www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

2 elektromotorja 2 težavi

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 11, 2007 9:13 pm    Naslov sporočila:  2 elektromotorja 2 težavi Odgovori s citatom

Imam dve težavi z dvema različnima elektromotorjema:

Motor 1:

Mislim da gre za krtačni motor v avtomobilu, kateri deluje na 12 V enosmerne napetosti.

Sedaj sem ga že ene 2 krat popravljal pa ni rezultata. Sedaj pa sem nekako našel vzrok.

Kaj je težava sploh. Motor se ne zažene ob pritisku na stikalo. In ko se to zgodi pomaga če motor (rotor) z roko premaknem za nek kot in potem se spet normalno prižiga, ko pritisnem na stikalo in tudi normalno deluje vklaplanje preko stikala nekaj časa.

Sedaj pa kaj povzroči to, da v neki točki, ko se znajde se on noče zagnati? Bi pomagal kakšen kondenzator?


Motor 2:

Gre za trofazen elektromotor priklopljen na enofazno omrežno napetost 220 V. Moči nekje 2 KW. Imam ga za žaganje drv in podobna opravila. Sedaj pa je začel se med delom izklapljati. In cicer vrže motorno stikalo ven.

Zdaj pa ker nikoli ne skuri varovalke tudi če ga takoj za tem prižgem nazaj me zanima če je možno da je se okvarilo motorno stikalo? Ali je to le varovalno stikalo in je najvrjetneje zanič motor?

Gre pa za stikalo z dvema gumboma v plastičnem ohišju in 99% sem da bi lahko bilo tudi varovalno stikalo to.

Ja pokvarjen motor?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 11, 2007 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor 1 ni motor ampak zaganjač.Verjetno je treba novo krtačo.
Motor2 bo kdo točno napisal.
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 11, 2007 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor 2:
Če ni bilo nekih mehanskih sprememb prenosov na jermenici kar bi povzročilo obremenitev motorja ter če je prej v takšnem stanju in enaki uporabi delal brez problema, je po vsej vrjetnosti prišlo do medovojnega stika v enem od navitij. Da se boš prepričal, da je tako, vzami tokovne klešče in izmeri el. tok v posameznem odcepu v navitje. Ker je bil motor prevezan v 1f je možno, da je bil izbran kondenzator nepravilne kapacitete in se je navitje motorja preveč grelo.

Možno je tudi, da so ležaji motorja slabi in motor mehansko zavirajo, če je tako mora motor dajati zares že glasne zvoke "škripanja".

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 11, 2007 11:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor 1:
Možno je, da ena od rotorskih tuljav nima stika. Zato motor spelje samo takrat, ko je sta po ustavitvi krtački na pravih tuljavah.

Vzemi ohm meter, ga priklopi na priključni sponki motorja (ob izklopljenem napajanju, jasno! ) in zelo počasi vrti z roko. Upornost mora biti bolj ali manj enaka v vsakem položaju. Če v nekem položaju močno odstopa, je to znak, da neko navitje nima stika.

Vzrok: Lahko je poškodovana ali umazana kaka lamela na kolektorju, prekinjena žica pri spoju na lamelo kolektorja,... nekaj v tem smislu.
Odprava: Hja, načeloma je vse možno, za primerno ceno.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.70
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 12, 2007 8:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor 1: na napajanje motorja priključi ohmmeter. Rotor na roke počasi obračaj en obrat. Motor mora skoraj ves čas kazati upornost. Še najbolje je, če opazuješ krtačke. Ko so krtačke točno nad lamelo rotorja, mora imeti upornost blizu nič. Preizkusiti moraš vse (pozicije) lamele. Vzemi ven krtačke in preveri, če so normalne. Nič nagrizene. Nič postrani požrte, predvsem pa morajo biti dovolj dolge. Pa obe morata biti približno enako obrabljeni. Vzmet, ki pritiska krtačko mora imeti dovolj moči. Ležišče krtačke mora biti normalno. Pri nekaterih motorjih se zaradi pregrevanja krtačke zmehča (izolirani) nosilec krtačke, pa se krtačka ne prilega več rotorski lameli.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.22
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 12, 2007 8:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

motor2: jaz bi vzel tokovna klešča in pomeril tok...če vleče preveč toka, se pravi da ga nekaj bremza...si preveril ležaje, jermenice itd?
druga varianta je pa lahko, da ti je motorna zaščita zatajila, da je že zanič ali pa nepravilno nastavljena...

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
s51du
Član
Član



Pridružen-a: Ned 07 Okt 2007 22:19
Prispevkov: 40
Aktiv.: 0.19

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 12, 2007 9:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na zaganjaču je priporočljivo narediti kompleten servis. Poleg zamenjave krtačk, je potrebno postružiti kolektor rotorja. Res se je morda, kje kaj stopilo, zagonski tokovi so nad 200A pri hladnem motorju. Naslednji zagonski tokovi so že manjši. Valji motorja so že podmazani.

Pri tuljavi elektromagnetnega stikala je potrebno preveriti mehanizem in kontakte. Pri mehanizmu za porivanje zobnika (preveriti njegovo izrabljenost, izrabljenost zobnika na motorni gredi, zelo rad je požrt na enem mestu) preveriti izrabljenost in uporabnost komponent.
Na tuljavi se zaradi vibracij često zrahlja napajalna klema.

Nagaja lahko tudi rele za vklop elektromagnetnega stikala. V igrah verjetnosti, zna nagajati dovod energije, izpade pa drugače.

Najprej servis na zaganjaču, če je že star. Še na mlajših se dogaja, da se ne....

LP! Dubi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 12, 2007 10:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@s5du, lepo napisano. Ampak si pri struženju kolektorja pozabil še na eno važno (pod)opravilo ... pa tudi struženja kolektorja se je treba lotiti pravilno ... Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 13, 2007 5:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne ne fantje ni zaganjač. Very Happy Motor 1 je za ventilator za gretje. Vrjetno pa teorija vseeno velja tudi zanj!

Ležaji na motorju 2 pa so OK, nič ne oddaja čudnih zvokov. Res pa je da se je to začelo pred letom recimo 1 x, pred 3 meseci 2 krat v eni uri recimo. Sedaj pa izklaplja na minuto recimo. Ampak, ker smo ravno nekaj delali nujnega sem gumb z prstom, kar stiskal nazaj not da je motor deloval non stop (vedoč seveda da je tvegano ampak vseeno je bilo preko hišne varovalke). In varovalka ni pregorela motor je pa deloval "normalno".

Je torej možno da se je izrabilo stikalo, ki je najvrjetneje tudi varovalno?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 13, 2007 10:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Težko bi bilo za vrjeti, da bi se motorska zaščita "obrabila". V industriji so veliko večji stresni pogoji motorskih zaščit in delujejo mnogo let prez problema. Običajno motorska zaščita odpove, če pride do prevelikih tokovnih sunkov in motorsko preprosto raznese.
Vsekakor izmeri tokove navitij, eno bo kazalo več toka (medovojni stik).

Lahko pa se je kdo igral z izklopilnim tokom. Poglej, če je še vedno nastavljen na pravo vrednost. Nekje 0.5×In motorja.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group