšen tok prenese?
najrejen je oscilator ampak v shemah je narisan DC rele, na slikah pa je pa tudi tak kot ga imam jaz, na mojem piše 12v DC pa ne deluje na DC.
Avtomobislke vžigalne tuljave se da napajat z 230V, imam določene skice, obstaja veliko različnih izvedb, mene je samo zanimalo če ima že kdo izkušnje z tem. nekaj primerov:
http://www.geocities.com/mistertippy/schematics/ignition.html
http://www.geocities.com/capecanaveral/lab/5322/60kv.htm
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 3:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
No nevarnosti pri delu z visoko napetostjo se zavedam zato zelo pazim in se nikoli ne približujem ničemur kar je pod napetostjo itd.
Hvala za predloge
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
XXX je napisal/a: |
No nevarnosti pri delu z visoko napetostjo se zavedam zato zelo pazim in se nikoli ne približujem ničemur kar je pod napetostjo itd. |
Na prej omenjenem linku, ki si ga objavil, je tuljava priključena posredno na 110 voltov. Tuljava je priključeno preko napetostnega podvojevalnika (kondenzatorji in diode). Podvojevalnik ima (na srečo) lastnost, da ne daje visokega toka. Tuljava torej ni priključena na električno instalacijo. Direkten priklop na 220 V je nevaren. Mogoče bi olje zavrelo in bi razneslo tuljavo.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 6:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene zanima tam kjer je kondenzator in piše 0.1, kakšno napetost in kapcitativnost mora imeti? Predvidevam da 0.1uF?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pon Sep 10, 2007 7:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
v avtomobilih, v starih časih, je bil vsporedno platinam vezan kondenzator okoli 0.22uF
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Kondenzator preko platin je bil zaradi tega, da je zmanjšal iskrenje preko kontaktov. Kontakti so trajali dalj časa, pa radiofrekvenčnih motenj je bilo manj.
Tuljava direktno na 220 voltih (hišna napajalna napetost): Ugibam: Ker ni narejena za 50 Hz, 220 voltov ne bo transformirala na veliko kilovoltov. Ker je primar iz debele bakrene žice, bo tekel skoz velik tok, ko bo tuljavo zakuhal. Pri tem nastali pritisk bi jo lahko odprl.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 13, 2007 9:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Klasično vezje z 555 in 2n3055. Za primerjavo z nekaterimi drugimi, imaš še sliko narejene naprave. Iskra pa se ne vidi...??
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
XXX Član

Pridružen-a: Pon 19 Mar 2007 15:22 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Čet Sep 13, 2007 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
iskro je težko fotografirati, sem tudi sam že poskušal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Čet Sep 13, 2007 3:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
XXX je napisal/a: |
iskro je težko fotografirati, sem tudi sam že poskušal. |
Jaz tudi, pa sploh ni težko!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|