 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sloman Član

Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.66 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Okt 11, 2007 9:13 pm Naslov sporočila: 2 elektromotorja 2 težavi |
|
|
Imam dve težavi z dvema različnima elektromotorjema:
Motor 1:
Mislim da gre za krtačni motor v avtomobilu, kateri deluje na 12 V enosmerne napetosti.
Sedaj sem ga že ene 2 krat popravljal pa ni rezultata. Sedaj pa sem nekako našel vzrok.
Kaj je težava sploh. Motor se ne zažene ob pritisku na stikalo. In ko se to zgodi pomaga če motor (rotor) z roko premaknem za nek kot in potem se spet normalno prižiga, ko pritisnem na stikalo in tudi normalno deluje vklaplanje preko stikala nekaj časa.
Sedaj pa kaj povzroči to, da v neki točki, ko se znajde se on noče zagnati? Bi pomagal kakšen kondenzator?
Motor 2:
Gre za trofazen elektromotor priklopljen na enofazno omrežno napetost 220 V. Moči nekje 2 KW. Imam ga za žaganje drv in podobna opravila. Sedaj pa je začel se med delom izklapljati. In cicer vrže motorno stikalo ven.
Zdaj pa ker nikoli ne skuri varovalke tudi če ga takoj za tem prižgem nazaj me zanima če je možno da je se okvarilo motorno stikalo? Ali je to le varovalno stikalo in je najvrjetneje zanič motor?
Gre pa za stikalo z dvema gumboma v plastičnem ohišju in 99% sem da bi lahko bilo tudi varovalno stikalo to.
Ja pokvarjen motor? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Okt 11, 2007 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor 1 ni motor ampak zaganjač.Verjetno je treba novo krtačo.
Motor2 bo kdo točno napisal.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Okt 11, 2007 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor 2:
Če ni bilo nekih mehanskih sprememb prenosov na jermenici kar bi povzročilo obremenitev motorja ter če je prej v takšnem stanju in enaki uporabi delal brez problema, je po vsej vrjetnosti prišlo do medovojnega stika v enem od navitij. Da se boš prepričal, da je tako, vzami tokovne klešče in izmeri el. tok v posameznem odcepu v navitje. Ker je bil motor prevezan v 1f je možno, da je bil izbran kondenzator nepravilne kapacitete in se je navitje motorja preveč grelo.
Možno je tudi, da so ležaji motorja slabi in motor mehansko zavirajo, če je tako mora motor dajati zares že glasne zvoke "škripanja". _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Čet Okt 11, 2007 11:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor 1:
Možno je, da ena od rotorskih tuljav nima stika. Zato motor spelje samo takrat, ko je sta po ustavitvi krtački na pravih tuljavah.
Vzemi ohm meter, ga priklopi na priključni sponki motorja (ob izklopljenem napajanju, jasno! ) in zelo počasi vrti z roko. Upornost mora biti bolj ali manj enaka v vsakem položaju. Če v nekem položaju močno odstopa, je to znak, da neko navitje nima stika.
Vzrok: Lahko je poškodovana ali umazana kaka lamela na kolektorju, prekinjena žica pri spoju na lamelo kolektorja,... nekaj v tem smislu.
Odprava: Hja, načeloma je vse možno, za primerno ceno.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Okt 12, 2007 8:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Motor 1: na napajanje motorja priključi ohmmeter. Rotor na roke počasi obračaj en obrat. Motor mora skoraj ves čas kazati upornost. Še najbolje je, če opazuješ krtačke. Ko so krtačke točno nad lamelo rotorja, mora imeti upornost blizu nič. Preizkusiti moraš vse (pozicije) lamele. Vzemi ven krtačke in preveri, če so normalne. Nič nagrizene. Nič postrani požrte, predvsem pa morajo biti dovolj dolge. Pa obe morata biti približno enako obrabljeni. Vzmet, ki pritiska krtačko mora imeti dovolj moči. Ležišče krtačke mora biti normalno. Pri nekaterih motorjih se zaradi pregrevanja krtačke zmehča (izolirani) nosilec krtačke, pa se krtačka ne prilega več rotorski lameli.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.22 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pet Okt 12, 2007 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
motor2: jaz bi vzel tokovna klešča in pomeril tok...če vleče preveč toka, se pravi da ga nekaj bremza...si preveril ležaje, jermenice itd?
druga varianta je pa lahko, da ti je motorna zaščita zatajila, da je že zanič ali pa nepravilno nastavljena... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s51du Član

Pridružen-a: Ned 07 Okt 2007 22:19 Prispevkov: 40 Aktiv.: 0.19
|
Objavljeno: Pet Okt 12, 2007 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na zaganjaču je priporočljivo narediti kompleten servis. Poleg zamenjave krtačk, je potrebno postružiti kolektor rotorja. Res se je morda, kje kaj stopilo, zagonski tokovi so nad 200A pri hladnem motorju. Naslednji zagonski tokovi so že manjši. Valji motorja so že podmazani.
Pri tuljavi elektromagnetnega stikala je potrebno preveriti mehanizem in kontakte. Pri mehanizmu za porivanje zobnika (preveriti njegovo izrabljenost, izrabljenost zobnika na motorni gredi, zelo rad je požrt na enem mestu) preveriti izrabljenost in uporabnost komponent.
Na tuljavi se zaradi vibracij često zrahlja napajalna klema.
Nagaja lahko tudi rele za vklop elektromagnetnega stikala. V igrah verjetnosti, zna nagajati dovod energije, izpade pa drugače.
Najprej servis na zaganjaču, če je že star. Še na mlajših se dogaja, da se ne....
LP! Dubi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Okt 12, 2007 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
@s5du, lepo napisano. Ampak si pri struženju kolektorja pozabil še na eno važno (pod)opravilo ... pa tudi struženja kolektorja se je treba lotiti pravilno ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sloman Član

Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.66 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Okt 13, 2007 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne ne fantje ni zaganjač. Motor 1 je za ventilator za gretje. Vrjetno pa teorija vseeno velja tudi zanj!
Ležaji na motorju 2 pa so OK, nič ne oddaja čudnih zvokov. Res pa je da se je to začelo pred letom recimo 1 x, pred 3 meseci 2 krat v eni uri recimo. Sedaj pa izklaplja na minuto recimo. Ampak, ker smo ravno nekaj delali nujnega sem gumb z prstom, kar stiskal nazaj not da je motor deloval non stop (vedoč seveda da je tvegano ampak vseeno je bilo preko hišne varovalke). In varovalka ni pregorela motor je pa deloval "normalno".
Je torej možno da se je izrabilo stikalo, ki je najvrjetneje tudi varovalno? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Okt 13, 2007 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Težko bi bilo za vrjeti, da bi se motorska zaščita "obrabila". V industriji so veliko večji stresni pogoji motorskih zaščit in delujejo mnogo let prez problema. Običajno motorska zaščita odpove, če pride do prevelikih tokovnih sunkov in motorsko preprosto raznese.
Vsekakor izmeri tokove navitij, eno bo kazalo več toka (medovojni stik).
Lahko pa se je kdo igral z izklopilnim tokom. Poglej, če je še vedno nastavljen na pravo vrednost. Nekje 0.5×In motorja. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|