www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vrtalni stroj
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Mirko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03
Prispevkov: 210
Aktiv.: 0.99

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 03, 2008 9:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi tak motor ki je dolgo časa stal morda kje zapuščen najprej dobro osušil,če pa nebi bilo rezultata,bi pa tudi zvišal temperaturo do topitve laka,je dobra ideja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 03, 2008 10:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mirko je napisal/a:
Jaz bi tak motor ki je dolgo časa stal morda kje zapuščen najprej dobro osušil,če pa nebi bilo rezultata,bi pa tudi zvišal temperaturo do topitve laka,je dobra ideja.
Topitev laka sploh NI dobra ideja.
Morda se bo odpravil medovojni stik kje na robu glave navitja, ustvarilo se bo pa nešteto novih medovojnih stikov. Ovoji so tesno speti skupaj in če tistih par mikronov laka med njimi izteče, se ob ohlajanju zagotovo ne bo zalezel nazaj. Ločevalna razdalja med bakrom se bo zmanjšala in verjetnost preboja se bo povečala.

Sicer pa smo po prvi poplavi 1989 dali sušiti cca 50 motorjev v temperaturno stabilizirano sušilno komoro Elektrarne Brestanica. Ena serija motorjev, ki so bili sušeni na več kot 95°C, je pregorela v prvem tednu po ponovnem zagonu proizvodnje. Tisti, ki so se sušili na nižji temperaturi, so doživeli še mnogo let.

Za sušenje v pečici štedilnika priporočam nastaviti DO 75°C za 16 ur. To pa zato, ker ima pečica obupno katastrofalno veliko temperaturno histerezo.

Drugače pa se da tudi s kaloriferjem sušiti. Embarassed Stator se vzame iz motorja, motor se da v kovinsko posodo z dvema odprtinama - zgoraj vstopno in spodaj izstopno. Zrak mora dobro krožiti skozi motor. Po 24 urah je motor suh. Smo doma že 375W do 75kW motorje sušili na tak način. In to po vsaki od treh poplav doslej.
LP,
Igor

POPRAVEK: ROTOR se vzame iz motorja Embarassed .

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor


Nazadnje urejal/a igo Ned Feb 03, 2008 11:00 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Mirko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03
Prispevkov: 210
Aktiv.: 0.99

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 03, 2008 10:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za dober nsvet, tisto o topljenju laka sem mislil le v skrainem primeru.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 03, 2008 11:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lak za zalivanje navitja se tovarniško suši pri okrog 140÷150°C, lak s katerim pa je lakirana žica že pred samo izdelavo navitij pa mora običajno b.p. prenesti blizu 200°C, saj je zahtevana temperaturna odpornost mislim da 180°C za F klaso odpornosti. (najpogostejša)
Pri cifrah sem morda malce zgrešil ker pišem na pamet, a ne več kakor za 10°.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 04, 2008 2:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Mirko ima prav. Motor, ki je dalj časa stal in se nabral kondenza je vsekakor dobro presušit na 100 stopinj za 24 ur. S tem se odpravijo kakšna neprijetna presenečenja po vklopu. Zakaj? V motorju se je v letih lahko delno poškodovala - razpokala izolacija, ki bo v suhem okolju še vedno vzdržala. S tem slabljenjem izolacije v kombinaciji z vlago pa lahko dosti hitreje pride do preboja.

Pa še nekaj o sušenju laka. Prej navedene temperature veljajo za žico pri izdelavi. Seveda je tista temno rdeče (2x) lakirana, oranžna pa le 1x. Po previjanju takšnih naprav in končnem lakiranju pa za oba tipa zadostuje 8 urno sušenje v peči pri 100 stopinjah. Postopek in temperatura pri rotorjih lakiranih z aralditnimi dvokomponentnimi laki pa je malenkost drugačen.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 04, 2008 6:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Barva žice nima veze s tem, koliko slojev je na njej (grade 1, 2, izjemoma tudi 3).
Glede sušenja pa ok, tudi sušenje je dober začetek (če seveda še ni preboja).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group