www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Predelava - previtje alternatorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 11:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vsekakor je potrebno vetrnico zavirat, če doseže kritično hitrost vrtenja. Dokler je alternatorjevo navitje močnejše kot energija, ki jo je zmožna vetrnica dovesti alternatorju v najmočnejšem vetru, potem je to zaviranje lahko dinamično in sicer tako, da na alternator priključiš močna bremena. To seveda lahko naredi avtomatika, skoraj nujno pa bi bilo uporabiti zunanji in ločeni senzor vrtljajev alternatorja, lahko tudi tako, da na en krak blizu osi montiraš magnetek, ki se bo gibal mimo majhne tuljavice, ki bo služila kot senzor vrtljajev Wink. Lahko bi sicer meril napetost ali frekvenco alternatorja, vendar se mi ločen senzor zdi bolj zanesljiv.
Kako debelo steno imajo fi200mm uporabljene cevi? 4-5mm? Kaj pa z manjšim premerom, npr 160mm ali 125mm cevi, bi bila ukrivljenost prevelika, si kaj poskušal z manjšim premerom cevi.
S Tomažem (mucek4) nekaj delava na tem Wink ... lopatice iz cevi.
Kaj pa če bi dal več lopatic?

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali obstajajo za tak (ali podoben) namen morda kaksne centrifugalne zavore ? Nekaj takega, kar bi samo z nastavitvijo vzmeti z zaviranjem omejilo obrate na prednastavljen maksimum.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 2:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pomaga tudi, če se vetrnico odkloni stran od smeri vetra, da os vetrnice in smer vetra nista več vzporedni . Seveda je potrebno predelati smerni rep (težja pot), ali pa vgraditi tečaj (pant) na vzmet, da se os vetrnice odkloni navzgor.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Alfa99
Član
Član



Pridružen-a: Sob 21 Apr 2007 12:16
Prispevkov: 20
Aktiv.: 0.09
Kraj: Lucija

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 3:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Strinjam se z vama,trot in reber."Leteči" kraki so lahko precej nevarna zadeva,če koga zadenejo.Moja vetrnica je tipa "high speed",tako da ji hitrosti vetra nekje do 60-70 km/h(sunki) ne delajo težav (vsi deli ostanejo na svojem mestu).Tam kjer imamo hišo,so take hitrosti zelo redke(zavetrna lega).Letos se je to zgodilo enkrat pred dobrimi desetimi dnevi.Vprašanje pa je,kaj bi se zgodilo recimo na krasu kjer so sunki vetra še višji.
PVC cevi imajo debelino stene okoli 4mm.Samo je en problem-debelina ni povsod enaka!To pomeni,da imajo kraki iste dolžine različno težo,kljub temu da se pazi na to,da se jih čimbolj točno odreže.Kraki dolžine 50-60cm dosegajo velike hitrosti(tudi čez 250 km/h),zato je potrebno biti karseda pazljiv pri balansiranju vetrnice.
Malo bom še izboljšal pritditev krakov v pesto (hub) in še malo podaljšal krake pesta(na ene 25-30cm),da bo vse skupaj bolj zanesljivo.
Probal sem fi cevi 160mm.Ker pa se to ni obneslo,nisem šel na še manjši fi.
Kaj se je zgodilo?Prezgodaj je prišlo do stall efekta pa še glasna je bila.Je pa res,da ko je bila vpeta sama(brez alternatorja) se je začela vrteti pri zelo nizki hitrosti vetra(kakšen list na drevesu se je malo premaknil,drugače ga pa sploh ni bilo čutiti).Bom probal še fi 250mm,da vidim kako se bo obneslo.
Če uporabiš več krakov=manjša hitrost,manjša moč,večji navor-dobro za črpalke
Manj krakov=višja hitrost
Večji diameter=manjša hitrost ampak več moči
Kar se pa tiče zaščite pred previsokimi vrtljaji,ni potrebna centrifugalna zavora,vsaj ne pri vetrnicah manjših moči.Obstaja preprost sistem,imenuje se "auto furling".Rep vetrnice ni fiksno vpet v nosilec alternatorja,pač pa se prosto premika.Pri preveliki hitrosti vetra,se vetrnica sama začne obračati stran od vetra in ko hitrost pade,se spet obrne proti vetru.Bom malo še pobrskal po mapah,da najdem slike tega sistema in formule.



Hub.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  64.97 KB
 Pogledana:  6 krat

Hub.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alfa99
Član
Član



Pridružen-a: Sob 21 Apr 2007 12:16
Prispevkov: 20
Aktiv.: 0.09
Kraj: Lucija

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 3:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Igo,si me prehitel z odgovorom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alfa99
Član
Član



Pridružen-a: Sob 21 Apr 2007 12:16
Prispevkov: 20
Aktiv.: 0.09
Kraj: Lucija

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 15, 2007 6:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tukaj je razloženo,kako deluje "auto furling": Furling
Tukaj me moti samo teža repa,ki je precej velika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 16, 2007 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kraki vetrnice so fiksirani na rotor tako, da je vetrnica (ker je narejena iz cevi) na sprednjem robu praktično pravokotna na veter. To pomeni, da ima zelo velik upor. Kovinske nosilce, ki držijo krake bi moral malo zavrteti okoli vzdolžne osi (kakšnih 20 - 30 stopinj). Veter bi imel manj upora in zato manjšo silo, ki bi krivila krake. Pa še pri majhnem vetru bi se hitreje vrtelo.
Če bi hotel preprečiti razletavanje krake pri veliki hitrosti, bi lahko vzel daljše nosilce, ki bi segli vsaj do polovice kraka, tako da bi bilo uporabljeno vsaj 6 vijakov.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Speed King
Član
Član



Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49
Prispevkov: 115
Aktiv.: 0.48
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 16, 2007 9:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat, tako sklopko (centrifugalno) imajo motorne žage, pa kosilnice na nitko, avtomatik(tomos)..., deluje pa tako, da ko centrifugalna sila naraste čez mejo potegne utež stran od osi in tako začne utež drsati po zvonu, v katerem je ta sistem, zvon se začne počasi vrtet, v tem primeru bi bil pa fiksen.
sicer ne tako enostaven sistem za naredit, je pa neodvisen od elektrike in bi deloval tudi če bi šlo z elektrodelom kaj narobe, bi pa moral biti dobro zaščitem pred vremenom.
Kaj pa varianta zaviranja z navitjem, ter varovala v smislu zavrtenja lopatic vzporedno z vetrom (res samo v sili)?
Če pa deluje je verjetno najboljša varjanta uporaba tega 'auto furling-a'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 16, 2007 11:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaviranje z navitejm je dinamično zaviranje ... dinamična zavora, o čemer sem pisal malo višje. Dinamično zaviranje se ne izrabi, le segreva se, mehanske zavore se izrabijo ...
_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Speed King
Član
Član



Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49
Prispevkov: 115
Aktiv.: 0.48
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 17, 2007 12:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se strinjam da se elektrozavora ne izrabi, izrabijo in oksidirajo pa lahko kontakti, strela lahko pokvari elektroniko, zato je smiselno pri večjih zadevah izbrati več različnih sistemov varovanja. v tem primeru sem mehaniko postavil kot zadnjo varianto pred razpadom na prafaktorje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 17, 2007 6:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hello

Jaz pravim da nebo dobro direktno na os pritrditi veternico ker bojo vrtljaji prenizki.

Treba imet večje pere in dodati prenos vsaj 5-10x.

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Alfa99
Član
Član



Pridružen-a: Sob 21 Apr 2007 12:16
Prispevkov: 20
Aktiv.: 0.09
Kraj: Lucija

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 17, 2007 8:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zato se pa previje alternator,da dobiš uporabno napetost pri nizkih vrtljajih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3362
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 04, 2007 12:08 pm    Naslov sporočila:  Kaj pa vzmetena pritrditev krakov Odgovori s citatom

Nisem mojster, v čvasih tudi v neumni glavi pade kaka ideja.

Kako da še nisem videl krake veternice montirane tako, da bi se pri večjih pritiskih zraka upognile in s tem spustile nekaj zraka 'mimo' in tako bi se hitrost vrtenja i s tem seveda moč pri premočnem vetru zmanjšala.
Kaj imam v mislih?
Vsak krak vetrnice naj bi bil montiran tako, da je pritrjen na os 'spredaj', se pravi tam, kjer krak vetrnice reže zrak, ko se vrti, med tem, ko s zadnji del 'avionskega krila', sledi. Ker zrak pritiska na celo krilo, se potem zadnji del krila, če je krilo iz primerno elastičnega materijala oziroma je montirano na elastično os in tako tvori neke vrste torzijsko vzmet, lahko elastično upogne, in tako spusti več zraka mimo, in nudi tako manjši odpor in s tem pritisk na os.

Prilagam skico, ki je seveda simbolična, a naj bi pomagala pri razumevanju, kaj imam v mislih.



snap.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  snap.jpg
 Velikost datoteke:  14.67 KB
 Downloadano:  107 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.55

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 04, 2007 2:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj takega kot Ferrarijevi spojlerji v F1 leto ali dve nazaj, le da so tam spuscali cez vec zraka ob visji hitrosti, ker je to pac zazeljeno (in so bili prepovedani zaradi upogibanja) Wink
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vojko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 05 Nov 2006 13:08
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.25
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 12, 2007 6:55 pm    Naslov sporočila: icon_mocker  Odgovori s citatom

Za male vetrnice do 2Kw se ne splača komplicirat z spremejljivim kotom krila. izdelat moraš trdno in lahko krilo, ki nima velike cetrifugalne sile. Na večjih sistemih pa zadevo meri elektronika in ustrezno spreminja kot krila do neke mere. Pri vetru cca 60 do 70km/h se zadeva dinamično močno obremeni ali pa zaustavi z mehansko zavoro. Nikakor ne pride v poštev mehanska zavora, ki bi rahlo zavirala in spuščala na ustrezno število obratov. Pregrevanje mehanske zavore je sigurno večje- kot pa dinamične z obrmenitvijo navitja.
_________________
fastforward:
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group