 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
...
Lahko pa probaš tudi z žarnico, vsako navitje posebej. Tule lahko vežeš ohišje na nulo, fazo pa pelješ preko žarnice na navitja - na ta način ne boš dobil nevarne napetosti na ohišje, pa še FID-a ne bo metalo ven po nepotrebnem.
Seveda prej stroj popolnoma odklopi, tudi ozemljitev... |
In to poizkusi s čim šibkejšo navadno žarnico ... nekje od 5W naprej. Na vsaki fazi jo pusti vsaj 10 minut in opazuj, če se bo kaj zgodilo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 10:55 am Naslov sporočila: |
|
|
elektronik je napisal/a: |
... Sem pa imel v mislih preizkus s tokovnimi kleščami, vendar si jih še nisem izposodil... |
Tokovne klešče (ampermeter), voltmeter in podobne naprave z LCD displayi so instrumenti, ki trenutnega elektrošoka običajno ne znajo pokazati. Instrumenti so narejeni, da kažejo trajno prisotno sinusno napetost ali tok, ne pa za kratkotrajne nedefinirane impulze. Ko pride do kratkega stika, varovalka v trenutku mrkne, klešče (ali drug instrument) pa še vedno kažejo nič. Žarnica omeji tok na razumno vrednost, služi pa še kot indikator.
Meritve upornosti navitij proti masi z navadnim instrumentom ni prava stvar. Instrument uporablja nizko napetost. Navitje pa lahko prebije šele, ko je na žici visoka napetost. Tudi če je na žici v laku (izolaciji) razpoka, ni nujno, da bo prebilo takoj po vklopu. Prebije lahko šele, ko pa se bo v nekem trenutku v navitju inducirala motnja, ki ima višjo napetost, kot je normalna delovna napetost. Ko pa bo enkrat začelo iskriti/prevajati, pa bo skurilo varovalko.
Quote: "...stal nekaj let in da je bil motor zakidan z mastjo..." Kako pa si ga očistil? Z mehaničnim praskanjem (možnost poškodbe navitja) ali z agresivnim topilom (poškodbe izolacije, ali pa je spralo mast iz ležajev, pa se motor pretrdo vrti)?
Poizkusi (če že nisi) poganjati samo elektromotor, brez vrtalnega dela. Mogoče je v sistemu preveč trenja, pa zato preobremeni motor. Če je bil motor zapackan, je lahko tudi ostalo.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Pet Jan 25, 2008 11:27 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 1:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
To mi pa močno smrdi po vsesplošnem prebijanju. Proti masi (FID) in med ovoji (tiho slovo varovalke) Verjetno bomo iskali nov motor.
Ni vsaka mast dobra za navitje. Pravzaprav ni dobra nobena. Že zato, ker tam nima kaj počet. (ni vsako olje transformatorsko olje in za transformatorsko mast še nisem slišal)
Če se komu igra in ima mali asinhronski motorček, naj navitje namaže s cinol pasto, priključi in ugasi luč. Sicer ni isto, je pa precej hitrejše.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 2:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi hotel vedeti,ali je navitje v stiku ali ne.Bi bilo dobro če bi nesel v servis ki previja elektromotorje.Mislim da imajo inštrument,s tem podrsa po statorju in pokaže stika.Spomnim se,da sem videl v servisu kjer sem bil zaposlen eno stvar.Ki je sodelavec sam napravil.Kako še ne vem.Ker to že dolgo prej.Podoben je tudi preizskuševalec rotorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
@andrejj, temu v žargonu viklarji rečemo brumer. Ampak ta brumer odkrije le medovojne stike, prebojev proti masi pa ne.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok,hvala za besedo.nisem imel pojma kako se reče.Mene zanima,če bi hotel ugotoviti ali ima preboj.Bi se dalo tako podobno napravo za preizskus preboja ugotoviti stika na maso? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadevo sem kupil za "dva solda" staro, rabljeno in že zakidano z mastjo.
Mast sem očistil s krpo in nato z vapom pri nizkem pritisku, zakidan je pa bil predvsem hladilni del, navitje skoraj nič. Danes sem preizkusil z žarnico proti masi, pa ni pokazalo nič posebnega. Z žarnicami med vsako fazo in navitjem, pa so le te poblinkale preden je vrglo ven.
Motor sem razstavil in pregledal navitje, opazil sem malo sežgan lak na dveh navitjih in kakor zgleda je prihajalo do medfaznega preboja.
Hvala za vse nasvete, motor bom pa nesel previti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 8:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
andrejj je napisal/a: |
... Mene zanima,če bi hotel ugotoviti ali ima preboj.Bi se dalo tako podobno napravo za preizskus preboja ugotoviti stika na maso? |
Za ugotovitev preboja proti masi največkrat zadostuje že ohm-meter na najvišjem območju x k
Še bolje pa je naredit kakšen izvor napetosti (npr. 1000V) in s tem med navitjem in maso preizkusit izolacijo. Podobno zadevo sem izdelal pred leti za bivšega sodelavca, ki je ostal v viklariji in je s takim "testerjem" še danes kar zadovoljen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 9:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za merjenje izolacijske upornosti rabiš posebem megaohmmeter, ker se meritev opravlja pri visoki DC napetosti. Zadeva je velika in lahko tudi kar neprijetna za uporabo. Mejne vrednosti so mi izpuhtele iz spomina.
Drugo je preboj. Za to se uporablja posebni visokonapetostni varjabilni transformator kombiniran s tokovnim relejem, ki 'zazna' preboj. Testna napetost za široko potrošnjo je bila 1650V. S prehodom na nazivno 230V se je verjetno tudi ta zvišala. Tok izklopa pa sem žal tudi pozabil.
Tretje je odvodni tok, ki teče preko izolacije med delovanjem pri povišani napetosti in stabilizirani temperaturi. Meri se z navadnim mA-metrom in to tako, da se merjenec izolira proti zemlji in inštrument priključi med fazo in ohišje.
Ovojni stiki so posebna zgodba. Ni redko, ko se pojavijo šele pri povišani temperaturi. Na hitro se ga najlažje zazna preko toka - recimo prostega teka, če je ta podatek znan. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jan 24, 2008 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Tokovne klešče (ampermeter), voltmeter in podobno so instrumenti, ki trenutnega elektrošoka običajno ne znajo pokazati. Instrumenti so narejeni, da kažejo trajno prisotno sinusno napetost ali tok, ne pa za kratkotrajne nedefinirane impulze. Ko pride do kratkega stika, varovalka v trenutku mrkne, klešče (ali drug instrument) pa še vedno kažejo nič. Žarnica omeji tok na razumno vrednost, služi pa še kot indikator.
Jur |
Pa še kako instrument pokaže kratek stik, očitno še nisi meril s tokovnimi kleščami v primeru kratkega stika. Sicer instrument res da ne pokaže realne vrednosti max. toka, ki je stekel, vendar pa vseeno na manjših merilnih območjih skalo zabije do konca v primeru kratkega stika. V večjem merilnem območju kazalec na instrumentu le nakaže tok, ki je stekel, meritve ne opravi pravilno, ker je res varovalka hitrejša od hitrosti meritve instrumenta.
Kot se ve mora vsaka varovalka v primeru kratkega stika izklopiti v 20ms, v tem času pa tok ki steče skozi vodnik povzroči dovolj veliko magnetno polje, da se tudi instrument odzove, pa čeprav dobimo na koncu le rezultat masne vztrajnosti kazalca in same tuljave v merilniku. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Jan 25, 2008 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Analogni instrument res zabije, mislil pa sem predvsem na digitalne oziroma z LCD displayi. Sem že skoraj pozabil, da tudi analogni še obstojajo . Take tokovne klešče (LCD), kot jih dobiš za pod 100 eu v ICju trenutek skuritve varovalke preskočijo (preizkušeno). Številka res nekoliko zamiga, ampak to dela ves čas.
Ja, saj so analogni instrumenti še precej uporabni. Še posebej, če gledaš bolj od daleč, ali pa če želiš spremljati približno stanje ali spremembe. Spreminjanje številke na LCDju je (včasih) bistveno manj informativno od opazovanja nihanja kazalca.
Ali je tu še kdo, ki ve zakaj imajo boljši analogni instrumenti ogledalo na skali pod kazalcem?
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pet Jan 25, 2008 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Ali je tu še kdo, ki ve zakaj imajo boljši analogni instrumenti ogledalo na skali pod kazalcem?Jur |
Zaradi dobre stare paralakse.
Gusarji nimajo teh problemov .
Če na kazalec pogledamo najprej samo z enim očesom, nato samo z drugim in na koncu z obema, dobimo tri različne rezultate - kazalec vsakič kaže na skalo pod drugačnim kotom in prekriva napačno črtico.
Če pa gledamo tako, da se kazalec in njegov odsev v ogledalu natanko pokrijeta, že po definiciji gledamo natanko pod pravim kotom in kazalec pokriva točno pravilno vrednost na skali.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Ned Feb 03, 2008 7:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor snemi in ga daj v pečico v štedilniku na 100 stopinj in ga pusti 24 ur če mu to nebo pomagalo pojdi po novega.Paše to dobro ga zavaruj proti zemlji da te ne ubije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.02 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Ned Feb 03, 2008 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mirko je napisal/a: |
Motor snemi in ga daj v pečico v štedilniku na 100 stopinj in ga pusti 24 ur |
Lahko razložiš fizikalno zakaj bi ta metoda poskrbela za kakršenkoli pozitiven rezultat? _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Ned Feb 03, 2008 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bilo napisano 150÷180°C, bi še našel razlago v tem, da se eventualni medovojni stik razrahlja, razmakne, nakar se po ohladitvi predhodno zmehčan lak zavleče med malo prej kratek stik in tudi fiksira navitje v razmaknjeni poziciji.
Pri 100°C pa se ne sme zgoditi nič. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|